Kawasaki R2 – Υπερτροφοδοτούμενο στα 600 κυβικά;

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/9/2016

Ακριβώς έναν χρόνο πίσω μας πάει το αγγλικό site, που παρουσιάζει φωτογραφίες υποστηρίζοντας ότι είναι από πατέντες που διέρρευσαν μέσα από το νομικό τμήμα της Kawasaki, πράγμα που αν ισχύει, καθιστά τελεσίδικο τον ερχομό του μοντέλου. Καταρχήν το morebikes.co.uk από το οποίο αναπαράγεται παντού η είδηση, έχει βγάλει πράγματι μερικές μεγάλες ειδήσεις, αλλά έχει πέσει και αρκετές φορές έξω στις προβλέψεις του. Οπότε ας πάρουμε ως σίγουρο όλα όσα έχουμε εμείς ως δεδομένα.

Πέρσι λοιπόν είχαμε γράψει ότι οι άνθρωποι της Kawasaki μας επιβεβαίωσαν στο Tokyo Motor Show, ότι πραγματοποιούν δοκιμές με υπερτροφοδότηση σ’ ένα μικρότερο κινητήρα. Παράλληλα είχαν κι ένα μη λειτουργικό έκθεμα του κινητήρα του H2 με μεταβλητή εισαγωγή στην υπερτροφοδότηση, στοιχείο που μας τόνισαν ότι δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ σε πραγματικές συνθήκες και απλά αποτελεί ζωντανή εξερεύνηση της τεχνολογίας.

Ως πρόσθετη επιβεβαίωση ότι πραγματοποιούν δοκιμές για ένα αντίστοιχο H2 με μικρότερο κυβισμό, είχαν μία γωνιά αφιερωμένη στο Kawasaki S2, όπως ήταν τότε η ονομασία του, και αργότερα μας είπαν στη συνάντηση ότι ο κινητήρας είναι σχεδόν έτοιμος, αλλά όχι και η μοτοσυκλέτα! Μάλιστα είπαν ότι δεν έχουν αποφασίσει, ποια κατηγορία θα ήταν ακριβώς η σωστή για μία υπετροφοδοτούμενη μοτοσυκλέτα 600 κυβικών, σκεφτόμενοι ότι ένα μεσαίο sport-touring θα ήταν μάλλον το ιδανικό. Ωστόσο σκόπευαν να καθυστερήσουν οποιοδήποτε περαιτέρω βήμα, μέχρι η Suzuki να αποκαλύψει τα μελλοντικά της σχέδια για το TURBO πρωτότυπο που είχε δείξει παλιότερα.

Ήδη όμως, Ιαπωνικό περιοδικό είχε προχωρήσει σε επεξεργασμένες φωτογραφίες παρουσιάζοντας το «νέο» Ninja 650 S2…

Λίγους μήνες μετά, πληροφορίες μέσα από την Kawasaki άλλαξαν το όνομα του μοντέλου σε R2 και «νέες» επεξεργασμένες φωτογραφίες, έκαναν την εμφάνισή τους, αυτή την φορά στην sport-touring κατηγορία, όπως ήταν και οι πρώτες δικές μας πληροφορίες.

 

Τώρα οι φωτογραφίες που βγάζει το αγγλικό morebikes, θυμίζουν πολύ τις αρχικές επεξεργασμένες φωτογραφίες του Ιαπωνικού περιοδικού, οπότε χρειάζεται κάτι περισσότερο, πριν αρχίσουμε να μιλάμε για μοντέλο που βγαίνει σε παραγωγή σε λίγο διάστημα. Επίσης στις φωτογραφίες των Άγγλων δεν φαίνεται κάτι περισσότερο σε τεχνολογία από αυτά που έχουμε δει στο H2… Το μόνο σίγουρο, όπως είχαμε γράψει πρώτοι από πέρσι, είναι ότι η Kawasaki θα φτιάξει ένα μοντέλο με υπερτροφοδότηση, με λιγότερα κυβικά και πιο προσιτή, αλλά και πάλι υψηλή τιμή.

 

Υπάρχει ένα, ας το πούμε, πρόβλημα με τους Ιάπωνες κατασκευαστές, που παραμένει ίδιο εδώ και πολλά χρόνια. Μπαίνουν στην διαδικασία να παρατηρούν τι κάνουν οι υπόλοιποι γύρω τους, περιμένοντας αρκετά πριν κάνουν το πρώτο βήμα. Είναι κάτι που παραδέχονται και οι ίδιοι και δηλώνουν ότι έχει αρχίσει να αλλάζει. Αυτή ήταν και η κουβέντα πέρσι με την Kawasaki: “Αφού κάνατε το πρώτο βήμα με το H2R, τώρα γιατί περιμένετε την απάντηση του ανταγωνισμού; Βγάλτε το S2 (τώρα R2) επίσης πρώτοι…»

 

ZXMOTO 820R: Παρουσιάζεται στην Κίνα - Μόνο εξωτερικώς διαφέρει από τη supersport 820RR των 134 hp και 270 km/h!

Στις 26 Ιουνίου θα παρουσιαστεί η γυμνή τρικύλινδρη 820R στην πατρίδα της
zxmoto 820r
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Η ΖΧΜΟΤΟ έχει καταφέρει ένα μοναδικό επίτευγμα: όλος ο κόσμος συζητά γι’ αυτήν παρότι ουδείς έχει καβαλήσει μοτοσυκλέτα της, τουλάχιστον εκτός Κίνας. Η εταιρεία του Zhang Xue, πρώην διευθυντή της Kove, δεν έχει καν συμπληρώσει δύο χρόνια ζωής, έχει όμως καταθέσει τα διαπιστευτήριά της με τον καλύτερο τρόπο, νικώντας μέσα στις πίστες. Και όχι όποιες κι όποιες πίστες.

Η τρικύλινδρη supersport 820RR είναι εδώ και καιρό το κεντρικό θέμα συζήτησης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport, καθώς ο Valentin Debise έχει ήδη καταφέρει να πάρει έξι νίκες σε σύνολο 14 αγώνων στο φετινό πρωτάθλημα, με τον Γάλλο αναβάτη να είναι δεύτερος τη βαθμολογία και πλέον διεκδικητής του τίτλου, ενώ η ΖΧΜΟΤΟ είναι τρίτη στην κατάταξη των κατασκευαστών, μπροστά από Triumph, Kawasaki, Honda και MV Agusta! Μιλάμε για το πρωτάθλημα που προαλειφόταν ως μια μονομαχία μεταξύ Yamaha R9 και Ducati Panigale V2 πριν εμφανιστεί ο μπαλαντέρ-έκπληξη.

ZXMOTO 820R

Μοιραία λοιπόν, ενόσω περιμένουμε να δούμε ποιος θα είναι ο αντιπρόσωπός της στην Ελλάδα – όπου δίνεται μια μάχη αυτή τη στιγμή με αρκετούς ενδιαφερόμενους και δύο φαβορί – το ενδιαφέρον του κοινού έχει πέσει πάνω στην 820RR, μοτοσυκλέτα που ωστόσο ακόμη δεν έχει φτάσει στην Ευρώπη, ενώ άρχισε να πωλείται στην Κίνα τον περασμένο Απρίλιο.

Στο μεταξύ η ΖΧΜΟΤΟ είχε δείξει στο Μιλάνο και την EICMA και τη γυμνή παραλλαγή, 820R, η οποία είναι η επόμενη που θα βγει από τις γραμμές παραγωγής της Chongqing, ως προέβλεπε το αρχικό πλάνο. Η εταιρεία του Xue θα παρουσιάσει τη μοτοσυκλέτα σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή 26 Ιουνίου στην Κίνα, όπου εκεί θα επιβεβαιωθούν τα τελικά της χαρακτηριστικά, θα ανακαλύψουμε την κινέζικη τιμή της και ό,τι άλλο ενδιαφέρον τυχόν αποκαλυφθεί, όπως λ.χ. το χρονοδιάγραμμα εξαγωγών.

ZXMOTO 820R

Επί του παρόντος η μοτοσυκλέτα εμφανίζεται να είναι απλά η γυμνή παραλλαγή της 820RR με την ιταλική λογική, όπως δηλαδή νοούν τα streetfighters εταιρείες όπως οι Aprilia (Tuono) και Ducati (Streetfighter): όλη η δύναμη, όλος ο εξοπλισμός, μείον τα φέρινγκ.

Έτσι η 820R αναμένεται με το φουλ πακέτο 134 ίππων και 8,2 χιλιογραμμόμετρων, με αδρανειακή κεντρική μονάδα ελέγχου έξι αξόνων (IMU), ηλεκτρονική γκαζιέρα με διάφορες ride modes, Cornering ABS Bosch, ρυθμιζόμενο Cornering traction control, keyless κεντρικό διακόπτη και τελική ταχύτητα 270 km/h!

Για τα υπόλοιπα ας κάνουμε λίγη υπομονή ως την Παρασκευή 26/6.

 

Ετικέτες