Métisse: Νέος κατασκευαστής στην Αγγλία

Από το

Μαύρο Σκύλο

20/4/2011

Μετά την αναβίωση της Norton στην Αγγλία, όπου στις 15 Μαρτίου η εταιρεία του Stuart Garner ανακοίνωσε ότι η 961 με τον αερόψυκτο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα της είχε πετύχει να είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές Euro III, και με τον γερμανικό TUV. Έτσι, άνοιξε ο δρόμος για την πώλησή της σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στις ΗΠΑ, φέρνοντας το όνομα της Norton δίπλα σε αυτό της Triumph σαν κατασκευαστή μοτοσυκλετών στην Αγγλία. Tώρα προετοιμάζεται ακόμη ένας κατασκευαστής από την Αγγλία να βάλει σε παραγωγή μια νέα μοτοσυκλέτα. Πρόκειται για την εταιρεία Métisse, που είχαν φτιάξει από το 1961 οι αδερφοί Rickman, ο Derek και ο Don. Αστέρια του motocross και οι δυο άρχισαν να κατασκευάζουν πλαίσια από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι και να τα πουλούν σαν κιτ ή σαν ολοκληρωμένες μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου. Έχοντας κατασκευάσει περισσότερες από 2.000 Mark 3 συνολικά κατάφεραν να κερδίσουν με αυτές  αμέτρητους αγώνες εκτός δρόμου. Τη δεκαετία του ’70 κατασκεύαζαν πλαίσια και ολόκληρες μοτοσυκλέτες με τετρακύλινδρους κινητήρες της Honda, Kawasaki και Suzuki αποκτώντας ένα πιστό κοινό ιδιαίτερα στις ΗΠΑ. Από το 1960 έως το 1980 είχαν κατασκευάσει συνολικά 12.000 μοτοσυκλέτες, ενώ από το 1975 και μετά σταμάτησε την παραγωγή ολοκληρωμένων μοτοσυκλετών και η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε και σε άλλους τομείς.
Το 1983 πούλησαν την εταιρεία στον Gerry Lisi -που είχε αγωνιστεί στο παρελθόν με Métisse- που η κύρια επαγγελματική του δραστηριότητα είναι τα γήπεδα γκολφ. Από το 1999 διαμορφώθηκε η εταιρεία Métisse Motorcycles και αυτή την περίοδο η αιχμή του δόρατος της παραγωγής της στο εργοστάσιό της είναι η Replica του Steve McQueen που θα κατασκευάσουν σε 300 αντίτυπα, ενώ βελτιώνουν και άλλα μοντέλα της Triumph. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας έχει όμως και άλλα σχέδια για την επέτειο των πενήντα ετών που συμπληρώνει η εταιρεία φέτος. Εξελίσσοντας ήδη τον νέο κινητήρα τους θέλει να παρουσιάσει με αυτόν δυο διαφορετικά μοντέλα μοτοσυκλετών στις 16 Σεπτεμβρίου στο φεστιβάλ του Goodwood. Ο αερόψυκτος κινητήρας έχει σχεδιαστεί από τον πρώην τεχνικό της F1 Tim Baker και θα κατασκευάζεται από την AER (Advanced Engine Research) για την Métisse. Ο δικύλινδρος κινητήρας έχει διαστάσεις 98 x 96 χιλιοστά, 997 κυβικά, στρόφαλο 360ο και δυο αντικραδασμικούς άξονες. Υπάρχουν τέσσερις βαλβίδες σε κάθε θάλαμο καύσης, επικεφαλής εκκεντροφόρος που παίρνει κίνηση από το μέσο του στροφάλου και τροφοδοσία από ψεκασμό. Η απόδοσή του φθάνει τους 97 ίππους στις 8.000 στροφές για την μοτοσυκλέτα που θα ονομάζεται Mark 5 Street Scrambler. Στο άλλο μοντέλο, το CR50 Café Racer, η απόδοση θα ανέβει στους 120 ίππους, αλλά χωρίς την ομαλή απόδοση της ροπής που θα χαρακτηρίζει την Mark 5. Το κιβώτιο στις μοτοσυκλέτες παραγωγής θα έχει έξι ταχύτητες, τα φρένα θα είναι της Brembo με δίσκους 320 χιλιοστών και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων, το πιρούνι θα είναι της Paioli, τα αμορτισέρ της Falcon, ενώ το βάρος θα βρίσκεται στην περιοχή των 180 κιλών. Ο Lisi μάλιστα υπόσχεται ότι θα δίνει τη δυνατότητα παραγγελίας για χύτευση των κάρτερ σε μαγνήσιο, κάτι που θα μειώσει το βάρος κατά πέντε κιλά. Σκοπεύει σε μια παραγωγή πέντε μοτοσυκλετών την εβδομάδα και μια συνολική ετήσια παραγωγή 250 μοτοσυκλετών. Οι χειροποίητες μοτοσυκλέτες θα έχουν τιμή 16.000 στερλίνες (περίπου 20.000 ευρώ), ενώ μια έκδοση του κινητήρα με μεγαλύτερη διαδρομή στροφάλου και χωρητικότητα 1200 κυβικών προγραμματίζεται για το 2013. Την εξέλιξη των νέων μοτοσυκλετών μπορείτε να παρακολουθήσετε στην διεύθυνση www.metisse-motorcycles.com.

Διαρροή: Πρώτες πληροφορίες για τo BMW R 1300 RΤ 2025 – Αύριο παρουσιάζεται το γυμνό R1300R

Ανέβασαν οι Ελβετοί τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου RT
Διαρροή: Πρώτες πληροφορίες για τo BMW R 1300 RΤ 2025 – Αύριο παρουσιάζεται το γυμνό R1300R
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/4/2025

Η BMW θα δείξει αύριο σε ζωντανή μετάδοση το νέο R 1300 R, την γυμνή δηλαδή έκδοση των street μοτοσυκλετών, κι εμείς έχουμε ήδη πει από πέρσι πως φέτος την Άνοιξη θα δούμε όλη την οικογένεια να αλλάζει, αποκτώντας τον νέο κινητήρα του GS.

Ασχέτως λοιπόν με το πόσο καιρό θέλει η BMW να αφήσει να περάσει ανάμεσα στα διαφορετικά μοντέλα που έχουν την ίδια βάση, δηλαδή το R 1300 R, R 1300RS και R 1300 RT, το μόνο σίγουρο είναι πως θα έρθουν όλα φέτος. Κατά σειρά από το γυμνό μέχρι το τουριστικό, τα ονόματα αντιπροσωπεύουν και το πόσο ντυμένο είναι το κάθε ένα με το RT να είναι η πιο τουριστική από τις μοτοσυκλέτες με boxer κινητήρα.

Οι Ελβετοί έβγαλαν στην φόρα τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του RT, που θα είναι και το τελευταίο που θα ανακοινώσει η BMW, ξεκινώντας αύριο από το γυμνό R.

Δεν φαίνονται πολλές διαφορές από τον κινητήρα του GS, όπως ακριβώς το περιμέναμε άλλωστε, δηλώνοντας 145 ίππους στις 7.750 στροφές και ένα εντυπωσιακό 15,2kg.m για την ροπή στις 6.500 στροφές.

Το προηγούμενο R 1250RT ήταν 11 ίππους λιγότερους στις ίδιες στροφές και 1 κιλό ροπής πιο κάτω περίπου στις ίδιες στροφές επίσης.

Διαρροή: Πρώτες πληροφορίες για τo BMW R 1300 RΤ 2025 – Αύριο παρουσιάζεται το γυμνό R1300R

Το μήκους του είναι ελάχιστα αυξημένο στα 2.255mm αλλά το πλάτος έχει μειωθεί κατά 18mm με μία μικρή άνοδο και στο βάρος, ωστόσο υπάρχει σημαντική διαφορά στον εξοπλισμό, όπως επίσης δεν είναι βέβαιο αν οι Ελβετοί έχουν το αυτόματο μοντέλο. Αναμένουμε το RT όχι μόνο να έχει την επιλογή της BMW για το αυτόματο κιβώτιο αλλά ακόμη καλύτερα, πιστεύουμε από τώρα πως η συγκεκριμένη έκδοση θα κυμανθεί πάνω από το 60% των συνολικών του πωλήσεων!

Σε κάθε περίπτωση το RT φορτώνεται πάντα από την BMW με ένα τεράστιο πακέτο εξοπλισμού και έτσι θα πρέπει να περιμένει κανείς από ραντάρ για το Active Cruise Control, μέχρι οθόνη με δυνατότητα πλοήγησης, συνδεσιμότητα, ηλεκτρονική ρύθμιση ύψους στις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, θερμαινόμενες σέλες και γκριπ, προβολείς και φώτα με την κλίση της μοτοσυκλέτας, όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά βοηθήματα έως και ηχοσύστημα.

Πίσω θα έχει και ένα φαρδύτερο ελαστικό σε επίσης φαρδύτερη ζάντα, θα φορά 190/55 αντί για 180/55 φυσικά σε 17άρι τροχό αλλά θα είναι τώρα 6.00x17 αντί 5.50x17.

Το RT σημείωνε πάντα και σημαντικές πωλήσεις στις ΗΠΑ κάτω από το GS και επηρεάζεται φυσικά, όπως και όλες οι μοτοσυκλέτες, από τους δασμούς. Μένει να δούμε που θα φτάσει σε τιμή εκεί, και αν η BMW καθυστερήσει λίγο να το δείξει, περιμένοντας να κατασταλάξει το κύμα που περνά, παρότι δεν διαφαίνεται πως είναι μόνο ένα. Σε κάθε περίπτωση αύριο το απόγευμα θα έχουμε μία πρώτη εικόνα από την νέα street σειρά.

 

Ετικέτες