Honda CB190TR: Neo-Retro «Marc Marquez» έκδοση μόνο για Κίνα

Μία μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε να είναι ιδανική για Ελλάδα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/7/2021

Ένας από τους πιο εμπορικούς κινητήρες της Honda με κριτήριο των αριθμό πωλήσεων, ο αερόψυκτος, μονοκύλινδρος 184 κυβικών, σχεδιασμένος να λειτουργεί με βενζίνη χαμηλών οκτανίων ή αιθανόλη παράγεται στο τεράστιο εργοστάσιο της Honda στην Βραζιλία. Κυριαρχώντας στην Λ. Αμερική σε μοντέλα όπως το XRE190, που είναι νούμερο ένα στην Βραζιλία τα τελευταία χρόνια ξεκίνησε να εξάγεται στην Κίνα, με μοντέλα όπως το CBF190X.

Ένα μικρό on-off που παρουσιάστηκε στην Κίνα το 2016 και είχε αρκετά καλή εμπορική πορεία, με την έκδοση Tourism να ακολουθεί το 2017.

Το 2020 ήρθε το CB190TR Scrambler με την Honda να σπάει το αυστηρό πρωτόκολλο του τμήματος marketing δείχνοντας στην τοπική αγορά video με σούζες, burnout, donuts κτλ που κατά κανόνα έχουν απαγορέψει να παίζουν σε όλες τις χώρες, εκτός κι αν μιλάμε για εκτός δρόμου οδήγηση ή για οδήγηση σε πίστα. Σε καμία περίπτωση όμως σε πάρκα, πλατείες κτλ... Είχαν παραστρατήσει και με το MSX125, το Grom ή αλλιώς τον νέο «Μπόμπο» με την δικαιολογία πως απευθύνονται σε ένα νεανικό κοινό, σε μία αγορά που δεν έχει αναπτύξει, ακόμη, τις ευαισθησίες του δυτικού κόσμου, την ίδια στιγμή που και η παραβατικότητα είναι σε χαμηλά επίπεδα.

Με όλα αυτά όμως φαίνεται και σε ποιο κοινό στοχεύει η Honda με το CB190TR που επίσης το λανσάρισε με τέτοιες εικόνες, ενώ τώρα έρχεται μία νέα έκδοση στα πλαίσια της οικογένειας Neo-Retro και με το νούμερο «93» να δεσπόζει στο πλάι.

Η νέα αυτή έκδοση που επίσης χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα, ένα σχέδιο που παράγεται δεκαετίες πλέον από την Honda, είναι και η πιο όμορφη έκδοση του μικρού CB και σίγουρα από τις πιο ελκυστικές μοτοσυκλέτες που έχει βγάλει η Honda με βάση τα συγκεκριμένα CB.

Η Honda το αποκαλεί σχέδιο “TR93” και κεφαλαιοποιώντας την αναγνωρισιμότητα του Marc Marquez στο νεανικό κοινό της Κίνας. Όπως και όλες οι μοτοσυκλέτες της οικογένειας αυτής, εφοδιάζεται με μονοκάναλο ABS, LED φώτα παντού και αποδίδει τους κλασικούς 16 ίππους με 1,7Kg.m ροπής. Το πιρούνι δεν διαθέτει ρυθμίσεις και στο αμορτισέρ ρυθμίζεις μονάχα προφόρτιση. Ωστόσο είναι εφοδιασμένο με μία στρόγγυλη οθόνη και προσεγμένες λεπτομέρειες που σε αυτή την έκδοση περιλαμβάνουν και την όμορφη σέλα.

Στην Κίνα η προτεινόμενη λιανική του είναι CNY 17,580 που μεταφράζεται σε περίπου 2,300€ και θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει καριέρα και στην Ελλάδα, αν δεν είμασταν αναγκασμένοι να ακολουθούμε τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα που η αγορά μοτοσυκλέτας έχει τεράστιες διαφορές από την υπόλοιπη Ευρώπη, ξεκινώντας από τα παπιά, μοτοσυκλέτες όπως η συγκεκριμένη θα μπορούσαν να σημειώσουν πωλήσεις αν μπορούσαν φυσικά να εισαχθούν. Τώρα όμως εξαιρούνται ακόμη και τα παπιά που τα καινούρια έχουν αρχίσει να σπανίζουν στην αγορά, μέχρι να έρθουν νέες μάρκες με Euro5 προδιαγραφές για να καλύψουν το κενό που τώρα αρχίζει να φαίνεται…

Ετικέτες

Ducati Formula 73: Νέα μοτοσυκλέτα για τα 100 χρόνια της εταιρείας

Φόρος τιμής στην 750 Supersport Desmo
Ducati
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/12/2025

Η Ducati ετοιμάζεται να λανσάρει ένα νέο μοντέλο με την ονομασία Formula 73 για το 2026, στο πλαίσιο των εορτασμών για την 100ή επέτειό της. Το Formula 73 θα βασίζεται στο Ducati Scrambler και όπως υποδηλώνει το όνομά του αναμένεται να είναι ένα αφιερωμένο στο 750 Supersport Desmo που έκανε το ντεμπούτο του το 1973.

Η απόδειξη της ύπαρξης του νέου αυτού μοντέλου μας έρχεται από το California Air Resources Board (CARB), το οποίο πιστοποίησε το Ducati Scrambler του 2026, όμως στην ίδια λίστα βλέπουμε και το Ducati Formula 73 που διακρίνεται στο όνομα με ένα “T”, που υποδηλώνει εκδόσεις που κατασκευάζονται στην Ταϊλάνδη αντί για την Ιταλία.

Ducati

Η μοτοσυκλέτα θα φέρει τον ίδιο V δικύλινδρο κινητήρα 803 κυβικών με του Scrambler, όμως ενδέχεται να έχει διαφορετική εμφάνιση που θα μοιάζει με εκείνη της 750 Supersport Desmo του 1973.

Desmo

Η Ducati ανέπτυξε τη 750 SS Desmo μετά την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης από τους Paul Smart και Bruno Spaggiari στον πρώτο αγώνα Imola 200 το 1972. Οι Smart και Spaggiari αγωνίστηκαν με μοτοσυκλέτες αγώνων 750 Imola Desmo, τις πρώτες Ducati V-Twin με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων. Η 750 Supersport Desmo ήταν τότε το πρώτο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποίησε αυτό που θα γινόταν το χαρακτηριστικό σύστημα βαλβίδων της Ducati. Το 1973, ο αγώνας Imola 200 ήταν ο πρώτος γύρος της σειράς FIM Formula 750, εξού και η σύνδεση με το όνομα Formula '73.

Πιθανότατα η Formula '73 θα είναι μία μοτοσυκλέτα περιορισμένης παραγωγής, που ίσως παραχθεί σε μόλις 100 μονάδες για τα 100ά γενέθλια της Ducati. Η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει πιθανώς στις αρχές του 2026.

Ετικέτες