Νέο Honda Forza 300 2018

Ανανέωση για τον άρχοντα της μητρόπολης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/3/2018

Νέο Forza για το 2018, ένα μοντέλο που αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Από την πρώτη στιγμή το Forza αποτελούσε ένα από τα παραδείγματα καλής ισορροπίας ανάμεσα στην ευελιξία και την δυνατότητα κάλυψης μεγαλύτερων αποστάσεων, ώστε να αισθάνεται άνετα σε κάθε μητρόπολη. Με στόχο αυτή ακριβώς την χρήση, της καθημερινής μετακίνησης σε κάθε δρόμο και συνθήκη μίας μητρόπολης, το Forza σε κάθε του ανανέωση εξέφραζε πάντα τις ανάγκες της εποχής του, και πάντα με ένα βήμα στο μέλλον.

Ήδη από το 2004 διέθετε μετάδοση SMATIC, την ηλεκτρονικά διαχειρίσιμη CVT της HONDA, καθώς και ψεκασμό αλλά και το ξεχωριστό immobilizer της Honda. Το 2005 απέκτησε ABS και μία δεκαετία πριν, το 2008 ο εξοπλισμός του είχε από ηχεία, μέχρι συνδυασμένα φρένα.

Η τελευταία του ανανέωση, το 2016, καθιστούσε το Forza ένα άνετο σκούτερ για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων σε καθημερινή βάση, ενώ τώρα το 2018 η ανανέωσή του ακολουθεί τα χνάρια της μικρότερης έκδοσης στα 125 κυβικά, που μέσα σε 3 χρόνια έχει πουλήσει 30.000 μονάδες στην Ευρώπη, αποδεικνύοντας την αποδοχή του. Έτσι το Forza 300 είναι τώρα ελαφρύτερο, με ακόμα πιο μαζεμένες διαστάσεις και ταυτόχρονα διατηρεί την sport πινελιά του στις δυνατότητες οδήγησης που προσφέρει.

Βασικές αλλαγές του Forza 300:

  • Νέο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο
  • Συνολικά 12kg ελαφρύτερο, την στιγμή που προστίθεται βασικός εξοπλισμός και ηλεκτρονικά
  • Προσθήκη traction control (HSTC: Honda Selectable Torque Control)
  • Υψηλότερη τελική, περισσότερη ροπή χαμηλά με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης
  • Μικρότερες διαστάσεις, ψηλότερα τοποθετημένη σέλα
  • Χυτές αλουμινένιες ζάντες με την πίσω να είναι τώρα 14 ιντσών
  • Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ζελατίνα
  • Νέα όργανα με ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις
  • Χώρος για 2 κράνη κάτω από την σέλα
  • LED φώτα παντού
  • Επανασχεδιασμένα πλαστικά με περισσότερες γωνίες

Ο κινητήρας του Forza 300 είναι ο γνωστός μας από το SH300i που έχει αποδείξει τις δυνατότητές του. Με κυβισμό 279 κυβικών, από 72mm x 68.5mm διαμέτρου επί διαδρομής, αποδίδει λίγο παραπάνω από 24 ίππους στις 7.000 στροφές και 2,77Kg.m ροπής στις 5.750 που με την μεγάλη μείωση βάρους του δίνουν αξιόλογες επιδόσεις.

Η Honda αναφέρει 0-200 μέτρα στα 11,1 δευτερόλεπτα και τελική 129km/h που έρχεται με ρυθμό 2km/h ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα όμως υπάρχει μικρή μείωση της κατανάλωσης με την Honda επίσης να ανακοινώνει πως η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 11.5 λίτρων έχει ανέβει πάνω από τα 370 χιλιόμετρα. Με Roller κοκκοράκια, ελάχιστα offset τοποθετημένο κύλινδρο στα 5 χιλιοστά, και χωρητικότητα λαδιού στα 1,7 λίτρα ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος για μέγιστη απόκριση από χαμηλά και η τελική μετάδοση με ιμάντα, το εκμεταλλεύεται αυτό με τον καλύτερο τρόπο.

Το Forza έχει πλέον και traction control, που μπορεί να απενεργοποιηθεί ταχύτατα από τα χειριστήρια στο τιμόνι, κι επεμβαίνει προοδευτικά στην τροφοδοσία και μόνο όταν ανιχνεύσει διαφορά ταχύτητας στους δύο τροχούς. Ο αναβάτης λαμβάνει και οπτική προειδοποίηση, κάθε φορά που το traction control ενεργοποιείται.

Μεγάλη η διαφορά του νέου μοντέλου από το προηγούμενο, σε εξωτερικές διαστάσεις και πλαίσιο, με την γενναία μείωση του μεταξονίου, να διαδραματίζει τον σημαντικότερο ρόλο στην καθημερινή μετακίνηση. Με 35 χιλιοστά πιο κοντό μεταξόνιο πέφτοντας στα 1510mm και συνολικό μήκος 25mm μικρότερο, που συνολικά πλέον είναι στα 2140mm, το Forza υπόσχεται με τα νούμερα αυτά την ευελιξία, την στιγμή που το ύψος της σέλας έχει φτάσει στα 780mm, τοποθετώντας το σώμα σε μία απόλυτα όρθια στάση, με βάση και την απόσταση του τιμονιού από το έδαφος.

Το τιμόνι έχει μικρότερο φάρδος κατά 2 χιλιοστά, που στα σκούτερ είναι καλοδεχούμενη αλλαγή, από την στιγμή που μας ενδιαφέρει να ευελιξία ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Χωρίς καθρέφτες το πλάτος είναι στα 580mm και με καθρέφτες ανεβαίνει στα 860, πράγμα που σημαίνει πως μάλλον περιορίζεται δύσκολα ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Η ανάρτηση εμπρός είναι τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο 33mm και τα αμορτισέρ πίσω έχουν 7 θέσεις για ρύθμιση προφόρτισης. Μπροστά ο τροχός είναι στις 15 ίντσες ενώ πίσω μεγάλωσε στις 14, από τις 13 που είχε ο προκάτοχος. Το καλό είναι πως αυτό δεν έθεσε περιορισμούς στον αποθηκευτικό χώρο, που μπορεί να φιλοξενήσει δύο full-face κράνη ή να δεχθεί χωρίσματα για να τακτοποιηθούν αποσκευές και το κράνος του αναβάτη. Η ζελατίνα έχει μεγάλο βήμα ρύθμισης, στα 140mm ενώ υπάρχει και παροχή ρεύματος.

Περιμένουμε το Forza 300 να έρθει σύντομα στην Ελλάδα για την πρώτη του δοκιμή, μέχρι τότε δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την παρουσίαση της Honda:

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
 
Τύπος
4 stroke, 4 valve liquid-cooled
Χωρητικότητα
279cc
Διάμετρος επί Διαδρομή
72mm x 68.5
Συμπίεση
10.5:1
Ιπποδύναμη
18.5 kW (24hp) @ 7,000 rpm
Max. Torque
2.77 Kg.m @ 5,750 rpm
Χωρητικότητα λαδιού
1.7 L
Τροφοδοσία
 
Τύπος
PGM-FI
Ρεζερβουάρ
11.5 L
Κατανάλωση
31km/l
Ηλεκ. Σύστημα
 
Εκκίνηση
Electric
Μπαταρία
12V-8.6 AH
Απόδοση
340 W @ r/min
Μετάδοση
 
Τύπος
Αυτόματος φυγοκεντρικός ξηρός συμπλέκτης
Τελική μετάδοση
V-Belt
Πλαίσιο
 
Τύπος
Ατσάλινο σωληνωτό Underbone
Διαστάσεις
 
 (LxWxH)
2140 x 755 x 1470
Μεταξόνιο
1510mm
Κάστερ;
26.5°
Ίχνος
89mm
Ύψος σέλας
780mm
Απόσταση από το έδαφος
135mm
Μεικτό βάρος
182kg
Ακτίνα στροφής
2.4m
Ανάρτηση
 
Εμπρός
Τηλεσκοπικό πιρούνι φ33c
Πίσω
Δύο αμορτισέρ
Τροχοί
 
Εμπρός
15 inch
Πίσω
14 inch
Ελαστικό εμπρός
120/70R15
Ελαστικό πίσω
140/70R14
Φρένα
 
Τύπος ABS
Δικάναλο
Εμπρός
Ένας δίσκος 256mm
Πίσω
Ένας δίσκος 240mm

 

 

 

Ετικέτες

BMW R 1300 RΤ & R 1300 RS 2025 - Τouring και sport touring Γερμανίδες, με 145 ίππους

Με κινούμενα μέρη το φαίρινγκ της RT - Μεταβάλλουν την προστασία του αναβάτη! -Τιμές στην Ελλάδα
BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025
Από το

motomag

30/4/2025

Παρουσιάστηκαν και επίσημα τα δύο νέα μοντέλα της BMW με βάση τον υγρόψυκτο boxer κινητήρα των 1.300 κ.εκ. που γνωρίζουμε από τα R 1300 GS και R 1300 R όπως άλλωστε είχαμε ενημερώσει κατά την παρουσίαση του τελευταίου, ενώ οι Βαυαροί συνεχίζουν με τις ψεύτικες CGI εικόνες και video και όχι με πραγματικές φωτογραφίες μοτοσυκλετών που απευθύνονται σε πραγματικούς αναβάτες.

Η sport-touring επιλογή R 1300 RS παρουσιάστηκε σε τέσσερεις εκδόσεις με αντίστοιχες χρωματικές επιλογές, Racing Blue metallic, Triple Black, Performance (Tricolore) και Option 719 (Brooklyn grey metallic). Η R 1300 RS έρχεται για να δώσει στους φίλους του boxer κινητήρα μια ολοκληρωμένη "λύση" σε εκείνους που αναζητούν έναν συνδυασμό επιδόσεων και άνεσης σε μακρινά ταξίδια με έμφαση στη συμπεριφορά.

BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025

Με ανανεωμένο σχεδιασμό και πιο αιχμηρές γραμμές, η R 1300 RS παραμένει πιστή στην αθλητική της ταυτότητα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πρακτικότητα και ευχρηστία με τις ηλεκτρονικά ανοιγόμενες και φωτιζόμενες αποσκευές.

Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας boxer των 1.300 κυβικών αποδίδει 145 ίππους στις 7.750 στροφές ανά λεπτό και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Το νέο πλαίσιο είναι, ελαφρύτερο και πιο στιβαρό από το προηγούμενο, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση της ευστάθειας και της οδικής συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας.

Η ανάρτηση Dynamic Suspension Adjustment (DSA) της BMW ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το στυλ οδήγησης, είτε σε στροφές είτε σε ταξίδι με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

​BMW R 1300 RS 2025

Παράλληλα, η τεχνολογία είναι παρούσα σε κάθε σημείο της μοτοσυκλέτας: ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης όπως ABS Pro, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης εμπρός και πίσω FCW και RCW, Adaptive Cruise Control και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας SWW ανεβάζουν τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.

Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 6.5 ιντσών προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Bluetooth. 

Με βάρος περίπου 215 κιλών πλήρης, η R 1300 RS προσφέρει ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και άνεση ενώ προσφέρεται και με τέσσερα πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού Dynamic, Innovation, Comfort και Touring υπογραμμίζοντας έτσι όποια πλευρά του χαρακτήρα της επιθυμείτε.

H πλέον τουριστική μοτοσυκλέτα που φέρει τον νέο boxer, R 1300 RT, διατίθεται επίσης σε τέσσερεις εκδόσεις με αντίστοιχες χρωματικές επιλογές, Alpine white 3, Impulse (Racing Blue metallic), Option 719 (Blue Ridge Mountain metallic) και Triple black.

BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025

Η BMW R 1300 RT θέλει να συνδυάσει κορυφαία άνεση, προηγμένη τεχνολογία και ισχυρές επιδόσεις και απευθύνεται στους πιο απαιτητικούς ταξιδιώτες που θέλουν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, δικάβαλοι, με άνεση και χλιδή και σε αυτό προσθέτει και το φαίρινγκ της μοτοσυκλέτας με τα κινούμενα μέρη. Τα ρυθμιζόμενα σε κλίση πλαϊνά μέρη του φαίρινγκ προσφέρουν σύμφωνα με τους Βαυαρούς περισσότερο φρέσκο αέρα κάθε φορά που βρίσκεται η μοτοσυκλέτα σε κίνηση και εκείνα έχουν υψωθεί, ακόμη και σε πιο δύσκολες συνθήκες κίνησης, όπως για παράδειγμα κατά την κίνηση το καλοκαίρι στο αστικό περιβάλλον. Εκτρέπουν επίσης τον αέρα και κατά συνέπεια και τη βροχή στις υψηλότερες ταχύτητες προσφέροντας έτσι υψηλότερο επίπεδο προστασίας.

Και εδώ ο μεγάλος boxer αποδίδει 145 ίππους και 149 Nm ροπής, επιτρέποντας άνετες προσπεράσεις και ξεκούραστη οδήγηση ακόμα και με πλήρες φορτίο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο, ελαφρύτερο πλαίσιο που μειώνει το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας και ενισχύει την οδική συμπεριφορά, προσφέροντας σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες με πλήρεις αποσκευές.

BMW R 1300 RT 2025

Η R 1300 RT ξεχωρίζει επίσης για τα νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που ενσωματώνει. Με προαιρετικό sport σύστημα φρένων και νέο σύστημα ηλεκτρονικών αναρτήσεων (DCA) εξασφαλίζει άνεση και σταθερότητα ανεξάρτητα από το φορτίο ή την κατάσταση του δρόμου. Το σύστημα αυτοματοποίησης αλλαγών σχέσεων (ASA) αλλά και το Adaptive Cruise Control, σε συνδυασμό με το Forward Collision Warning και το Active Cruise με λειτουργία φρεναρίσματος, ενισχύουν την ασφάλεια και μειώνουν την κόπωση σε πολύωρες διαδρομές. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 10.25 ιντσών προσφέρει υψηλής ευκρίνειας πλοήγηση και πληροφορίες, ενώ είναι διαθέτει συνδεσιμότητα με smartphone και συστήματα επικοινωνίας ενώ υπάρχει και θύρα USB type C.

Tα R 1300 RS και R 1300 RT είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ελλάδα με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής τους να διαμορφώνονται στα 17.990 ευρώ και 24.490 ευρώ αντίστοιχα με την BMW να προσφέρει μέσω του προγράμματος Easy2Ride δυνατότητα παροχής ευέλικτης χρηματοδότησης.

Αμφότερα τα νέα μοντέλα επωφελούνται από το πρόγραμμα Ride on & on & on, 3ετούς εγγύησης της BMW  που προσφέρει έναν επιπλέον χρόνο ξεγνοιασιάς, επιπρόσθετα στην εργοστασιακή εγγύηση που προβλέπεται από τη νομοθεσία.