Bimota Tesi-H2: Τελική μορφή και ιπποδύναμη!

Bimota – Kawasaki μέσα στο 2021
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/9/2020

Στην έκθεση της EICMA, που θα την ξανά δούμε να διοργανώνεται από το 2021, παρουσιάστηκε ο πρώτος καρπός της συνένωσης της Bimota με την Kawasaki, ένα Ninja H2 φτιαγμένο σε Tesi H2. Το είδαμε από κοντά σε ένα ξεχωριστό, φαντασμαγορικό περίπτερο που φιλοξενούταν μέσα στον χώρο της Kawasaki στην EICMA και η δουλειά που είχε επάνω του μαρτυρούσε το πόσο κοντά ήταν στην παραγωγή. Αυτό που είχαμε δει ήταν ένα έτοιμο, φτιαγμένο, λειτουργικό μοντέλο σε σημείο βιομηχανικής παραγωγής, όπως εξηγήσαμε και τότε. Διότι άλλη είναι η διαδικασία για κάτι που φτιάχνεις εξερευνώντας το πώς δουλεύει και άλλη για να το βγάλεις σε μαζική παραγωγή, τα αρχικά βήματα διαφέρουν καθώς σχεδιάζεις κάθε λεπτομέρεια μαζί με την θέση της στην γραμμή παραγωγής. Όταν ανακοινώθηκε λοιπόν, η Tesi H2 ήταν ήδη έτοιμη, πέρασε στο μεσοδιάστημα το στάδιο της εξέλιξης και πλέον είναι έτοιμη να γίνει διαθέσιμη, με τις πρώτες της φωτογραφίες να κάνουν τον γύρο του διαδικτύου.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι διαφορές εκείνου του μοντέλου που είδαμε, με βάση την τωρινή του -τελική- μορφή, είναι ελάχιστες.

κι όπως την είδαμε ζωντανά από κοντά:

Όταν η Tesi 1D βγήκε στην παραγωγή το ’90 με το hub-steering που σχεδίασε ο Pierluigi Marconi, έγινε αμέσως αντικείμενο συζήτησης καθώς φάνηκε να ανοίγει ένα παράθυρο προς μία διαφορετική κατεύθυνση στην κατασκευή των σπορ μοτοσυκλετών για το μέλλον. Αυτό το μέλλον βέβαια δεν ήρθε ποτέ με τον μαζικό τρόπο που φανταζόντουσαν οι ρομαντικοί της εποχής, καθώς τα συμβατικά πιρούνια δεν είχαν εξαντλήσει τα βήματα εξέλιξης, όπως και η βιομηχανική μηχανική επίσης για να δώσει λύσεις σε όλα όσα χρειάζεται μία μαζικότερη παραγωγή του hub-steering. Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που η Bimota σταμάτησε να το εξελίσσει και όχι η παράξενη αίσθηση οδήγησης για την οποία έκαναν λόγο οι δοκιμές. Οι παραξενιές αυτές διορθώνονται τα υπόλοιπα όμως πιο δύσκολα. Στην εποχή μας όμως οι τεχνικές έχουν βελτιωθεί σε απίστευτο βαθμό, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για έναν γίγαντα της βιομηχανίας όπως η Kawasaki. Έχοντας εξαγοράσει το 49% της Bimota το επενδυτικό κεφάλαιο δεν είναι το μόνο που παρέχει στην ιστορική αυτή εταιρεία…

Από το 1984 και το KB3 έχουμε να δούμε Bimota με Kawasaki κινητήρα, και με την υπερτροφοδότηση που έχουν τώρα οι πράσινοι, αυτή είναι ακριβώς η πλέον κατάλληλη στιγμή για να δούμε και μία νέα Bimota με αυτό τον κινητήρα.

Η απόδοση του είναι σε άμεση συνάρτηση της μοτοσυκλέτας που θα τον φορά και μέχρι στιγμής κυμαίνεται από τα 200 ονομαστικά άλογα έως τα 310 με το ZH2 να αποδίδει 177 ίππους στον τροχό. Όπως το δυναμομετρήσαμε εμείς. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν πως ο κινητήρας της Bimota θα ακολουθεί το H2 που σημαίνει 228 ίππους στις 11.500 στροφές και να τονίσουμε εδώ πως μιλάμε για νούμερο στον στρόφαλο και χωρίς την ram-air βοήθεια.

Με απίστευτη ροπή και καταιγιστική δύναμη, φαντάζεσαι πως το hub-steering έρχεται να λύσει ένα ανυπέρβλητο πρόβλημα κοσκινίσματος στο συμβατικό σχεδιασμό, πιρουνιού και τιμονιού, αλλά αυτό δεν ισχύει καθώς τα H2 αλλά και το ZH2 έχουν εξαιρετική σταθερότητα. Η Bimota υπόσχεται ακόμη μεγαλύτερη και όχι μόνο στην ευθεία…

Με εκτεταμένη χρήση carbon και την τεράστια εξέλιξη της τεχνολογία στην κατασκευή που αναφέρουμε και πιο πάνω, η Tesi-H2 καταφέρνει να κερδίσει 24 κιλά έναντι της H2 της Kawasaki πάνω στην οποία βασίζεται, οπότε δεν τίθεται και ζήτημα αύξησης βάρους… Το μεταξόνιο είναι πλέον μικρότερο κατά 10mm που είναι ικανά να κάνουν την διαφορά καθώς στα 1.445mm η Bimota είναι εντός φυσιολογικών ρυθμών για γρήγορη οδήγηση παντού και από εκεί και πάνω αρχίζουν τα πράγματα και γίνονται δύσκολα στην συχνή εναλλαγή κλίσεων.

Η τελική θα παραμένει η ίδια, όπως και όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά έως και σε αυτά που φαίνονται, στα όργανα.

Μία μοτοσυκλέτα με hub-steering που μάλιστα κοστίζει όσο ένα μικρό διαμέρισμα, δεν είναι σίγουρα μία μοτοσυκλέτα για πολύ κόσμο, αλλά η Bimota σκοπεύει να μην μείνει στις εξωτικές. Αναμένεται η συνέχεια της KB3, μία KB4 που θα φέρει την Bimota λίγο πιο κοντά σε ένα πιο προσιτή επίπεδο ενώ -ακόμη καλύτερα- η Bimota θα πατήσει στην ιστορική της εικόνα παράγοντας μοτοσυκλέτες με πιο ρετρό εμφάνιση. Η Tesi-H2 οφείλει να είναι όσο πιο διαστημική γίνεται…

Ετοιμάζεται η νέα Bimota KB4 - Θολές αποκαλύψεις

 

 

 

 

Vmoto: Τρία ηλεκτρικά scooter εμπνευσμένα από το MotoGP

Με τρείς ειδικές εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής ξεκινάει η συνεργασία Vmoto-MotoGP
Vmoto MotoGP
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/5/2026

Η Vmoto ανακοίνωσε νέα στρατηγική συνεργασία με τα MotoGP, μέσω της οποίας θα λανσάρει τρείς ειδικές εκδόσεις ηλεκτρικά scooter εμπνευσμένα από το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλετών στον κόσμο.

Η συμφωνία πραγματοποιείται με τη MotoGP Sports Entertainment Group, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του MotoGP και προβλέπει τον σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διεθνή διάθεση τριών διαφορετικών μοντέλων ηλεκτρικών scooter με αισθητική και στοιχεία εμπνευσμένα από τo MotoGP.

Τα νέα scooter θα διατίθενται παγκοσμίως μέσω του ήδη υπάρχοντος δικτύου διανομής της Vmoto, με την επίσημη κυκλοφορία τους να προγραμματίζεται εντός της σεζόν του 2026.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα περιορισμένης παραγωγής μοντέλα θα διαθέτουν επίσημο MotoGP branding και σχεδιαστικά στοιχεία που θα παραπέμπουν στο πρωτάθλημα.

Η συνεργασία δεν περιορίζεται μόνο στην παραγωγή scooter. Η Vmoto θα αποκτήσει ενεργή παρουσία σε συγκεκριμένους γύρους του MotoGP, παρουσιάζοντας μοντέλα σε επιλεγμένους αγώνες της Ευρώπης, ενώ θα προωθήσει επίσης τεχνολογίες ταχείας φόρτισης και εναλλαγής μπαταριών σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.

Παράλληλα, οι δύο πλευρές σχεδιάζουν κοινές παγκόσμιες καμπάνιες marketing χρησιμοποιώντας επίσημο περιεχόμενο.

Η συμφωνία ενισχύει και τη στρατηγική βιωσιμότητας των δύο εταιρειών, καθώς το MotoGP συνεχίζει να επενδύει σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, ενώ η Vmoto επεκτείνει τη δραστηριότητά της στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Ο διευθυντής της Vmoto, Charles Chen, δήλωσε: “Πρόκειται για μια συμφωνία-ορόσημο για τη Vmoto και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που το MotoGP, η κορυφαία κατηγορία αγώνων μοτοσυκλέτας στον κόσμο, συνδέει το brand του με τα ηλεκτρικά δίτροχα της Vmoto.”

Ο Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Εταιρείας, Graziano Milone, χαρακτήρισε τη συνεργασία ως “θεμελιώδες στρατηγικό βήμα”, υπογραμμίζοντας ότι το MotoGP αναγνώρισε όχι μόνο την ποιότητα των προϊόντων της Vmoto αλλά και το συνολικό οικοσύστημα ηλεκτρικής κινητικότητας που αναπτύσσει η εταιρεία.

Από την πλευρά του MotoGP, ο Επικεφαλής του Τομέα Χορηγιών, Borja de Altolaguirre, ανέφερε: “Η συνεργασία με τη Vmoto αποτελεί μια συναρπαστική ευκαιρία να φέρουμε το MotoGP πιο κοντά στους φιλάθλους σε όλο τον κόσμο με έναν νέο και πιο προσιτό τρόπο. Συνδυάζει επιδόσεις, καινοτομία και βιωσιμότητα, αξίες που είναι κεντρικές για το μέλλον του αθλήματος.”

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα μοντέλα, τις τεχνικές προδιαγραφές και τις αγορές διάθεσης θα ανακοινωθούν μέσα στους επόμενους μήνες.

 

Ετικέτες