CFMOTO 800ΝΚ - Οι πατέντες του μοντέλου παραγωγής

Με βάση το Concept NK C22
Από το

motomag

14/10/2022

Toν Σεπτέμβριο, η CFMOTO παρουσίασε το streetfighter concept NK C22 με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα του 800MT, δηλαδή τον LC8c της ΚΤΜ. Ένα μήνα μετά το concept μοντέλο, έχουμε την ευκαιρία να δούμε πως θα είναι το μοντέλο παραγωγής, μέσα από τα σχέδια της εταιρείας για την κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων του σχεδίου της μοτοσυκλέτας.

Αν και δεν παρουσιάζονται μεγάλες αλλαγές από το NK C22, το ψαλίδι είναι το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κάποιος. Πλέον είναι συμβατικό διπλό ψαλίδι -σε αντίθεση με το μονόμπρατσο του concept μοντέλου- το οποίο φαίνεται να είναι χυτό αλουμινίου με τα νεύρα εκτεθειμένα, όπως διδάσκει η σχολή της KTM. Πάνω στο ψαλίδι θα εδράζεται και η βάση της πινακίδας, κρατώντας την ουρά καθαρή.

Ακόμα, ο χυτός αλουμινένιος τροχός που πλέον κρύβεται από το ψαλίδι, δεν έχει το ιδιαίτερο σχέδιο που είχε στην εκθεσιακή μορφή του, αλλά είναι ίδιας σχεδίασης με τον μπροστά.

Τέλος η εξάτμιση έχει αλλάξει θέση και εμφάνιση. Στην concept μοτοσυκλέτα ήταν της SC Project, με δύο απολήξεις ψηλά κοντά στη θέση του συνεπιβάτη. Τώρα η εξάτμιση αν και παραμένει ψηλά έχει αλλάξει σε μία απόληξη (πιθανότατα δε θα είναι της SC Project), ενώ εμφανίζεται σε νέα θέση για να κάνει χώρο για τα μαρσπιέ συνεπιβάτη, που στο μοντέλο προπαραγωγής δεν υπήρχαν.

Στο μπροστά μέρος της μοτοσυκλέτας η σχεδιαστική φιλοσοφία του οίκου KISKA έχει παραμείνει, ωστόσο φαίνεται πως τα φτεράκια του NK C22 δεν θα αποτελούν μέρος του 800ΝΚ. Τουλάχιστον, όχι στον στάνταρ εξοπλισμό.

Τέλος, τα φρένα του μπροστινού τροχού έχασαν τους αεραγωγούς που είχε το μοντέλο προπαραγωγής.

Στα υπόλοιπα η μοτοσυκλέτα παραμένει η ίδια, χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές. Ο κινητήρας είναι αυτός που χρησιμοποιούσε στο πρόσφατο παρελθόν η KTM για τα μοντέλα των 790 κυβικών, κινητήρας που παράγεται στο εργοστάσιο της CFMOTO με τη συνεργασία των Αυστριακών. Τα νούμερα επιδόσεων αναμένονται να παραμείνουν ίδια στους 95 hp και 7,85 kgm, ωστόσο αναμένουμε αλλαγή στις χαρτογραφήσεις για τις ανάγκες του νέου μοντέλου.

Μία σημαντική αλλαγή που θα υπάρχει από το adventure μοντέλο της εταιρείας θα είναι το βάρος, καθώς η σπορ γυμνή μοτοσυκλέτα δεν θα φέρει στοιχεία όπως το φαίρινγκ με τη ζελατίνα ή τα κάγκελα προστασίας. Έτσι, από τα 230 κιλά και πλέον που ζυγίζει το 800ΜΤ, οι νέες συνθήκες φέρνουν το 800ΝΚ στη γειτονιά τον 200 κιλών έτοιμο για οδήγηση.

Ο εξοπλισμός της μοτοσυκλέτας είναι υψηλού επιπέδου, περιλαμβάνοντας ανεστραμμένο πιρούνι, ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες J.Juan, και TFT έγχρωμη ψηφιακή οθόνη οργάνων μεταξύ άλλων.

Κάπως έτσι η κατηγορία των γυμνών streetfighter μοντέλων της μεσαίας κατηγορίας δείχνει να αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον το 2023, με μοτοσυκλέτες σαν το Honda Hornet και το CFMOTO 800NK.

Η επίσημη παρουσίαση του 800ΝΚ αναμένεται στην EICMA 2022.

Aprilia SR 400 GT - Έρχεται crossover-adventure scooter στα 400 κ.εκ. από το Noale

Στα πρότυπα του μικρότερου μοντέλου - Με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και 16άρη εμπρός τροχό
Spy Aprilia SR 400 GT
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2025

H Aprilia ετοιμάζεται να εισάγει την δική της πρόταση για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των adventure/crossover scooters με το ερχόμενο SR 400 GT διευρύνοντας παράλληλα προς τα πάνω την ομώνυμη σειρά.

Η Aprilia διαθέτει ήδη στην γκάμα των σκούτερ της, SR GT στα 125 και 200 ​​κ.εκ. Η εμφάνιση ενός πρωτοτύπου δοκιμών στο Βένετο υποδηλώνει τώρα μια επέκταση της σειράς. Το νέο μοντέλο, που θα ονομάζεται πολύ πιθανά SR 400 GT, μοιάζει να είναι μια εναλλακτική λύση στα μεσαία crossover όπως το Honda ADV350.

Spy Aprilia SR 400 GT

Οι γραμμές του έντονα καμουφλαρισμένου μοντέλου προπαραγωγής θυμίζουν την τελευταία γενιά της RSV4 - το μπροστινό μέρος, ειδικότερα που είναι τυπικό της Aprilia και αυτό που βλέπουμε και το μικρότερο SR GT. Όλα μοιάζουν αεροδυναμικά σχεδιασμένα μπροστά και ένα μοντέρνο, λεπτό πίσω μέρος συμπληρώνει το σύνολο. Το παραδοσιακό πίσω φανάρι, όπως είναι πλέον κοινή πρακτική, παραλείπεται και η λειτουργία του φαίνεται να έχει ενσωματωθεί στα φλας. Για την εργονομία της θέσης του αναβάτη φαίνεται πως έχει γίνει πρόβλεψη και για την όρθια στάση, με το μεγάλο τιμόνι να βρίσκεται σχετικά ψηλά, αν και δεν βλέπουμε έξτρα πίσω μαρσπιέ

Spy Aprilia SR 400 GT

Το SR 400 GT στηρίζεται στο υπάρχον Piaggio Beverly 400 και η Aprilia θα χρησιμοποιήσει τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 399 κ.εκ. του ομίλου που αποδίδει 36 ίππους. Το ψαλίδι και τα μέρη του πλαισίου προέρχονται επίσης από το αδελφό μοντέλο. Ωστόσο, η Aprilia ακολουθεί τον δικό της δρόμο με το σύστημα πέδησης και τις αναρτήσεις για να προσδώσει πιο ουσιαστικά crossover χαρακτηριστικά στο μοντέλο της: μπροστά έχει τοποθετηθεί διαφορετικό σύστημα πέδησης, ενώ νέο είναι και το ανεστραμμένο πιρούνι με μεγαλύτερη διαδρομή. Υπάρχουν επίσης νέα διπλά αμορτισέρ με δοχείο αζώτου που έχουν και αυτά μεγαλύτερη διαδρομή έναντι εκείνων του Beverly. Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το κιβώτιο ταχυτήτων CVT παραμένουν αμετάβλητα, με το πλαίσιο να έχει δεχτεί ενισχύσεις για να ανταπεξέρθει και στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η τρέχουσα εξάτμιση δείχνει να προέρχεται από το Beverly χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα υιοθετηθεί στην παραγωγή και τουλάχιστον το κάλυμμα του τελικού θα είναι διαφορετικό.

Spy Aprilia SR 400 GT

Σημαντικό είναι το μέγεθος των τροχών με το μεγάλο SR GT να έχει ζάντα 16 ιντσών μπροστά και όχι μικρότερη, στα πρότυπα της GT κατηγορίας. To νέο crossover scooter των Ιταλών φαίνεται να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, ίσως όχι τόσο για να κάνει την εμφάνισή του στην ερχόμενη EICMA τον Νοέμβριο.