Intermot 2024: Kawasaki Ninja H2 SX Hydrogen - Πρώτη εμφάνιση σε έκθεση μοτοσυκλέτας

Με κολοσσιαίες δεξαμενές που θυμίζουν το... διαστημόπλοιο Enterprise από το Star Trek
Kawasaki Ninja H2 SX Intermot 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/12/2024

Στα τέλη Ιουλίου του 2024, στο περιθώριο της διοργάνωσης του 8ωρου αγώνα αντοχής της Suzuka, η Kawasaki πραγματοποίησε τους πρώτους γύρους δοκιμών μπροστά σε κοινό, της μοτοσυκλέτας υδρογόνου που εξελίσσει. Τώρα, στην Intermot, η Ninja H2 SX Hydrogen έκανε ντεμπούτο σε έκθεση μοτοσυκλέτας εντυπωσιάζοντας και από κοντά με το τεράστιο πλάτος των δεξαμενών καυσίμου της.

Αυτή είναι η πρώτη -πρωτότυπη μέχρι στιγμής- μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου από μεγάλο κατασκευαστή, με το Akashi να την εξελίσσει και στη Γερμανία, όπου υπάρχει ένα κομβικό R&D κέντρο των Ιαπώνων. Μεγάλο ρόλο στην ύπαρξη του συγκεκριμένου κέντρου έρευνας και εξέλιξης στη Γερμανία παίζει η ύπαρξη των αυτοκινητοδρόμων χωρίς όρια ταχύτητας (Autobahn), όπου η Kawasaki μπορεί να δοκιμάσει τα πρωτότυπα μοντέλα της νόμιμα σε δημόσιους δρόμους, χωρίς να φοβάται την επέμβαση της αστυνομίας. Κι όπως βλέπετε στις φωτογραφίες το συγκεκριμένο πρωτότυπο μοντέλο είχε αριθμό κυκλοφορίας, καθώς δοκιμάζεται στον δρόμο.

Η έρευνα για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2023, με το Ninja H2 SX να φέρει τον γνωστό τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 998 κ.εκ. του Ninja H2, με τροποποιήσεις ώστε να μπορεί τροφοδοτείται με υδρογόνο, μέσω άμεσου ψεκασμού.

Ninja H2 SX Hydrogen

Φυσικά τα μάτια των παρατηρητών “καρφώνονται” άμεσα στις κολοσσιαίες δεξαμενές υδρογόνου στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, δεξαμενές που κάνουν τη μοτοσυκλέτα εξαιρετικά δύσχρηστη για αστικές συνθήκες. Νωρίς είναι ακόμα βέβαια, και αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας, που έχει πολύ δρόμο μπροστά της.

Οι μοτοσυκλέτες Hydrogen ICE λειτουργούν με καύση υδρογόνου, παράγοντας παραπλήσιο ήχο με τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, και έχοντας τους “σωστούς” κραδασμούς, ενώ τα κατάλοιπά τους είναι κυρίως... νερό. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους, ένα πολύ μικρό ποσό λιπαντικού κινητήρα καίγεται, εκπέμποντας ένα επίσης πολύ μικρό ποσό CO2.

Ninja H2 SX Hydrogen

Στο ΜΟΤΟ έχουμε γράψει εδώ και χρόνια για τα οφέλη του υδρογόνου, που πέρα από την "πράσινη" λειτουργία του, έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στην επιβίωση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, διασώζοντας και την πολύτιμη αίσθηση του, που αποτελείται από τον ήχο, τον παλμό από τις πιστονιές και τους κραδασμούς, που κάνουν τόσο ξεχωριστή την οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, η Kawasaki Motors διεξάγει επί του παρόντος έρευνα και εξέλιξη με στόχο την υλοποίηση μιας λειτουργικής μοτοσυκλέτας υδρογόνου ICE ως μια από τις ανθρακικά ουδέτερες επιλογές για τους αναβάτες στις αρχές της δεκαετίας του 2030.

Ninja H2 SX Hydrogen

Τέλος να επισημάνουμε πως η Kawasaki Motors είναι πλήρες μέλος της HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), μιας ερευνητικής ένωσης που αποτελείται από τις Kawasaki, Suzuki, Toyota, Honda και Yamaha, που επικεντρώνεται στην τεχνολογία υδρογόνου και διεξάγει ενεργά βασική έρευνα σε κινητήρες υδρογόνου, συστήματα πλήρωσης υδρογόνου και συστήματα παροχής καυσίμου, προκειμένου να παράγει μικρά οχήματα κινητικότητας με κινητήρα υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων και των μοτοσυκλετών.

HySE-X2

Σημειώστε πως η HySE θα έχει το 2025 για δεύτερη χρονιά συμμετοχή στο Rally Dakar με ένα τετράτροχο Side by Side όχημα που κινείται με καύση υδρογόνου.

Τέλος για την ώρα δεν έχουν ανακοινωθεί επιδόσεις, κατανάλωση και αυτονομία από την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα του Akashi.

Ετικέτες

Yamaha "mini" XT 2026 - Διέρρευσε πριν την EICMA το πολιτικό WR

Με μονοκύλινδρο μικρού κυβισμού στα 125-250 κ.εκ. 
Yamaha mini XT 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/9/2025

H Yamaha ετοιμάζει πυρτετωδώς την δικής μικρομεσαίου κυβισμού μονοκύλινδρη on-off μοτοσυκλέτα όπως μπορείτε να δείτε και εσείς στις φωτογραφίες που ακολουθούν.

Η Suzuki έκανε την αρχή με την επιστροφή του DR-Z και φαίνεται πως τη μόδα την ακολουθεί και η Yamaha που ετοιμάζει την δική της μικρή on-off μοτοσυκλέτα για τις αγορές της Ευρώπης.

Στις φωτογραφίες που διέρρευσαν και μάλλον προέρχονται από τη Βαρκελώνη, από την προετοιμασία των επίσημων φωτογραφιών της μοτοσυκλέτας, διακρίνουμε καθαρά τον στενό λαιμό της εξάτμισης με το επίσης μικρό σε διάμετρο τελικό και μια σιλουέτα που θυμίζει πολύ το WR125-155, το οποίο είναι διαθέσιμο σε ασιατικές αγορές. Σε αυτό φαίνεται να συμφωνούν και οι υπόλοιπες προδιαγραφές της μοτοσυκλέτας, αν κρίνουμε από τα φρένα της -δίσκος μαργαρίτα μπροστά- αλλά και από τις διαστάσεις του πιρουνιού και του ψαλιδιού.

Η Yamaha βλέποντας την αναγέννηση στις μικρού κυβισμού on-off θα προσαρμόσει λογικά αυτή τη μοτοσυκλέτα στις Euro 5+ προδιαγραφές και θα δώσει έτσι την ευκαιρία στους αναβάτες να έχουν στη διάθεσή του μια μοτοσυκλέτα που θα μπορεί να κάνει τα πάντα και φυσικά να κινείται καθημερινά. Αναφορικά με τον κυβισμό του κινητήρα αυτός δε αναμένεται να ξεπερνά τα 250-300 κ.εκ., με τους Ιάπωνες να ετοιμάζουν και μία adventure με κυβισμό πάνω από αυτό το όριο.

Με τις πληροφορίες που έχουμε στα χέρια μας να είναι περιορισμένες αυτή τη στιγμή, άγνωστο παραμένει και το όνομα που θα φέρει η μικρή on-off μοτοσυκλέτα της Yamaha, με το WR και το XT να έχουν βέβαια και τις μεγαλύτερες πιθανότητες να κάνουν την εμφάνισή τους στα πλαστικά του. Επίσης, αν κρίνουμε και το παρελθόν, την on-off έκδοση της μοτοσυκλέτας δεν αποκλείεται να τη συνοδεύσει και μια supermoto, δίνοντας έτσι δύο επιλογές στο κοινό.


 

Ετικέτες