Suzuki Hayabusa Euro5 το 2021!

Ένα ακόμη επεισόδιο στο σίριαλ Hayabusa
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

19/12/2019

Η αλήθεια είναι πως η Suzuki τα τελευταία χρόνια, δεν έχει δώσει και πολλές αφορμές στους φανατικούς φίλους της φίρμας –αλλά και στους αντιπροσώπους της- πολλές αφορμές για να χαρούν με κάτι πραγματικά καινούργιο. Αντιθέτως, αρκετά από τα εμβληματικά μοντέλα της κλείστηκαν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας, αφήνοντας τα V-Strom με το GSX-R1000 και τα SV650, να παλεύουν με τα "θηρία" στην εμπορική αρένα της παγκόσμιας αγοράς.

Λογικό λοιπόν οι απανταχού φίλοι της Suzuki να προσπαθούν να βρουν "κάτι να πιαστούν" για να γελάσει λίγο το χειλάκι τους, και το σίριαλ "επιστροφή Hayabusa" ήταν ένα από αυτά. Έχουν γραφτεί πολλές αράδες σχετικά με το πότε και το πώς, ενώ η προσμονή έχει χτυπήσει "κόκκινο". Η απάντηση "όχι φέτος, ίσως του χρόνου" μοιάζει με την κατάρα του Σίσυφου για τους… Suzukisti, αλλά τώρα υπάρχουν πλέον οι ενδείξεις ότι το μαρτύριο ίσως να βρίσκεται στο τέλος του, όπως άλλωστε είχαμε γράψει κι εμείς στην αρχή της χρονιάς. Φαίνεται λοιπόν ότι το 2021 θα είναι η χρονιά ορόσημο για το hypersport της Suzuki, καθώς έχει προγραμματιστεί η επιστροφή του, πληρώντας –συν τοις άλλοις- και τις Euro5 προδιαγραφές.

Τα τεκμήρια για την πραγματοποίηση αυτής της κίνησης έρχονται από δύο πατέντες που κατέθεσε το ιαπωνικό εργοστάσιο την προηγούμενη εβδομάδα. Δεν δείχνουν κάποια τρομερή τεχνολογική καινοτομία, αλλά αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που μας κάνει να πιστεύουμε ότι αφορούν τις μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Η πρώτη από αυτές αφορά την τοποθέτηση ενός carbon δοχείου, το οποίο αποτελεί μέρος του συστήματος που ελέγχει τις εκπομπές ρύπων και συλλέγει τις αναθυμιάσεις του καυσίμου από το ρεζερβουάρ, ώστε να μην απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα. Είναι αυτό ακριβώς που επιτάσσουν οι Euro5 προδιαγραφές, και φυσικά δεν διέθεταν οι προηγούμενες γενιές Hayabusa. Αυτό το δοχείο θα είναι τοποθετημένο στο πλάι του πλαισίου και θα ψύχεται από τον αέρα.

Η δεύτερη πατέντα αφορά την αντλία λαδιού του κινητήρα, η οποία διαθέτει διαφορετικό σχεδιασμό που αποτρέπει την καθίζηση του λαδιού μέσα στα κάρτερ. Όπως είπαμε, μπορεί να μην έχουμε να κάνουμε με τίποτα… εξωτικές τεχνολογίες, αλλά στα σχέδια φαίνονται κι άλλα μέρη της μοτοσυκλέτας που επιβεβαιώνουν ότι η επόμενη γενιά των Hayabusa θα έχει ένα εντελώς καινούργιο πλαίσιο, γύρω από τον αναβαθμισμένο κινητήρα.

Ήδη υπάρχουν αξιόπιστες πηγές στην Ιαπωνία που επικαλούνται αύξηση της χωρητικότητας κατά 100cc (φτάνοντας τα 1440 από 1340, ή και παραπάνω), γεγονός που θεωρείται λογικό προκειμένου να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα των προδιαγραφών χωρίς να χάσει σε δύναμη. Αυτό ίσως να έχει ως λογική συνέπεια την χρήση λιγότερο άγριων εκκεντροφόρων και μικρότερου overlap στις βαλβίδες, αυξάνοντας έτσι την απόδοση της δύναμης στην μεσαία μπάντα των στροφών, διατηρώντας όμως τα μεγάλα νούμερα της ισχύος στις υψηλές στροφές.

Τα βασικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του κινητήρα πάντως δεν αναμένεται να αλλάξουν, σε αντίθεση με το πλαίσιο το οποίο δείχνει ελαφρύτερο και αρκετά κοντά στο αντίστοιχο του GSX-R1000, μιας και το βάρος παίζει σημαντικό ρόλο σε μια μοτοσυκλέτα με μεγαλύτερο όγκο και με πρόβλεψη για συνεπιβάτη και αποσκευές, σε σχέση με τα superbikes.

Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, δυστυχώς οι πατέντες δεν ρίχνουν ιδιαίτερο φως και ευελπιστούμε ότι δεν θα κινείται στα συνήθη πλαίσια της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Suzuki, αλλά θα δούμε κάτι πιο σύγχρονο και… ενδιαφέρον. Αυτό όμως που φαίνεται από τις πατέντες, είναι τα δύο ογκώδη τελικά των εξατμίσεων (ένα σε κάθε πλευρά) που ακολουθούν την πεπατημένη των Hayabusa και δεν περιορίζουν τους σχεδιαστές του νέου μοντέλου, αναγκάζοντάς τους να βρουν κάπου να τα κρύψουν.

Εν αναμονή λοιπόν του επόμενου Νοεμβρίου στα ευρωπαϊκά Σαλόνια, όπου κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει και η αποκάλυψη του νέου Hayabusa, με ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από αυτό να βλέπουν σιγά-σιγά το φως της επιφάνειας στο διάστημα που μεσολαβεί.

 

 

KTM 690 Rally – Πλησιάζει η αναβίωση του 640 Adventure

Χρόνια το περιμένουμε και επιτέλους έρχεται το νέο LC4 Adventure
ktm 690 rally
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/3/2026

Μέχρι το 2007 η ΚΤΜ είχε στη γκάμα της το 640 Adventure, ένα μοντέλο στημένο πάνω στο δημοφιλέστατο on-off μοντέλο με τον μονοκύλινδρο LC4 κινητήρα την εποχή που μεσουρανούσε στην ελληνική αγορά προ κρίσης με 625 cc.

Όταν αυτός έδωσε τη θέση του στη νέα γενιά LC4 με 690 cc και ονομαστική απόδοση άνω των 70 ίππων ωστόσο, μονοκύλινδρο Adventure μοντέλο δεν ξαναείδαμε από την ΚΤΜ, η οποία στη συνέχεια επένδυσε στους δικύλινδρους εν σειρά (LC8c) για να αναπτύξει την adventure γκάμα της.

Στα χρόνια που πέρασαν επικράτησε αρκετή ησυχία επί του θέματος, ώσπου η προοπτική εξέλιξης ενός νέου μοντέλου με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 690 κυβικών επανήθλε στην επικαιρότητα. Και ιδού τώρα η μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στο αυστριακό οδικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον Τύπο της Αυστρίας η ΚΤΜ ονομάζει το νέο της μοντέλο 690 Rally και είναι εν πολλοίς βασισμένο στα δομικά στοιχεία του 690 Enduro R. Αυτό σημαίνει την τελευταία γενιά του μονοκύλινδρου κινητήρα LC4 με 693 cc και 79 hp, καθώς και αναρτήσεις WP με πιρούνι 48 mm Xplor.

Σχεδιαστικώς τα αγωνιστικά ράλι της ΚΤΜ είναι η αναπόφευκτη αφετηρία, ενώ διακρίνεται ένα ρεζερβουάρ σαφώς μεγαλύτερο από αυτό του 690 Enduro R και πιθανότατα χωρισμένο στα δύο, με δύο τάπες για την πλήρωσή του. Αυτό πιθανότατα θα μεταφράζεται και σε λίγα παραπάνω κιλά από τα 162 υγρά του Enduro μοντέλου.

Όσο για την εξάτμιση της Akrapovic που διακρίνεται στις εικόνες που μας έρχονται από την Αυστρία, μοιάζει πάρα πολύ με το slip-on τελικό που διατίθεται μέσω του καταλόγου Power Parts της ΚΤΜ για το 690 Enduro R.

Ο χρόνος άφιξης του νέου 690 Rally στην αγορά δεν είναι σαφής, αν και η εμφάνισή του δείχνει πως δεν απέχει πολύ από την τελική του μορφή παραγωγής, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει παρουσίαση μέσα στη φετινή χρονιά με στόχο να είναι στη γκάμα του 2027.

Φωτογραφία: Bernhard M. Hoehne
All photos and text © Bernhard M. HoehneAll photos and text © Bernhard M. Hoehne

Ετικέτες