Fantic Motor σε κρίση – Σε κίνδυνο και η Minarelli

Παραπαίει ολόκληρος ο ιταλικός όμιλος επιχειρήσεων
Fantic Group in Crisis
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/8/2025

Μια ακόμη ιστορική μάρκα στον κόσμο των δύο τροχών αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες. Η Fantic Motor, με έδρα στο Βένετο της Ιταλίας, ανακοίνωσε την έναρξη μιας εξωδικαστικής διαδικασίας που επιτρέπει στις εταιρείες να διαπραγματευτούν με πιστωτές και ενδιαφερόμενους φορείς προκειμένου να αποφύγουν τη χρεοκοπία.

Η κρίση στη Fantic Motor δεν ήρθε ξαφνικά, καθώς τα οικονομικά προβλήματα είχαν αρχίσει να φαίνονται από το 2023. Το πρόβλημα αφορά ολόκληρο τον όμιλο, που περιλαμβάνει πέρα από τη Fantic και τη Motori Minarelli, καθώς και τη ποδηλατική Bottecchia Cicli, την οποία απέκτησε τον Ιούλιο του 2022.

Το 2021, η Fantic είχε κλείσει την έβδομη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης, με κύκλο εργασιών άνω των 103 εκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 95% σε σχέση με το 2020. Το 2022 όλα έδειχναν να βαίνουν καλώς, με τον τζίρο να φτάνει τα 127 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, η χρονιά αυτή στιγματίστηκε από ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, που περιόρισαν την περαιτέρω ανάπτυξη.

Το 2023, η κατάσταση επιδεινώθηκε αισθητά. Ο τζίρος έπεσε στα 113 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα χρέη προς τράπεζες και προμηθευτές ξεπέρασαν τα 137 εκατομμύρια ευρώ. Τα περιθώρια κέρδους εκμηδενίστηκαν, επηρεασμένα από αυξημένα λειτουργικά κόστη και ανεπαρκές δίκτυο διανομής. Όπως και στην περίπτωση της KTM, οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση δεν απέδωσαν.

Fantic Group in Crisis

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα e-scooters έμειναν στα ράφια αποθηκών ή απούλητα στις αντιπροσωπείες. Το 2023 πραγματοποιήθηκε και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, η κρίση συνεχίστηκε και μέσα στο 2024, με το πρώτο εξάμηνο να κλείνει με ζημίες 13 εκατομμυρίων ευρώ.

Αλλαγές στην ηγεσία

Στο τέλος του 2024, ο Maurizio Roman διαδέχθηκε τον αδερφό του Mariano Roman στην ηγεσία της εταιρείας, σε μια προσπάθεια αναδιοργάνωσης. Όμως, προβλήματα υγείας τον εμπόδισαν να υλοποιήσει το έργο του και έτσι ορίστηκαν δύο διευθύνοντες σύμβουλοι: ο Costantino Sambuy και ο Gianni Nardelotto.

Ο Sambuy διαθέτει πλούσια εμπειρία στον τομέα των δύο τροχών, έχοντας διατελέσει CEO της Peugeot Motorcycle και επικεφαλής Ασίας για τον Όμιλο Piaggio. Ο Nardelotto, από την άλλη, είναι Γενικός Διευθυντής της VeNetWork, ενός τοπικού συνασπισμού εταιρειών της ευρύτερης περιοχής του Βενετο, όπου συμμετέχει, μεταξύ άλλων, και η Fantic Motor.

Fantic Group in Crisis

“Με την ενεργοποίηση της διαπραγματευτικής επίλυσης κρίσης, εργαζόμαστε για την αποκατάσταση της οικονομικής ισορροπίας τους επόμενους μήνες και την υπέρβαση του δυσμενούς οικονομικού κλίματος”, δήλωσαν οι Sambuy και Nardelotto. Παράλληλα, προετοιμάζεται νέο βιομηχανικό σχέδιο, με στόχο τη βιωσιμότητα και τη μακροπρόθεσμη συνέχεια του ομίλου.

Αβεβαιότητα για την Minarelli

Όσον αφορά τη Minarelli, η κατάσταση παραμένει κρίσιμη. Η εταιρεία απασχολεί περίπου 200 εργαζόμενους που βρίσκονται σε αβεβαιότητα και  καθεστώς στήριξης της εταιρείας με μειωμένες απολαβές ή/και ωράρια. Παρά τις δυσκολίες, υπάρχει στήριξη από την συνεταιριστική τράπεζα της περιοχής Απέννινων Emil Banca.

“Δεν θέλουμε να μείνουμε θεατές. Αν μπορούμε να βοηθήσουμε, είμαστε διαθέσιμοι”, δήλωσε ο πρόεδρος της Emil Banca, Gian Luca Galletti. Η τράπεζα προσφέρει από προκαταβολές αποζημιώσεων, μέχρι στήριξη για αποπληρωμή προσωπικών χρεών, σχέδια επανένταξης στην εργασία και στήριξη για αυτοαπασχόληση στους εργαζόμενους της Minarelli.

Fantic Group in Crisis

 

Ετικέτες

Ανάκληση Harley-Davidson Sportster S - Κίνδυνος αστοχίας της τιμονόπλακας

Ευρωπαϊκή ανάκληση για μοτοσυκλέτες παραγωγής 2020-2025
Recall HD Sportster
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Η Harley-Davidson προχωρά σε ανάκληση του Sportster S λόγω πιθανής κατασκευαστικής αστοχίας στην πάνω πλάκα του πιρουνιού, η οποία ενδέχεται να σπάσει και να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου και ατύχημα.

Σε ανάκληση του μοντέλου Sportster S προχωρά η Harley-Davidson, σύμφωνα με επίσημη ειδοποίηση ασφαλείας που δημοσιεύθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2025 (SR/04510/25).

 Η ανάκληση, που είχαμε ήδη αναφέρει όταν ανακοινώθηκε στις ΗΠΑ, αφορά πλέον και στην Ευρώπη, μοτοσυκλέτες που παρήχθησαν από τις 8 Δεκεμβρίου 2020 έως και τις 21 Αυγούστου 2025.

Σύμφωνα με την περιγραφή της ενημέρωσης, η άνω τιμονόπλακα του πιρουνιού ενδέχεται να παρουσιάσει αστοχία. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος απώλειας ελέγχου της μοτοσυκλέτας, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα ατυχήματος και τραυματισμού του αναβάτη.

Η εταιρεία προχωράει σε ανάκληση των μοτοσυκλετών από τους αναβάτες. Οι ιδιοκτήτες Sportster S καλούνται να ελέγξουν άμεσα εάν η μοτοσυκλέτα τους περιλαμβάνεται στην ανάκληση και να επικοινωνήσουν με εξουσιοδοτημένο συνεργάτη Harley-Davidson για τις απαραίτητες ενέργειες, υπογραμμίζοντας τη σημασία της άμεσης ανταπόκρισης σε θέματα ασφάλειας, ειδικά όταν αυτά σχετίζονται με κρίσιμα δομικά εξαρτήματα που επηρεάζουν άμεσα τον έλεγχο και τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας.

Περισσότερες πληροφορίες, καθώς και ο έλεγχος μέσω αριθμού πλαισίου (VIN), είναι διαθέσιμα στην επίσημη ιστοσελίδα εξυπηρέτησης της Harley-Davidson.