EICMA 2023: Fantic XE 300 - Ο πρώτος απογαλακτισμός από τη Yamaha

Χρησιμοποιώντας τον δίχρονο κινητήρα 300 κυβικών της Minarelli
EICMA 2023: Fantic XE 300 – Ο πρώτος απογαλακτισμός από την Yamaha
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

6/11/2023

Η Fantic παρουσίασε στην EICMA ίσως το πιο σημαντικό μοντέλο της για το 2024, το XE 300 το οποίο αποτελεί το πρώτο δημιούργημα της μακριά από τη Yamaha, καθώς εφοδιάζεται με τον νέο δίχρονο κινητήρα 300 κυβικών εκατοστών της Minarelli.

Η Fantic η οποία χρησιμοποιεί κινητήρες Yamaha στα Enduro και MX μοντέλα της -η Yamaha έχει σταματήσει την εξέλιξη των enduro μοντέλων της για την ευρωπαϊκή αγορά- αποφάσισε να κάνει το επόμενο της βήμα όσον αφορά τα Enduro μοντέλα με την ιταλική εταιρεία να παρουσιάζει στην EICMA 2023 το XE 300 το οποίο δεν χρησιμοποιεί, προς έκπληξη όλων, κινητήρα Yamaha αλλά κινητήρα της ιταλικής Minarelli Motori η οποία εδώ και τρία χρόνια ανήκει στην Fantic.

Fantic XE 300 2024

Το XE 300 χρησιμοποιεί τον δίχρονο Euro 5 κινητήρα 292,9 κυβικών με ψεκασμό της Dellorto τον οποίο είχαμε δει στην EICMA το 2021 ενώ σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία η μοτοσυκλέτα εξελίχθηκε μέσα από τους αγώνες Enduro αρχικά από τον αναβάτη της κατηγορίας Enduro 3 Davide Guarneri και στη συνέχεια από τον Albin Norrbin Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2023 στην κατηγορία Enduro Junior2.

Ο κινητήρας έχει μίζα και χειροκίνητο αποσυμπιεστή για εύκολες εκκινήσεις, με τον χρωμιωμένο θάλαμο διαστολής της εξάτμισης να κατασκευάζεται από την Arrow. Το πλαίσιο στο Fantic XE 300 είναι αλουμινένιο δύο δοκών, με τις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις να προέρχονται από την KYB. Το ανεστραμμένο πιρούνι 48 χλστ. έχει διαδρομή 300 χλστ. ενώ πίσω έχουμε ένα μονό πίσω αμορτισέρ με διαδρομή 315 χλστ. Το μεταξόνιο είναι στα 1.480 χλστ. ενώ το ρεζερβουάρ αυξήθηκε κατά 1 λίτρο με τη χωρητικότητα να αγγίζει πλέον τα 9 λίτρα. Στην πέδηση εμπρός βρίσκουμε ένα δισκόφρενο 270 χλστ., με το πίσω δισκόφρενο να είναι στα 240 χλστ. Ο συμπλέκτης είναι υδραυλικός για εύκολες αλλαγές με το πεντατάχυτο κιβώτιο σύμφωνα με την Fantic να έχει τη βέλτιστη κλιμάκωση. Η σέλα βρίσκεται στα 970 χλστ. με το XE 300 γεμάτο να ζυγίζει 107 κιλά, ενώ για να μειωθεί το βάρος της μοτοσυκλέτας οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρείας χρησιμοποίησαν μπαταρία λιθίου.

Fantic XE 300 2024

Το νέο μοντέλο της Fantic ακολουθεί τα χνάρια των υπόλοιπων Enduro μοτοσυκλετών της ιταλικής εταιρείας όσον αφορά τα ηλεκτρονικά καθώς στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχουν οι δύο χάρτες ανάφλεξης Soft και Hard, με τον πρώτο να προσφέρει πιο γλυκιά απόδοση για καλύτερη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη και με τον δεύτερο να παρέχει όλη τη δύναμη του κινητήρα, για εδάφη με καλή πρόσφυση. Παράλληλα έχουμε και Traction Control 9 επιπέδων. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επιπρόσθετα χούφτες και ποδιά κινητήρα, ενώ ο αναβάτης μπορεί να μπορεί να ρυθμίσει εύκολα τη χαρτογράφηση του κινητήρα μέσω της εφαρμογής που προσφέρει η Fantic.

Fantic XE 300 2024
Ετικέτες

SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα

Αλλαγές ουσίας ώστε να διατηρηθεί το Maxsym 400 GT φρέσκο σε μία κατηγορία με αυξημένο ανταγωνισμό
motomag SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/5/2024

Η SYM παρουσίασε το αναβαθμισμένο Maxsym 400 GT το οποίο πλέον εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5+.

Οι σχεδιαστές της SYM θέλησαν στο Maxsym 400 GT να βελτιώσουν και άλλο την άνεση του αναβάτη κατά την οδήγηση. Νέα είναι η εργονομία της θέσης οδήγησης, όπως επανασχεδιασμένη είναι η σέλα δύο επιπέδων η οποία δίνει μια περαιτέρω αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.

Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα προσφέρει πολύ καλή προστασία από τον αέρα ενώ οι νέες μεγαλύτερες χειρολαβές του συνεπιβάτη και τα πτυσσόμενα αλουμινένια μαρσπιέ προσφέρουν κορυφαία άνεση.

SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα

Ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας 399 κυβικών Euro 5+ αποδίδει 34 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 4 κιλά ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι σωληνωτού τύπου, ενώ στον τομέα των αναρτήσεων εμπρός συναντάμε τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.

Αλλαγή έχουμε στον τομέα των φρένων. Το Maxsym 400 GT πλέον έχει ένα δίσκο 288 χλστ. εμπρός με ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων -στο προηγούμενο μοντέλο υπήρχαν δύο δίσκοι εμπρός- και πίσω έναν δίσκο 275 χλστ. ενώ την πέδηση ολοκληρώνει το δικάναλο ABS. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει και το Traction Control το οποίο με τη σειρά του συμβάλλει στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.

SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα

Αναπόσπαστο κομμάτι του Maxsym 400 GT είναι η πρακτικότητα κατά την καθημερινή μετακίνηση. Κάτω από την σέλα υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη full face καθώς και κάποια μικροαντικείμενα. Εμπρός στην ποδιά υπάρχουν δύο ντουλαπάκια με θύρα USB ταχείας φόρτισης ενώ η σχάρα στο πίσω μέρος του scooter έχει έτοιμες βάσεις για Top Case.

Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Maxsym 400 GT περιλαμβάνονται επίσης το σύστημα keyless, η έγχρωμη οθόνη LCD οργάνων, και οι διπλοί προβολείς Full-Led με φακούς περιμετρικής διάθλασης.

Το νέο SYM Maxsym 400 GT είναι διαθέσιμο εμπορικά με το μονοκύλινδρο scooter των 399 κυβικών να κοστίζει 5.995 ευρώ.

SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

MAXSYM 400 GT

 

ΤΥΠΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4Τ, 4V, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ

83.0mm Χ 73.8mm

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

10.5:1

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ

34 PS / 6750 rpm

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ

38.1 Nm / 5250 rpm

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ

KEIHIN E.F.I.

ΚΙΒΩΤΙΟ

V-belt CVT

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΙΜΑΝΤΑΣ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ

ΜΙΖΑ

ΧΩΡΗΤΙΚ. ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

13.0 lt

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

3.7 lit/100km (EURO 5+)

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΔΙΠΛΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΩΝ

1555 mm

ΠΛΑΤΟΣ

820 mm

ΜΗΚΟΣ

2232 mm

ΥΨΟΣ

1417 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

788 mm

ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ)

215 kg

ΓΩΝΙΑ ΚΑΣΤΕΡ

27.5 ∘

ΙΧΝΟΣ

103 mm

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

120 / 70 - 15

ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

160 / 60 - 14

ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm – 120mm

ΟΠΙΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΔΙΠΛΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ

ΔΙΣΚΟΣ 288 mm +ABS (4ΠΙΣΤΟΝΗ ΔΑΓΚΑΝΑ)

ΟΠΙΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ

ΔΙΣΚΟΣ 275 mm +ABS (1ΠΙΣΤΟΝΗ ΔΑΓΚΑΝΑ)