MX Σκύδρα: Ομαλή εκκίνηση για το ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ MOTOCROSS με αρκετές συμμετοχές
Και πολλές απουσίες κορυφαίων αθλητών
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
24/4/2021
Με την αρχική εκτίμηση να κάνει λόγο για 110 αναβάτες και 96 συνολικά να συμμετέχουν στα χρονομετρημένα, η συμμετοχή στον 1ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος Motocross κρίνεται εντυπωσιακή δεδομένου των συνθηκών. Το ΜΟΤΟ έδωσε το παρόν για να καταγράψει την δράση και το ρεπορτάζ και είδαμε τα πράγματα να κυλούν χωρίς συνωστισμό, ιδιαίτερα ομαλά και δίχως εντάσεις. Το πλήθος των αναβατών δεν φαινόταν στον χώρο και σε οποιοδήποτε σημείο της όμορφης πίστας στην Σκύδρα.
Η χθεσινή μπόλικη βροχή δυσκόλεψε τα πράγματα το πρωί, αλλά γνωρίζοντας πολύ καλά το σημείο και την κατάσταση, οι άνθρωπο της διοργάνωσης έδωσαν την απαραίτητη παράταση ώστε οι συνθήκες να βελτιωθούν. Πράγματι, το υπέδαφος απέτρεψε να γίνουν τα πάντα μία τεράστια λίμνη σε σημείο που έτρεξε και η μικρή κατηγορία MX65 που αρχικά η σκέψη ήταν να μην μπουν στην πίστα ώστε να μην κινδυνεύσουν οι μικροί μας αθλητές.
Ευτύχημα που κατάφεραν και μπήκαν ώστε να τους απολαύσουμε όλους και ιδιαίτερα τον Τριανταφυλλόπουλο Σόλων (KTM #241) που η οδήγησή του ήταν εξωπραγματική, όχι μόνο σε χρόνο αλλά και σε στιλ!
Την ημέρα βέβαια άνοιξε η MX2-MX125 που σημαίνει πως ταλαιπωρήθηκαν περισσότερο από όλους, στρώνοντας την πίστα για τους υπόλοιπους. Αρκετά γλιστρήματα και πτώσεις, ευτυχώς όχι κάτι σοβαρό, μέχρι να δημιουργηθούν τα πατήματα με την σωστά φτιαγμένη πίστα να δίνει την ευκαιρία να εξελιχθούν τα πράγματα ομαλά στην συνέχεια και τον καιρό να κρατιέται χωρίς να ξανά βρέξει.
Στην MX1-MX300 ο Παπίλας Παναγιώτης (Honda #22) ήταν ταχύτερος και μάλιστα καθόλου τυχαία καθώς γυρνούσε εξαιρετικά και είχε από κοντά του τον Γεωργαντά Αλέξανδρο (Husqvarna #21). Οι δύο τους ήταν ένα πολύ γρήγορα δίδυμο μέσα σε μία συγκεκριμένη πεντάδα που ξεχώρισε σήμερα και οδηγούσε πάρα πολύ καλά. Οι υπόλοιποι τρεις είναι οι Τουρατζίδης Δημήτρης (Yamaha #200) αδερφός του πρωταθλητή που επίσης ήταν στο χώρο σήμερα χωρίς να τρέχει, ο Αρβανίτης Γεώργιος (Kawasaki #711) και ο Φυσέκης Στάθης (Kawasaki #125) όπου συγκεκριμένα οι δύο τους έκαναν ένα άλλο «Kawasakiκο» δίδυμο κάνοντας κοντινό ταχύτερο χρόνο. Από εκεί και πέρα οι διαφορές μεγάλωναν σε χρόνους.
Εμφανέστατη η απουσία κορυφαίων αναβατών που φτωχαίνει το άθλημα αλλά και το θέαμα. Λυρίου, Ράδος, Κρητικός και άλλοι, είναι κρίμα να λείπουν και ευθύνη της ομοσπονδίας να προσπαθήσει να τους φέρει πίσω αντιμετωπίζοντας έναν – έναν του ξεχωριστούς λόγους.
Ομοίως και στην MX2-MX125 υπήρχαν απουσίες. Ο περσινός πρωταθλητής Ανδρέας Ανδρέου (Yamaha #1) φυσικά και είχε τον καλύτερο χρόνο, εξαιρετικός όπως πάντα, αν κι ο Φωτόπουλος Χρήστος (Kawasaki #911) έκανε πολύ κοντινό ταχύτερο χρόνο και ποντάρουμε και στους δύο για θέαμα στον αγώνα.
Στην άλλη μικρή κατηγορία, την MX85 ο Μερκούρης Κωνσταντίνος (KTM #111) είχε τον ταχύτερο χρόνο αλλά την παράσταση έκλεψε ο Φωτάκης Σωτήριος (TM #94) που οδηγούσε με εκπληκτικό στιλ και πολύ δυνατά περάσματα! Μαζί με την MX85 έτρεχαν και οι γυναίκες με τις αδελφές Λάμπρου (Yamaha) να κάνουν τους ταχύτερους χρόνους.
Στην MXOPEN και MXSENIOR ο Παραστατίδης (Husqvarna #12) ήταν ο πλέον γρήγορος, και για άλλη μία φορά εντυπωσιακός.
FIM Intercontinental Games 2024 - Πρώτη η FIM Ευρώπης στους 1ους Διηπειρωτικούς Αγώνες της ιστορίας
Δυνατός ανταγωνισμός και στους τέσσερεις αγώνες
Από τον
Θοδωρή Ξύδη
2/12/2024
Οι πρώτοι Διηπειρωτικοί Αγώνες της FIM στην ιστορία ολοκληρώθηκαν με την ομάδα της FIM Ευρώπης να αναδεικνύεται νικήτρια.
Στον αγώνα που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Jerez ήρθαν αντιμέτωπες οι έξι (6) Ηπειρωτικές Ομοσπονδίες που υπάγονται στη FIM (Ασίας, Αφρικής, Β. Αμερικής, Ευρώπης, Λ. Αμερικής και Ωκεανίας) με οχτώ αναβάτες (έξι άντρες και δύο γυναίκες) για την κάθε ηπειρωτική ομάδα.
Οι 48 συνολικά αναβάτες και αναβάτριες συμμετείχαν σε δύο κλάσεις (24 σε καθεμιά), Supersport (SSP) και Supersport 300 (SSP300), με τους αγωνιζόμενος στην πρώτη να χρησιμοποιούν Yamaha R7 και στη δεύτερη R3, με την ιαπωνική εταιρεία να είναι και ο επίσημος συνεργάτης-προμηθευτής μοτοσυκλετών του event.
Ο αγώνες τύπου ενιαίου έχουν πάντα έντονο συναγωνισμό κάτι που φάνηκε ήδη από τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, αν και τα ονόματα που θα πρωταγωνιστούσαν τις επόμενες δύο ημέρες κατάφεραν να ξεχωρίσουν από τους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους.
SSP300 - Μάχες σώμα με σώμα
Στα SSP300 ο Kgopotso Mononyane (FIM Αφρικής) και ο παγκόσμιος πρωτσθλητής SSP300, Aldi Mahendra (FIM Ασίας) ήταν εκεινοι που έδειξαν από νωρίς την Παρασκευή τις προθέσεις τους. Η ομάδα της Ευρώπης άρχισε να δείχνει τα δόντια της στις κατατακτήριες του Σαββάτου με τους Gonzalo Sanchez, Alessandro Di Persio και Tomas Alonso να διεκδικούν την pole από Mononyane και Mahendra κάτι που έκανε και ο Archie McDonald της Ωκεανίας. Στις δεύτερες κατατακτήριες ο Sanchez έδειξε ότι ήθελε περισσότερο από όλους την pole position και κατέβηκε εντυπωσιακά κάτω από το 1.57 για να ξεκινήσει πρώτος στον αγώνα της Κυριακής.
Ωκεανία και Ευρώπη είχαν από τρεις αναβάτες στην πρώτη δεκάδα και στην έναρξη του πρώτου αγώνα τα πάντα έδειχναν πιθανά με μόλις δύο δευτερόλεπτα να χωρίζουν 18 αγωνιζόμενους στους πρώτους τρεις γύρους και τον 16χρονο Sanchez να βρίσκεται πρώτος, έχοντας πίσω του τον Mahendra.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής πέρασε έπειτα μπροστά και ακολούθησε μάχη με τον Sanchez έως και έξι γύρους πριν από τον τέλος όταν ο Sanchez έπεσε και εγκατέλειψε. Ωστόσο άλλοι 8 αναβάτες ακολουθούσαν από κοντά τον Mahendra με τον Πορτογάλο Alonso να αναλαμβάνει αυτός να ασκήσει πίεση στον πρωταθλητή. Τελικά πήραν την καρό σημαία που τερμάτισαν με αυτή τη σειρά και μόλις 0.047 δλ. να τους χωρίζουν, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Archie McDonald.
Θέση στο βάθρο διεκδίκησε και ο Maxwell Toth της Β. Αμερικής, ο οποίος δεν είχε φανεί στις δοκιμές και τις κατατακτήριες, ωστόσο πήρε την τέταρτη θέση, μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Mahendra Πέμπτος τερμάτισε ο αρχηγός της ευρωπαϊκής ομάδας Di Persio και πρώτη γυναίκα του αγώνα ήταν η Josephine Bruno στην 11η θέση.
Στον επαναληπτικό αγώνα ο Cameron Swain της Ωκεανίας ήταν εκείνος που ηγήθηκε αρχικά του, για να πέσει στον τρίτο γύρο μαζί με τον Νεοζηλανδό Jesse Stroud, έχοντας πίσω του τον Sanchez που δεν ήθελε να πέσει ξανά και μπήκε στον αγώνα αποφασισμένος. Νωρίς εκτός αγώνα τέθηκε και ο Mononyane, ενώ και ο McDonald σημείωσε πτώση, αλλά κατάφερε να συνεχίσει την προσπάθειά του.
Ένα τρενάκι οχτώ αναβατών έφτασε έτσι μέχρι το τέλος του αγώνα με τους Santamaria, Sanchez και Mahendra να παλεύουν για την πρώτη θέση και τον παγκόσμιο πρωταθλητή να παίρνει τη νίκη, ξανά με οριακή διαφορά 0.038 δλ. περνώντας στο νήμα τον Santamaria. Ωστόσο ο Ινδονήσιος πήρε ποινή δύο θέσεων για ανεύθυνη οδήγηση και έτσι ο Santamaria της Λατινικής Αμερική στέφθηκε νικητής με τον Sanchez πίσω του και τον Mahendra τρίτο. Η Bruno βελτίωσε την επίδοσή της τερματίζοντας αυτή τη φορά στην 9η θέση.
1ος Αγώνας SSP300
Aldi Mahendra FIM Asia 27:51.280
Tomas Alonso FIM Europe +0.047
Archie McDonald FIM Oceania +0.261
Maxwell Toth FIM North America +0.560
Alessandro Di Persio FIM Europe +1.153
2ος Αγώνας SSP300
Nahuel Santamaria FIM Latin America 28:04.459
Gonzalo Sanchez FIM Europe +0.038
Aldi Mahendra FIM Asia +0.099
Tomas Alonso FIM Europe +0.185
Alessandro Di Persio FIM Europe +0.281
SSP - Ο αγώνας που έκρινε το αποτέλεσμα
Στην μεγάλη κατηγορία ο Νοτιοαφρικανός Dino Iozzo φαινόταν ως το μεγάλο φαβορί επιβεβαιώνοντας την ταχύτητά του από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά έως και τις κατατακτήριες φιγουράροντας στην πρώτη θέση και μόνο ο Elia Bartolini της Ευρώπης κατάφερε να του πάρει μια πρωτιά, στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά του Σαββάτου.
Ωστόσο με την έναρξη του πρώτου αγώνα τα πράγματα δεν έδειξαν και τόσο ευνοϊκά για τον Iozzo με τον Βραζιλιάνο Humberto Maier, που δεν έδειξε ότι μπορεί να τον απειλήσει βάσει χρόνων, να το κάνει στην πράξη, όπως και ο Bartolini.
Η εναλλαγή στην κορυφή συνεχίστηκε για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με κόκκινες σημαίες να βγαίνουν στον 13ο γύρο λόγω της βροχής που έπεφτε με τον Maier να βρίσκεται εκείνη τη στιγμή στην κορυφή με τον Iozzo και τον Bartolini πίσω του μόλις 0.082 και 0.122 δλ. αντίστοιχα! Πρώτη γυναίκα η Roberta Ponziani στην 11η θέση.
Ο δεύτερος αγώνας της μεγάλης κατηγορίας ήταν και ο τελευταίος της ημέρας -γίνονταν εναλλάξ με τους αγώνες της κατηγορίας SSP300- και ήταν και εκείνος που έστεψε τελικά την FIM Ευρώπης ως νικήτρια των πρώτο Διηπειρωτικών Αγώνων.
Λόγω της βροχής που έπεφτε χρειάστηκε να γίνει επανεκκίνηση με την απόσταση του αγώνα να μειώνεται στους 10 γύρους και τους αναβάτες να πηγαίνουν πιο προσεκτικά στη βροχή παίρνοντας παράλληλα λιγότερα ρίσκα. Πρώτος που προσπάθησε να ξεκολλήσει από το τρενάκι των 10 αναβατών που είχε σχηματιστεί ήταν ο Bartolini, δύο γύρους πριν από το τέλος και έτσι έφτασε και στο πέσιμο της καρό σημαίας με τον Mike Jones της Ωκεανίας στη δεύτερη θέση και τον Iozzo τρίτο. Πρώτη γυναίκα στην 13η θέση η Mallory Dobbs.
Η νίκη του Bartolini, σε συνδυασμό με τις θέσεις που πήραν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας έδωσαν στην FIM Ευρώπης την πρωτιά με 257 βαθμούς. Στη δεύτερη θέση η FIM Ασίας με 243 βαθμούς, τρίτη η Ωκεανιά με 166, στην 4η θέση η Β.Αμερική με 158, 5η η Λ. Αμερική και 6η Αγρική με 146 και 113 βαθμούς αντίστοιχα.
1ος Αγώνας SSP
Humberto Maier FIM Latin America 24:35.570
Dino Iozzo FIM Africa +0.082
Elia Bartolini FIM Europe +0.122
Enzo De La Vega FIM Europe +3.629
Mike Jones FIM Oceania +4.416
2ος Αγώνας SSP
Elia Bartolini FIM Europe 20:46.514
Mike Jones FIM Oceania +0.612
Dino Iozzo FIM Africa +1.175
Apiwath Wongthananon FIM Asia +1.362
Leungo Gaorekwe FIM Africa +3.248