ΚΤΜ AMT: Το αυτόματο κιβώτιο των Αυστριακών δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Erzberg Rodeo

Προχωρά η εξέλιξη του συστήματος του Pierer Group στα βήματα των Honda E-Clutch, BMW Automated Shift Assistant (ASA) και MV Agusta SCS
KTM Αυτόματο κιβώτιο
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/6/2024

Eκτός από τον διασημότερο αγώνα hard enduro στον κόσμο, το Erzberg φιλοξένησε φέτος και τις δοκιμές εξέλιξης του νέου αυτόματου κιβωτίου της ΚΤΜ που έρχεται να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα συστήματα των Honda, BMW & MV Agusta.

Το φετινό Erzberg Rodeo αποτελεί ήδη παρελθόν καθώς τελείωσε την Κυριακή 2 Ιουνίου και εκτός από σκληροπυρηνική δράση με νίκη της KTM και του Manuel Lettenbichler επιφύλαξε και μια μικρή έκπληξη για τους φίλους της αυστριακής εταιρείας.

Οι φίλοι του hard enduro, συμμετέχοντες στον αγώνα αλλά και όσοι παρακολουθούσαν τις εξελίξεις στο Erzberg Rodeo από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είχαν την ευκαιρία να δουν σε δράση το πρωτότυπο 1390 Super Adventure R, το οποίο οι Αυστριακοί χρησιμοποιούν και για την εξέλιξη του νέου κιβωτίου τους που φιλοδοξεί να βγάλει τη μανέτα του συμπλέκτη εκτός εξίσωσης.

Άλλωστε οι μεγάλες adventure της ΚΤΜ θα είναι και οι πρώτες που θα “υποδεχτούν” το κιβώτιο που θα κάνει περιττή τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη, με τις σχετικές πατέντες των Αυστριακών να έχουν διαρρεύσει πριν από έναν περίπου χρόνο.

KTM AMT

Από τότε έχει μπει μπόλικο νερό στο αυλάκι αφού το κιβώτιο, που αναμένεται να φέρει φυγοκεντρικό συμπλέκτη, δεν βρίσκεται πλέον στα χαρτιά και ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο του μαζί με το ανανεωμένο Super Adventure R, το οποίο θα ενσωματώσει στα πλαστικά και μη μέρη του τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της KTM, όπως και το αναθεωρημένο μοτέρ που αυξάνει τον κυβισμό και τη συνολική του απόδοση.

Το πρωτότυπο Super Adventure R έλαβε μάλιστα μέρος στο Erzberg Rodeo με αναβάτη τον πολύπειρο Johnny Aubert και κατάφερε να τερματίσει στην 7η θέση στην κατηγορία των δικύλινδρων.

KTM AMT

Η ΚΤΜ είναι ο τελευταίος μέχρι στιγμής κατασκευαστής που θέλει να αφήσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στην άκρη τη μανέτα του συμπλέκτη και να εισάγει στην γκάμα της ένα αυτόματο κιβώτιο.

KTM AMT

Ένα κιβώτιο πιο κοντά στον δρόμο που χάραξε η MV Agusta με το SCS (Smart Clutch System) και όχι τόσο κοντά με το βαρύτερο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Honda από το οποίο ωστόσο απουσιάζει επίσης η μανέτα του συμπλέκτη.

KTM AMT

Το νέο κιβώτιο των Αυστριακών είναι επίσης πολύ διαφορετικό στον τρόπο λειτουργίας έναντι του Automated Shift Assistant (ASA) της BMW και του Ε-Clutch της Honda, τα οποία παρουσιάστηκαν σχετικά πρόσφατα και επί της ουσίας αυτοματοποιούν τον τρόπο που λειτουργεί ο συμπλέκτης του μηχανικού κιβωτίου.

Ετικέτες

Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος

Ευτυχώς μία κανονική φωτογραφία που δίνει άποψη για το μέγεθος
Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/9/2025

Μετά την απαράδεκτη αποκάλυψη του νέου μοντέλου με την ευφάνταστη επιλογή του τμήματος marketing της BMW να μην δείξει καμία φωτογραφία του μοντέλου παρά μόνο ψηφιακές απεικονίσεις και μάλιστα να κλείσει το συνοδευτικό κείμενο με την φράση «έρχεται, μπορεί και όχι», έχουμε τώρα την πρώτη φωτογραφία που μας δίνει πλέον και την πρώτη αίσθηση μεγέθους αλλά και της εικόνας του στον πραγματικό κόσμο.

Ευτυχώς υπήρχαν φωτογραφίες από το τμήμα σχεδιασμού, οπότε είχε ήδη λυθεί η απορία για το αν πράγματι ετοιμάζει η BMW το Vision CE ή απλά δείχνει ένα concept.

Παρά τα εκατοντάδες παράπονα που έλαβε για την πρώτη αποκάλυψη της boxer σειράς που είχε δώσει στον κόσμο μονάχα ψηφιακές απεικονίσεις και μάλιστα χαμηλής ποιότητας, η BMW συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και τώρα με την αποκάλυψη του Vision CE. Ελπίζουμε πως κάποια στιγμή θα πάρει το μήνυμα, όπως συνέβη και με την EICMA που πέρσι επέστρεψε καθώς κατάλαβε πως η απουσία από τις Εκθέσεις δεν μπορεί να αντικατασταθεί από το ψηφιακό λανσάρισμα, όπως θα ήθελε.

Το άλλο που χρειάζεται να μάθουν, είναι να δίνουν πραγματικές πληροφορίες με τεχνικό υπόβαθρο. Προς το παρόν δεν το έχουν κάνει για το Vision CE.

Εξάντλησαν την φαιά ουσία τους στο να προτείνουν επιχειρηματικές λύσεις με το νέο τους δημιούργημα, όπως το να πουλάμε τον καφέ 4 δολάρια για να ξεπληρώσουμε το σκούτερ!

Ξέρουμε από άλλη πηγή, ευτυχώς, πως ακολουθεί το CE 04 πιστά και δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αναμένουμε να στρίβει και το ίδιο καλά με το πανάκριβο ηλεκτρικό σκούτερ της BMW, χωρίς να έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα από το ψηλότερο κέντρο βάρους, τουλάχιστον στην βασική του μορφή.

Κι αυτό γιατί το σπουδαιότερο κομμάτι του Vision CE θα είναι η προσαρμοστικότητά του, όχι μόνο από τον μακρύ κατάλογο που σίγουρα θα του προετοιμάσει η BMW, αυξάνοντας κατακόρυφα το κόστος απόκτησης, αλλά και με λύσεις από τα αξεσουάρ της ελεύθερης αγοράς, όπως επίσης και με προσωπικές μετατροπές.

Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος
Τερατώδες το νέο Vision CE...

Στην προκειμένη περίπτωση αυτό θα κάνει την BMW ευτυχισμένη, καθώς πηγάζει από τις αναφορές τους πως θέλουν να γίνει το Vision CE η βάση για καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού ιστού και αυτό σημαίνει προσαρμοστικότητα για να καλύπτει τις ατομικές ανάγκες του καθενός.

Πριν από 20 χρόνια η BMW έφτιαξε πρώτη φορά το C1 με στόχο να οδηγείς σκούτερ χωρίς να χρειάζεται να βάλεις κράνος και δεν τα κατάφερε εμπορικά να το καθιερώσει, παρόλο που δεν τα πήγε άσχημα στις πωλήσεις για όσο το κράτησε στην γκάμα της. Πολύ ακριβό για την εποχή του, βαρύ και χωρίς δυνατότητα δεύτερου ατόμου, αν και έχουμε δει να φορτώνουν συνεπιβάτη εκεί που ήταν ο χώρος αποσκευών και με την πλάτη της οροφής στην μέση, να μοιάζουν, τουλάχιστον, μαλωμένοι.

Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος

Τώρα είκοσι χρόνια μετά επιχειρούν το ίδιο με βάση την ηλεκτροκίνηση αυτή την φορά. Να τονίσουμε εδώ κάτι που ξέρουμε από τα ATV και ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Οι περιπτώσεις που θα σε προστατέψει το κουβούκλιο από τρακάρισμα χωρίς κράνος είναι συγκεκριμένες και φυσικά αυτό δεν θα το πει το τμήμα marketing αλλά θα το δεις στα ψιλά γράμματα όταν το αποκτήσεις. Όπως επίσης πως θα πρέπει να παλέψεις με την επιθυμία να βάλεις χέρι κάτω, γιατί ο τραυματισμός θα είναι χειρότερος όπως θα είσαι δεμένος στο κάθισμα και το χέρι κάτω από την μπαριέρα της οροφής…

Περισσότερα για την αποκάλυψη του μοντέλου από την BMW, εδώ:

 

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE

Ηλεκτρικό και πιο άσχημο από πριν αλλά με πολλές custom επιλογές

Ετικέτες