Brixton Crossfire 500: Ξεκινά η παραγωγή!

Τον Αύγουστο στις βιτρίνες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/6/2020

Στις 10 Ιουνίου, η Brixton έκανε online την επίσημη παρουσίαση του Crossfire 500 και σήμερα, λίγες μέρες μετά, ανακοίνωσε την εκκίνηση της παραγωγής και των δύο εκδόσεων. Το πρώτο πρωτότυπο του Crossfire είχε παρουσιαστεί στην EICMA του 2018, με το χαρακτηριστικό "Χ-Tank" ρεζερβουάρ, ενώ το μοντέλο παραγωγής το είδαμε στην περσινή Έκθεση του Μιλάνου.

Ο σχεδιασμός του έγινε αποκλειστικά την Αυστρία, στο ιδιόκτητο στούντιο σχεδιασμού της KSR στο Krems-Gedersdorf Business Park, και χρειάστηκε σχεδόν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί. Πρόκειται για ένα από τα πιο εξελιγμένα και τεχνολογικά προηγμένα εργαστήρια σχεδιασμού, εξοπλισμένο με 3D printers και άλλες τεχνολογίες αιχμής.

Στην "καρδιά" του Crossfire 500 βρίσκεται ένας δικύλινδρος κινητήρας 486cc, ο οποίος χρειάστηκε και αυτός για την εξέλιξή του δύο χρόνια και 20 μηχανολόγους! Αν σας αρέσουν οι αριθμοί, να σας πούμε ότι αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 80.000 ώρες μελέτης και εξέλιξης, ώστε να βρίσκεται στο όριο των 47 ίππων για την Α2 κατηγορία ενώ ταυτόχρονα να μην υστερεί σε επιδόσεις.

Οι δοκιμές που έγιναν μέχρι να φτάσει η μοτοσυκλέτα στο στάδιο παραγωγής, συμπεριλαμβάνουν 40.000 χιλιόμετρα στο εργαστήριο και άλλα 40.000 χιλιόμετρα στο δρόμο. Η KSR επέλεξε τα μεγαλύτερα ονόματα από την παγκόσμια αγορά για τα περιφερειακά του Crossfire 500, όπως την Pirelli για τα ελαστικά, την KYB για τις αναρτήσεις, την Bosch για το ABS και την ισπανική J.Juan για τα φρένα.

Το Crossfire 500 θα παράγεται σε δύο εκδόσεις (την στάνταρ και την "Χ") με το τελευταίο να διαθέτει –όπως υποδηλώνει το όνομά του- μια πιο scrambler εμφάνιση, χάρη στα τρακτερωτά ελαστικά, στο φαρδύτερο τιμόνι, στη διαφορετική σέλα και την διαφορετική βάση της πινακίδας.

Όπως ανέφεραν οι άνθρωποι της KSR, η παρουσίαση του μοντέλου είχε καθυστερήσει λόγω των μέτρων κατά της εξάπλωσης της πανδημίας, αλλά πλέον έχει ξεκινήσει και η παραγωγή, με τις πρώτες μοτοσυκλέτες να φτάνουν στην ευρωπαϊκή αγορά τον Αύγουστο.

 

Kawasaki Z1100 RS 2026: Έρχεται και ρετρό μοτοσυκλέτα με τον μεγάλο 4κύλινδρο

Εγκρίσεις τύπου στις ΗΠΑ δείχνουν ότι η παρουσίασή του είναι κοντά
Kawasaki z1100rs 2026 έρχεται
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/7/2025

Η Kawasaki ετοιμάζει και μεγάλη ρετρό 4κύλινδρη παραπέμποντας ευθέως στα Zephyr και ZRX των ’90 και ’00. Οι πρώτες ενδείξεις προέκυψαν από πρόσφατη έγκριση τύπου στις Ηνωμένες Πολιτείες, με την κωδική ονομασία ZRT10 GT για το μοντέλο έτους 2026, κάτι που σημαίνει ότι η επίσημη παρουσίασή του δεν πρέπει να βρίσκεται και πολύ μακριά.

Αν και η ονομασία GT συνήθως παραπέμπει σε τουριστικά μοντέλα με αεροδυναμική κάλυψη – όπως το ZRX 1200 S – εδώ οι συσχετισμοί με την ιστορική σειρά Zephyr/ZRX (που εσωτερικά έφεραν επίσης την κωδική ονομασία ZRT10) ενισχύουν την πιθανότητα να πρόκειται για μια πιο ρετρό γυμνή μοτοσυκλέτα σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το γερμανικό Motorrad.

Η νέα Z1100 RS αναμένεται να βασίζεται στον ίδιο τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 1.099 κυβικών που χρησιμοποιείται ήδη στα Ninja 1100 SX και Versys 1100. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 136 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 112 Nm ροπής, χαρακτηριστικά που θα καθιστούσαν τη Z1100 RS την ισχυρότερη ρετρό μοτοσυκλέτα της αγοράς – ξεπερνώντας ακόμη και την Yamaha XSR 900 ή τη Triumph Speed Twin 1200.

Η Kawasaki μπορεί να  ακολουθήσει παρόμοια τακτική με αυτή της Z900 RS, δηλαδή μια ηπιότερη ρύθμιση της ισχύος ώστε να ταιριάζει το μοτέρ περισσότερο με τον ρετρό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ενισχύονται την απόδοσή του στο χαμηλομεσαίο φάσμα. Όχι ότι το χρειάζεται ο συγκεκριμένος κινητήρας αφού ήδη αποδίδει γεμάτα σε αυτό το φάσμα.

Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα αφορά το πλαίσιο. Οι περισσότερες σύγχρονες Kawasaki χρησιμοποιούν πλαίσιο αλουμινίου, ωστόσο αυτό ίσως φανεί υπερβολικά μοντέρνο στους φίλους του κλασσικού σχεδιασμού. Θα τολμήσει η Kawasaki να κατασκευάσει ειδικά για την RS έκδοση ένα νέο σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο από, όπως παλιά; Αν ναι, αυτό θα αποτελέσει σαφές μήνυμα για την αυθεντική προσέγγιση του μοντέλου.

Προς το παρόν, δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση ή ημερομηνία παρουσίασης από την Kawasaki. Ωστόσο, η έγκριση τύπου στις ΗΠΑ αφορά το μοντέλο έτους 2026, το οποίο σύμφωνα με την αμερικανική αγορά καλύπτει την περίοδο από το καλοκαίρι του 2025 έως το καλοκαίρι του 2026. Αυτό σημαίνει ότι το φετινό σαλόνι EICMA στο Μιλάνο (Νοέμβριος 2025) αποτελεί την πιο πιθανή σκηνή για την αποκάλυψη της μοτοσυκλέτας.

Η προοπτική μιας νέας Z1100 RS έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους φίλους των κλασσικών γραμμών, με έναν μοντέρνο, ισχυρό τετρακύλινδρο με ρετρό εμφάνιση αλλά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Αν όλα επαληθευτούν, πρόκειται για μια από τις πιο ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες της Kawasaki τα τελευταία χρόνια και για μια σοβαρή "προσθήκη" ως επιλογή στις γυμνές ρετρό μεγάλου κυβισμού.