Το “αγωνιστικό” Honda GB 500 που οραματίστηκε η XTR

Από κουκλί σε… άγριο κουκλί
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/1/2021

Προς το τέλος των 80ies έως και τις αρχές των 90ies, τα ιαπωνικά εργοστάσια είχαν πάθει υστερία με τα neo-retro και τις… τσοπεριές! Οι σχεδιαστές προσπαθούσαν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους και ως αποτέλεσμα είδαμε πανέμορφες μοτοσυκλέτες. Μία από αυτές ήταν και τα μονοκύλινδρα Honda GB 400/500 Clubman που είχαν ως πηγή έμπνευσης τον αγώνα του Isle Of Man και συνολικά την βρετανική κουλτούρα των μονοκύλινδρων café-racer.

Άλλωστε και τα γράμματα GB ταυτίζονται με τα αρχικά Great Britain. Ο αερόψυκτος κινητήρας έμοιαζε πολύ με τους μονοκύλινδρους των XL-R 600/XR 600/Dominator 650, αλλά όπως πάντα, οι μηχανικοί της Honda είχαν βάλει το χεράκι τους σε κάθε σημείο του ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τον street χαρακτήρα των GB 400/500 ενώ είχε μανιβέλα και μίζα. Ανέβαζε περισσότερες στροφές, είχε μεγαλύτερο ψυγείο λαδιού και πιο μακριές σχέσεις ταχυτήτων. Πέρα από τη γυμνή έκδοση, για ένα διάστημα υπήρχε και μια έκδοση με σταθερό φαίρινγκ.  

Στις μέρες μας έχουν αποκτήσει συλλεκτική αξία και αν βρεις ένα GB 500 σε άριστη κατάσταση θα το χρυσοπληρώσεις. Αν είναι σε μέτρια ή κακή κατάσταση, τότε θα σου κοστίσει ακόμα περισσότερο, διότι δεν υπάρχουν σε άμεση διάθεση τα εξειδικευμένα εξαρτήματα που έχει πάνω του και η εύρεση γνήσιων ανταλλακτικών δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, άρα ούτε και φτηνή. Υπό αυτό το πρίσμα, το δημιούργημα της XTR δεν αποτελεί βεβήλωση του υπέροχου GB 500, αλλά μια προσπάθεια να παραμείνει στη ενεργό δράση.

Η κεντρική ιδέα ήταν να φτιάξουν ένα GB 500 σαν εκείνο που θα έφτιαχνε το HRC στην υποθετική περίπτωση που ήθελε να τρέξει σε αγώνες. Ο κινητήρας τώρα έχει 600 κυβικά, χρησιμοποιώντας ένα μεγαλύτερης διαμέτρου έμβολο της Wiseco και τον στρόφαλο του XL600R. Ο εκκεντροφόρος έχει διαφορετικού σχήματος “αμύγδαλα” και το αριστερό καπάκι του κινητήρα είναι μαγνησίου από XR 600.

Η μίζα μαζί με τα γρανάζια της έχει καταργηθεί για να γλιτώσουν βάρος, όπως και η μπαταρία είναι τύπου Li-po και ζυγίζει μερικά γραμμάρια. Το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο έχει φυσικά πολλές αλλαγές, όχι όμως ως προς τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του. Βέβαια οι αλλαγές στο ψαλίδι, το πιρούνι και τα πίσω αμορτισέρ, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τα συνολικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας.

Τα φρένα είναι της Brembo, όμως μαζί με το πιρούνι προέρχονται από ένα Aprilia RS 125 και δυστυχώς γράφουν “Aprilia” πάνω τους… “Βεβήλωση” για τους φανατικούς οπαδούς της Honda είναι και το ρεζερβουάρ, που προέρχεται από Yamaha TZ 125. Στον κόσμο του Restomod βέβαια, όλα αυτά είναι… ψιλά γράμματα.

ZXMOTO 820R: Παρουσιάζεται στην Κίνα - Μόνο εξωτερικώς διαφέρει από τη supersport 820RR των 134 hp και 270 km/h!

Στις 26 Ιουνίου θα παρουσιαστεί η γυμνή τρικύλινδρη 820R στην πατρίδα της
zxmoto 820r
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Η ΖΧΜΟΤΟ έχει καταφέρει ένα μοναδικό επίτευγμα: όλος ο κόσμος συζητά γι’ αυτήν παρότι ουδείς έχει καβαλήσει μοτοσυκλέτα της, τουλάχιστον εκτός Κίνας. Η εταιρεία του Zhang Xue, πρώην διευθυντή της Kove, δεν έχει καν συμπληρώσει δύο χρόνια ζωής, έχει όμως καταθέσει τα διαπιστευτήριά της με τον καλύτερο τρόπο, νικώντας μέσα στις πίστες. Και όχι όποιες κι όποιες πίστες.

Η τρικύλινδρη supersport 820RR είναι εδώ και καιρό το κεντρικό θέμα συζήτησης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport, καθώς ο Valentin Debise έχει ήδη καταφέρει να πάρει έξι νίκες σε σύνολο 14 αγώνων στο φετινό πρωτάθλημα, με τον Γάλλο αναβάτη να είναι δεύτερος τη βαθμολογία και πλέον διεκδικητής του τίτλου, ενώ η ΖΧΜΟΤΟ είναι τρίτη στην κατάταξη των κατασκευαστών, μπροστά από Triumph, Kawasaki, Honda και MV Agusta! Μιλάμε για το πρωτάθλημα που προαλειφόταν ως μια μονομαχία μεταξύ Yamaha R9 και Ducati Panigale V2 πριν εμφανιστεί ο μπαλαντέρ-έκπληξη.

ZXMOTO 820R

Μοιραία λοιπόν, ενόσω περιμένουμε να δούμε ποιος θα είναι ο αντιπρόσωπός της στην Ελλάδα – όπου δίνεται μια μάχη αυτή τη στιγμή με αρκετούς ενδιαφερόμενους και δύο φαβορί – το ενδιαφέρον του κοινού έχει πέσει πάνω στην 820RR, μοτοσυκλέτα που ωστόσο ακόμη δεν έχει φτάσει στην Ευρώπη, ενώ άρχισε να πωλείται στην Κίνα τον περασμένο Απρίλιο.

Στο μεταξύ η ΖΧΜΟΤΟ είχε δείξει στο Μιλάνο και την EICMA και τη γυμνή παραλλαγή, 820R, η οποία είναι η επόμενη που θα βγει από τις γραμμές παραγωγής της Chongqing, ως προέβλεπε το αρχικό πλάνο. Η εταιρεία του Xue θα παρουσιάσει τη μοτοσυκλέτα σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή 26 Ιουνίου στην Κίνα, όπου εκεί θα επιβεβαιωθούν τα τελικά της χαρακτηριστικά, θα ανακαλύψουμε την κινέζικη τιμή της και ό,τι άλλο ενδιαφέρον τυχόν αποκαλυφθεί, όπως λ.χ. το χρονοδιάγραμμα εξαγωγών.

ZXMOTO 820R

Επί του παρόντος η μοτοσυκλέτα εμφανίζεται να είναι απλά η γυμνή παραλλαγή της 820RR με την ιταλική λογική, όπως δηλαδή νοούν τα streetfighters εταιρείες όπως οι Aprilia (Tuono) και Ducati (Streetfighter): όλη η δύναμη, όλος ο εξοπλισμός, μείον τα φέρινγκ.

Έτσι η 820R αναμένεται με το φουλ πακέτο 134 ίππων και 8,2 χιλιογραμμόμετρων, με αδρανειακή κεντρική μονάδα ελέγχου έξι αξόνων (IMU), ηλεκτρονική γκαζιέρα με διάφορες ride modes, Cornering ABS Bosch, ρυθμιζόμενο Cornering traction control, keyless κεντρικό διακόπτη και τελική ταχύτητα 270 km/h!

Για τα υπόλοιπα ας κάνουμε λίγη υπομονή ως την Παρασκευή 26/6.

 

Ετικέτες