Οδηγήσαμε το BMW G310GS

Τί καινούριο μας φέρνει;
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/9/2017

Βρεθήκαμε στη Βαρκελώνη για να οδηγήσουμε για μια ολόκληρη ημέρα το νέο G310GS, την πρώτη GS της BMW με λιγότερα από 500 κυβικά. Έχοντας ήδη κάνει τεστ το γυμνό αδερφάκι του G310R, πήγαμε στην παρουσίαση χωρίς να περιμένουμε κάποια ιδιαίτερη έκπληξη. Έχει τον ίδιο κινητήρα και το ίδιο πλαίσιο. Ίδιος είναι και ο προβολέας, τα φρένα, μέχρι και η σχάρα στην ουρά. Όμως όπως πολύ γρήγορα ανακαλύψαμε, το G310GS είναι μια μικρή μοτοσυκλέτα που έχει μπροστά της πάρα πολλές αποστολές να εκπληρώσει.

Ακόμα και η ίδια η BMW ξεκίνησε τον σχεδιασμό του για να το πουλάει μόνο στην αγορά της Βραζιλίας όπου τα 300 κυβικά αποτελούν το ταβάνι. Όμως στην πορεία ανακάλυψαν ότι μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα μπορεί να κάνει καριέρα σε όλες τις χώρες του κόσμου και μπορεί να την αγοράσει ο οποιοδήποτε, ανεξάρτητα από την ηλικία, την εμπειρία ή την οικονομική του κατάσταση. Όπως πολλές φορές έχουμε πει, τις εταιρείες της κάνουν οι άνθρωποι που δουλεύουν γι΄αυτές.

Σε μια εταιρεία που δουλεύουν τεμπέληδες δεν θα πετύχει ποτέ υψηλή παραγωγή και σε μια εταιρεία που δουλεύουν ευθυνόφοβοι, δεν θα καταφέρει ποτέ να γίνει ηγέτης στον τομέα της. Έτσι όταν είδαμε μπροστά μας τον Jorg Schueller, καταλάβαμε ότι κάτι καλό θα οδηγήσουμε την επόμενη ημέρα.

Κάπου σε έχω ξαναδεί εσένα. Μου λέει. Ήμασταν μαζί στους Κανάριους Νήσους για την παρουσίαση του KTM Duke 690, το 2010, του απαντάω. Ο Jorg ήταν τότε υπεύθυνος για όλες τις μοτοσυκλέτες δρόμου της KTM και τώρα έχει θέση Product Manager στην BMW. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που δεν μασάει τα λόγια του και όταν έχει κάνει λάθος το παραδέχεται αμέσως!

Γιατί καθυστερήσατε τόσο πολύ την παραγωγή των G310; Τα περιμέναμε από πέρσι.  Τον ρωτάω. Ήταν απίστευτα δύσκολη και περίπλοκη η διαδικασία συνεννόησης με την TVS. Για παράδειγμα, δώσαμε μάχη για να καταλάβουν ότι έπρεπε οπωσδήποτε οι βίδες να είναι τύπου άλεν και όχι απλές…

Όσοι δεν το γνωρίζετε, τα G310 κατασκευάζονται στην Ινδία από την TVS, όμως οι Ινδοί απλώς παραχωρούν ένα τμήμα του εργοστασίου τους και εργάτες, με αντάλλαγμα την δυνατότητα χρήσης του κινητήρα της BMW σε δικές τους μοτοσυκλέτες. Όλος ο σχεδιασμός, τα υλικά και η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι επιλογή της BMW. Ωστόσο για να επιτευχθεί αυτό το επίπεδο ποιότητας που απαιτούσαν οι Γερμανοί, θα έπρεπε να γίνουν αλλαγές στη γραμμή παραγωγής και να εξοπλιστεί με τα κατάλληλα μηχανήματα, όπως ας πούμε τα αερόκλειδα για το βίδωμα των άλεν…   

Από κοντά, το G310GS έχει την αύρα ποιότητας των υπόλοιπων μοτοσυκλετών της BMW. Οι Γερμανοί δεν έκαναν το λάθος που είχε κάνει η KTM στην πρώτη γενιά των ινδικών Duke/RC 125/200/390. Όλα τα πλαστικά του G310GS είναι από μαλακό και εύκαμπτο πλαστικό ABS και έχουν την ίδια ποιότητα φινιρίσματός με εκείνη των πλαστικών ενός R1200GS. Ακόμα και τα ασημί τμήματα και τα αυτοκόλλητα είναι γερμανικών προδιαγραφών.

Τα φρένα τα κατασκευάζει η Bybre (όπως και της ΚΤΜ) δηλαδή η εταιρεία που έφτιαξε η Brembo στην Ινδία για να καλύψει τις ανάγκες των εργοστασίων της χώρας. Με την ευκαιρία, μιας και το έχουμε δει να γράφεται μερικές φορές, Bybre δεν σημαίνει Brembo στο πιο φθηνό. Είναι κάτι άλλο, όπως είχαμε αναφέρει κι εδώ, εκτός από την έντυπη έκδοση. Το GS έχει τις ίδιες δαγκάνες και δίσκους με του γυμνού R, αλλά εδώ το ABS της Continetal μπορεί να απενεργοποιηθεί. Το πιρούνι είναι της ιαπωνικής Kayaba, αλλά κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Κίνας. Εμπρός και πίσω η διαδρομή των αναρτήσεων έχει αυξηθεί στα 180mm. Η μεγάλη και πρακτική σχάρα είναι μέσα στο βασικό εξοπλισμό (μπορεί να τοποθετηθεί ως αξεσουάρ και στο R). Ο εμπρός τροχός είναι 19 ιντσών και τα ελαστικά Metzeler Tourance έχουν ειδικών προδιαγραφών σκελετό.

Οδηγήσαμε την μοτοσυκλέτα τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα, ανακαλύπτοντας τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του. Όπως θα διαβάσετε και στο επόμενο τεύχος του ΜΟΤΟ που θα είναι στα περίπτερα σε λίγες ημέρες, οι Γερμανοί έχουν καταφέρει να δώσουν πολυεπίπεδες διαστάσεις στην προσωπικότητα του G310GS. Το κυριότερο είναι ότι κατάφεραν να φτιάξουν μια μικρού κυβισμού, εύκολη στην οδήγηση, οικονομική στη χρήση και την αγορά μοτοσυκλέτα, που ταυτόχρονα δεν έχει την αίσθηση φτηνού παιχνιδιού.

Έρχεται αναλυτικά στο επόμενο τεύχος του MOTO, 1ης Οκτωβρίου, που θα κυκλοφορήσει σε όλη την Ελλάδα την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου.

Νέο Beta XTrainer 200 2Τ και αναβαθμισμένος εξοπλισμός στο 300 2Τ

Μεγαλώνει η οικογένεια δίχρονων enduro
beta xtrainer 200 2t
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Η σειρά των XTrainer μοντέλων δημιουργήθηκε με το μοντέλο 300 κυβικών για να φέρει μια επιπλέον επιλογή που απευθύνεται στον ερασιτέχνη, στον χομπίστα που δεν έχει απαραιτήτως ανάγκη τα πιο εστιασμένα σε αγωνιστική χρήση RR, RR Race και RR X-Pro.

Στη γκάμα του 2027 η ιταλική εταιρεία προσθέτει ένα νέο μοντέλο, το XTrainer 200 2T που έχει εξελιχθεί πάνω στον κινητήρα των ανάλογων RR.

Beta XTrainer 200 2T

Η Beta ενσωμάτωσε στη σειρά XTrainer μερικές αλλαγές για τον επόμενο χρόνο που είναι κοινές στα μοντέλα 200 και 300 κυβικών. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Νέος προβολέας και μάσκα,
  • Επανασχεδιασμένος οδηγός αλυσίδας,
  • Επανασχεδιασμένο προστατευτικό γραναζιού τελικής μετάδοσης,
  • Νέα γραφικά και χρώματα,
  • Μαύρο πλαίσιο, για πρώτη φορά στα μοντέλα XTrainer,
  • Νέα πίσω δισκόπλακα 240 mm με κυματιστό προφίλ.
Beta XTrainer 200 2T

Το νέο XTrainer 200 2Τ εισάγεται στη γκάμα προκειμένου να εξυπηρετήσει αναβάτες που βρίσκουν το 300 πολύ ψηλό και δυνατό, φέρνοντας χαμηλότερο ύψος σέλας, κατά 20 mm συγκριτικά με τα RR, καθώς και ηλεκτρική μίζα.

Beta XTrainer 200 2T

Ο κινητήρας του XTrainer 200 έχει υποστεί αρκετές αλλαγές από την RR αφετηρία του προκειμένου να προσαρμόσει την απόδοσή του ως ένα φιλικό μοντέλο για εισαγωγή στο enduro:

  • Νέα εξάτμιση, σχεδιασμένη για περισσότερη ροπή χαμηλά,
  • Νέα κεφαλή με διαφορετικό σχήμα για τον θάλαμο καύσης, επίσης για να τονωθεί η απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές,
  • Νέο πιστόνι με μακρύτερες φούστες,
  • Μαλακότερα ελατήρια συμπλέκτη για ελαφρύτερη αίσθηση στο χέρι,
  • Αναθεωρημένη θυρίδα εξαγωγής για ενίσχυση της ροπής και ομαλότερες εκκινήσεις,
  • Νέα χαρτογράφηση ανάφλεξης για να συμβαδίσει με τις υπόλοιπες αλλαγές στον κινητήρα,
  • Επανασχεδιασμένη εξάτμιση προερχόμενη από το 300άρι XTrainer,
  • Επανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα στο φιλτροκούτι, επίσης για να ταιριάξει με τις αλλαγές στον κινητήρα.
  • Ηλεκτρικό βεντιλατέρ για το ψυγείο, όπως και στο 300.
Beta XTrainer 200 2T

Το πλαίσιο του XTrainer 200 2Τ βασίζεται σε αυτό το 300, τροποποιημένο καταλλήλως για την απόδοση και την κατανομή βάρους του νέου μοντέλου.

Τα νέα Beta XTrainer 200 και 300 2Τ του 2027 είναι διαθέσιμα στο δίκτυο της εταιρείας από τα μέσα του Ιούνη 2026.

Ετικέτες