Brixton 2020 – EICMA: Crossfire 500 και αποκλειστικές πληροφορίες! [video]

Πλούσια τα μελλοντικά σχέδια της Brixton
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/11/2019

Πριν από λίγες μέρες, η Brixton είχε ήδη ανακοινώσει την παρουσίαση του νέου Crossfire 500, αλλά παράλληλα είχαν δηλώσει ότι θα υπάρχουν και πάρα πολλές εκπλήξεις.

Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης στην EICMA, μπορούμε να πούμε ότι είχαν απόλυτο δίκιο, και βάσει των αποκλειστικών πληροφοριών που καταφέραμε να αποσπάσουμε, ένα βασικό πλεονέκτημα του να είμαστε παρόντες στο μεγαλύτερο Σαλόνι Μοτοσυκλέτας παγκοσμίως, όλα όσα ετοιμάζει η Brixton θα είναι πραγματικά εντυπωσιακά.

Ξεκινώντας λοιπόν από το αναμενόμενο, το Crossfire 500 –το οποίο θα βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την στάνταρ και την Χ- δεν είναι απλώς η πρώτη μεγάλη μοτοσυκλέτα της Brixton, αλλά είναι και η πρώτη που διαθέτει έναν κινητήρα που δεν αποτελεί αντιγραφή από τα blueprints κάποιου ιαπωνικού κινητήρα, όπως συμβαίνει με τα ΒΧ125 και BX250, αλλά ένα σχέδιο αποκλειστικά της εταιρείας και της ομάδας των μηχανολόγων και σχεδιαστών από διάφορες εθνικότητες, που έχει προσλάβει γι' αυτό ακριβώς το καθήκον, στο νεοσύστατο σχεδιαστικό κέντρο της KSR στο Krems της Αυστρίας. Αν αναλογιστούμε το γεγονός ότι η παραγωγή των μοτοσυκλετών της Brixton ξεκίνησε ουσιαστικά πριν δύο χρόνια –το 2017- το ότι αυτή τη στιγμή φτιάχνει τον δικό της κινητήρα, είναι πραγματικά ένας άθλος.

Το Crossfire X

Τα δύο Crossfire έμειναν σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό πιστά στο πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί στην περσινή EICMA, με πιο εντυπωσιακό στοιχείο το λεγόμενο "X-Tank", το πολύεδρο δηλαδή ρεζερβουάρ που οι ακμές του σχηματίζουν το γράμμα "Χ". Ο κινητήρας είναι ένας τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά με απόδοση 48 ίππων –ό,τι πρέπει δηλαδή για την Α2 κατηγορία των διπλωμάτων- και ροπή 4,5kgm, με χωρητικότητα 486cc. Το συνολικό βάρος ανέρχεται στα 180 κιλά γεμάτο και οι αναρτήσεις μπροστά είναι ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις και πίσω ένα αμορτισέρ της KYB με ρύθμιση για προφόρτιση του ελατηρίου.

Δείτε μετά το τέλος του άρθρου το video της παρουσίασης και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό

Τα φώτα είναι LED και τα φρένα προέρχονται από την J.Juan με ABS. Το ύψος της σέλας είναι στα 795mm και η Brixton ανακοινώνει κατανάλωση κάτω από 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μυστήριο μέχρι στιγμής παραμένει το πού ακριβώς κατασκευάζεται, μιας και από την Brixton μας είπαν ότι φτιάχνεται σε ένα εργοστάσιο της Ασίας, αλλά δεν θέλησαν να μας που σε ποια χώρα βρίσκεται αυτό, αφήνοντας έτσι περιθώρια να υποθέσουμε ότι μάλλον είναι εκτός Κίνας.

Κάπου εδώ όμως σταματούν τα αναμενόμενα από την Brixton και ξεκινούν οι εκπλήξεις, οι οποίες μάλιστα είναι και ιδιαίτερα ευχάριστες. Η πρώτη από αυτές ακούει –ή τουλάχιστον θα ακούει στο μέλλον, μιας και πρόκειται προς το παρόν για ένα πρωτότυπο- στο όνομα Crossfire 125 XS. Είναι ένα μοτοσυκλετάκι που στέκεται ακριβώς απέναντι από το Ζ125 της Honda, με πιο χωμάτινους όμως προσανατολισμούς και πάρα πολύ όμορφο και ποιοτικό, όπως διαπιστώσαμε κι εμείς που βρεθήκαμε δίπλα του. Ο κινητήρας είναι ίδιος με αυτόν του BX125, η αντιγραφή δηλαδή από τα blueprints του κινητήρα του Suzuki GN125, που σύμφωνα με τους ανθρώπους της Brixton του δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την δυνατότητα να βγουν περισσότερα άλογα από αυτόν, σε αντίθεση με τον κινητήρα με τον οριζόντιο κύλινδρο της Honda. Σε μέγεθος και διαστάσεις είναι πολύ κοντά στον "Μπόμπο" της Honda και έχει ως κύριο στόχο την αμερικάνικη αγορά. Το αρχικό πλάνο προβλέπει την παραγωγή του στα μέσα της επόμενης χρονιάς, αλλά όπως μας είπαν από την Brixton σε κατ' ιδίαν συζητήσεις που είχαμε μαζί τους, είναι σχεδόν σίγουροι ότι δεν πρόκειται να προλάβουν το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Το Crossfire 125 ήταν ένα ακόμη πρωτότυπο που προορίζεται να μπει στην παραγωγή το δεύτερο μισό της επόμενης χρονιάς και θα είναι το πρώτο 125 της Brixton με υγρόψυκτο κινητήρα. Όπως μαρτυρά το όνομά του, θα έχει κι αυτό τον ιδιαίτερο σχεδιασμό στο ρεζερβουάρ, όπως το 500 και αναμένουμε να δούμε την διαφορά κυρίως στις επιδόσεις χάρη στην υγρόψυξη, σε σύγκριση με τα υφιστάμενα BX125.

Για την ίδια χρονική περίοδο τοποθετούν οι άνθρωποι της Brixton και την παρουσίαση του Rayburn 125, που αποτελεί και την πιο ρετρό πρόταση της εταιρείας. Το δερμάτινο μονόσελο με τα ελατήρια, το δερμάτινο τσαντάκι με τα εργαλεία στο πλαϊνό καπάκι και η ματ μπλε βαφή, είναι στοιχεία που σίγουρα δεν πρόκειται να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο, ιδιαίτερα όσους δηλώνουν φανατικοί των νεορετρό μοτοσυκλετών. Τα τύπου bobber ελαστικά και τα κλιπόν είναι στοιχεία που ελπίζουμε να περάσουν και στο μοντέλο παραγωγής, με μια μοτοσυκλέτα που ξαφνικά θα κάνει την κατηγορία Α1 των διπλωμάτων να δείχνει ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα!

Το Felsberg 125 XC είναι άλλη μια μοτοσυκλέτα 125cc που χρησιμοποιεί ως βάση το ΒΧ125 (που θα μετονομαστεί ως Flesberg 125), αλλά με μια σημαντική διαφορά, όπως είναι ο μεγαλύτερος εμπρός τροχός (πιθανώς 19''), το ψηλό μπροστινό φτερό και η προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα, που του προσδίνουν έναν καθαρά πιο χωμάτινο χαρακτήρα. Το Felsberg 125 XC αναμένεται να εμφανιστεί στην αγορά την άνοιξη του 2020 και είναι σίγουρο ότι θα χάσουν αρκετοί λεφτά σε στοιχήματα καθώς θυμίζει έντονα το XT500 της Yamaha.

Τα ακόμη όμως πιο ενδιαφέρον concept, ήταν αυτό που βρισκόταν σε περίοπτη θέση, ψηλά στο περίπτερο της Brixton κι είναι μια μοτοσυκλέτα που θυμίζει έντονα τα Bonnville της Triumph. Το πολύ ενδιαφέρον όμως είναι ότι δεν τα θυμίζει μόνο σχεδιαστικά, καθώς ο κινητήρας –ο οποίος έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου κι αυτός από την ομάδα της KSR- είναι ένας μεγάλου κυβισμού δικύλινδρος εν σειρά. Οι άνθρωποι της Brixton δεν θέλησαν να μας αποκαλύψουν τον ακριβή κυβισμό, μιας και ακόμη δεν έχουν καταλήξει κι οι ίδιοι αν η τελική χωρητικότητα θα είναι 900 ή 1200cc, αλλά βάσει αυτών που παρατηρήσαμε από κοντά, είναι πολύ πιθανό να μιλάμε για έναν κινητήρα 1200 κυβικών. Το πότε ακριβώς θα φτάσει το συγκεκριμένο πρωτότυπο στην παραγωγή είναι άγνωστο προς το παρόν, καθώς όπως αναφέρουν τα στελέχη του εργοστασίου, θέλουν να πάρουν τον χρόνο τους και να μην κάνουν βιαστικές κινήσεις, προκειμένου να πετύχουν τα υψηλά στάνταρ που έχουν θέσει ως στόχο.

Επειδή όμως οι αποκαλύψεις που καταφέραμε να εκμαιεύσουμε δεν σταματούν εδώ, μάθαμε ότι στο εργοστάσιο δουλεύουν ήδη και πάνω σε ένα concept on-off με τον κινητήρα των 500 κυβικών από το Crossfire, καθώς θέλουν να αποσβέσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πολύ μεγάλη επένδυση που έκαναν σε ανθρώπινο δυναμικό, σε τεχνολογία και μηχανήματα, για να σχεδιάσουν και να εξελίξουν τον συγκεκριμένο κινητήρα. Αναμονή λοιπόν, καθώς για την Brixton τα καλύτερα έπονται!

Ετικέτες

KTM 790 Duke – Ανανεωμένη εμφάνιση και εργονομία, νέα φρένα και τέλος η Demo Mode

Πολλές αλλαγές που ακουμπούν σε όλα πλην του κινητήρα
KTM 790 DUKE
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Το 790 Duke είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας που ανανεώνεται για το 2027, συνεχίζοντας να κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο της Hangzhou που έχει φτιαχτεί από κοινού από τις KTM και CFMOTO.

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ξεκινούν από την εμφάνιση, υιοθετώντας τη σχεδίαση των μεγαλύτερων 990 και 1390 με νέο προβολέα μπροστά, αλλά και ανανεωμένα κοστούμια.

KTM 790 DUKE

Στις αναρτήσεις συναντάμε ξανά το δίδυμο των WP Apex, με το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών να έχει μοιρασμένες τις υδραυλικές λειτουργίες (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς) στα δύο καλάμια και νέα ρυθμιστήρια 5 θέσεων στις τάπες του για εύκολη ρύθμιση. Έχει ωστόσο και ελαφρώς αυξημένη διαδρομή 150 χιλιοστών, από 140 στο μοντέλο του 2026.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex Monotube έχει επίσης αυξημένη διαδρομή, 170 χιλιοστά από 150, νέο ελατήριο και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.

KTM 790 DUKE

Στα φρένα θα συναντήσουμε μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στο μοντέλο του 2027, καθώς η ΚΤΜ φορά τις δαγκάνες της WP, με ακτινικές τετραπίστονες σε δίσκους 300 χιλιοστών μπροστά και μια μονοπίστονη σε δίσκο 240 χιλιοστών πίσω.

Το πλαίσιο δεν έχει αλλάξει, διατηρώντας το ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνδυάζοντάς το με ένα νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με χύτευση ως ένα ενιαίο κομμάτι που ενσωματώνει το φιλτροκούτι και τις πλευρικές εισαγωγές του.

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε πως έχουν γίνει αλλαγές στην εργονομία της θέσης οδήγησης, οι οποίες υποστηρίζονται επίσης από νέο τιμόνι με πιο ανοικτή γωνία και νέα σέλα – χωρίς να αλλάξει το ύψος της που παραμένει στα 825 χιλιοστά. Το ρεζερβουάρ επίσης έχει αλλάξει σχήμα και μαζί και χωρητικότητα, καθώς από 14 λίτρα πριν δηλώνει τώρα 13,5.

KTM 790 DUKE

Συνολικά το νέο 790 Duke δηλώνει δύο κιλά ελαφρύτερο, ωστόσο τα νούμερα δεν βγαίνουν ακριβώς. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου δηλώνει 167 κιλά χωρίς καύσιμο, που σημαίνει σχεδόν 177 με το ρεζερβουάρ του γεμάτο. Για τη σύγκριση, στο μοντέλο του 2026 η ΚΤΜ έδινε 187 κιλά υγρό βάρος, δηλαδή προκύπτει μια διαφορά 10 κιλών κάτω στο μοντέλο του 2027 και είναι απορίας άξιο γιατί στο υλικό Τύπου του μοντέλου μιλά μόνο για 2 λιγότερα. Όπως και να ‘χει, την οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση θα μας τη δώσει αργά ή γρήγορα η ζυγαριά του ΜΟΤΟ.

Στο ηλεκτρονικό μέτωπο η ΚΤΜ έχει φρεσκάρει την TFT οθόνη των 5 ιντσών με νέα εξωτερική επίστρωση, αλλά η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη Demo Mode, η οποία καταργείται. Μάλιστα με αφετηρία το νέο 790 Duke η ΚΤΜ μας λέει πως άκουσε το κοινό της και σταδιακά θα σταματήσει να εφαρμόζει την τακτική της Demo Mode από τα μελλοντικά της μοντέλα.

Όσον αφορά στον κινητήρα, αυτός είναι ίσως το στοιχείο που αλλάζει λιγότερο στο μοντέλο του 2027, καθώς διατηρείται ως τον ξέρουμε με 105 ίππους – και 95 για την έκδοση που προορίζεται να φιμωθεί κατά Α2 – ενώ συνδυάζεται με μια νέα εξάτμιση που στην ουσία αλλάζει μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Το KTM 790 Duke του 2027 θα αρχίσει να φτάνει στο δίκτυο της εταιρείας από το τέλος Ιουλίου.

Ετικέτες