BMW R 1200 GS 2018

Τα νέα ψηφιακά όργανα (VIDEO)
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/7/2017

Αυτό είναι το επίσημο video από την παρουσίαση των καινούριων ψηφιακών οργάνων του R 1200 GS που θα πωλείται από το τέλος Αυγούστου του 2017 έως και τον Αύγουστο του 2018, αφού οι τελευταίες φήμες λένε ότι ο boxer κινητήρας θα αυξήσει τον κυβισμό του, ώστε να πλησιάσει τα 1300 κυβικά όπως οι ανταγωνιστές της (KTM 1290 ADV και Ducati Multistrada 1260). Για τις αλλαγές των νέων GS είχατε μάθει πρώτοι από εδώ, όπως και για τα νέα όργανα. Τώρα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για το Connectivity.

Τα νέα αυτά ήρθαν από την BMW λίγο μετά από την διάσταση που είχε πάρει το γεγονός του προβλήματος με το πιρούνι του GS. Για το οποίο το ελληνικό κοινό πληροφορήθηκε για πρώτη φορά από εδώ, και πήρε συγκεντρωμένη την ιστορία μίας περίπτωσης που πήρε έκταση εδώ. Πριν λοιπόν ακόμα γίνει ανάκληση! Η εταιρία άφησε επίσης να εννοηθεί πως η επόμενη γενιά, θα έχει νέα συνδεσμολογία στο πιρούνι, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κατά την παρουσίαση του Connectivity.

Μάλιστα οι φήμες επιμένουν ότι ο αναβαθμισμένος κινητήρας του μοντέλου που θα μπει στην παραγωγή τον Αύγουστο του 2018 ή μέσα στο 2019, θα έχει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Εδώ να συμπληρώσουμε, ότι η Alpha Racing που ήταν υπεύθυνη για τα εργοστασιακά Superbike S 1000 RR έως το 2012, είχε δείξει στην τελευταία έκθεση της Κολωνίας ένα Bolt-On κιτ μετατροπής των κεφαλών του boxer κινητήρα με εκκεντροφόρο εισαγωγής μεταβλητού χρονισμού. Ισχυριζόταν ότι η ιπποδύναμη έφτανε τους 143 ίππους, από 125 του νορμάλ μοντέλου.

Τα εργοστάσια της BMW ξεκινούν κάθε Αύγουστο την παραγωγή των μοντέλων της επόμενης χρονιάς, οπότε μέχρι τον Αύγουστο του 2018 δεν προβλέπεται να δούμε τον νέο κινητήρα. Επίσης, φέτος δεν γίνεται έκθεση στη Γερμανία και δεν νομίζουμε να βιαστούν να δείξουν τη μοτοσυκλέτα τους στο Μιλάνο. Άλλωστε προηγείται το εντελώς νέο F 650/800 GS που ήδη βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης. Μέχρι τότε έχουμε μπόλικο χρόνο να παρακολουθήσουμε το video με την παρουσίαση των νέων οργάνων που θα έχουν από εδώ και πέρα τα μεγάλα BMW

Η BMW είχε πρωτοπορήσει όταν παρουσίασε την σειρά K1600, εκτός από τον σύγχρονο εξακύλινδρο δηλαδή, και στα όργανα, με μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη, που όμως είχε τους περιορισμούς της εποχής. Ξεπεράστηκε από την KTM που φέτος έφερε μία τεράστια έγχρωμη οθόνη με χαρακτηριστικά και γραφικά, αντίστοιχα ενός tablet κι έτσι έπρεπε να ετοιμάσει την απάντησή της.

Σε όλες αυτές τις οθόνες, όπως και των λιγότερο σύγχρονων, των Aprilia και Ducati, το βασικό για εμάς δεν είναι τόσο τα όμορφα γραφικά, όσο ο τρόπος χειρισμού και η ευχρηστία του μενού. Σε αυτό τον τομέα η BMW έχει το προτέρημα να χρησιμοποιεί το πρώτο “joystick”, ένα χειριστήριο τεσσάρων αξόνων που έχει σχεδιάσει χρόνια πριν για τον χειρισμό του GPS και έχει βραβευτεί για την πατέντα της αυτή.

Με τον τρόπο αυτό, με την ευκολία των χειριστηρίων που ήδη υπάρχουν, σχεδίασε ένα μενού που να κινείται σε τέσσερις κατευθύνσεις και το εκμεταλλεύτηκε πλήρως. Έτσι οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κλήσεις από το συνδεδεμένο κινητό, και όχι απλά να απαντήσουν σε μία εισερχομένη.

Επίσης μέσα από κατάλληλη εφαρμογή του κινητού τηλεφώνου, ο αναβάτης θα έχει πληροφορίες GPS παράλληλα όμως με δεδομένα κίνησης, τοπικού ενδιαφέροντος κτλ, που θα τροφοδοτούνται από το κινητό. Η BMW έχει δώσει επίσης ένα κουμπί συντομεύσεων, ώστε όσο «μέσα» κι αν είσαι στο μενού, να μπορείς να επιστρέψεις στο αρχικό επίπεδο κι έπειτα πάλι πίσω.

Αναμένουμε να διαπιστώσουμε την ευχρηστία του μενού, το κατά πόσο ευανάγνωστη είναι η οθόνη αλλά κι αν δημιουργεί αντανακλάσεις. Το μόνο σίγουρο είναι πως από τα σκούτερ, μέχρι κάθε κατηγορία μοτοσυκλέτας, θα ξεπηδούν οθόνες οργάνων που θα συνδέονται με το κινητό και θα παρέχουν αυξημένες πληροφορίες στον αναβάτη.

 

FB Mondial – Στην Ελλάδα τα δικύλινδρα MUD και Piega 452 καθώς και τα SMX 125 και 300

Ντεμπούτο στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας και σύντομα μετά ξεκινά η διάθεσή τους στην ελληνική αγορά
fb mondial
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

18/3/2026

Η εταιρεία Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ ανακοινώνει την άφιξη τεσσάρων νέων μοτοσυκλετών της Ιταλικής FB Mondial στη χώρα μας. Όλα θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά ενώπιον του κοινού στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2026 που διοργανωθεί στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo από 1 ως 5 Απριλίου, ενώ οι πρώτες μοτοσυκλέτες θα είναι διαθέσιμες στο τέλος Μαΐου.

Τα νέα μοντέλα της Mondial που έρχονται είναι τα εξής:

fb mondial mud 452

MUD 452 – Δικύλινδρη adventure με τον κινητήρα της CFMOTO 450MT

fb mondial piega 452

PIEGA 452 - Streetfighter με τον ίδιο δικύλινδρο κινητήρα της CFMOTO όπως και η MUD

fb mondial smx300 enduro

SMX 300 ENDURO – Off-road μοντέλο με τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 292 cc και 28 ίππων

fb mondial smx 124 enduro

SMX 125 ENDURO - Off-road μοντέλο με τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 124,2 cc και 15 ίππων

Οι τιμές των νέων μοτοσυκλετών θα ανακοινωθούν αρχές Μαΐου και, όπως αποκαλύπτει η αντιπροσωπεία, θα είναι άκρως ανταγωνιστικές.

Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ

Λεωφόρος Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343

Τηλέφωνα: 210-6000711 / 6010070

Fbmondial.gr / Thrust-motor.com / Gountoufas.gr