BMW GS: Υγρόψυξη στον Boxer

Από το

Μαύρο Σκύλο

5/9/2011

Έχουν περάσει μήνες από την πρώτη “κατασκοπική” φωτογραφία της νέας υγρόψυκτης GS που ετοιμάζει η BMW. Τώρα υπάρχουν άλλες δυο -από το εξειδικευμένο πρακτορείο της Brenda Priddy σε αυτού του είδους τις αποκαλυπτικές φωτογραφήσεις- όπου η νέα μοτοσυκλέτα φαίνεται καλύτερα. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το νέο boxer που αφήνοντας πίσω του μια παράδοση σχεδόν ενενήντα ετών -η BMW κατασκευάζει μοτοσυκλέτες με αυτή τη διάταξη στον κινητήρα τους συνεχώς από το 1923- πέρασε στην υγρόψυξη. Μπορεί να έμειναν λίγες ψευδοψύκτρες στους δυο κυλίνδρους και τα δυο ψυγεία να είναι κρυμμένα πίσω από τα πλαστικά του εμπρός μέρους, ώστε η εικόνα του κινητήρα να συνδέεται με αυτήν του υπάρχοντος, χωρίς αυτό όμως να αλλάζει την ουσία.
O νέος κινητήρας -σύμφωνα με πληροφορίες από το γερμανικό Motorrad, που κάποιες παραπάνω πληροφορίες έχει από την BMW- θα έχει 1250 κυβικά. Έχει δημιουργηθεί μια απεικόνισή του από το σχεδιαστικό γραφείο S-Kraft όπου διακρίνεται η κίνηση των εκκεντροφόρων μέσω μικτού συστήματος από καδένα και γρανάζια, όπως και ο πολύδισκος συμπλέκτης. Ακόμη μια ουσιαστική διαφορά υπάρχει και στις βαλβίδες, όπου τώρα ο ένας εκκεντροφόρος ανοίγει αυτές της εισαγωγής και ο άλλος αυτές της εξαγωγής. Στην τελευταία τετραβάλβιδη έκδοση του αερόψυκτου κάθε εκκεντροφόρος άνοιγε μια βαλβίδα εισαγωγής και μια εξαγωγής. Με τη σειρά της έχει αλλάξει και η χωροταξία των αυλών, με αυτόν της εισαγωγής να βρίσκεται εντελώς κάθετα πάνω από κάθε κεφαλή, ενώ της εξαγωγής βρίσκεται απέναντι αναγκάζοντας τον σωλήνα εξαγωγής να κατευθύνεται αρχικά προς το έδαφος. Είναι μια ασυνήθιστη εικόνα, όμως ο χώρος που ελευθερώθηκε από την απουσία του αυλού από το πίσω μέρος του κυλίνδρου, θα προσφέρει αυξημένη εργονομία και ευρυχωρία. Μια ακόμη έντονη διαφοροποίηση έχει να κάνει με την τοποθέτηση του μονόμπρατσου ψαλιδιού και του άξονα της τελικής μετάδοσης που περνά μέσα από αυτό. Στην υγρόψυκτη GS βρίσκεται στην αριστερή πλευρά και όχι στη δεξιά, όπως στους αερόψυκτους, και αντίστοιχα το τελικό της εξάτμισης ήρθε δεξιά.
Άλλη εμφανής αλλαγή αφορά τα φρένα, όπου στην υγρόψυκτη έκδοσηοι δαγκάνες έχουν ακτινική στήριξη. Από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι το υποπλαίσιο θα είναι πλέον αφαιρούμενο. Η νέα μοτοσυκλέτα καλείται να συνεχίσει την πολύ επιτυχημένη πορεία της μοτοσυκλέτας που στις διάφορες εκδόσεις της υπάρχει περισσότερα από τριάντα χρόνια στην γκάμα της εταιρείας. Η GS1200 πρόσφατα ξεπέρασε τις 100.000 μονάδες που έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής του Μονάχου.

Norton: Οι νέοι χρωματισμοί της γκάμας της - Τέλος το φουλ γκρι

Η παλέτα περιλαμβάνει επτά συνολικά χρωματισμούς
norton atlas
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/4/2026

Η ινδική TVS Motor που είναι η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Norton, η οποία έχει μπει σε μία νέα φάση με τέσσερα νέα μοντέλα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα.

Στην EICMA είχαμε δει από κοντά τις Norton Manx, Manx R, Atlas και Atlas GT και η εταιρεία είχε δείξει μία περίεργη εμμονή στους γκρι χρωματισμούς. Πλέον οι τέσσερις μοτοσυκλέτες θα είναι διαθέσιμες εκτός του Trophy Silver στους χρωματισμούς Matrix Black, Senopia Orange, Carbon, Celestian Grey, Verona Green και Glacier Blue, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά στο επίσημο site της εταιρείας.

norton manx

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε πως τη Norton Motorcycles έχει αναλάβει στην χώρα μας η εταιρεία MUVUS που αντιπροσωπεύει ήδη τις CFMOTO, Royal Enfield, LETBE και Polaris. Μάλιστα η TVS έχει συγκεκριμένο πλάνο για την Ευρώπη και η Ελλάδα θα είναι από τους πρώτους τους σταθμούς, όπως είχαμε αποκαλύψει λίγους μήνες νωρίτερα.

Εμείς αναμένουμε σύντομα την άφιξη τους για να οδηγήσουμε τις νέες μοτοσυκλέτες της Norton και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ετικέτες