Π.Π. Motocross: Οι πρωταθλητές του 2019

Αυλαία με θέαμα αλλά λίγες συμμετοχές
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

1/7/2019

Κάποιοι είπαν πως κυριάρχησε η καλοκαιρινή διάθεση, κάποιοι άλλοι ψάχνουν για ευθύνες, σημασία έχει πως ο τελευταίος αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocros στη Νέα Γωνιά, είχε μεν “μόλις” 49 συμμετοχές και ηχηρές απουσίες, όμως το θέαμα δεν έλειψε από καμία κατηγορία και ανέδειξε επισήμως και τους πρωταθλητές Motocross για το 2019. Στην ΜΧ1 το πρώτο του πρωτάθλημα πήρε ο Γιάννης Τουρατζίδης και μάλιστα πριν καν ξεκινήσει ο πρώτος αγώνας, καθώς ο Παναγιώτης Κουζής και ο Άρης Τσαρνάς που είχαν μαθηματικά ελπίδες να διεκδικήσουν τον τίτλο δεν δήλωσαν συμμετοχή σε αυτόν τον τελευταίο αγώνα.

Στην MX2 το πρωτάθλημα πήγε στα χέρια του Αλέξανδρου Γεωργαντά, εκείνο της OPEN στα χέρια του Βασίλη Πακαταρίδη με νίκη στο τελευταίο σκέλος και της Senior στον Σπύρο Μητρόπουλο. Στις κατηγορίες που γεννιούνται τα μελλοντικά αστέρια του Motocross, στην ΜΧ85, έχουμε πρωταθλητή για το 2019 τον Καμαρινό Παυλόπουλο και στην ΜΧ65 Σωτήρη Φωτάκη. Αξίζει να αναφέρουμε πως ο Παναγίωτης Σιδέρης πήρε την πρώτη του νίκη στην κατηγορία Senior, όπως και Τσομπάνογλου στην ΟΡΕΝ.

Husqvarna – Τέλος οι εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό AMA SΜX

Από το 2027 θα υποστηρίζει μόνο ιδιωτικές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα Motocross
husky-factory-mx
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/5/2026

Στο σχετικό δελτίο Τύπου η Husqvarna Mobility περιγράφει την απόφασή της ως “επανατοποθέτηση”, καθώς αποφάσισε οριστικά να σταματήσει να τρέχει εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα SMX – το οποίο οι Αμερικανοί αποκαλούν αυθαίρετα “Παγκόσμιο”, παρότι για όλον τον υπόλοιπο πλανήτη αυτόν τον τίτλο κατέχει προφανώς το πραγματικό παγκόσμιο πρωτάθλημα MXGP της FIM.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν, η επωνυμία Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing μάλλον συναντιέται για τελευταία χρονιά στις αμερικανικές πίστες ΜΧ φέτος, καθώς η εταιρεία ανακοινώνει πως από το πρωτάθλημα του 2027 δεν θα έχει πια εργοστασιακές ομάδες. Αντ’ αυτών η Husqvarna θα διαθέσει σε ιδιωτικές ομάδες εξαρτήματα και τεχνική υποστήριξη εργοστασιακού επιπέδου.

Πρόκειται για μια απόφαση που στο υπόβαθρο μάλλον έχει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή Bajaj, καθώς η νέα ιδιοκτησία των KTM, Husqvarna και GASGAS προφανώς θέλει να περιορίσει τα έξοδα του ομίλου στον οποίο απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών σώζοντάς τον από τη χρεωκοπία.

Για να προλάβουμε σχετικές εικασίες που να συμπαρασύρουν και το MXGP στις περικοπές, να πούμε πως ως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια σχετική πληροφορία, ενώ το δελτίο Τύπου της Husqvarna Mobility είναι απολύτως ξεκάθαρο πως αναφέρεται μόνο στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς) και όχι γενικώς.

Κατά καιρούς μάλιστα έχουν ακουστεί φήμες πως οι Ινδοί σκέφτονται να περικόψουν ακόμη περισσότερο τις αγωνιστικές επενδύσεις του ομίλου Pierer, με τη μπάλα της φημολογίας να έχει πάρει μέχρι και την ομάδα MotoGP της ΚΤΜ, κάτι που μάλλον διαψεύδεται από την πραγματικότητα. Θα εξέλισσε η ΚΤΜ αγωνιστική 850cc αν αυτό το σενάριο είχε βάση;

Η μαρκετινίστικη γλώσσα της ανακοίνωσης της Husqvarna Mobility μιλά επίσης για “ευθυγράμμιση” στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, κάτι που περιγράφεται πιο αναλυτικά στη συνέχεια ως “διεύρυνση της θέσης της Husqvarna εντός της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας, όπου διαθέτει γκάμα με μοντέλα Motocross, Enduro, Travel, Naked, Supermoto και Ηλεκτρικά”.

Αυτό θα μπορούσε να ερμηνευτεί και ως εξοικονόμηση πόρων από τις εργοστασιακές ομάδες προς στήριξη περισσότερων ιδιωτικών πρωτοβουλιών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες που μπορεί να έχει παρουσία.

Το πλάνο που περιγράφει η ανακοίνωση μιλά για μια νέα στρατηγική, κατά την οποία η Husqvarna θα αναπτύξει ένα πρόγραμμα χρονομίσθωσης (leasing) για επαγγελματικές αγωνιστικές ομάδες στη Βόρεια Αμερική, το οποίο θα πατά πάνω στις υπάρχουσες συνεργασίες και δομές, προσφέροντας στις ομάδες κινητήρες και αναρτήσεις εργοστασιακών προδιαγραφών.

Ο δε τελικός στόχος που περιγράφεται είναι αρκετά αποκαλυπτικός για το σκεπτικό τους: “το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να παραμείνει δραστήρια στο SMX και στο μέλλον”, έκφραση που αφήνει ένα υπονοούμενο πως, σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα ήταν βιώσιμη η παραμονή της Husqvarna στο πρωτάθλημα.

Όπως και να έχει, ξεκαθαρίζει πως η Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing θα παραμείνει ενεργή ως έχει κανονικότατα ως το τέλος του φετινού πρωταθλήματος AMA SMX, στο οποίο τρέχει εργοστασιακές ομάδες και στις δύο βασικές κατηγορίες: στα 450 με τους Malcolm Stewart και R.J. Hampshire, καθώς και στα 250 με τους Ryder Difrancesco, Daxton Benning και Casey Cochran.