Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό σκούτερ έτοιμο για παραγωγή και εξαγωγή! Από τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος

Γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα μετά από δεκαετίες!
Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό σκούτερ έτοιμο για παραγωγή και εξαγωγή! Από τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/12/2023

Στα πρόσφατα εγκαίνια του κάθετου καταστήματος των KTM Husqvarna GASGAS που βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, ο κος Μιχάλης Η. Οικονομάκης, εκτελεστικός Πρόεδρος της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ αναφέρθηκε και στο πλάνο της εταιρείας για παραγωγή στην Ελλάδα ενός ηλεκτρικού σκούτερ με στόχο να καλύψει τις ανάγκες των διανομέων και όχι μόνο, που σημαίνει πως έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αυτονομία και τις επιδόσεις που απαιτεί η ελληνική πραγματικότητα.

Με δεδομένο πως η Ελλάδα προσφέρει ένα απαιτητικό πεδίο χρήσης, ιδιαίτερα στο επίπεδο της τελικής διανομής προϊόντων, το σκούτερ που θα παραχθεί από τον Όμιλο αναμένεται να είναι ανταγωνιστικό και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή αγορά και όχι μόνο σε αυτή, ανοίγοντας το ενδεχόμενο και των εξαγωγών. Καθόλου απίθανο σε μία μελλοντική EICMA να βλέπουμε λοιπόν περίπτερο με ελληνικής παραγωγής δίκυκλο!

Το γεγονός πως ο ισχυρός Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, με μία από τις μεγαλύτερες κεφαλοποιήσεις στην ελληνική αγορά, ετοιμάζεται για γραμμή παραγωγής ελληνικού δίκυκλου, δεν αποτελεί έκπληξη καθώς είναι γνωστό σε κύκλους της αγοράς η προσπάθεια που κάνουν ενώ ήδη από το καλοκαίρι υπάρχει ενημέρωση μετόχων για τα πλάνα της εταιρείας.

Συγκεκριμένα στην γενική συνέλευση του πρώτου εξαμήνου 2023, ο κ. Οικονομάκης είχε αναφερθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift ύψους 10 εκατ. Ευρώ που είναι ενταγμένο στο ταμείο ανάπτυξης και προβλέπει μεταξύ άλλων και την παραγωγή ηλεκτρικού σκούτερ.

Στην Ελλάδα έχει γίνει όλο το R&D, κάτι εξαιρετικά σημαντικό, έχουν σχεδιαστεί όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα καθώς και δοκιμές μαζί με την προετοιμασία της γραμμής παραγωγής. Εικάζουμε πως το σκούτερ θα χρησιμοποιεί τον hub κινητήρα της Bosch, όπως έχουν τα Silence που κυκλοφορούν και ως SEAT, για να αναφέρουμε ένα γνωστό παράδειγμα ανάμεσα σε πολλά.

Το MOTO έχοντας συνομιλήσει παλαιότερα με την Bosch, όταν είχε πρωτοπαρουσιάσει τον συγκεκριμένο τροχό με τον ενσωματωμένο κινητήρα, μας είχαν τονίσει πως στόχος ήταν να βοηθήσουν ανεξάρτητες ομάδες να φτιάξουν τα δικά τους δίκυκλα με έναν αξιόπιστο και ικανότατο κινητήρα αλλά είχαν επίσης τονίσει πως η διαδικασία επιλογής κάθε πρότασης θα είναι ιδιαίτερα αυστηρή.

Αν τώρα το σκούτερ της Πέτρος Πετρόπουλος έχει τελικά τον συγκεκριμένο hub κινητήρα, θα σημαίνει πως ήδη έχει αξιολογηθεί από τους Γερμανούς ως μία λύση που ξεχωρίζει. Δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή πληροφορίες για το πόσα τμήματα κατασκευάζονται στην Ελλάδα αλλά αναμένεται να είναι μία άκρως σοβαρή και μεγάλη επένδυση. Τονίζουμε και πάλι πως εξίσου σημαντικό γεγονός με την δημιουργία ελληνικής γραμμής παραγωγής, είναι πως μιλάμε για 100% ελληνικό R&D, δημιουργώντας στην χώρα μας τις προϋποθέσεις για εκμετάλλευση του ανθρώπινου δυναμικού που ως γνωστό είτε υπάρχει στη χώρα χωρίς να αξιοποιείται σωστά, είτε διαφεύγει σε άλλες χώρες.

Γεγονός είναι επίσης πως το “Made in Greece” έχει δεινοπαθήσει τα τελευταία χρόνια ακόμη και στα δίκυκλα, με κινέζικα σκούτερ που καστομάρονται και βαφτίζονται ελληνικά χωρίς να συμπληρώνουν την λίστα προϋποθέσεων για κάτι τέτοιο, ή με οχήματα που εξαγγέλλουν πρόγραμμα παρουσιάσεων συμπεριλαμβάνοντας τον ίδιο τον πρωθυπουργό, χωρίς να έχουν φτάσει στο στάδιο που κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συζητηθεί, πόσο μάλλον να προγραμματιστεί. Όλα αυτά βαραίνουν στο κοινό αίσθημα που έχει επίσης γνωρίσει την αποδόμηση κάθε ελληνικής γραμμής παραγωγής, καθώς υπήρχαν στο παρελθόν και ελληνικής κατασκευής μοτοσυκλέτες και μάλιστα αρκετά αξιόπιστες και αξιόλογες, ενώ στο μεσοδιάστημα έχει δει πατέντες για λύσεις οχημάτων να μην προοδεύουν. Οι λόγοι βαραίνουν πρώτα την Πολιτεία αλλά για εκείνον που θα κοιτάξει προσεκτικά κάθε διαφορετική περίπτωση, θα αντιληφθεί πως μερίδιο ευθύνης υπήρχε και στον εκάστοτε δημιουργό. Με δεδομένο λοιπόν το μέγεθος του Ομίλου, τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι της ελληνικής παθογένειας εξανεμίζεται, ενώ πληροφορίες του ΜΟΤΟ δείχνουν πως δεν θα είναι και το μόνο που θα δούμε στο επόμενο διάστημα. Μία τελείως διαφορετική και ανεξάρτητη πρόταση που επίσης ετοιμάζεται, θα φέρει στην παραγωγή άλλο ένα αμιγώς ηλεκτρικό, “Made in Greece” σκούτερ που σημαίνει πως αυτή την στιγμή έχουμε ένα Rally για το ποιος θα βγάλει στην παραγωγή το πρώτο της νέας εποχής!

Suzuki DR-Z4S Monster Hunter WILDS Edition - Στο Tokyo Auto Salon 2026

Ντουέτο ειδικών εκδόσεων, με DR-Z4S και Jimny να αποτίουν φόρο τιμής σε Video Game
suzuki monster hunter 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/12/2025

Στο Tokyo Auto Salon 2026, η Suzuki θα παρουσιάσει ένα ντουέτο ειδικών εκδόσεων, σε δυο και τέσσερις τροχούς, ως φόρο τιμής στο Video Game "Monster Hunter" της Capcom, παιχνίδι που είχε κάνει το ντεμπούτο του το μακρινό 2004, για να συνεχίσει να διασκεδάζει τους φαν των RPG παιχνιδιών σε κονσόλες, PC και smartphones μέχρι και σήμερα, με την τελευταία έκδοση του 2025 να ονομάζεται Monster Hunter Wilds.

Τα Video Games έχουν τεράστια εμπορική σημασία για όλους τους κλάδους βιομηχανικών προϊόντων, ειδικά στην Ασία. Έτσι ολόκληρη η έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο για το 2026 (9-11 Ιανουαρίου 2026), μαζί και με την αφίσα της, έχει ντυθεί με τους χαρακτήρες και τα γραφικά του Monster Hunter Wilds. Παράλληλα, η Suzuki θα δείξει και δυο ειδικές εκδόσεις με έμπνευση από το συγκεκριμένο βιντεοπαιχνίδι, εκδόσεις που θα μπορούσαν να φτάσουν και στην Ευρώπη.

Suzuki Monster Hunter

Το περίπτερο της Suzuki θα έχει ως θέμα το «Ζωή με περιπέτεια» με εκθέματα που το Hamamatsu πιστεύει πως «ξυπνούν το πνεύμα της περιπέτειας». 

Suzuki DRZ-4S Monster Hunter

Η έκπληξη για τους φίλους της μοτοσυκλέτας στο περίπτερο αυτοκινήτου της Suzuki φέτος ακούει στο όνομα «DR-Z4S MONSTER HUNTER WILDS Edition», και αφορά σε ένα πρωτότυπο έκθεμα σε συνεργασία με το δημοφιλές παιχνίδι της Capcom, «Monster Hunter». Αυτή είναι η δεύτερη συνεργασία μεταξύ της Suzuki και της Capcom, μετά τη συνεργασία GSX-8R με το «Street Fighter V» πέρυσι -μοτοσυκλέτες που ήρθαν Ευρώπη, αν και όχι στην Ελλάδα. Η έκθεση concept διαθέτει μοναδικά χρώματα και γραφικά, λογότυπα Capcom, χούφτες, προστατευτικό δισκόφρενου μπροστά, σχάρα και κόκκινες λεπτομέρειες σε τιμόνι και ψαλίδι, αλλά και μια τσάντα εμπνευσμένη από το «Seikret», το δίποδο τέρας θυμίζει δεινόσαυρο, τέρας που ιππεύουν οι παίκτες στο παιχνίδι. Παράλληλα, να θυμίσουμε εδώ πως και η Ducati είχε παρουσιάσει το 2024 μια έκδοση Monster Hunter του δικού της "τέρατος", μοτοσυκλέτα που σας είχαμε δείξει ΕΔΩ.

Δείτε παρακάτω το τρέιλερ του Monster Hunter Wilds.