Aprilia RSV4 Factory America και Tuono V4 1100 Factory America: Ειδικά για το Τέξας
Αμερικάνικων… προδιαγραφών
Από τον
Μπάμπη Μέντη
18/4/2023
Με την ευκαιρία της επίσκεψης των MotoGP στην πίστα του Τέξας, η Aprilia έφτιαξε έναν ειδικό χρωματισμό για τις κορυφαίες εκδόσεις Factory των RSV4 1100 και Tuono V4 1100 εμπνευσμένο από τα χρώματα της αμερικάνικης σημαίας, τα οποία είναι ίδια και με την τοπική σημαία του Τέξας.
Η παρουσίαση των δύο μοτοσυκλετών έγινε από τον Aleix Espargaro και Maverick Vinales μέσα στην πίστα πριν την έναρξη της αγωνιστικής δραστηριότητας των MotoGP.
Το βασικό χρώμα είναι το άσπρο μεταλλικό, με τις κόκκινες και μπλε λωρίδες να ολοκληρώνουν την αμερικάνικη αισθητική. Σε επίπεδο εξοπλισμού δεν υπάρχει κάποια διαφορά, αφού έτσι κι αλλιώς οι εκδόσεις Factory έχουν τα πάντα. Οπότε και η διαφορά της τιμή είναι μόλις 500 δολάρια για το Tuono V4 1100 και 750 δολάρια για το RSV4 1100, έστω κι αν το ολόσωμο φαίρινγκ δεν έχει πάνω του αυτοκόλλητα για να δικαιολογεί τα επιπλέον 250 δολάρια. Θυμίζουμε πως και το 660 RS είχε ειδική έκδοση America, η οποία ήταν διαθέσιμη και στην Ευρωπαϊκή αγορά, μόνο που πέρα από τα χρώματα είχε αλλαγές και στον εξοπλισμό, με μεγαλύτερη ζελατίνα φαίρινγκ, διαφορετικό μοχλικό λεβιέ ταχυτήτων και στάνταρ κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη.
GasGas EC 300 GP: Η περιορισμένη έκδοση που τιμά τους πρωταθλητές [VIDEO]
Η ειδική έκδοση της GasGas, εμπνευσμένη από την παγκόσμια πρωταθλήτρια του 1994, έρχεται εξοπλισμένη
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
13/8/2025
Η GasGas παρουσιάζει την EC 300 GP, την ειδική έκδοση της σειράς enduro, σχεδιασμένη ως φόρος τιμής στους πρωταθλητές που έγραψαν ιστορία τη δεκαετία του ’90. Το στυλ της αναβιώνει την αισθητική της θρυλικής μοτοσυκλέτας του 1994, με έντονο κόκκινο χρώμα και γραφικά εμπνευσμένα από τον τελευταίο τίτλο enduro της εταιρείας. Το μαύρο πλαίσιο και οι μαύρες ζάντες ενισχύουν την επιθετική της όψη, ενώ η νέα εργονομική πλαστική επένδυση και η αντιολισθιτική δίχρωμη σέλα σε κόκκινο και μαύρο προσφέρουν βελτιωμένη επαφή αναβάτη-μοτοσυκλέτας.
Η βάση της μοτοσυκλέτας είναι το ήδη επιτυχημένο EC 300, όμως η έκδοση GP προσθέτει πλούσιο εργοστασιακό εξοπλισμό. Στο τιμόνι υπάρχει διακόπτης επιλογής χαρτών, που επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει την απόδοση του κινητήρα εν κινήσει ανάλογα με τις συνθήκες, ο πρώτος χάρτης για τεχνικά κομμάτια και ο δεύτερος για δυνατά ανοίγματα σε ειδικές. Ένα βεντιλατέρ βοηθά το ψυγείο και μια προστατευτική ποδιά κινητήρα, εξασφαλίζουν καλύτερη αντοχή σε σκληρά μονοπάτια. Μαύρες χούφτες, τιμόνι Neken, εμπρός άξονα ταχείας αλλαγής τροχών, καθώς και ειδικά φρένα Braktec με ημίπλευστο εμπρός δίσκο και ενισχυμένο πίσω δίσκο, ολοκληρώνουν το πακέτο. Το κόκκινο πίσω γρανάζι Supersprox Stealth και τα λάστιχα Metzeler 6 Days Extreme δίνουν τόσο στιλ όσο και απόδοση.
Στην καρδιά της βρίσκεται ο υγρόψυκτος, δίχρονος κινητήρας 293 cc με ηλεκτρονικό ψεκασμό Keihin και γκαζιέρα 39 mm. Η εκκίνηση γίνεται με μίζα, το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων και ο συμπλέκτης DDS λειτουργεί με διάφραγμα αντί ελατηρίων και υδραυλικές αντλίες της Braktec. Το προηγμένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα προσαρμόζει την απόδοση ανά ταχύτητα και διαθέτει αισθητήρα ανατροπής για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Το μαύρο πλαίσιο είναι διπλής δοκού από χάλυβα , ελαφρύ και ανθεκτικό, συνδυασμένο με αναρτήσεις WP XPLOR μπροστά (πιρούνι 48 mm) και WP XACT με μονό αμορτισέρ και μοχλικό πίσω, προσφέροντας 300 mm διαδρομής και στα δύο άκρα. Οι τροχοί είναι 21” μπροστά και 18” πίσω, με αλυσίδα 520 X-Ring, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 1.489 mm. Η χωρητικότητα ρεζερβουάρ είναι 9 λίτρα, με ύψος σέλας στα 956 mm και το βάρος χωρίς καύσιμο μόλις 107,9 kg.
Η GasGas EC 300 GP είναι η πιο ιδιαίτερη και ανταγωνιστική enduro της εταιρίας, συνδυάζοντας την αγωνιστική κληρονομιά των ’90s με τη σύγχρονη τεχνολογία και κορυφαίο εξοπλισμό. Μια μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για αναβάτες που θέλουν κάτι ξεχωριστό, ικανό και με ισχυρό χαρακτήρα, τόσο σε πίστες όσο και στα μονοπάτια.