Η υγρόψυκτη BMW GS του 2013

Από το

Μαύρο Σκύλο

13/1/2012

Πριν ακόμη χωνέψουμε την βασιλόπιτα για την υποδοχή του 2012, άρχισε η προετοιμασία για το 2013. H επόμενη γενιά της BMW GS φωτογραφήθηκε σε δοκιμές στον δρόμο. Είναι γνωστό, από την περασμένη άνοιξη, ότι ο boxer που θα την κινεί θα περάσει στην υγρόψυξη. Αυτό όμως δεν θα γίνει απλά με την προσθήκη υδροχιτωνίων για την κυκλοφορία του ψυκτικού, αφού ο κινητήρας της θα είναι εντελώς καινούργιος. Η διάταξη δεν αλλάζει, αλλά η υγρόψυξη συνδυάζεται με δομικές αλλαγές, όπως ο στρόφαλος που έχει τοποθετηθεί ψηλότερα, όπως φανερώνεται και από το ύψος που βρίσκονται οι κύλινδροι. Ο νέος κινητήρας θα διαθέτει πολύδισκο συμπλέκτη, τοποθετημένο ψηλά στα κάρτερ, μια επιλογή που μειώνει δραματικά το μήκος του κινητήρα. Σημαντική ακόμη αλλαγή αποτελεί η τοποθέτηση της εισαγωγής στο πάνω μέρος των κυλίνδρων, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια του αναβάτη. Αντίστοιχα, η εξαγωγή γίνεται από την απέναντι πλευρά και οι σωλήνες των εξατμίσεων ακολουθούν αρχικά μια πορεία με κατεύθυνση προς το έδαφος.
Η επόμενη γενιά της GS, χρειάζεται λεπτομερή εξέλιξη για να συνεχιστεί η απίστευτη πορεία που έχει καταγράψει στις πωλήσεις η προηγούμενη. Δομικά, και πέρα από τον κινητήρα που λέγεται ότι η απόδοσή του θα αγγίζει τους 130 ίππους από τα 1250 κυβικά του, η μοτοσυκλέτα θα διατηρήσει την ιδιαιτερότητά της όσον αφορά στις αναρτήσεις της, με το Telelever να αναρτά τον μπροστινό τροχό και το Paralever στον πίσω να αποσοβεί τις αντιδράσεις του άξονα της τελικής μετάδοσης. Αυτός όμως έχει αλλάξει πλευρό και θα υπάρχει στο δεξιό μέρος στέλνοντας την εξάτμιση αριστερά. Αυτή συνεχίζει να καταλήγει σε ένα τελικό που η θέση του θα ξεχωρίζει εύκολα το υγρόψυκτα από τα αερόψυκτα GS. Οι πρώτες φωτογραφίες από τις δοκιμές στον δρόμο της υγρόψυκτης GS κυκλοφόρησαν αρκετούς μήνες πριν και η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Λογικό είναι άλλωστε ότι χρειάζεται να προηγηθεί εξέλιξη σε βάθος, δίχως ανεξερεύνητες περιοχές, για να παρουσιαστεί έτοιμη και πλήρης η επόμενη – και αναμενόμενα καλύτερη - γενιά της μοτοσυκλέτας που οι περισσότεροι κατασκευαστές ζηλεύουν τις πωλήσεις της.

Aprilia Tuono 457 Special Edition στην Ινδία με νέο μαύρο χρώμα και εργονομικές βελτιώσεις

Η Special Edition αφορά τόσο στο γκρίζο χρώμα (Puma Grey), που διατίθεται και στην Ελλάδα, όσο και στο νέο κατάμαυρο (Mamba Black)
aprilia_tuono_457
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

To Tuono 457 υποδέχεται μια νέα ειδική έκδοση στην Ινδία, χώρα στην οποία κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Piaggio στη Baramati.

aprilia_tuono_457

Ωστόσο η ειδική έκδοση δεν μένει μόνο στα χρώματα, καθώς ενσωματώνει μερικές αποκλειστικές βελτιώσεις που περιλαμβάνουν κοντό ανεμοθώρακα, νέο αφρώδες για τη σέλα που δηλώνει ανετότερο στην πολύωρη παραμονή πάνω της, τιμόνι τοποθετημένο ελαφρώς ψηλότερα, ρυθμιζόμενη μανέτα μπροστινού φρένου και νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για περισσότερη άνεση χάρη σε ελαφρώς μαλακότερες αποσβέσεις.

aprilia_tuono_457

Επί του παρόντος η Special Edition του Tuono 457 συνιστά ινδική αποκλειστικότητα, καθώς στην Ευρώπη το μοντέλο διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς – Puma Grey (γκρι), Piranha Red (κόκκινο) και το φετινό νέο Mantis Purple (μωβ) που δεν έχει φτάσει στην Ελλάδα – χωρίς τα επιπλέον στοιχεία που διακρίνουν την ειδική έκδοση.

 

Ετικέτες