Intermot 2024: Kawasaki Ninja H2 SX Hydrogen - Πρώτη εμφάνιση σε έκθεση μοτοσυκλέτας

Με κολοσσιαίες δεξαμενές που θυμίζουν το... διαστημόπλοιο Enterprise από το Star Trek
Kawasaki Ninja H2 SX Intermot 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/12/2024

Στα τέλη Ιουλίου του 2024, στο περιθώριο της διοργάνωσης του 8ωρου αγώνα αντοχής της Suzuka, η Kawasaki πραγματοποίησε τους πρώτους γύρους δοκιμών μπροστά σε κοινό, της μοτοσυκλέτας υδρογόνου που εξελίσσει. Τώρα, στην Intermot, η Ninja H2 SX Hydrogen έκανε ντεμπούτο σε έκθεση μοτοσυκλέτας εντυπωσιάζοντας και από κοντά με το τεράστιο πλάτος των δεξαμενών καυσίμου της.

Αυτή είναι η πρώτη -πρωτότυπη μέχρι στιγμής- μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου από μεγάλο κατασκευαστή, με το Akashi να την εξελίσσει και στη Γερμανία, όπου υπάρχει ένα κομβικό R&D κέντρο των Ιαπώνων. Μεγάλο ρόλο στην ύπαρξη του συγκεκριμένου κέντρου έρευνας και εξέλιξης στη Γερμανία παίζει η ύπαρξη των αυτοκινητοδρόμων χωρίς όρια ταχύτητας (Autobahn), όπου η Kawasaki μπορεί να δοκιμάσει τα πρωτότυπα μοντέλα της νόμιμα σε δημόσιους δρόμους, χωρίς να φοβάται την επέμβαση της αστυνομίας. Κι όπως βλέπετε στις φωτογραφίες το συγκεκριμένο πρωτότυπο μοντέλο είχε αριθμό κυκλοφορίας, καθώς δοκιμάζεται στον δρόμο.

Η έρευνα για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2023, με το Ninja H2 SX να φέρει τον γνωστό τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 998 κ.εκ. του Ninja H2, με τροποποιήσεις ώστε να μπορεί τροφοδοτείται με υδρογόνο, μέσω άμεσου ψεκασμού.

Ninja H2 SX Hydrogen

Φυσικά τα μάτια των παρατηρητών “καρφώνονται” άμεσα στις κολοσσιαίες δεξαμενές υδρογόνου στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, δεξαμενές που κάνουν τη μοτοσυκλέτα εξαιρετικά δύσχρηστη για αστικές συνθήκες. Νωρίς είναι ακόμα βέβαια, και αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας, που έχει πολύ δρόμο μπροστά της.

Οι μοτοσυκλέτες Hydrogen ICE λειτουργούν με καύση υδρογόνου, παράγοντας παραπλήσιο ήχο με τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, και έχοντας τους “σωστούς” κραδασμούς, ενώ τα κατάλοιπά τους είναι κυρίως... νερό. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους, ένα πολύ μικρό ποσό λιπαντικού κινητήρα καίγεται, εκπέμποντας ένα επίσης πολύ μικρό ποσό CO2.

Ninja H2 SX Hydrogen

Στο ΜΟΤΟ έχουμε γράψει εδώ και χρόνια για τα οφέλη του υδρογόνου, που πέρα από την "πράσινη" λειτουργία του, έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στην επιβίωση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, διασώζοντας και την πολύτιμη αίσθηση του, που αποτελείται από τον ήχο, τον παλμό από τις πιστονιές και τους κραδασμούς, που κάνουν τόσο ξεχωριστή την οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, η Kawasaki Motors διεξάγει επί του παρόντος έρευνα και εξέλιξη με στόχο την υλοποίηση μιας λειτουργικής μοτοσυκλέτας υδρογόνου ICE ως μια από τις ανθρακικά ουδέτερες επιλογές για τους αναβάτες στις αρχές της δεκαετίας του 2030.

Ninja H2 SX Hydrogen

Τέλος να επισημάνουμε πως η Kawasaki Motors είναι πλήρες μέλος της HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), μιας ερευνητικής ένωσης που αποτελείται από τις Kawasaki, Suzuki, Toyota, Honda και Yamaha, που επικεντρώνεται στην τεχνολογία υδρογόνου και διεξάγει ενεργά βασική έρευνα σε κινητήρες υδρογόνου, συστήματα πλήρωσης υδρογόνου και συστήματα παροχής καυσίμου, προκειμένου να παράγει μικρά οχήματα κινητικότητας με κινητήρα υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων και των μοτοσυκλετών.

HySE-X2

Σημειώστε πως η HySE θα έχει το 2025 για δεύτερη χρονιά συμμετοχή στο Rally Dakar με ένα τετράτροχο Side by Side όχημα που κινείται με καύση υδρογόνου.

Τέλος για την ώρα δεν έχουν ανακοινωθεί επιδόσεις, κατανάλωση και αυτονομία από την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα του Akashi.

Ετικέτες

Osaka Motorcycle Show 2026 - Yamaha R3 με το πιο νεανικό χρώμα ως τώρα

Αποκλειστικό προνόμιο των ασιατικών αγορών προς το παρόν
yamaha r3
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/3/2026

Στην έκθεση της Osaka (20-22/3) η Yamaha παρουσίασε έναν νέο χρωματισμό για το YZF-R3 βασισμένο σε μια έντονη πετρόλ απόχρωση που την αποκαλεί Light Green.

Αυτή συμπληρώνει τη γκάμα του 2026 που ήδη γνωρίζουμε στην Ευρώπη, με τα κλασικά χρώματα μαύρο, μπλε και το φετινό 70th Anniversary Edition με τον συνδυασμό λευκού και κόκκινου που θα κοσμεί τις αντίστοιχες περιορισμένης παραγωγής επετειακές εκδόσεις όλων των μοντέλων της supersport οικογένειας της Yamaha.

yamaha r3

Πέραν του συγκεκριμένου χρωματισμού δεν προκύπτει κάτι νεότερο για το R3, που συνεχίζει και στην Ιαπωνία ως το ξέρουμε καλά στα μέρη μας.

Το νέο αυτό χρώμα, όπως και τα τρία υπόλοιπα, θα είναι κοινά και με το YZF-R25, δηλαδή την παραλλαγή με κινητήρα 250 κυβικών εκατοστών που δεν αφορά τις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά μόνο κάποιες ασιατικές.

Στην ιαπωνική αγορά το νέο R3, που κατασκευάζεται από την PT Yamaha Indonesia, θα αρχίσει να διατίθεται από 28 Μαΐου, ωστόσο προς το παρόν δεν αναμένεται να το δούμε στα μέρη μας, καθώς σε αυτή τη φάση προορίζεται για τις αγορές της Ασίας. Δεν αποκλείεται ωστόσο το ενδεχόμενο αυτός ο χρωματισμός να κοσμήσει την ευρωπαϊκή γκάμα του 2027.

Ετικέτες