Π.Π. ΜΧ 2020 – 4ος αγώνας, Προσοτσάνη Δράμα: Ένταση και εκπλήξεις

Επιστροφή σε γνώριμο τερέν
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

20/7/2020

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross επέστρεψε στην πίστα της Προσοτσάνης στη Δράμα, εκεί που πριν από μερικές μέρες είχε γίνει η επανεκκίνηση του πρωταθλήματος με τον τρίτο αγώνα του θεσμού. Αυτή τη φορά βέβαια, αντί για την λάσπη από την βροχή που είχε πέσει προηγουμένως στην περιοχή, τους αναβάτες τους περίμεναν υψηλές θερμοκρασίες και αρκετή σκόνη, χωρίς να επηρεαστούν όπως φάνηκε η ένταση και οι δυνατές μάχες, από τις οποίες προέκυψαν και μερικές εκπλήξεις στα συνολικά αποτελέσματα.

Γιάννης Τουρατζίδης

 

Στην ΜΧ1, ο Τουρατζίδης (Yamaha) ισοβάθμησε με τον Μανώλη Κρητικό (KTM), έχοντας αμφότεροι από μια πρωτιά και μια δεύτερη θέση στα δύο σκέλη του αγώνα, ενώ τρίτος ήταν ο Τσάρνας (Husavarna) ο οποίος κατέκτησε και τις δύο μέρες την τρίτη θέση.

Ανέστης Ράδος

 

Στην ΜΧ2 ο Ανέστης Ράδος (ΚΤΜ) που είχε αναδειχθεί τρίτος στην προηγούμενή του επίσκεψη στην συγκεκριμένη πίστα, αυτή τη φορά συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία και έφυγε συνολικός νικητής από τη Δράμα (για πρώτη φορά στην καριέρα του), με τον Αλέξανδρο Γεωργαντά (Husqvarna) να κατακτά την δεύτερη θέση και τον εξαιρετικό Μάριο Κανάκη (ΚΤΜ) να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα. Μάλιστα ο Κανάκης το κατάφερε αυτό πάνω σε μια μοτοσυκλέτα 125 κυβικών, γεγονός που τον έφερε και στην πρώτη θέση της κατηγορίας ΜΧ125. Στην ίδια κατηγορία δεύτερος ήταν ο Αντώνης Σάγμαλης (Yamaha) και τρίτος ο Νίκος Κοσιάβελος με ΚΤΜ.

Μάριος Κανάκης

 

Στις μικρότερες κατηγορίες είχαμε τον Δημήτρη Γανωτή (Yamaha) νικητή στην ΜΧ85, με ισοβαθμία όμως με τον Σταύρο Βαγγελακάκη (ΚΤΜ), σε μια… εναλλαγή των δύο πρώτων θέσεων σε σχέση με τα αποτελέσματα του προηγούμενο αγώνα στην Δράμα. Τρίτος στην κατηγορία ήταν ο Σωτήρης Θεοδωρίδης (ΚΤΜ) ενώ στην ΜΧ65 ο Λευτέρης Παπαδάκης (Husqvarna) πήρε δύο νίκες και την συνολική πρωτιά στην κατηγορία, ακολουθούμενος από τους Ταμβάκο και Κουκαλιώτης, αμφότεροι πάνω σε μοτοσυκλέτες της Yamaha.

Δημήτρης Γανωτής

 

Στην ΜΧ 300 οι Μπαξεβάνης, Καυκάς και Κολιπάνος (όλοι με Yamaha) τερμάτισαν και τις δύο μέρες με αυτή σειρά, ενώ στην πολυπληθή OPEN πρώτος ήταν ο Χρήστος Τομάρας (Yamaha), δεύτερος ο Βασίλης Πακαταρίδης (Yamaha) και τρίτος ο Διονύσης Κονδυλόπουλος (Yamaha).

Δημήτρης Μπαξεβάνης

 

Στην κατηγορία Senior o Μάρκος Καρασακαλίδης (Yamaha) πήρε τις νίκες και τις δύο μέρες, αφήνοντας πίσω του τους Νίκο Δρόσο (Husqvarna) και Βαγγέλη Αλυφανταρό (Honda).

Τέλος, στην κατηγορία των γυναικών η Δέσποινα Μανδάνη (ΚΤΜ) έκανε την απόλυτη συγκομιδή βαθμών με δύο νίκες, ενώ δεύτερη συνολικά ήταν η Αμαλία Λάμπρου (Yamaha) και τρίτη η Μαρία Μπάκα (KTM).

Δέσποινα Μανδάνη

Husqvarna – Τέλος οι εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό AMA SΜX

Από το 2027 θα υποστηρίζει μόνο ιδιωτικές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα Motocross
husky-factory-mx
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/5/2026

Στο σχετικό δελτίο Τύπου η Husqvarna Mobility περιγράφει την απόφασή της ως “επανατοποθέτηση”, καθώς αποφάσισε οριστικά να σταματήσει να τρέχει εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα SMX – το οποίο οι Αμερικανοί αποκαλούν αυθαίρετα “Παγκόσμιο”, παρότι για όλον τον υπόλοιπο πλανήτη αυτόν τον τίτλο κατέχει προφανώς το πραγματικό παγκόσμιο πρωτάθλημα MXGP της FIM.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν, η επωνυμία Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing μάλλον συναντιέται για τελευταία χρονιά στις αμερικανικές πίστες ΜΧ φέτος, καθώς η εταιρεία ανακοινώνει πως από το πρωτάθλημα του 2027 δεν θα έχει πια εργοστασιακές ομάδες. Αντ’ αυτών η Husqvarna θα διαθέσει σε ιδιωτικές ομάδες εξαρτήματα και τεχνική υποστήριξη εργοστασιακού επιπέδου.

Πρόκειται για μια απόφαση που στο υπόβαθρο μάλλον έχει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή Bajaj, καθώς η νέα ιδιοκτησία των KTM, Husqvarna και GASGAS προφανώς θέλει να περιορίσει τα έξοδα του ομίλου στον οποίο απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών σώζοντάς τον από τη χρεωκοπία.

Για να προλάβουμε σχετικές εικασίες που να συμπαρασύρουν και το MXGP στις περικοπές, να πούμε πως ως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια σχετική πληροφορία, ενώ το δελτίο Τύπου της Husqvarna Mobility είναι απολύτως ξεκάθαρο πως αναφέρεται μόνο στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς) και όχι γενικώς.

Κατά καιρούς μάλιστα έχουν ακουστεί φήμες πως οι Ινδοί σκέφτονται να περικόψουν ακόμη περισσότερο τις αγωνιστικές επενδύσεις του ομίλου Pierer, με τη μπάλα της φημολογίας να έχει πάρει μέχρι και την ομάδα MotoGP της ΚΤΜ, κάτι που μάλλον διαψεύδεται από την πραγματικότητα. Θα εξέλισσε η ΚΤΜ αγωνιστική 850cc αν αυτό το σενάριο είχε βάση;

Η μαρκετινίστικη γλώσσα της ανακοίνωσης της Husqvarna Mobility μιλά επίσης για “ευθυγράμμιση” στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, κάτι που περιγράφεται πιο αναλυτικά στη συνέχεια ως “διεύρυνση της θέσης της Husqvarna εντός της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας, όπου διαθέτει γκάμα με μοντέλα Motocross, Enduro, Travel, Naked, Supermoto και Ηλεκτρικά”.

Αυτό θα μπορούσε να ερμηνευτεί και ως εξοικονόμηση πόρων από τις εργοστασιακές ομάδες προς στήριξη περισσότερων ιδιωτικών πρωτοβουλιών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες που μπορεί να έχει παρουσία.

Το πλάνο που περιγράφει η ανακοίνωση μιλά για μια νέα στρατηγική, κατά την οποία η Husqvarna θα αναπτύξει ένα πρόγραμμα χρονομίσθωσης (leasing) για επαγγελματικές αγωνιστικές ομάδες στη Βόρεια Αμερική, το οποίο θα πατά πάνω στις υπάρχουσες συνεργασίες και δομές, προσφέροντας στις ομάδες κινητήρες και αναρτήσεις εργοστασιακών προδιαγραφών.

Ο δε τελικός στόχος που περιγράφεται είναι αρκετά αποκαλυπτικός για το σκεπτικό τους: “το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να παραμείνει δραστήρια στο SMX και στο μέλλον”, έκφραση που αφήνει ένα υπονοούμενο πως, σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα ήταν βιώσιμη η παραμονή της Husqvarna στο πρωτάθλημα.

Όπως και να έχει, ξεκαθαρίζει πως η Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing θα παραμείνει ενεργή ως έχει κανονικότατα ως το τέλος του φετινού πρωταθλήματος AMA SMX, στο οποίο τρέχει εργοστασιακές ομάδες και στις δύο βασικές κατηγορίες: στα 450 με τους Malcolm Stewart και R.J. Hampshire, καθώς και στα 250 με τους Ryder Difrancesco, Daxton Benning και Casey Cochran.