BMW R 1200 GS 2018

Τα νέα ψηφιακά όργανα (VIDEO)
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/7/2017

Αυτό είναι το επίσημο video από την παρουσίαση των καινούριων ψηφιακών οργάνων του R 1200 GS που θα πωλείται από το τέλος Αυγούστου του 2017 έως και τον Αύγουστο του 2018, αφού οι τελευταίες φήμες λένε ότι ο boxer κινητήρας θα αυξήσει τον κυβισμό του, ώστε να πλησιάσει τα 1300 κυβικά όπως οι ανταγωνιστές της (KTM 1290 ADV και Ducati Multistrada 1260). Για τις αλλαγές των νέων GS είχατε μάθει πρώτοι από εδώ, όπως και για τα νέα όργανα. Τώρα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για το Connectivity.

Τα νέα αυτά ήρθαν από την BMW λίγο μετά από την διάσταση που είχε πάρει το γεγονός του προβλήματος με το πιρούνι του GS. Για το οποίο το ελληνικό κοινό πληροφορήθηκε για πρώτη φορά από εδώ, και πήρε συγκεντρωμένη την ιστορία μίας περίπτωσης που πήρε έκταση εδώ. Πριν λοιπόν ακόμα γίνει ανάκληση! Η εταιρία άφησε επίσης να εννοηθεί πως η επόμενη γενιά, θα έχει νέα συνδεσμολογία στο πιρούνι, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κατά την παρουσίαση του Connectivity.

Μάλιστα οι φήμες επιμένουν ότι ο αναβαθμισμένος κινητήρας του μοντέλου που θα μπει στην παραγωγή τον Αύγουστο του 2018 ή μέσα στο 2019, θα έχει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Εδώ να συμπληρώσουμε, ότι η Alpha Racing που ήταν υπεύθυνη για τα εργοστασιακά Superbike S 1000 RR έως το 2012, είχε δείξει στην τελευταία έκθεση της Κολωνίας ένα Bolt-On κιτ μετατροπής των κεφαλών του boxer κινητήρα με εκκεντροφόρο εισαγωγής μεταβλητού χρονισμού. Ισχυριζόταν ότι η ιπποδύναμη έφτανε τους 143 ίππους, από 125 του νορμάλ μοντέλου.

Τα εργοστάσια της BMW ξεκινούν κάθε Αύγουστο την παραγωγή των μοντέλων της επόμενης χρονιάς, οπότε μέχρι τον Αύγουστο του 2018 δεν προβλέπεται να δούμε τον νέο κινητήρα. Επίσης, φέτος δεν γίνεται έκθεση στη Γερμανία και δεν νομίζουμε να βιαστούν να δείξουν τη μοτοσυκλέτα τους στο Μιλάνο. Άλλωστε προηγείται το εντελώς νέο F 650/800 GS που ήδη βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης. Μέχρι τότε έχουμε μπόλικο χρόνο να παρακολουθήσουμε το video με την παρουσίαση των νέων οργάνων που θα έχουν από εδώ και πέρα τα μεγάλα BMW

Η BMW είχε πρωτοπορήσει όταν παρουσίασε την σειρά K1600, εκτός από τον σύγχρονο εξακύλινδρο δηλαδή, και στα όργανα, με μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη, που όμως είχε τους περιορισμούς της εποχής. Ξεπεράστηκε από την KTM που φέτος έφερε μία τεράστια έγχρωμη οθόνη με χαρακτηριστικά και γραφικά, αντίστοιχα ενός tablet κι έτσι έπρεπε να ετοιμάσει την απάντησή της.

Σε όλες αυτές τις οθόνες, όπως και των λιγότερο σύγχρονων, των Aprilia και Ducati, το βασικό για εμάς δεν είναι τόσο τα όμορφα γραφικά, όσο ο τρόπος χειρισμού και η ευχρηστία του μενού. Σε αυτό τον τομέα η BMW έχει το προτέρημα να χρησιμοποιεί το πρώτο “joystick”, ένα χειριστήριο τεσσάρων αξόνων που έχει σχεδιάσει χρόνια πριν για τον χειρισμό του GPS και έχει βραβευτεί για την πατέντα της αυτή.

Με τον τρόπο αυτό, με την ευκολία των χειριστηρίων που ήδη υπάρχουν, σχεδίασε ένα μενού που να κινείται σε τέσσερις κατευθύνσεις και το εκμεταλλεύτηκε πλήρως. Έτσι οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κλήσεις από το συνδεδεμένο κινητό, και όχι απλά να απαντήσουν σε μία εισερχομένη.

Επίσης μέσα από κατάλληλη εφαρμογή του κινητού τηλεφώνου, ο αναβάτης θα έχει πληροφορίες GPS παράλληλα όμως με δεδομένα κίνησης, τοπικού ενδιαφέροντος κτλ, που θα τροφοδοτούνται από το κινητό. Η BMW έχει δώσει επίσης ένα κουμπί συντομεύσεων, ώστε όσο «μέσα» κι αν είσαι στο μενού, να μπορείς να επιστρέψεις στο αρχικό επίπεδο κι έπειτα πάλι πίσω.

Αναμένουμε να διαπιστώσουμε την ευχρηστία του μενού, το κατά πόσο ευανάγνωστη είναι η οθόνη αλλά κι αν δημιουργεί αντανακλάσεις. Το μόνο σίγουρο είναι πως από τα σκούτερ, μέχρι κάθε κατηγορία μοτοσυκλέτας, θα ξεπηδούν οθόνες οργάνων που θα συνδέονται με το κινητό και θα παρέχουν αυξημένες πληροφορίες στον αναβάτη.

 

H κινέζικη Lifeng σχεδιάζει sidecar με κίνηση σε δύο τροχούς και V2 κινητήρα της CFMOTO

Νέος ανταγωνισμός εξ ανατολών για την Ural
lifeng regal raptor dd1000
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/3/2026

Η Lifeng και συγκεκριμένα η θυγατρική της μάρκα Regal Raptor ετοιμάζει ένα νέο πολυτελές μοντέλο με καλάθι που θα έχει κίνηση σε δύο τροχούς και θα βασίζεται σε έναν κινητήρα της CFMOTO προερχόμενο από τα ATV και UTV της.

Στα σχέδια της Lifeng που κατατέθηκαν προς κατοχύρωση στην αρμόδια αμερικανική υπηρεσία – φωτογραφίζοντας και την αγορά-στόχο των Κινέζων – απεικονίζεται η τρίκυκλη κατασκευή που ξεκινά από μια μοτοσυκλέτα που ήδη έχει σε παραγωγή η Lifeng.

Regal Raptor DD100
Regal Raptor DD1000

Πρόκειται για την cruiser DD1000, στην καρδιά της οποίας βρίσκεται ένας δικύλινδρος V κινητήρας 963 cc που αποδίδει 71 ίππους και προέρχεται από τη γκάμα ATV (CForce) και UTV (UForce) της CFMOTO, εξοπλισμένος με αυτόματη CVT μετάδοση και άξονα.

Στο Regal Raptor DD1000 sidecar οι Κινέζοι έχουν συνδέσει τον άξονα της τελικής μετάδοσης της μοτοσυκλέτας και με τον τροχό του καλαθιού, καταφέρνοντας έτσι να στήσουν μια κατ’ επιλογή μετάδοση σε δύο τροχούς, όπως ακριβώς τη χρησιμοποιούσαν οι Γερμανοί στις BMW R75 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

lifeng regal raptor dd1000 sidecar

Στα λιγοστά χαρακτηριστικά της υπό εξέλιξη καλαθάτης μοτοσυκλέτας ξεχωρίζει επίσης η αναφορά σε ένα τεράστιο δοχείο καυσίμου με χωρητικότητα 10 γαλονιών, δηλαδή περίπου 38 λίτρων!

lifeng regal raptor dd1000 sidecar

Οι εταιρείες που κατασκευάζουν μοτοσυκλέτες με καλάθι (sidecar) από το εργοστάσιο είναι λιγοστές, με διασημότερη τη ρωσική Ural, ενώ στους ανταγωνιστές της προσμετρά η κινέζικη Changjiang, που εισάγεται και στην Ελλάδα από την ίδια αντιπροσωπεία με την Ural, Euro Motors.

Η Regal Raptor της Lifeng έχει ήδη στην κινέζικη γκάμα της μια σειρά από καλαθάτα μοντέλα με κυβισμούς 125, 250 και 400 κυβικών εκατοστών, όλα βασισμένα σε ανάλογα δίτροχα cruiser μοντέλα. Το φρεσκοπατενταρισμένο DD1000 έρχεται να ανεβάσει το επίπεδο απόδοσης και ικανοτήτων της εταιρείας αρκετά ψηλότερα, ενώ η κατοχύρωση στις ΗΠΑ αποκαλύπτει τα επεκτατικά της πλάνα.

Ετικέτες