EICMA: Honda 2026 - E-Clutch και νέα χρώματα για τα μεσαία μοντέλα

Το E-Clutch θα φορεθεί σε XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet
Honda - E-Clutch στα μεσαία κυβικά
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/11/2025

Η Honda τοποθετεί πλέον ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη E-Clutch στην γκάμα των μεσαίων κυβικών της, και συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet, ενώ για το 2026 τα προαναφερθέντα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν και σε νέα χρώματα.

Λίγες ημέρες μόλις πριν δημοσιεύσαμε ένα τεχνικό άρθρο για το E-Clutch της Honda και σήμερα η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει πως θα χρησιμοποιήσει ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη σε επιπλέον πέντε μοντέλα της! Σημειώστε πως τουλάχιστον για την ώρα θα συνεχίσουν να διατίθενται και οι εκδόσεις με τον συμβατικό συμπλέκτη στις πέντε παραπάνω μοτοσυκλέτες, για όλους όσους προτιμούν την κλασική εκδοχή αλλαγής ταχυτήτων.

Θυμίζουμε πως το E-Clutch σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις τη μανέτα του συμπλέκτη μόνο αν έτσι επιθυμείς καθώς έχεις τη δυνατότητα να... αγνοήσεις τη μανέτα, ανεβάζοντας και κατεβάζοντας ταχύτητες μόνο με τη χρήση του λεβιέ στο πόδι σαν να χρησιμοποιείς quickshifter διπλής κατεύθυνσης.

Hornet E-Clutch

Τα μοντέλα Transalp 750 και Hornet 750 διαθέτουν για το 2026 το Honda E-Clutch σε συνδυασμό με το Throttle-by-Wire. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, προσαρμόζοντας τις στροφές του κινητήρα στην ταχύτητα του πίσω τροχού για ακόμα πιο ομαλή αλλαγή ταχυτήτων.

NX E-clutch

Το σύστημα Honda E-Clutch θα είναι επίσης διαθέσιμο για πρώτη φορά ως προαιρετικό σε τρία μοντέλα των 500cc και συγκεκριμένα τα CB500 Hornet, NX500 και CBR500R.

Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που το E-Clutch θα είναι διαθέσιμο σε μοντέλα που απαιτούν δίπλωμα A2.  

H Royal Enfield ετοιμάζει Himalayan 440 και Scram 450

Himalayan και Scram ανταλλάσσουν κινητήρες για να δημιουργήσουν δύο νέα μοντέλα
royal enfield scram 450
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/4/2026

Το πρώτο Himalayan με τον αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα LS410 (εκ του Long Stroke) που βγήκε στις αγορές το 2021 είναι μια ιστορικής σημασίας μοτοσυκλέτα για τη Royal Enfield, καθώς μας σύστησε στον πρώτο σύγχρονο κινητήρα της μετά από πολλές δεκαετίες με τους παλαιάς τεχνολογίας μονοκύλινδρους των αξέχαστων Bullet 350 και 500.

Στην πορεία ήρθε μια νέα, πιο σύγχρονη υγρόψυκτη πτέρυγα με την εμφάνιση του μονοκύλινδρου κινητήρα Sherpa 450 που μας πρωτοσυστήθηκε με το νέο Himalayan 450, αλλά η Royal Enfield δεν ξεχνά τη μοτοσυκλέτα που εγκαινίασε τη νέα εποχή που έχει φέρει πλέον ρεκόρ πωλήσεων στην ινδική εταιρεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ινδικού Τύπου, η Royal Enfield ετοιμάζεται να αναβιώσει το αερόψυκτο Himalayan φορώντας του τον μονοκύλινδρο κινητήρα του Scram 440. Πρόκειται για ένα μοτέρ που εξελίχθηκε πάνω στον LS410 μεγαλώνοντας τον κυβισμό του στα 443 cc (μετονομασμένος σε LS440), με συνοδευόμενα μικρά οφέλη στην απόδοση που περιγράφονται από μέγιστη ισχύ 25.4 hp και ροπή 3,5 kgm (24.3 hp / 3,3 kgm ο LS411).

Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να έχει την εμφάνιση του πρώτου Himalayan 411 και ανάλογο εξοπλισμό, δηλαδή τροχούς 21-17 ιντσών (μπρος-πίσω), ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης και σύστημα πλοήγησης Tripper.

Παράλληλα όμως, η Royal Enfield σχεδιάζει και την επιστροφή του Scram με τον υγρόψυκτο κινητήρα Sherpa. Αυτό μεταφράζεται σε ένα νέο scrambler μοντέλο με αισθητά αυξημένη απόδοση με τον υγρόψυκτο μονοκύλινδρο των 450 cc που αποδίδει 40hp και 4,1 kgm.

Εδώ η Royal Enfield σχεδιάζει την πλήρη ανανέωση του Scram, καθώς έχει διαρρεύσει ένα σχέδιο της υπό εξέλιξη μοτοσυκλέτας (κεντρική εικόνα) που μας δείχνει μια εντελώς διαφορετική σχεδίαση από το Scram 440 που κυκλοφόρησε και στην ελληνική αγορά. Στο νέο σχέδιο βλέπουμε μια σιλουέτα που θυμίζει πολύ Guerilla 450 με άλλη σέλα και ουρά, αλλά και μια ειδοποιό διαφορά: τροχό 19 ιντσών μπροστά, αντί 17 του Guerilla.

Κατά τις πληροφορίες που μεταδίδουν τα ινδικά μέσα, αμφότερα τα νέα αυτά μοντέλα δεν αναμένονται άμεσα στις αγορές, αλλά πιθανότατα θα παρουσιαστούν μέσα στο 2027.

Ετικέτες