Πατέντα Honda για V4

Κοντά στην ολοκλήρωση του V4 παραγωγής
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

14/2/2017

Το τελευταίο διάστημα, έχουν κυκλοφορήσει πολλές φήμες και εικασίες για ένα V4 superbike που σχεδιάζει η Honda να παρουσιάσει, το οποίο θα βρίσκεται ταυτόχρονα στην γκάμα της με το τετρακύλινδρο εν σειρά Fireblade. Πέρσι, η Honda έκανε μια επίδειξη ισχύος με την MotoGP ρέπλικα RC213V-S, δείχνοντας του τι μπορεί να κάνει όταν δεν υπάρχει περιορισμός στον προϋπολογισμό για μια μοτοσυκλέτα παραγωγής. Λίγο αργότερα ανακοίνωσαν ότι δουλεύουν πάνω σε ένα άλλο project, πιο προσιτό οικονομικά, θέλοντας να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία και την εξέλιξη του RC213V-S σε κάτι πιο εμπορικό, χωρίς όμως να διευκρινίσουν το πότε θα παρουσιάσουν το νέο τους δημιούργημα.

Οι πατέντες όμως που κυκλοφόρησαν πριν από λίγες μέρες και τις οποίες κατέθεσε η Honda με την προκάλυψη της περιγραφής για επανασχεδίαση των βάσεων των μαρσπιέ, μαρτυρούν ουσιαστικά το τελικό σχέδιο των μηχανικών μερών της μοτοσυκλέτας που περιμένουν όλοι.

Το σχέδιο δείχνει ξεκάθαρα έναν V4 κινητήρα (ο αριθμός των εξατμίσεων μαρτυρά τον αριθμό των κυλίνδρων), του οποίου το περίγραμμα είναι σχηματισμένο με διακεκομμένες παύλες, ενώ οι εξατμίσεις των πίσω κυλίνδρων περνούν πίσω από τα μαρσπιέ (αυτός είναι και ο λόγος που επανασχεδιάστηκαν οι βάσεις τους).

Θέλησαν να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία και την εξέλιξη του RC213V-S σε κάτι πιο εμπορικό

Στο σχέδιο φαίνεται επίσης ότι θα υπάρχει ένα τελικό που θα βγαίνει χαμηλά δεξιά δίπλα στον πίσω τροχό. Το πλαίσιο δείχνει παρόμοιο με αυτό του RC213V-S, ενώ το ψαλίδι δεν είναι μονόμπρατσο.

Το κομμάτι της ουράς με το μονόσελο είναι ενιαίο και όπως φαίνεται στα υπόλοιπα σχέδια έχει γίνει ιδιαίτερη μελέτη για την αεροδυναμική και τον τρόπο που θα περνάει ο αέρας από μια αεροτομή που βρίσκεται μέσα στην ουρά!

Τέλος, το ότι υπάρχει στην πατέντα βάση πινακίδας και με εξοπλισμό δρόμου, όπως για παράδειγμα το υποχρεωτικό φως για την πινακίδα, μαρτυρά ότι δεν θα πρόκειται για μια σπέσιαλ έκδοση, αλλά για μια μοτοσυκλέτα παραγωγής με στόχο ένα ευρύτερο κοινό.

Ετικέτες

CFMOTO 700MT - Πρώτη επίσημη εμφάνιση

Ο αντικαταστάτης του 650MT σε έκθεση μοτοσυκλέτας στην… Αργεντινή
CFMOTO 700MT
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/5/2023

Την πρώτη του επίσημη εμφάνιση έκανε στο σαλόνι του Buenos Aires στην Αργεντινή, το επερχόμενο CFMOTO 700MT που έρχεται να αντικαταστήσει το δημοφιλές και στη χώρα μας 650MT.

Εμφανισιακά το 700MT πατάει πάνω στα πρότυπα του 650ΜΤ, με ελαφρώς διαφορετικό προβολέα, νέο πίσω φωτιστικό σώμα, ανανεωμένο κοστούμι, συμβατικούς δίσκους αντί για “μαργαρίτες” στα φρένα μπροστά, μαύρο αντί χρυσό χρώμα στο πιρούνι, νέα σέλα, νέες χειρολαβές συνεπιβάτη και νέα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης.

Νέος είναι και ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας που ανεβαίνει στα 693 κ.εκ. (από 649 κ.εκ.), διαθέτοντας 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής, 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, υγρόψυξη και ηλεκτρονικό ψεκασμό Bosch.

CFMOTO 700MT

Το πιθανότερο είναι ο κινητήρας αυτός να είναι ίδιος με εκείνον που κινεί την οικογένεια 700 CL-X, και αν αυτό όντως συμβαίνει τότε θα μπορούσαμε να κάνουμε λόγο και για παρόμοια απόδοση 74 hp / 8.750 rpm και 6,2 kgm / 6.500 rpm, που θα ήταν μια σημαντική άνοδος επιδόσεων σε σχέση με τους 60,3 hp / 8.750 rpm και τα 5,7 kgm / 7.000 rpm.

Τα φώτα είναι full-LED, υπάρχει δικάναλο ABS στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ στα φρένα υπεύθυνη είναι η J.Juan.

CFMOTO 700MT

Ελαφρώς διαφορετική είναι όσον αφορά στην απεικόνιση των ενδείξεων η νέα έγχρωμη TFT οθόνη οργάνων (TFT ήταν και στο τελευταίο 650MT).

CFMOTO 700MT

Και τέλος νέοι και πιο εργονομικοί είναι οι διακόπτες της μοτοσυκλέτας.

CFMOTO 700MT

Σημειώστε πως ενώ η CFMOTO έχει επίσημες φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης του 700MT στο global site της, ακόμα δεν έχει ανεβάσει κανένα επίσημο τεχνικό χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας.

Ετικέτες