Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό σκούτερ έτοιμο για παραγωγή και εξαγωγή! Από τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος

Γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα μετά από δεκαετίες!
Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό σκούτερ έτοιμο για παραγωγή και εξαγωγή! Από τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/12/2023

Στα πρόσφατα εγκαίνια του κάθετου καταστήματος των KTM Husqvarna GASGAS που βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, ο κος Μιχάλης Η. Οικονομάκης, εκτελεστικός Πρόεδρος της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ αναφέρθηκε και στο πλάνο της εταιρείας για παραγωγή στην Ελλάδα ενός ηλεκτρικού σκούτερ με στόχο να καλύψει τις ανάγκες των διανομέων και όχι μόνο, που σημαίνει πως έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αυτονομία και τις επιδόσεις που απαιτεί η ελληνική πραγματικότητα.

Με δεδομένο πως η Ελλάδα προσφέρει ένα απαιτητικό πεδίο χρήσης, ιδιαίτερα στο επίπεδο της τελικής διανομής προϊόντων, το σκούτερ που θα παραχθεί από τον Όμιλο αναμένεται να είναι ανταγωνιστικό και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή αγορά και όχι μόνο σε αυτή, ανοίγοντας το ενδεχόμενο και των εξαγωγών. Καθόλου απίθανο σε μία μελλοντική EICMA να βλέπουμε λοιπόν περίπτερο με ελληνικής παραγωγής δίκυκλο!

Το γεγονός πως ο ισχυρός Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, με μία από τις μεγαλύτερες κεφαλοποιήσεις στην ελληνική αγορά, ετοιμάζεται για γραμμή παραγωγής ελληνικού δίκυκλου, δεν αποτελεί έκπληξη καθώς είναι γνωστό σε κύκλους της αγοράς η προσπάθεια που κάνουν ενώ ήδη από το καλοκαίρι υπάρχει ενημέρωση μετόχων για τα πλάνα της εταιρείας.

Συγκεκριμένα στην γενική συνέλευση του πρώτου εξαμήνου 2023, ο κ. Οικονομάκης είχε αναφερθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift ύψους 10 εκατ. Ευρώ που είναι ενταγμένο στο ταμείο ανάπτυξης και προβλέπει μεταξύ άλλων και την παραγωγή ηλεκτρικού σκούτερ.

Στην Ελλάδα έχει γίνει όλο το R&D, κάτι εξαιρετικά σημαντικό, έχουν σχεδιαστεί όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα καθώς και δοκιμές μαζί με την προετοιμασία της γραμμής παραγωγής. Εικάζουμε πως το σκούτερ θα χρησιμοποιεί τον hub κινητήρα της Bosch, όπως έχουν τα Silence που κυκλοφορούν και ως SEAT, για να αναφέρουμε ένα γνωστό παράδειγμα ανάμεσα σε πολλά.

Το MOTO έχοντας συνομιλήσει παλαιότερα με την Bosch, όταν είχε πρωτοπαρουσιάσει τον συγκεκριμένο τροχό με τον ενσωματωμένο κινητήρα, μας είχαν τονίσει πως στόχος ήταν να βοηθήσουν ανεξάρτητες ομάδες να φτιάξουν τα δικά τους δίκυκλα με έναν αξιόπιστο και ικανότατο κινητήρα αλλά είχαν επίσης τονίσει πως η διαδικασία επιλογής κάθε πρότασης θα είναι ιδιαίτερα αυστηρή.

Αν τώρα το σκούτερ της Πέτρος Πετρόπουλος έχει τελικά τον συγκεκριμένο hub κινητήρα, θα σημαίνει πως ήδη έχει αξιολογηθεί από τους Γερμανούς ως μία λύση που ξεχωρίζει. Δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή πληροφορίες για το πόσα τμήματα κατασκευάζονται στην Ελλάδα αλλά αναμένεται να είναι μία άκρως σοβαρή και μεγάλη επένδυση. Τονίζουμε και πάλι πως εξίσου σημαντικό γεγονός με την δημιουργία ελληνικής γραμμής παραγωγής, είναι πως μιλάμε για 100% ελληνικό R&D, δημιουργώντας στην χώρα μας τις προϋποθέσεις για εκμετάλλευση του ανθρώπινου δυναμικού που ως γνωστό είτε υπάρχει στη χώρα χωρίς να αξιοποιείται σωστά, είτε διαφεύγει σε άλλες χώρες.

Γεγονός είναι επίσης πως το “Made in Greece” έχει δεινοπαθήσει τα τελευταία χρόνια ακόμη και στα δίκυκλα, με κινέζικα σκούτερ που καστομάρονται και βαφτίζονται ελληνικά χωρίς να συμπληρώνουν την λίστα προϋποθέσεων για κάτι τέτοιο, ή με οχήματα που εξαγγέλλουν πρόγραμμα παρουσιάσεων συμπεριλαμβάνοντας τον ίδιο τον πρωθυπουργό, χωρίς να έχουν φτάσει στο στάδιο που κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συζητηθεί, πόσο μάλλον να προγραμματιστεί. Όλα αυτά βαραίνουν στο κοινό αίσθημα που έχει επίσης γνωρίσει την αποδόμηση κάθε ελληνικής γραμμής παραγωγής, καθώς υπήρχαν στο παρελθόν και ελληνικής κατασκευής μοτοσυκλέτες και μάλιστα αρκετά αξιόπιστες και αξιόλογες, ενώ στο μεσοδιάστημα έχει δει πατέντες για λύσεις οχημάτων να μην προοδεύουν. Οι λόγοι βαραίνουν πρώτα την Πολιτεία αλλά για εκείνον που θα κοιτάξει προσεκτικά κάθε διαφορετική περίπτωση, θα αντιληφθεί πως μερίδιο ευθύνης υπήρχε και στον εκάστοτε δημιουργό. Με δεδομένο λοιπόν το μέγεθος του Ομίλου, τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι της ελληνικής παθογένειας εξανεμίζεται, ενώ πληροφορίες του ΜΟΤΟ δείχνουν πως δεν θα είναι και το μόνο που θα δούμε στο επόμενο διάστημα. Μία τελείως διαφορετική και ανεξάρτητη πρόταση που επίσης ετοιμάζεται, θα φέρει στην παραγωγή άλλο ένα αμιγώς ηλεκτρικό, “Made in Greece” σκούτερ που σημαίνει πως αυτή την στιγμή έχουμε ένα Rally για το ποιος θα βγάλει στην παραγωγή το πρώτο της νέας εποχής!

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Δημιουργήθηκε ως φόρος τιμής στον αναβάτη της εταιρείας, σε μόλις 100 αντίτυπα
motomagRieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

26/4/2024

Χρησιμοποιώντας ως βάση το enduro μοντέλο της, MR Pro, η Rieju παρουσίασε μία ειδική hard enduro έκδοση θέλοντας να τιμήσει τον αναβάτη της Alfredo Gomez, η οποία θα παραχθεί σε μόλις 100 αντίτυπα, ενώ εξοπλίζεται με εξαρτήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά και μόνο για αυτή την έκδοση, κουβαλώντας πολλά στοιχεία που έρχονται κατευθείαν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Αν και με παρόμοια βάση, οι μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνται για τους Hard Enduro αγώνες έχουν ορισμένες σημαντικές διαφορές από τις “απλές” enduro. Τα πιο ουσιαστικά στοιχεία που βλέπουμε να διαφέρουν είναι ο τρόπος απόκκρισης του κινητήρα, αλλά και η αρκετά μεγαλύτερη προστασία των Hard Enduro μοντέλων, καθώς καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ακόμη πιο σκληρές συνθήκες και εμπόδια.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Με αφορμή την ένταξη του Alfredo Gomez στους κόλπους της, η Rieju, με αρκετά μακρά πορεία στους εκτός δρόμου αγώνες, φέρνει την ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez, η οποία εξοπλίζεται με πολλά εξαρτήματα, δημιουργημένα αποκλειστικά για αυτή την έκδοση. Σε αντίθεση με το Enduro, εδώ χρειαζόμαστε ακόμη πιο άμεση απόκριση, που θα διευκολύνει την διάβαση από μεγάλα τεχνητά εμπόδια. Για να το καταφέρουν αυτό, οι μηχανικοί της ισπανικής εταιρείας έκαναν αλλαγές στον κύλινδρο του δίχρονου κινητήρα, μεταφέροντας πιο χαμηλά την εισαγωγή. Η ειδικά κατασκευασμένη εξάτμιση OXA “Alfredo Gomez” συνδυάζεται με καρμπυρατέρ Keihin PWK 36. Όλα αυτά έχουν γίνει με μόνο ένα στόχο: την βελτιωμένη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις απαιτητικές συνθήκες του Hard Enduro.

Η παχιά και ανθεκτική ποδιά του MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez είναι πολυκαρμπονική, καλύπτοντας ολόκληρο το κάτω μέρος του κινητήρα, μέχρι και το μοχλικό του πίσω αμορτισέρ. Ο μπροστινός δίσκος προστατεύεται από ένα αεριζόμενο κάλυμμα, με τα ανοδιωμένα μαύρα πλαστικά προστατευτικά του πιρουνιού να έρχονται από την Polisport. Κάλυμμα έχουμε και για τον πίσω τροχό, κατασκευασμένο από αλουμίνιο ανωδιωμένο σε κόκκινο χρώμα, ίδιο με τον οδηγό της αλυσίδας AXP, για να ταιριάζουν με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα. Το ψυγείο έχει καλυφθεί από μεταλλικά προστατευτικά, τα οποία προστατεύουν το ευαίσθητο αυτό κομμάτι, ιδιαίτερα στις πλευρικές πτώσεις, που είναι και οι πιο συνήθεις. Το καπάκι του συμπλέκτη είναι ενισχυμένο, με στόχο να αντέχει τα χτυπήματα σε πέτρες και τσιμέντα, ενώ αποτελεί δημιουργία του αγωνιστικού τμήματος Rieju Power Parts Factory.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Ένα ακόμα στοιχείο που βρίσκεται αποκλειστικά στην περιορισμένης παραγωγής έκδοση είναι οι χειρολαβές στο μπροστινό φτερό και στο τελείωμα της σέλας πίσω, οι οποίες χρησιμεύουν για να τραβήξεις την μοτοσυκλέτα σε περίπτωση που βρεθείς κολλημένος σε μία δύσκολη κατάσταση. Τα μαρσπιέ είναι ατσάλινα, για μεγαλύτερη αντοχή, τόσο όσον αφορά το βάρος του αναβάτη, όσο και τα χτυπήματα που δέχονται στους αγώνες Hard Enduro.

Όπως και στο enduro μοντέλο βάσης, MR Pro, το ψυγείο εξοπλίζεται με ανεμιστήρα, ο οποίος ενεργοποιείται ηλεκτρονικά. Η μετάδοση έχει κοντύνει, με το μπροστινό γρανάζι να έχει 12 δόντια, έχοντας ως στόχο την πιο άμεση απόκριση και την αυξημένη ροπή από χαμηλά. Ο LED προβολέας έχει προστατευτικό κάλυμμα, που τον προστατεύει από πέτρες και πτώσεις. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Mitas Terraforce, ίδια με αυτά που χρησιμοποιεί ο Alfredo Gomez στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Οι αναρτήσεις της Kayaba έρχονται από το MR Pro, με το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 48 χιλιοστών με τεχνολογία κλειστού φυσιγγίου να είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Τα καλάμια έχουν επίστρωση DLC για λιγότερες απώλειες από την τριβή και πιο σταθερή απόδοση. Ίδια η συνθήκη και για το μονό πίσω αμορτισέρ, το οποίο εδράζεται στο ψαλίδι με μοχλικό.

Κερασάκι στην τούρτα της περιορισμένης έκδοσης MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez αποτελεί ο αριθμός “89” στα πλαστικά, τον οποίο χρησιμοποιεί ο εργοστασιακός αναβάτης της Rieju.

Ετικέτες