Με φτερά στους καθρέπτες το νέο Honda Fireblade

Έρχεται ολοκαίνουριο μοντέλο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/4/2019

Η Honda φαίνεται πως βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης του εντελώς νέου Fireblade, έχοντας αρχίσει να καταθέτει τις πατέντες που αφορούν την εξωτερική εμφάνιση της νέας Superbike. Η αεροδυναμική έχει φυσικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο λόγω των επιδόσεων αυτής της κατηγορίας μοτοσυκλετών, όσο φυσικά και της μόδας με τα φτερά, που ξεκίνησε από τα MotoGP και πλέον έχει περάσει και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, με τους Ιταλούς να έχουν ήδη βάλει φτερά στις Aprilia RSV4 1100 Factory και Ducati Panigale V4R. Η Honda δείχνει πως θέλει να διαφοροποιηθεί από τους Ιταλούς και το νέο Fireblade θα έχει μεν φτερά, αλλά όπως βλέπουμε στα σχεδιαγράμματα, θα είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες. Αυτό δεν είναι πρωτότυπο ως ιδέα, αφού η Kawasaki είχε βάλει φτερά που έμοιαζαν με καθρέπτες στο H2R. Φυσικά η διαφορά εδώ είναι πως το Fireblade θα έχει καθρέπτες-φτερά και όχι απλώς φτερά όπως το H2R. Στο δεύτερο σχεδιάγραμμα είναι πιο ξεκάθαρος ο σχεδιασμός των καθρεπτών, όπου βλέπουμε τη ροή του αέρα πάνω, κάτω και μέσα από αυτούς. Προφανώς και δεν ξέρουμε πόσο downforce θα προσφέρουν οι νέοι καθρέπτες, σίγουρα όμως θα δείχνουν εντυπωσιακοί και σοφιστικέ!

Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα, θυμίζουμε πως η Honda μας έχει υποσχεθεί πως θα είναι εντελώς καινούρια, με νέο κινητήρα και νέο πλαίσιο. Εκεί που τα πράγματα γίνονται περίπλοκα είναι με την φήμη που έχει έρθει πολλές φορές από Ιάπωνες δημοσιογράφους, η οποία θέλει τη Honda να σκέπτεται να επιστρέψει στη φιλοσοφία των αρχών του 1990 ως προς την γκάμα των μοντέλων της. Με άλλα λόγια, είναι πολύ πιθανό να ξαναδούμε μια V4 superbike που θα είναι ειδικά σχεδιασμένη μόνο για αγώνες, όπως ήταν τα RC-30/RC-45 και τώρα είναι η Panigale V4R. Αν γίνει αυτό, τότε πιθανότατα τα τετρακύλινδρα εν σειρά Fireblade να γίνουν 1100 κυβικά, για να βρεθεί απέναντι από τις trackday μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού, όπως είναι τα Panigale V4/V4-S και το Aprilia RSV4 1100 Factory, που υπερβαίνουν τα 1000cc και δεν μπορούν να συμμετάσχουν σε αγώνες. Το φθινόπωρο που γίνονται οι διεθνείς εκθέσεις είναι μόλις μερικούς μήνες μακριά, οπότε θα μάθουμε και την απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Αν δηλαδή μας δώσει την απάντηση φέτος η Honda, καθώς τα τελευταία χρόνια δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για την εξέλιξη χρηστικών μοντέλων, παρά για μοτοσυκλέτες hi-end, που διαφημίζουν μεν την τεχνολογία της εταιρείας, αλλά δεν βάζουν λεφτά στο ταμείο.

Omoway OMO X: Το σκούτερ που ξεπαρκάρει, στέκεται και κινείται μόνο του - Στην παραγωγή το 2026

Η άγνωστη Omoway θέλει να κάνει την έκπληξη - Ηλεκτρικό, με AI, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και αισθητική με επιρροές από τα 80s!
Omoway Omo X
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/7/2025

Το Omoway Omo X παρουσιάστηκε... μόνο του τον προηγούμενο μήνα στην Jakarta της Ινδονησίας και κινήθηκε στη σκηνή χωρίς αναβάτη αφήνοντας πολλές υποσχέσεις, ενώ κατάφερε να "μπερδέψει" με τις τεχνολογίες του πολλά μέσα ενημέρωσης, εγχώρια και ξένα που βιάστηκαν να το βαφτίσουν αυτόνομο.

Το Omo X της άγνωστης Omoway που ιδρύθηκε πριν από λίγο καιρό από πρώην στελέχη της κινέζικης κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων XPeng είναι ένα σκούτερ, επίσης ηλεκτρικό που θέλει να δώσει υπόσταση στο χιλιοειπωμένο κλισέ περί αλλαγής δεδομένων στην κατηγορία, με την εταιρία να θέλει να φέρει πρώτη στην παραγωγή τεχνολογίες που κατασκευαστές όπως η Honda και η Yamaha έχουν δείξει προς το παρόν μόνο ως μορφή concept. 

Το hi tech Omo X έχει ρετρο επιρροές στη σχεδίασή του και οι παλιότεροι είναι αδύνατο να μην προσέξουν ότι θυμίζει αισθητικά το Honda CN250 από τα μέσα της 10ετίας του '80, αν και το φωτιστικό σώμα, δίνει μια σαφώς πιο φουτουριστική εικόνα .

H έκδοση παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του 2025, με το λανσάρισμα να σχεδιάζεται για τις αρχές του 2026 στην Ινδονησία, που είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές δικύκλου παγκοσμίως και εκεί θα βρίσκεται και η γραμμή παραγωγής.

Με μοντέρνο και πρωτοποριακό τεχνολογικό πακέτο, το Omo X διαθέτει χαρακτηριστικά που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα και ακόμη περισσότερο στα αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ υπόσχεται και άλλες τεχνολογίες που στους δύο τροχούς δεν έχουν δει ακόμη το φως της παραγωγής. Το σύστημα Halo Pilot που επιτρέπει αυτοματοποιημένη οδήγηση στηρίζεται σε αλγορίθμους ΑΙ ενώ παρακολουθεί τι συμβαίνει σε κάθε κατεύθυνση 360ο γύρω από το scooter μέσω μιας σειράς καμερών, ενώ μπορεί να επικοινωνήσει μέσω τεχνολογίας V2V με άλλα οχήματα. To Halo Pilot προσφέρει λειτουργία adaptive cruise control, προειδοποιεί για σύγκρουση με άλλα οχήματα, ενώ διαθέτει και λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος, με το σκούτερ να οδηγείται μόνο του μόνο του στη θέση που το ορίζει ο αναβάτης του μέσω smartphone ενώ προσφέρει επαγωγική φόρτιση για την μπαταρία του κάνοντας τα καλώδια περιττά.

Omoway Omo X

Το scooter διατηρεί στατικά και σε μικρές ταχύτητες την ισορροπία του χωρίς προσπάθεια από τον αναβάτη, ενώ διορθώνει την πορεία του όταν εκτραπεί λόγο ανωμαλίας του οδοστρώματος από αυτή. Η Omoway δεν διευκρινίζει πώς ακριβώς το πετυχαίνει αυτό ωστόσο γνωρίζουμε ότι είναι δυνατό να γίνει με γυροσκόπιο (πολύ βαρύ και ενεργοβόρο ειδικά για ηλεκτρικό) αλλά και με την τεχνολογία που έχει παρουσιάσει η Honda με ηλεκτρικό μοτέρ στο τιμόνι και μονάδα που μονάδα που μετρά την κλίση του δικύκλου. Μάλιστα, στην περίπτωση του Omo X, το σύστημα υποβοηθά τον αναβάτη να αποφύγει μια πτώση και εν κινήσει, στην περίπτωση για παράδειγμα που πατήσει μια μεγάλη πέτρα και γλιστρήσει ο εμπρός τροχό με διορθώσεις στο τιμόνι, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί μέχρι στιγμής από άλλον κατασκευαστή.

Το Omo X μπορεί επίσης να ακολουθεί το όχημα που βρίσκεται μπροστά του χωρίς ο αναβάτης να ελέγχει την πορεία του ή να κρατά το τιμόνι, κάτι που γίνεται ήδη στον κόσμο του αυτοκινήτου με μοντέλα που εκμεταλλεύονται αυτές τις τεχνολογίες και μπορούν να κινηθούν χωρίς επίβλεψη με χαμηλές ταχύτητες σε αστικό περιβάλλον. Σε δίκυκλο ακούγεται πολύ επικίνδυνο αφού αν χρειαστεί να φρενάρει απότομα -δεν ξέρουμε αν μπορεί να το κάνει αυτό το Omo X- ο αναβάτης θα καταλήξει στο έδαφος.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι η πολυμορφικότητα του σκούτερ της Omoway που μπορεί να "αλλάξει" από scooter σε μοτοσυκλέτα με προαφαιρούμενο κουτί ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη, δυο πλαϊνές βαλίτσες αλλά και ένα top box που κινείται ηλεκτρικά σε ράγες και μπορεί να έρθει μπροστά για να προσφέρει υποστήριξη στην πλάτη του οδηγού!

Σύμφωνα με τη νεοσύστατη εταιρεία το Omo X, διαθέτει επίσης σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με υποβοήθηση αποφυγής (!) και ανίχνευση-προειδοποίηση τυφλού σημείου.

Η εταιρεία θα δραστηριοποιείται αρχικά στην Ασία και το Omo X φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτές τις αγορές, οπότε μοιάζει απίθανο να το δούμε σύντομα στην Ευρώπη. Έχει ενδιαφέρον επίσης να δούμε πόσα από αυτά που ισχυρίζεται η Omoway θα εφαρμοστούν τελικά στο σκούτερ που θα βγει στην παραγωγή, αν και πότε θα ενσωματωθούν όλα τα συστήματα -και σε ποια έκδοσή του- και με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό αφού οι πληροφορίες που παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας είναι προς το παρόν λιγοστές και επιφανειακές.

Ακούγεται μάλιστα ότι θα κοστίζει μόλις 3.500 ευρώ κάτι που μοιάζει εξαιρετικά απίθανο με δεδομένο ότι είναι ηλεκτρικό και θα φέρει και έναν σκασμό προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, εκτός αν πρόκειται για τη βασική έκδοση που δεν θα έχει κανένα από αυτά. Σε κάθε περίπτωση κρατάμε μικρό καλάθι και αναμένουμε περισσότερες λεπτομέρειες τους επόμενους μήνες.