BMW GS: Υγρόψυξη στον Boxer

Από το

Μαύρο Σκύλο

5/9/2011

Έχουν περάσει μήνες από την πρώτη “κατασκοπική” φωτογραφία της νέας υγρόψυκτης GS που ετοιμάζει η BMW. Τώρα υπάρχουν άλλες δυο -από το εξειδικευμένο πρακτορείο της Brenda Priddy σε αυτού του είδους τις αποκαλυπτικές φωτογραφήσεις- όπου η νέα μοτοσυκλέτα φαίνεται καλύτερα. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το νέο boxer που αφήνοντας πίσω του μια παράδοση σχεδόν ενενήντα ετών -η BMW κατασκευάζει μοτοσυκλέτες με αυτή τη διάταξη στον κινητήρα τους συνεχώς από το 1923- πέρασε στην υγρόψυξη. Μπορεί να έμειναν λίγες ψευδοψύκτρες στους δυο κυλίνδρους και τα δυο ψυγεία να είναι κρυμμένα πίσω από τα πλαστικά του εμπρός μέρους, ώστε η εικόνα του κινητήρα να συνδέεται με αυτήν του υπάρχοντος, χωρίς αυτό όμως να αλλάζει την ουσία.
O νέος κινητήρας -σύμφωνα με πληροφορίες από το γερμανικό Motorrad, που κάποιες παραπάνω πληροφορίες έχει από την BMW- θα έχει 1250 κυβικά. Έχει δημιουργηθεί μια απεικόνισή του από το σχεδιαστικό γραφείο S-Kraft όπου διακρίνεται η κίνηση των εκκεντροφόρων μέσω μικτού συστήματος από καδένα και γρανάζια, όπως και ο πολύδισκος συμπλέκτης. Ακόμη μια ουσιαστική διαφορά υπάρχει και στις βαλβίδες, όπου τώρα ο ένας εκκεντροφόρος ανοίγει αυτές της εισαγωγής και ο άλλος αυτές της εξαγωγής. Στην τελευταία τετραβάλβιδη έκδοση του αερόψυκτου κάθε εκκεντροφόρος άνοιγε μια βαλβίδα εισαγωγής και μια εξαγωγής. Με τη σειρά της έχει αλλάξει και η χωροταξία των αυλών, με αυτόν της εισαγωγής να βρίσκεται εντελώς κάθετα πάνω από κάθε κεφαλή, ενώ της εξαγωγής βρίσκεται απέναντι αναγκάζοντας τον σωλήνα εξαγωγής να κατευθύνεται αρχικά προς το έδαφος. Είναι μια ασυνήθιστη εικόνα, όμως ο χώρος που ελευθερώθηκε από την απουσία του αυλού από το πίσω μέρος του κυλίνδρου, θα προσφέρει αυξημένη εργονομία και ευρυχωρία. Μια ακόμη έντονη διαφοροποίηση έχει να κάνει με την τοποθέτηση του μονόμπρατσου ψαλιδιού και του άξονα της τελικής μετάδοσης που περνά μέσα από αυτό. Στην υγρόψυκτη GS βρίσκεται στην αριστερή πλευρά και όχι στη δεξιά, όπως στους αερόψυκτους, και αντίστοιχα το τελικό της εξάτμισης ήρθε δεξιά.
Άλλη εμφανής αλλαγή αφορά τα φρένα, όπου στην υγρόψυκτη έκδοσηοι δαγκάνες έχουν ακτινική στήριξη. Από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι το υποπλαίσιο θα είναι πλέον αφαιρούμενο. Η νέα μοτοσυκλέτα καλείται να συνεχίσει την πολύ επιτυχημένη πορεία της μοτοσυκλέτας που στις διάφορες εκδόσεις της υπάρχει περισσότερα από τριάντα χρόνια στην γκάμα της εταιρείας. Η GS1200 πρόσφατα ξεπέρασε τις 100.000 μονάδες που έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής του Μονάχου.

Vespa Primavera 180 και Sprint 180 - Νέος μεγαλύτερος και ισχυρότερος i-Get κινητήρας στην Ινδονησία

Η Piaggio παρουσίασε στην Ινδονησία μια νέα παραλλαγή του i-Get κινητήρα με 174 κυβικά και τον ντεμπουτάρει σε δύο νέες εκδοχές των Primavera και Sprint
vespa 180 cc
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

14/4/2026

Το 2022 η Piaggio εγκαινίασε μια νέα μονάδα παραγωγής στην περιοχή Cikarang στην Ινδονησία, σχεδιασμένη να εξυπηρετεί πρωτίστως στην αγορά της χώρας που τη φιλοξενεί – όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα άλλα εργοστάσια που διαθέτει ο ιταλικός όμιλος σε Βιετνάμ, Ινδία και Κίνα.

Στο εργοστάσιο αυτό της Ινδονησίας εξελίχθηκε το επόμενο βήμα του κινητήρα i-Get, παρουσιάζοντας μια νέα παραλλαγή του με αυξημένο κυβισμό στα 174,1 κυβικά εκατοστά. Ο μεγαλύτερος κινητήρας αποδίδει περισσότερη δύναμη, με μέγιστη ισχύ 15 hp στις 8.250 rpm και ροπή 1,4 kgm στις 6.500 rpm – 12,5/7.750 και 1,3/6.500 τα ανάλογα νούμερα του ίδιου κινητήρα στην Euro 5+ έκδοση των 155 cc, ως διατίθεται και στην Ελλάδα.

​   vespa 180 cc

Κατά τα λοιπά οι 180άρες Vespa δεν έχουν άλλες διαφορές από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα πλην μιας: το μπροστινό δισκόφρενο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, με δίσκο διαμέτρου 220 mm αντί των 200 που φορούν τα ευρωπαϊκά μοντέλα 125 και 150, πιθανότατα εξισορροπώντας την αυξημένη απόδοση του i-Get κινητήρα.

vespa 180 cc

Προς το παρόν η Piaggio σκοπεύει να διαθέτει τις νέες Vespa Primavera 180 και Sprint 180 σε όλες τις εκδόσεις, βασικές και S, αποκλειστικά σε ασιατικές αγορές, καθώς έχουν ήδη ανακοινωθεί στην Ινδονησία (όπου και φτιάχνονται) και στην Ταϊλάνδη. Σε αυτή τη φάση δεν τις περιμένουμε στα μέρη μας, καθώς η Piaggio δεν κρύβει το γεγονός πως τα 180άρια μοντέλα δεν ικανοποιούν τις προδιαγραφές Euro 5+.

vespa 180 cc

Αυτό ωστόσο δεν αποκλείεται να αλλάξει αν οι Ιταλοί κρίνουν πως υπάρχει χώρος στη γκάμα για ένα ενδιάμεσο μοντέλο, ίσως αντικαθιστώντας αυτό των 150 κυβικών που είναι πολύ κοντινό στο 125 για να γεμίσει το κενό ως τα μοντέλα των 300 κυβικών στην Ευρώπη.

Ετικέτες