Νέα Michelin Road 6 / Road 6 GT!

Μεγαλύτερη αντοχή, καλύτερο στο βρεγμένο!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

14/1/2022

Η Michelin παρουσίασε πριν λίγες μέρες το νέο μέλος της σειράς Road, τα Road 6 και Road 6 GT, που αποτελούν την εξέλιξη των πολύ πετυχημένων εμπορικά Road 5. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, τα Road 6 απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα μοτοσυκλετών, από naked μέχρι trail bikes, και από σπορ μοτοσυκλέτες μέχρι GT,με βελτιωμένη την πρόσφυση στο βρεγμένο, την διάρκεια ζωής, την άνεση και την συμπεριφορά. Πιο συγκεκριμένα, η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε πως η βελτίωση στην πρόσφυση στο βρεγμένο είναι της τάξης του 15%, ενώ η διάρκεια ζωής τους είναι αυξημένη κατά 10%.

Μαζί με τα στάνταρ Road 6, που πλέον βγαίνουν και σε διαστάσεις κατάλληλες για τα μεγάλα τύπου on-off, η Michelin προσφέρει και την έκδοση Road 6 GT για μεγάλες τουριστικές μοτοσυκλέτες, όπως μαρτυρά εξάλλου το όνομά τους.

Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την χάραξη του ελαστικού, οι αυλακώσεις καταλαμβάνουν 14% της επιφάνειας, ένα ποσοστό που δεν αλλάζει ακόμη κι όταν η μοτοσυκλέτα είναι υπό κλίση, μεταφέροντας απρόσκοπτα την πληροφορία για τον δρόμο στον αναβάτη. Η τεχνολογία EverGrip, που έχει κατοχυρωθεί από την Michelin, με το σχήμα των αυλακώσεων να ανοίγει όσο φθείρεται το ελαστικό, εγγυάται ότι το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης στην βροχή δεν αλλάζει. Αυτή η νέα σχεδίαση των αυλακώσεων συνιστάται από πιο μακριές άκρες και διαφορετικές γωνίες, για να διασπαστεί το φιλμ του νερού που σχηματίζεται και να βρει πιο εύκολα πρόσφυση το ελαστικό.

Το πέλμα εμπεριέχει 100% πυρίτιο, για πρόσφυση σε πιο κρύες συνθήκες, χωρίς όμως αυτό να γίνεται εις βάρος της διάρκειας ζωής του. Η τεχνολογία 2CT+ για το εμπρός και το πίσω ελαστικό, με δύο είδη γόμας. Το πιο σκληρό, που βρίσκεται πιο κάτω, διασφαλίζει την σταθερότητα στις στροφές, ενώ το πιο μαλακό στο πάνω μέρος που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο, αναλαμβάνει τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Η Radial X Evo είναι άλλη μια τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Michelin και αφορά την στρώση του σκελετού με τις ίνες κάθετες μεταξύ τους σε γωνία 90 μοιρών στην "κορώνα" του ελαστικού, ελέγχει την παραμόρφωση έτσι ώστε μα να υπάρχει πάντα μεγάλη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο, είτε όταν η μοτοσυκλέτα κινείται ευθεία, είτε είναι υπό κλίση.

Το προφίλ του ελαστικού, χάρη στην Radial X Evo τεχνολογία που χρησιμοποιεί μια ιδιαίτερη "πλέξη" έτσι ώστε να είναι πιο εύκαμπτο και κατ' επέκταση να συνεισφέρει με μεγαλύτερο ποσοστό στην απορρόφηση των ανωμαλιών, δίχως όμως να επηρεάζει την σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, καθιστώντας το μια καλή επιλογή για μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων.

Τέλος, η χρήση της "Θωράκισης Αραμιδίου", όπως την ονομάζει η Michelin, είναι μια τεχνολογία υψηλής πυκνότητας και μεγαλύτερης ακαμψίας για τον σκελετό, όπου οι στρώσεις από το συγκεκριμένο υλικό έχουν μεγάλη αντίσταση στην φυγόκεντρο που αναπτύσσεται στις υψηλές ταχύτητες, διαθέτουν μειωμένο βάρος και συμβάλλουν στην σταθερότητα.

Μια πρωτιά που φέρουν τα Road 6, έχει να κάνει με το εικαστικό κομμάτι των ελαστικών, ένας τομέας που αρκετοί αναβάτες λαμβάνουν υπόψιν τους πριν την αγορά. Η Premium Touch Design που χρησιμοποιήθηκε για τον σχεδιασμό του προφίλ, ενσωματώνει μικρο-γεωμετρία για να δημιουργηθεί μια υφή που με τη σειρά της επιτρέπει στους σχεδιαστές να παίξουν με τις σκιάσεις και τους τόνους του γκρι, προκειμένου να τονίσουν τα χαρακτηριστικά του ελαστικού και να του προσδώσουν ένα ελκυστικό τελείωμα.

Omoway OMO X: Το σκούτερ που ξεπαρκάρει, στέκεται και κινείται μόνο του - Στην παραγωγή το 2026

Η άγνωστη Omoway θέλει να κάνει την έκπληξη - Ηλεκτρικό, με AI, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και αισθητική με επιρροές από τα 80s!
Omoway Omo X
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/7/2025

Το Omoway Omo X παρουσιάστηκε... μόνο του τον προηγούμενο μήνα στην Jakarta της Ινδονησίας και κινήθηκε στη σκηνή χωρίς αναβάτη αφήνοντας πολλές υποσχέσεις, ενώ κατάφερε να "μπερδέψει" με τις τεχνολογίες του πολλά μέσα ενημέρωσης, εγχώρια και ξένα που βιάστηκαν να το βαφτίσουν αυτόνομο.

Το Omo X της άγνωστης Omoway που ιδρύθηκε πριν από λίγο καιρό από πρώην στελέχη της κινέζικης κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων XPeng είναι ένα σκούτερ, επίσης ηλεκτρικό που θέλει να δώσει υπόσταση στο χιλιοειπωμένο κλισέ περί αλλαγής δεδομένων στην κατηγορία, με την εταιρία να θέλει να φέρει πρώτη στην παραγωγή τεχνολογίες που κατασκευαστές όπως η Honda και η Yamaha έχουν δείξει προς το παρόν μόνο ως μορφή concept. 

Το hi tech Omo X έχει ρετρο επιρροές στη σχεδίασή του και οι παλιότεροι είναι αδύνατο να μην προσέξουν ότι θυμίζει αισθητικά το Honda CN250 από τα μέσα της 10ετίας του '80, αν και το φωτιστικό σώμα, δίνει μια σαφώς πιο φουτουριστική εικόνα .

H έκδοση παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του 2025, με το λανσάρισμα να σχεδιάζεται για τις αρχές του 2026 στην Ινδονησία, που είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές δικύκλου παγκοσμίως και εκεί θα βρίσκεται και η γραμμή παραγωγής.

Με μοντέρνο και πρωτοποριακό τεχνολογικό πακέτο, το Omo X διαθέτει χαρακτηριστικά που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα και ακόμη περισσότερο στα αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ υπόσχεται και άλλες τεχνολογίες που στους δύο τροχούς δεν έχουν δει ακόμη το φως της παραγωγής. Το σύστημα Halo Pilot που επιτρέπει αυτοματοποιημένη οδήγηση στηρίζεται σε αλγορίθμους ΑΙ ενώ παρακολουθεί τι συμβαίνει σε κάθε κατεύθυνση 360ο γύρω από το scooter μέσω μιας σειράς καμερών, ενώ μπορεί να επικοινωνήσει μέσω τεχνολογίας V2V με άλλα οχήματα. To Halo Pilot προσφέρει λειτουργία adaptive cruise control, προειδοποιεί για σύγκρουση με άλλα οχήματα, ενώ διαθέτει και λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος, με το σκούτερ να οδηγείται μόνο του μόνο του στη θέση που το ορίζει ο αναβάτης του μέσω smartphone ενώ προσφέρει επαγωγική φόρτιση για την μπαταρία του κάνοντας τα καλώδια περιττά.

Omoway Omo X

Το scooter διατηρεί στατικά και σε μικρές ταχύτητες την ισορροπία του χωρίς προσπάθεια από τον αναβάτη, ενώ διορθώνει την πορεία του όταν εκτραπεί λόγο ανωμαλίας του οδοστρώματος από αυτή. Η Omoway δεν διευκρινίζει πώς ακριβώς το πετυχαίνει αυτό ωστόσο γνωρίζουμε ότι είναι δυνατό να γίνει με γυροσκόπιο (πολύ βαρύ και ενεργοβόρο ειδικά για ηλεκτρικό) αλλά και με την τεχνολογία που έχει παρουσιάσει η Honda με ηλεκτρικό μοτέρ στο τιμόνι και μονάδα που μονάδα που μετρά την κλίση του δικύκλου. Μάλιστα, στην περίπτωση του Omo X, το σύστημα υποβοηθά τον αναβάτη να αποφύγει μια πτώση και εν κινήσει, στην περίπτωση για παράδειγμα που πατήσει μια μεγάλη πέτρα και γλιστρήσει ο εμπρός τροχό με διορθώσεις στο τιμόνι, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί μέχρι στιγμής από άλλον κατασκευαστή.

Το Omo X μπορεί επίσης να ακολουθεί το όχημα που βρίσκεται μπροστά του χωρίς ο αναβάτης να ελέγχει την πορεία του ή να κρατά το τιμόνι, κάτι που γίνεται ήδη στον κόσμο του αυτοκινήτου με μοντέλα που εκμεταλλεύονται αυτές τις τεχνολογίες και μπορούν να κινηθούν χωρίς επίβλεψη με χαμηλές ταχύτητες σε αστικό περιβάλλον. Σε δίκυκλο ακούγεται πολύ επικίνδυνο αφού αν χρειαστεί να φρενάρει απότομα -δεν ξέρουμε αν μπορεί να το κάνει αυτό το Omo X- ο αναβάτης θα καταλήξει στο έδαφος.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι η πολυμορφικότητα του σκούτερ της Omoway που μπορεί να "αλλάξει" από scooter σε μοτοσυκλέτα με προαφαιρούμενο κουτί ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη, δυο πλαϊνές βαλίτσες αλλά και ένα top box που κινείται ηλεκτρικά σε ράγες και μπορεί να έρθει μπροστά για να προσφέρει υποστήριξη στην πλάτη του οδηγού!

Σύμφωνα με τη νεοσύστατη εταιρεία το Omo X, διαθέτει επίσης σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με υποβοήθηση αποφυγής (!) και ανίχνευση-προειδοποίηση τυφλού σημείου.

Η εταιρεία θα δραστηριοποιείται αρχικά στην Ασία και το Omo X φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτές τις αγορές, οπότε μοιάζει απίθανο να το δούμε σύντομα στην Ευρώπη. Έχει ενδιαφέρον επίσης να δούμε πόσα από αυτά που ισχυρίζεται η Omoway θα εφαρμοστούν τελικά στο σκούτερ που θα βγει στην παραγωγή, αν και πότε θα ενσωματωθούν όλα τα συστήματα -και σε ποια έκδοσή του- και με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό αφού οι πληροφορίες που παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας είναι προς το παρόν λιγοστές και επιφανειακές.

Ακούγεται μάλιστα ότι θα κοστίζει μόλις 3.500 ευρώ κάτι που μοιάζει εξαιρετικά απίθανο με δεδομένο ότι είναι ηλεκτρικό και θα φέρει και έναν σκασμό προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, εκτός αν πρόκειται για τη βασική έκδοση που δεν θα έχει κανένα από αυτά. Σε κάθε περίπτωση κρατάμε μικρό καλάθι και αναμένουμε περισσότερες λεπτομέρειες τους επόμενους μήνες.