Με φτερά στους καθρέπτες το νέο Honda Fireblade

Έρχεται ολοκαίνουριο μοντέλο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/4/2019

Η Honda φαίνεται πως βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης του εντελώς νέου Fireblade, έχοντας αρχίσει να καταθέτει τις πατέντες που αφορούν την εξωτερική εμφάνιση της νέας Superbike. Η αεροδυναμική έχει φυσικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο λόγω των επιδόσεων αυτής της κατηγορίας μοτοσυκλετών, όσο φυσικά και της μόδας με τα φτερά, που ξεκίνησε από τα MotoGP και πλέον έχει περάσει και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, με τους Ιταλούς να έχουν ήδη βάλει φτερά στις Aprilia RSV4 1100 Factory και Ducati Panigale V4R. Η Honda δείχνει πως θέλει να διαφοροποιηθεί από τους Ιταλούς και το νέο Fireblade θα έχει μεν φτερά, αλλά όπως βλέπουμε στα σχεδιαγράμματα, θα είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες. Αυτό δεν είναι πρωτότυπο ως ιδέα, αφού η Kawasaki είχε βάλει φτερά που έμοιαζαν με καθρέπτες στο H2R. Φυσικά η διαφορά εδώ είναι πως το Fireblade θα έχει καθρέπτες-φτερά και όχι απλώς φτερά όπως το H2R. Στο δεύτερο σχεδιάγραμμα είναι πιο ξεκάθαρος ο σχεδιασμός των καθρεπτών, όπου βλέπουμε τη ροή του αέρα πάνω, κάτω και μέσα από αυτούς. Προφανώς και δεν ξέρουμε πόσο downforce θα προσφέρουν οι νέοι καθρέπτες, σίγουρα όμως θα δείχνουν εντυπωσιακοί και σοφιστικέ!

Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα, θυμίζουμε πως η Honda μας έχει υποσχεθεί πως θα είναι εντελώς καινούρια, με νέο κινητήρα και νέο πλαίσιο. Εκεί που τα πράγματα γίνονται περίπλοκα είναι με την φήμη που έχει έρθει πολλές φορές από Ιάπωνες δημοσιογράφους, η οποία θέλει τη Honda να σκέπτεται να επιστρέψει στη φιλοσοφία των αρχών του 1990 ως προς την γκάμα των μοντέλων της. Με άλλα λόγια, είναι πολύ πιθανό να ξαναδούμε μια V4 superbike που θα είναι ειδικά σχεδιασμένη μόνο για αγώνες, όπως ήταν τα RC-30/RC-45 και τώρα είναι η Panigale V4R. Αν γίνει αυτό, τότε πιθανότατα τα τετρακύλινδρα εν σειρά Fireblade να γίνουν 1100 κυβικά, για να βρεθεί απέναντι από τις trackday μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού, όπως είναι τα Panigale V4/V4-S και το Aprilia RSV4 1100 Factory, που υπερβαίνουν τα 1000cc και δεν μπορούν να συμμετάσχουν σε αγώνες. Το φθινόπωρο που γίνονται οι διεθνείς εκθέσεις είναι μόλις μερικούς μήνες μακριά, οπότε θα μάθουμε και την απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Αν δηλαδή μας δώσει την απάντηση φέτος η Honda, καθώς τα τελευταία χρόνια δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για την εξέλιξη χρηστικών μοντέλων, παρά για μοτοσυκλέτες hi-end, που διαφημίζουν μεν την τεχνολογία της εταιρείας, αλλά δεν βάζουν λεφτά στο ταμείο.

Honda Monkey 125 Baja - Με διπλούς, λαχταριστούς προβολείς - Ξυπνά μνήμες από XR Baja!

Enduro σέλα, number plates και διαφορετικό ντεπόζιτο - Το επόμενο 125άρι της Honda
Monkey 125 Baja
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/7/2025

Η Honda έχει ενδιαφέρουσες προτάσεις με ρετρό σχεδίαση στα 125cc, αλλά φαίνεται πως μια ακόμη προσθήκη είναι στον ορίζοντα, με το όνομα Baja να επιστρέφει στο Monkey την πιο κατάλληλη ίσως στιγμή.

Από την κυκλοφορία του Monkey 125 το 2018, η σειρά των 125αριών της Honda έχει εμπλουτιστεί με το Super Cub C125, το CT125 Hunter Cub που στην Ευρώπη έχουμε δει μόνο μέσω ντρίμπλας και το Dax 125. Αποτελεί λοιπόν εύλογη απορία, το εάν θα υπάρξει συνέχεια και ποια θα μπορούσε να είναι αυτή.

Monkey 125 Baja

Θα ήταν λογικό η Honda να  αναζητά την πέμπτη προσθήκη και το Young Machine που έχει... απευθείας σύνδεση με το κέντρο αποφάσεων της Honda "φαντάζεται" την αναβίωση του ονόματος Baja για το Monkey.

 Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα Monkey Baja με λαχταριστούς διπλούς, στρογγυλούς προβολείς και on-off σχεδίαση θα έκανε άμεσα σουξέ, όχι μόνο με το κοινό της ιαπωνικής αγοράς, ενώ θα διαχώριζε πλήρως τη θέση του σχεδιαστικά από το στάνταρ μοντέλο. Του χρόνου συμπληρώνονται 35 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Monkey Baja και αυτή ίσως είναι μια καλή ευκαιρία για την αναβίωση του μοντέλου.

Monkey 125 Baja
Το πρώτο Honda Monkey Baja παρουσιάστηκε το 1991 και ζύγιζε μόλις 59 κιλά

Το υπάρχον Monkey θα μπορούσε με λίγες αλλαγές να γίνει Baja και εκτός από τους διπλούς προβολείς θα χρειαζόταν ακτινωτούς τροχούς και κάποιου είδους προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα του. Το Young Machine που συνήθως δεν πέφτει έξω σε σενάρια παρουσίασης νέου μοντέλο από τη Honda, το φαντάζεται με διαφορετικό ψαλίδι και αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο. Κάτι τέτοιο ωστόσο ανεβάζει πολύ το κόστος από τη στιγμή που η υπάρχουσα "πλατφόρμα" του Monkey έχει διπλά αμορτισέρ. Ωστόσο θα μπορούσαν χρησιμοποιήσουν το πίσω μέρος του Grom και τοποθετήσουν για πρώτη φορά μονή πίσω ανάρτηση (mono shock).

Monkey 125 Baja

Το ίδιο το Grom θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση για το Baja, αν και αυτό μάλλον ίσως ξένιζε το κοινό του Monkey.

 

Ετικέτες