Γυναικείος αγώνας ΜΧ στο Ιράν!

Άθλος το επίτευγμά της Behnaz Shaiei
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/2/2017

Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Ride Apart της πήρε τρία χρόνια της Behnaz Shafiei για να καταφέρει να πάρει την πολυπόθητη έγκριση από το Υπουργείο Αθλητισμού του Ιράν, ώστε να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα motocross αποκλειστικά για γυναίκες! Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό σε όλους εμάς που ανήκουμε στο λεγόμενο δυτικό πολιτισμό, αλλά για τα δεδομένα των μουσουλμανικών χωρών, ισοδυναμεί με ένα τεράστιο άθλο. Είναι το πρώτο βήμα για να καταρριφθεί η απαγόρευση γυναικών στους αγώνες που βασίζεται στους νόμους περί σεμνότητας του ιρανικού κράτους.

"Aυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"

Για να έχουμε μια ιδέα για το πόσο δύσκολο ήταν ένα τέτοιο εγχείρημα, πριν από λίγες ημέρες συνελήφθησαν δύο γυναίκες στο Ιράν, στην πόλη Dezful, επειδή τις κατέγραψαν με κάμερα να οδηγούν μοτοσυκλέτα, με την κατηγορία της "άσεμνης ενέργειας". Τα περισσότερα μάλιστα από τα αθλήματα απαγορεύουν τις γυναικείες συμμετοχές, ενώ σε πολλά από αυτά απαγορεύεται ακόμη και να παρακολουθούν τους άντρες που αγωνίζονται. Παρόλα αυτά, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, θα εξακολουθεί να είναι παράνομο για την Behnaz να κυκλοφορεί με την μοτοσυκλέτα της στους δρόμους του Ιράν.

Η νεαρή Ιρανή "κόλλησε" για πρώτη φορά με τις μοτοσυκλέτες όταν ήταν 15 ετών και είδε μια γυναίκα πάνω σε μοτοσυκλέτα, οπότε και τη ζήτησε να κάνει μια βόλτα. Από τότε μπήκε μέσα της το μικρόβιο των αγώνων και  άρχισε να προπονείται με την μοτοσυκλέτα του αδερφού της, στα σχετικά ασφαλή βουνά του Atashgah, ενώ λίγο αργότερα άρχισε να βγαίνει στους δρόμους φορώντας δερμάτινη φόρμα προκειμένου να κρύψει το φύλο της. "Το να οδηγώ μοτοσυκλέτα μου φαινόταν απόλυτα φυσιολογικό για μια γυναίκα, αλλά όταν είδα με πόση έκπληξη αντιδρούσαν όσοι με έβλεπαν, τότε ήταν που μου μπήκε η ιδέα", δήλωσε η Behnaz. "Όταν προσέγγισα το Υπουργείο, την μεγαλύτερη αντίσταση την συνάντησα από άντρες", λέει η νεαρή. "Μου έλεγαν συνέχεια να γυρίσω σπίτι να μαγειρέψω και να πλένω πιάτα. Έλεγαν ότι οι γυναίκες δεν διαθέτουν αυτό που χρειάζεται. Αυτό με έκανε πιο αποφασισμένη και πεισμωμένη να τους αποδείξω ότι κάνουν λάθος".

Τελικά της δόθηκε η άδεια να προπονείται σε χωμάτινες πίστες και να συναγωνίζεται με άνδρες φορώντας το παραδοσιακό hijab (την μαντήλα). "Μετά κατάλαβαν ότι το κράνος είναι καλύτερο από τη μαντήλα", λέει χαριτολογώντας η Behnaz. Πολύ σύντομα κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη κι άλλων γυναικών που ήθελαν να τρέξουν και έγραψε μια επιστολή στο Υπουργείο καταφέρνοντας να αποσπάσει την άδεις για το event. Δυστυχώς, λίγες μέρες πριν τον αγώνα η πίστα του Karaj καλύφθηκε με χιόνι, δίνοντας αφορμή στους πολέμιούς της να προσπαθήσουν να ματαιώσουν τον αγώνα. Η αποφασιστικότητα όμως των γυναικών επικράτησε, καθώς μαζεύτηκαν όλες μαζί και καθάρισαν την πίστα με φτυάρια, έδιωξαν τα νερά και οριοθέτησαν την διαδρομή με παλιά λάστιχα! Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι η παρουσία των αντρών θα είναι απαγορευμένη κατά τη διάρκεια του αγώνα, με εντολή του Υπουργείου.

Ο καλύτερος επίλογος, είναι άλλη μια δήλωση της Behnaz η οποία είπε πως "στο Ιράν, οι ικανότητες των γυναικών στην οδήγηση είναι πεδίο χλευασμού. Αλλά αυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"!

Η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Triumph στο MXGP 2024 - [Video]

Με αναβάτη τον Βέλγο Clément Desalle
motomag Η Triumph στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross της FIM στην κατηγορία MX2 με την TF250X και χορηγό την Monster Energy [Video]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

5/10/2023

Η αναμονή για τους φαν των αγώνων Motocross έλαβε τέλος, καθώς η Triumph παρουσίασε την εργοστασιακή έκδοση της TF250X που θα λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross της FIM στην κατηγορία MX2 το 2024, με μεγάλο χορηγό την Monster Energy.

Είχατε διαβάσει στο MOTO, πως η Triumph στον καταληκτικό γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Supercross, παρουσίασε τη motocross TF250X με την οποία θα εισέλθει στον χώρο της παγκόσμιας motocross σκηνής το 2024. Στο Memorial Coliseum του Los Angeles οι Ricky Carmichael και Jeff Stanton έκαναν κάποιους γύρους επίδειξης με τη μοτοσυκλέτα, δείχνοντας πως το project της βρετανικής εταιρείας είναι σχεδόν έτοιμο. Το μόνο που έλειπε ήταν η επίσημη επιβεβαίωση πως η Triumph θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross της FIM. Όπερ και εγένετο, με τη βρετανική εταιρεία να ανακοινώνει πως η ομάδα η οποία θα αγωνιστεί στην κατηγορία MX2 το 2024 θα ονομάζεται Monster Energy Triumph Racing, με την εταιρεία ενεργειακών ποτών Monster Energy να αποτελεί τον μεγάλο χορηγό της.

Triumph TF250X

Ταυτόχρονα παρουσιάστηκαν και οι πρώτες φωτογραφίες της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας, με την TF250X να είναι βαμμένη στα χρώματα της Monster Energy έχοντας στα numberplates της τον αριθμό 25, ο οποίος είναι ο αγωνιστικός αριθμός που χρησιμοποιεί στους αγώνες ο Clément Desalle, κάτι που σημαίνει πως αυτός θα είναι ο αναβάτης της Triumph στην MX2 για το 2024. Όσον αφορά στα περιφερειακά της εργοστασιακής TF250X αυτά προέρχονται από γνωστούς κατασκευαστές, με το τηλεσκοπικό πιρούνι είναι της KYΒ, τη δαγκάνα του μπροστινού φρένου να είναι της Brembo, την εξάτμιση να είναι της Akrapovic, και τα ελαστικά να προέρχονται από την Dunlop.

Η Monster Energy Triumph Racing διοικείται από το δίδυμο Thierry Chizat-Suzzoni και Vincent Bereni, με τα γραφεία να βρίσκονται στο Hinckley της Μεγάλης Βρετανίας ενώ θα υπάρχει και συνεργασία με το αγωνιστικό τμήμα της ομάδας το οποίο βρίσκεται στην Αμερική.

Ετικέτες