Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό σκούτερ έτοιμο για παραγωγή και εξαγωγή! Από τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος

Γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα μετά από δεκαετίες!
Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό σκούτερ έτοιμο για παραγωγή και εξαγωγή! Από τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/12/2023

Στα πρόσφατα εγκαίνια του κάθετου καταστήματος των KTM Husqvarna GASGAS που βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, ο κος Μιχάλης Η. Οικονομάκης, εκτελεστικός Πρόεδρος της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ αναφέρθηκε και στο πλάνο της εταιρείας για παραγωγή στην Ελλάδα ενός ηλεκτρικού σκούτερ με στόχο να καλύψει τις ανάγκες των διανομέων και όχι μόνο, που σημαίνει πως έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αυτονομία και τις επιδόσεις που απαιτεί η ελληνική πραγματικότητα.

Με δεδομένο πως η Ελλάδα προσφέρει ένα απαιτητικό πεδίο χρήσης, ιδιαίτερα στο επίπεδο της τελικής διανομής προϊόντων, το σκούτερ που θα παραχθεί από τον Όμιλο αναμένεται να είναι ανταγωνιστικό και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή αγορά και όχι μόνο σε αυτή, ανοίγοντας το ενδεχόμενο και των εξαγωγών. Καθόλου απίθανο σε μία μελλοντική EICMA να βλέπουμε λοιπόν περίπτερο με ελληνικής παραγωγής δίκυκλο!

Το γεγονός πως ο ισχυρός Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, με μία από τις μεγαλύτερες κεφαλοποιήσεις στην ελληνική αγορά, ετοιμάζεται για γραμμή παραγωγής ελληνικού δίκυκλου, δεν αποτελεί έκπληξη καθώς είναι γνωστό σε κύκλους της αγοράς η προσπάθεια που κάνουν ενώ ήδη από το καλοκαίρι υπάρχει ενημέρωση μετόχων για τα πλάνα της εταιρείας.

Συγκεκριμένα στην γενική συνέλευση του πρώτου εξαμήνου 2023, ο κ. Οικονομάκης είχε αναφερθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift ύψους 10 εκατ. Ευρώ που είναι ενταγμένο στο ταμείο ανάπτυξης και προβλέπει μεταξύ άλλων και την παραγωγή ηλεκτρικού σκούτερ.

Στην Ελλάδα έχει γίνει όλο το R&D, κάτι εξαιρετικά σημαντικό, έχουν σχεδιαστεί όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα καθώς και δοκιμές μαζί με την προετοιμασία της γραμμής παραγωγής. Εικάζουμε πως το σκούτερ θα χρησιμοποιεί τον hub κινητήρα της Bosch, όπως έχουν τα Silence που κυκλοφορούν και ως SEAT, για να αναφέρουμε ένα γνωστό παράδειγμα ανάμεσα σε πολλά.

Το MOTO έχοντας συνομιλήσει παλαιότερα με την Bosch, όταν είχε πρωτοπαρουσιάσει τον συγκεκριμένο τροχό με τον ενσωματωμένο κινητήρα, μας είχαν τονίσει πως στόχος ήταν να βοηθήσουν ανεξάρτητες ομάδες να φτιάξουν τα δικά τους δίκυκλα με έναν αξιόπιστο και ικανότατο κινητήρα αλλά είχαν επίσης τονίσει πως η διαδικασία επιλογής κάθε πρότασης θα είναι ιδιαίτερα αυστηρή.

Αν τώρα το σκούτερ της Πέτρος Πετρόπουλος έχει τελικά τον συγκεκριμένο hub κινητήρα, θα σημαίνει πως ήδη έχει αξιολογηθεί από τους Γερμανούς ως μία λύση που ξεχωρίζει. Δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή πληροφορίες για το πόσα τμήματα κατασκευάζονται στην Ελλάδα αλλά αναμένεται να είναι μία άκρως σοβαρή και μεγάλη επένδυση. Τονίζουμε και πάλι πως εξίσου σημαντικό γεγονός με την δημιουργία ελληνικής γραμμής παραγωγής, είναι πως μιλάμε για 100% ελληνικό R&D, δημιουργώντας στην χώρα μας τις προϋποθέσεις για εκμετάλλευση του ανθρώπινου δυναμικού που ως γνωστό είτε υπάρχει στη χώρα χωρίς να αξιοποιείται σωστά, είτε διαφεύγει σε άλλες χώρες.

Γεγονός είναι επίσης πως το “Made in Greece” έχει δεινοπαθήσει τα τελευταία χρόνια ακόμη και στα δίκυκλα, με κινέζικα σκούτερ που καστομάρονται και βαφτίζονται ελληνικά χωρίς να συμπληρώνουν την λίστα προϋποθέσεων για κάτι τέτοιο, ή με οχήματα που εξαγγέλλουν πρόγραμμα παρουσιάσεων συμπεριλαμβάνοντας τον ίδιο τον πρωθυπουργό, χωρίς να έχουν φτάσει στο στάδιο που κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συζητηθεί, πόσο μάλλον να προγραμματιστεί. Όλα αυτά βαραίνουν στο κοινό αίσθημα που έχει επίσης γνωρίσει την αποδόμηση κάθε ελληνικής γραμμής παραγωγής, καθώς υπήρχαν στο παρελθόν και ελληνικής κατασκευής μοτοσυκλέτες και μάλιστα αρκετά αξιόπιστες και αξιόλογες, ενώ στο μεσοδιάστημα έχει δει πατέντες για λύσεις οχημάτων να μην προοδεύουν. Οι λόγοι βαραίνουν πρώτα την Πολιτεία αλλά για εκείνον που θα κοιτάξει προσεκτικά κάθε διαφορετική περίπτωση, θα αντιληφθεί πως μερίδιο ευθύνης υπήρχε και στον εκάστοτε δημιουργό. Με δεδομένο λοιπόν το μέγεθος του Ομίλου, τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι της ελληνικής παθογένειας εξανεμίζεται, ενώ πληροφορίες του ΜΟΤΟ δείχνουν πως δεν θα είναι και το μόνο που θα δούμε στο επόμενο διάστημα. Μία τελείως διαφορετική και ανεξάρτητη πρόταση που επίσης ετοιμάζεται, θα φέρει στην παραγωγή άλλο ένα αμιγώς ηλεκτρικό, “Made in Greece” σκούτερ που σημαίνει πως αυτή την στιγμή έχουμε ένα Rally για το ποιος θα βγάλει στην παραγωγή το πρώτο της νέας εποχής!

Veloce Motorcycles: Δίχρονη οκτακύλινδρη Αγγλίδα με 276 ίππους!

Θα παραχθεί σε μόλις 24 κομμάτια με τιμή 90.000 ευρώ
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

24/6/2026

Είναι αρκετά ασυνήθιστο να βλέπουμε νέες δίχρονες μοτοσυκλέτες στην εποχή μας. Μία από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις είναι η εταιρεία Langen Motorcycles, την οποία το MOTO έχει αναφέρει στο παρελθόν αρκετές φορές, αφού πρόκειται για μία εταιρεία μικρής παραγωγής που θέτει όμως τον πήχη πολύ ψηλά. Αυτή τη φορά, έχουμε να κάνουμε με μία άλλη βρετανική εταιρεία, τη νεοσύστατη Veloce Motorcycles.

Η νέα αυτή εταιρεία παρουσίασε στο γνωστό Bike Shed Moto Show του Λονδίνου, μία μοτοσυκλέτα με δίχρονο οκτακύλινδρο κινητήρα 1.000 κυβικών. Το όνομα της είναι Aperion και ο οκτακύλινδρος κινητήρας της προήλθε από την ένωση οχτώ κυλίνδρων Aprilia RS125 (Rotax) με σφυρήλατα έμβολα που μάλιστα οι Βρετανοί έχουν τοποθετήσει σε δύο ξεχωριστές διατάξεις V4!

Κάθε μονάδα κατασκευάζεται μηχανικά σε τέσσερα μέρη από μπλοκ αλουμινίου και περιλαμβάνει δύο στροφαλοφόρους άξονες, οι οποίοι συνδέονται μέσω ενός ενδιάμεσου άξονα και κινούν τον ειδικά σχεδιασμένο συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Veloce

Η τροφοδοσία γίνεται από τέσσερα διπλά καρμπυρατέρ Dellorto 24 mm, τα οποία ελέγχονται από μια γκαζιέρα με οκτώ καλώδια, ενώ η μοτοσυκλέτα λειτουργεί φυσικά με βενζίνη και λάδι δίχρονου κινητήρα.

Η εταιρεία ισχυρίζεται πως ο κινητήρας αποδίδει 276 ίππους, κάτι που βγάζει νόημα, καθώς ο κάθε μονοκύλινδρος κινητήρας της Aprilia RS 125 θα αποδίδει έτσι 34,5 ίππους (33,5 είναι η εργοστασιακή ιπποδύναμη), με την μοτοσυκλέτα να φέρει και εξαρτήματα βελτίωσης επιδόσεων από τη Mitaka.

Αυτό βέβαια που χτυπά περισσότερο στο μάτι είναι οι θάλαμοι διαστολής των εξατμίσεων, ενώ οι οκτώ κύλινδροι κάνουν το έργο του σχεδιαστή, όσον αφορά τον χώρο που χρειάζονται, ακόμη πιο δύσκολο. Το σύστημα εξάτμισης λοιπόν της Aperion υλοποιήθηκε μέσω 3D εκτύπωσης χωρίς τις πολύπλοκες διαδικασίες κοπής και συγκόλλησης λεπτού μετάλλου που χρησιμοποιούνταν παραδοσιακά.

Veloce

Ο κινητήρας παίζει επίσης και τον ρόλο του πλαισίου, που δένει από εμπρός και πίσω με σωληνωτά υποπλαίσια. Στο πίσω μέρος συναντάμε μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι που συμβάλει στην επιθετική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Ανεστραμμένο πιρούνι και ένα μονό αμορτισέρ συμπληρώνουν το σύνολο.

O Jack Levy, στέλεχος της εταιρείας, δήλωσε: “Η ισορροπία ήταν ο βασικός παράγοντας. Τα διαγώνια αντίθετα έμβολα ενεργοποιούνται ταυτόχρονα, οπότε όλα είναι απόλυτα ισορροπημένα. Και αυτή η διάταξη σε σχήμα Χ διατηρεί τη μοτοσυκλέτα πραγματικά λεπτή: αν σκεφτείς πώς θα έμοιαζε ένας V8 ή ένας V6, θα ήταν αρκετά φαρδύς.

Οι δίχρονοι κινητήρες καθιστούν δυνατή τη σχεδίαση σε σχήμα Χ: οι κύλινδροι μπορούν να λειτουργούν προς τα κάτω, καθώς η λίπανση δεν αποτελεί πρόβλημα. Πρόκειται για μια τεχνολογία που έχει ξεχαστεί κάπως, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύτιμη και σήμερα, στις κατάλληλες εφαρμογές.

Υπάρχουν επίσης λιγότερα εμπόδια για να τη θέσεις σε λειτουργία. Επίσης, το να βάζεις οκτώ κυλίνδρους να λειτουργούν, είναι πραγματικά κάτι το ξεχωριστό: σου ζεσταίνει την καρδιά! Είναι κάτι ωραίο με το οποίο έχουν μεγαλώσει πολλοί άνθρωποι, με το οποίο έχουμε μεγαλώσει κι εμείς και είναι απλά κάτι πραγματικά φοβερό”.

Veloce

Η Aperion θα είναι περιορισμένης παραγωγής και μόλις 24 κομμάτια θα διατεθούν από την εταιρεία το 2027, στην τιμή των 78.000 λιρών (90.000 ευρώ) που θα πωλείται με βάση την έγκριση μοτοσυκλέτας ως μεμονωμένου οχήματος (MSVA). Η εταιρεία μάλιστα ετοιμάζει και δεύτερο μοντέλο, το Ethereal που είναι εξίσου μοναδική και φέρει δίχρονο V4 κινητήρα 500 κυβικών με απόδοση 143 ίππων.