Zeths One-Joy ZOD 125 Mike Hailwood Replica - Το ιστορικό Honda RC175 υπό κλίμακα, σε κινέζικη έκδοση

Απίθανη εμφάνιση, τροχοί 12 ιντσών και διάθεση στην αγορά της Κίνας
Zeths-One-Joy 125
Από το

motomag

26/9/2023

Η Zeths παρουσίασε για την κινέζικη αγορά ένα mini moto 125 κυβικών με εμφάνιση και χρώματα να βασίζονται στην εξακύλινδρη Honda RC175 των 297 κυβικών, με την οποία ο θρυλικός Mike Hailwood αγωνίστηκε το 1967, κατακτώντας το Παγκόσμιο πρωτάθλημα εκείνης της σεζόν.

Μπορεί η αγωνιστική μοτοσυκλέτα του Hailwood να είχε μέγιστη απόδοση 66 ίππων στις… 17.000 στροφές (!) από τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 297 κυβικών της, όμως στην περίπτωση της Zeths μιλάμε για έναν τετράχρονο, αερόψυκτο μονοκύλινδρο των 8,8 ίππων, ενώ είναι δεδομένο ότι αυτοί οι ίπποι αποδίδονται σε… πολύ χαμηλότερες στροφές.

Οι Κινέζοι έχουν για χρόνια ακολουθήσει τη μέθοδο της αντιγραφής, ειδικά των Ιαπώνων κατασκευαστών. Σας έχουμε γράψει μάλιστα για το Felo FW-03, το οποίο αποτελεί πιστή αντιγραφή του πρωτοποριακού για την εποχή του σκουτερ της Honda, EZ-9. Όπως εκεί, έτσι κι εδώ, βλέπουμε ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά.

Zeths-One-Joy 125

Πέραν του κλασσικού χρωματικού συνδυασμού κόκκινο, ασημί, πράσινο και κίτρινο, που η Honda χρησιμοποιούσε εκείνη την εποχή, η Zeths αποφάσισε να διατηρήσει τον στρογγυλό προβολέα, το φαίρινγκ με τα numberplates, τα δύο αμορτισέρ πίσω, το μακρόστενο ρεζερβουάρ, τους τροχούς με ακτίνες και την καπιτονέ σέλα με τις οριζόντιες εξωτερικές ραφές. Αξίζει να σημειωθεί, ότι δεν υπάρχει σέλα συνεπιβάτη, ούτε και μαρσπιέ, αλλά στη θέση της βλέπουμε το κόκκινο κάλυμμα, όμοιο με αυτό της RC175. Όσον αφορά στις διαφορές, μπορεί η Zeths να έχει βάλει δύο μαύρες εξατμίσεις εκατέρωθεν της μοτοσυκλέτας, όμως δεν είναι τριπλές, όπως στην περίπτωση του αγωνιστικού της Honda, λογικό αν αναλογιστούμε ότι στο One-Joy μιλάμε για ένα και μόνο κύλινδρο -και οι δυο πολλές είναι.

Zeths-One-Joy 125

Αν τώρα “γδύσεις” τη μοτοσυκλέτα-μινιατούρα θα δεις ότι το πλαίσιο είναι από πρεσαριστό ατσάλι, μία δοκιμασμένη λύση. Το ίδιο ισχύει και για το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι, τα δύο αμορτισέρ πίσω και το ατσάλινο ψαλίδι. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πιθανότατα 5 σχέσεων, ενώ οι τροχοί έχουν ίδιες διαστάσεις ελαστικών μπροστά και πίσω, 120/70-12. Όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες, το ύψος της σέλας είναι εξαιρετικά χαμηλό, στα 600mm.

Zeths-One-Joy 125

Το One-Joy ZOD 125, ωστόσο, έχει και μερικά σύγχρονα χαρακτηριστικά, όπως τα δύο δισκόφρενα, ένα μπροστά και ένα πίσω. Μάλιστα, ο αγοραστής του μπορεί να επιλέξει και ABS, το οποίο θα πρέπει να πληρώσει καθώς δεν ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Εκεί βρίσκουμε και την επιλογή φυγοκεντρικού συμπλέκτη, αντί για τον χειροκίνητο, για να αλλάζεις ταχύτητες μόνο με το πόδι, όπως στα παπιά.

Zeths-One-Joy 125

Όσον αφορά στη Zeths, πρόκειται για εταιρεία η οποία ιδρύθηκε μόλις το 2016, με έδρα την πόλη Kushan, ανατολικά της Σαγκάης. Ειδικεύεται στην κατασκευή custom μοτοσυκλετών, χρησιμοποιώντας V2 κινητήρα των 250 κυβικών, ενώ στο site της αναφέρεται ότι πρόκειται να παρουσιάσει και έναν V2 1.000 κυβικών.

Zeths-One-Joy 125

Στο παρελθόν έχει παρουσιάσει και άλλες ρετρό μοτοσυκλέτες, όπως τη supersport ZFR 525 R.

Το One-Joy ZOD 125 ξεκινάει από τα 8.800 γουάν, ήτοι 1.132€. Για την ώρα, πάντως, δεν υπάρχουν πλάνα για εξαγωγή του στην Ευρώπη.

Ετικέτες

BMW - Έρχεται νέο γυμνό μοντέλο με τον θηριώδη boxer των 1.800 κυβικών!

Ο CEO των Βαυαρών, Markus Flasch μας ιντριγκάρει στο instagram με teaser φωτογραφίες και το τσιτάτο... “κάτι μεγάλο ετοιμάζεται”
BMW νέο μοντέλο με τον μεγάλο Boxer των 1.800 κ.εκ.
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Από τον Απρίλιο ο CEO της BMW Motorrad, Markus Flasch έχει ξεκινήσει στον προσωπικό του λογοαριασμό στο instagram να ποστάρει teaser φωτογραφίες, με τα τσιτάτα “something big is coming” (κάτι μεγάλο έρχεται) και "time to bring some color into the game" (ώρα να βάλουμε λίγο χρώμα στο παιχνίδι), ανεβάζοντας την προσμονή για το τι μπορεί να ετοιμάζει η BMW, με τον μεγαλύτερο σε κυβισμό boxer που έχει ποτέ κατασκευάσει μέχρι σήμερα.

Αυτή τη στιγμή, η BMW έχει στην γκάμα της έναν κτηνώδη κινητήρα 1.800 κυβικών, τον οποίο κατασκεύασε αρχικά για να εξοπλίσει το θηριώδες μοντέλο της, R18. Όπως φαίνεται όμως, στόχος της δεν είναι να μείνει μόνο στις διάφορες εκδόσεις του εν λόγω cruiser, αλλά μάλλον στα άμεσα σχέδιά της είναι να εμπλουτίσει ακόμη περισσότερο την γκάμα της, εξοπλίζοντας και μοντέλα άλλων κατηγοριών με το μηχανολογικό της μεγαθήριο.

BMW – Ετοιμάζει νέο μοντέλο με τον boxer των 1.800 κυβικών!

Η πρώτη ένδειξη ήρθε στις 9 Απριλίου του 2024 ο Flasch ανέβασε μία φωτογραφία, όπου φαίνεται το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, από το οποίο είτε λείπει η σέλα, είτε μιλάμε για bobber στιλ με το σήμα κατατεθέν κενό πάνω από τον πίσω τροχό και ο εκτεθειμένος άξονας, έχοντας όμως διαφορετικό -και πολύ εντυπωσιακό- ψαλίδι από του R18. Εντυπωσιακή είναι και η μασίφ ζάντα που παραπέμπει άμεσα σε cruiser / custom κατηγορία, ενώ εξίσου ενδιαφέρον είναι και το χαμηλό προφίλ του σπορ ελαστικού.

Something big is coming

Λίγο καιρό αργότερα, στις 16 Μαΐου 2024, ο CEO της BMW Motorrad ανέβασε μία ακόμα φωτογραφία στα κοινωνικά του δίκτυα, όπου βλέπουμε να κοιτάζει την υπό κατασκευή μοτοσυκλέτα, από την οποία βλέπουμε τη μισή, από πίσω. Πέρα από τον δεξιό κύλινδρο, ο οποίος φαίνεται καθαρά, στην φωτογραφία μπορούμε να διακρίνουμε και ένα άβαφο αλουμινένιο ρεζερβουάρ, που θυμίζει αρκετά αυτό του R nineT, αλλά και ένα τιμόνι τύπου fatbar. Τα δύο αυτά στοιχεία από μόνα τους είναι αρκετά για να καταλάβουμε ότι δεν πρόκειται για κάποια νέα έκδοση του R18, με την διάταξη που έχουν τοποθετηθεί να προδίδουν ότι πιθανότατα μιλάμε για κάποιο γυμνό roadster / power cruiser μοντέλο. Εκτός από αυτά, φαίνεται ότι μπροστά το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις έχει αντικατασταθεί από ένα ευμέγεθες ανεστραμμένο, το οποίο μοιάζει να είναι ρυθμιζόμενο!

 

BMW – Ετοιμάζει νέο μοντέλο με τον boxer των 1.800 κυβικών!

Ακόμη ένα στοιχείο ότι πρέπει να περιμένουμε κάτι νέο από την BMW, βρίσκεται κρυμμένο επιμελώς στο δελτίο τύπου που έστειλε για την συμμετοχή της στο Concorso d’Eleganza 2024, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην Villa d’Este της Ιταλίας. Βλέπουμε ότι οι Βαυαροί, μετά και την συμμετοχή τους στην EICMA 2023 έχουν αρχίσει να αφήνουν πίσω την περίοδο της εσωστρέφειας, κατανοώντας ότι δεν γίνεται να πουλάς μοτοσυκλέτες από το διαδίκτυο. Επιστρέφοντας στο δελτίο τύπου και περνώντας το μία πιο προσεκτική ματιά, βλέπουμε τις κωδικές λέξεις “rock ‘n’ roll”, φράση που είχε χρησιμοποιηθεί για την παρουσίαση του πρώτου R 18, το 2020.

BMW – Ετοιμάζει νέο μοντέλο με τον boxer των 1.800 κυβικών!

Το πιο πιθανό είναι το γράμμα “R” να παραμείνει στην ονομασία του μοντέλου, μιας και με αυτό η BMW έχει επιλέξει να συμβολίζει όλα της τα μοντέλα που χρησιμοποιούν boxer κινητήρα. Το ίδιο ισχύει και για το “18”, που υποδηλώνει τον κυβισμό του μοντέλου. Οι διαφορές όμως που φαίνονται στο μοντέλο μιλούν για διαφορετικό στιλ, με μεγαλύτερη έμφαση στις επιδόσεις. Δυνατή υποψηφιότητα θέτει κάποια έκδοση με την κωδική ονομασία R18 nineT, ερχόμενο να βρεθεί πάνω από το R12 nineT, το οποίου παρουσιάστηκε ως μοντέλο του 2024. Στην περίπτωση που τελικώς μιλάμε για ένα roadster μοντέλο, τότε εικάζουμε ότι θα αλλάξει και η απόδοση του boxer των 1.802 κυβικών, προκειμένου να ανταποκριθεί καλύτερα στον νέο του ρόλο. Έτσι, από τους 91 ίππους στις 4.750 στροφές, υπολογίζουμε ότι θα ξεπεράσει τους 100 ίππους, ανεβάζοντας ίσως ελαφρώς και τις στροφές του κινητήρα -η μεγάλη αδράνεια των κινούμενων μερών δεν επιτρέπει πολύ μεγάλες μεταβολές προς τα πάνω στο στροφόμετρο.

Όπως και να ‘χει, δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε για πολύ ακόμα. Στις 24 Μαΐου αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το Concorso d’Eleganza. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου των Βαυαρών, η ημέρα έναρξης της ετήσιας εκδήλωσης θα είναι και αυτή που θα παρουσιάσουν τα μοντέλα τους. Ανάμεσα στα διάφορα αυτοκίνητα του ομίλου, περιμένουμε να δούμε και την νέα “rock ‘n’ roll” μοτοσυκλέτα, με τον μεγαλύτερο σε κυβισμό boxer κινητήρα που έχουν κατασκευάσει ποτέ να βρίσκει μία ακόμα εφαρμογή.

Ετικέτες