Yamaha Tracer 300: «Αν ο κόσμος το ζητήσει θα το φτιάξουμε»

Επιβεβαίωση στον Ιταλικό τύπο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/8/2020

Μιλώντας στο νούμερο ένα ιταλικό περιοδικό, ο κ.Fabrizio Corsi, διευθυντής επικοινωνίας της Yamaha Ιταλίας, σχολίασε μεταξύ άλλων και την πρόθεση της Yamaha να παρουσιάσει μικρότερες εκδόσεις του Tenere ή του Tracer, λέγοντας χαρακτηριστικά πως κατασκευαστές όπως η BMW και η KTM έχουν δώσει νέα ώθηση στην κατηγορία με τα δικά τους μοντέλα και πως αν ο κόσμος ζητήσει κάτι τέτοιο από την Yamaha, τότε εκείνη θα το κάνει.

Ας ξεκαθαρίσουμε εδώ κάτι σημαντικό. Όταν ο διευθυντής επικοινωνίας της Yamaha Ιταλίας, μίας χώρας δηλαδή που από μόνη της μπορεί να αντλήσει δύο – τρεις ή τέσσερις χιλιάδες Tracer/Tenere 300 μόλις αυτά εμφανιστούν, κάνει τέτοιες δηλώσεις σε ένα μέσο με κύρος, τότε αυτό γίνεται για να μετρήσει τις αντιδράσεις. Δεν είναι μία κουβέντα που ειπώθηκε κάπου στα πεταχτά ή πέρασε σε κάποιο τρίτο site και έφυγε. Πρόκειται για απάντηση σε ευθεία ερώτηση στο νούμερο ένα περιοδικό της Ιταλίας, απόσπασμα της οποίας υπάρχει και στο site τους, με όλη την συνέντευξη να είναι επικεντρωμένη σε περισσότερα μοντέλα μικρότερου κυβισμού.

Αυτό σημαίνει πως ο κ.Corsi μίλησε για Tenere 300 ή Tracer 300 θέλοντας να μετρήσει ακριβώς αυτές τις αντιδράσεις για τις οποίες έκανε λόγο.

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε πως η φωτογραφία που βλέπουμε είναι ένα -αρκετά όμορφο- Tracer 250 που αποτελεί δημιουργία του ασιάτη Huzni8. Πρόκειται για ένα Yamaha YZF-R3 (στην ασιατική έκδοση προφανώς) στο οποίο ο ιδιοκτήτης έβαλε αναρτήσεις με μεγαλύτερη διαδρομή, τοποθέτησε φαρδύ τιμόνι και έκοψε το φαίριγνκ βάζοντας και ψηλότερη ζελατίνα. Κοιτώντας το υπό-συγκεκριμένες γωνίες, πράγματι έφτιαξε μία πολύ καλή εκδοχή ενός Tracer 250. Κι αυτό εμπνευσμένος από την φημολογία που υπάρχει στις ασιατικές αγορές για την έλευση ενός MT-25 Tracer έχοντας μάλιστα ξεκινήσει από το 2019 να μιλούν για Tracer 155.

Η ασιατική αγορά κινείται -εδώ και χρόνια- με φρενήρεις ρυθμούς, πολύ πιο γρήγορα από αυτό που θα ήθελαν οι κατασκευαστές καθώς ανατρέπεται ο προγραμματισμός τους ή πρέπει να προτρέχουν πολλά χρόνια μπροστά, καθώς τα νέα μοντέλα απαιτούν εξέλιξη ακόμη κι όταν βασίζονται σε υπάρχοντες κινητήρες και πλαίσια. Μέχρι και πριν από τέσσερα χρόνια η Ευρώπη δεν είχε την ζήτηση που απαιτούνταν για να καλύψει από μόνη της την δημιουργία ενός νέου μοντέλου, αυτό όμως αλλάζει. Ή καλύτερα έχει ήδη αλλάξει γενικά στην Ευρώπη και ακόμη περισσότερο στην χώρα μας που εδώ και καιρό οι μικρές Adventure έχουν τεράστια ζήτηση με τις κινέζικης κατασκευής μοτοσυκλέτες, να κάνουν την διαφορά στα νούμερα της αγοράς.

Αυτό επισημαίνει και ο Fabrizio Corsi, πως δεν υπάρχει ένας βασικός αντίπαλος σε αυτή την κατηγορία, ούτε δύο και τρεις, αλλά τόσο για τα 125 όσο και για τα 300 ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει πλέον τους πάντες.

Η Yamaha έχει μία πολύ δυνατή παρουσία στα 125 και 300 στην σειρά MT και ήδη έχει παρουσιάσει και retro έκδοση στο Tokyo Motor Show στα πλαίσια της σειράς XSR. Οπότε έτσι κι αλλιώς μεγαλώνει την γκάμα της στις μικρές κατηγορίες. Το θέμα είναι αν έπρεπε ήδη να έχει ένα τέτοιο μοντέλο, έχοντας χάσει το τρένο της εξέλιξης, μπαίνοντας τελευταία στην μάχη της κατηγορίας. Σε άλλο σημείο ο διευθυντής επικοινωνίας της Yamaha εξηγεί πως αυτό είναι ένα ζήτημα, διότι αφήνεις να εδραιωθούν ανταγωνιστές και να έχεις μετά πρόσθετο βάρος στην επικράτηση ενός νέου μοντέλου.

Είναι επίσης ζήτημα για την Yamaha αν πρέπει να μιλάμε για Tenere ή Tracer 300. Επικοινωνιακά και ως μέτρηση αντιδράσεων στον ψηφιακό κόσμο, ένα Tenere 300 δείχνει να έχει περισσότερη απήχηση, στην πράξη όμως ο κόσμος θα αγόραζε πιο εύκολα ένα Tracer 300. Η αγορά δεν επηρεάζεται πρακτικά από τα σχόλια που βλέπει ψηφιακά. Επίσης ένα Tracer 300 είναι πολύ πιο εύκολο να βγει στην παραγωγή με δεδομένο πως ταιριάζει και περισσότερο στις ασιατικές αγορές και είναι πιο προσιτό στους νέους που έχουν μικρή εμπειρία στο χώμα και θέλουν μία Α2 μοτοσυκλέτα με όρθια θέση οδήγησης και ίσως περισσότερο όγκο.

Ο κ.Corsi έκανε λόγο και για τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ή καλύτερα για την έλλειψη αυτών και κατά πόσο είναι σωστό να μην έχουν τα μικρότερα MT, ιδιαίτερα από την στιγμή που απευθύνονται σε νεαρούς αναβάτες. Ο κ.Corsi υπενθύμισε τότε πως ούτε και η μεσαία σειρά έχει, ούτε και το Tenere έχει traction control και επανέλαβε κάτι που έχουμε που λέμε συχνά στο περιοδικό, πως ο νέος οδηγός θα πρέπει να μάθει να οδηγεί χωρίς αυτά και μετά να ξεκινήσει να τα βάζει στην ζωή του. Αυτό είναι σωστό, αλλά όταν μιλάμε για κλειστό κι ασφαλές περιβάλλον, στους δίχως πρόσφυση ελληνικούς δρόμους και με οδηγούς που παραβιάζουν φανάρια, STOP, διασταυρώσεις και διπλές γραμμές, τα δεδομένα αλλάζουν… σε κάθε περίπτωση βέβαια, το ABS είναι εκεί και πλέον δουλεύει σωστά και στις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες.

Μετρώντας τις αντιδράσεις του κόσμου μέσα από συγκεκριμένα κανάλια επικοινωνίας με κύρος, σε σημαντικές αγορές όπως η Ιταλία, η Yamaha υπολογίζει τις δυνατότητες και καθορίζει τις μελλοντικές κινήσεις. Ανάμεσα στους Ιάπωνες κατασκευαστές, η Yamaha είναι η μόνη εταιρεία που αφουγκράζεται την Ευρωπαϊκή αγορά σε τέτοιο βαθμό δίνοντας βαρύτητα στην άποψη του κόσμου. Η Suzuki για παράδειγμα δεν ακούει τίποτα, δεν την νοιάζει τίποτα πέρα από τα νούμερα πωλήσεων που κάνει στην Ασία. Μιλώντας πολλά χρόνια πριν με σημαντικό στέλεχος της Honda στην Ιαπωνία, μου είπε πως η Honda δεν θα σταματήσει να δίνει βαρύτητα στην εξέλιξη νέων μοντέλων για την Ευρώπη, έναντι των πολλών περισσότερων αριθμών πωλήσεων που σημειώνει στις ασιατικές αγορές. Στην πράξη όμως υπάρχουν φορές που κι αυτοί δεν ακούν ακούν κανένα αλλά ακολουθούν μία άλλη πολιτική κάνοντας εκείνο που πιστεύουν πως θα αρέσει μόνο όταν το δουν και μερικές από αυτές τις φορές τους βγαίνει σε καλό, όπως με το X-Adv. Άλλες είναι αποτυχία, όπως με τα Vultus και DN-01. Η εξέλιξη ενός μοντέλου που πουλά περισσότερο στην Ευρώπη παρά στην Ασία αποφέρει πολύ μικρότερο κέρδος από το αντίστροφο και ο δικός μας φόβος είναι πάντα να μην κλείσει η ποιοτική ψαλίδα, όσο ανοίγει διάπλατα η αριθμητική. Η Kawasaki επίσης κοιτά τα νούμερα αλλά ταυτόχρονα ακολουθεί την δική της πορεία στην εξέλιξη της γκάμας και δυστυχώς κοιτά περισσότερο τι κάνει η Suzuki, παρά οι υπόλοιποι… Και η Suzuki δεν κάνει τίποτα σημαντικό για την γκάμα της στην Ευρώπη. Η Yamaha από την άλλη έχει δείξει έμπρακτα και με το Tenere 700 πως ακούει τον κόσμο, όταν πήρε πίσω το πρώτο σχέδιο και το έφτιαξε από την αρχή! Κι αυτή είναι άλλη μία φορά που ετοιμάζεται να το κάνει πράξη: «Αν υπάρξει ζήτηση, είμαστε έτοιμοι να την καλύψουμε».

Aprilia X 250TH – Αμερικανική αφιέρωση με 240 ίππους για 165 κιλά και φουλ carbon δισκόφρενα

Με αναρτήσεις Ohlins, εξαρτήματα carbon και αεροδυναμικά βοηθήματα από MotoGP
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

27/3/2026

Η Aprilia Racing παρουσίασε την Aprilia X 250TH, μία μοτοσυκλέτα περιορισμένης έκδοσης από το εργοστάσιο του Noale, που αποδίδει 240 ίππους για 165 κιλά, για τον εορτασμό των 250 χρόνων από τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και με εμφάνιση που θα μπορούσε να είχε σχεδιάσει ο Donald Trump.

Η σειρά X της ιταλικής φίρμας ξεκίνησε το 2019 με την RSV4 X, συνεχίστηκε το 2020 με την Tuono X, το 2022 με την RSV4 X Trenta, το 2024 με την RSV4 X ex3ma και το 2025 με την RSV4 X-GP που ουσιαστικά αντιπροσωπεύουν την κορυφή της πυραμίδας των εμπορικών μοντέλων της εταιρείας Aprilia.

Πρόκειται για την έκτη έκδοση της σειράς X που αποτελεί την επιτομή της αεροδυναμικής εξέλιξης με φτερά και πτερύγια που έρχονται από την RS-GP που αγωνίζεται στο MotoGP. Κουστούμι, φτερά και πτερύγια είναι κατασκευασμένα από άνθρακα και με τις ίδιες διαδικασίες που χρησιμοποιούνται για τις μοτοσυκλέτες MotoGP. Το κατακόρυφο φορτίο στην ευθεία είναι πέντε φορές μεγαλύτερο από αυτό της Aprilia RSV4, αυξάνοντας τη σταθερότητα και μειώνοντας τις σούζες ισχύος, ενώ στις στροφές το φορτίο είναι τριπλάσιο, προς όφελος της πρόσφυσης.

Aprilia

Η μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε στα πλαίσια του 3ου γύρου του MotoGP που πραγματοποιείται στις Η.Π.Α. και συγκεκριμένα στο Τέξας για να γιορτάσει την 250η επέτειο της υπογραφής της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, η οποία έλαβε χώρα στις 4 Ιουλίου 1776. Για τον λόγο αυτό, αποφασίστηκε να διατεθούν 25 από τις 30 μονάδες στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ οι υπόλοιπες μοτοσυκλέτες θα διατεθούν στον υπόλοιπο κόσμο, με τη "Stars and Stripes" εμφάνισή της, εμπνευσμένη από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας.

Aprilia

Η Aprilia X 250TH είναι εξοπλισμένη με κινητήρα V4 1099 κ.εκ. με γωνία 65°, ο οποίος αναπτύχθηκε από το αγωνιστικό τμήμα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 240 ίππους στις 13.750 σ.α.λ. (με τον κόφτη στις 14.100 σ.α.λ.) και με μέγιστη ροπή 13,35 kg.m στις 11.750 σ.α.λ. Η αυξημένη απόδοση επιτυγχάνεται από τον αυξημένο λόγο συμπίεσης που συμβάλει το αγωνιστικό φίλτρο αέρα Sprint Filter, το σύστημα εξάτμισης της SC Project και ο ξηρός συμπλέκτης STM. Τα νούμερα γίνονται πιο εντυπωσιακά, αν αναλογιστούμε πως το ξηρό βάρος της μοτοσυκλέτας ανακοινώνεται στα 165 κιλά.

Η Aprilia X 250TH, είναι η πρώτη και μοναδική μοτοσυκλέτα στον κόσμο που διατίθεται στην αγορά και είναι εξοπλισμένη με δίσκους διαμέτρου 340 mm από φουλ ανθρακόνημα – τα ίδια που χρησιμοποιούνται στο MotoGP και έρχεται να “κοντράρει” την Ducati Superleggera V4 Centenario με carbon κεραμικά δισκόφρενα, που σας δείξαμε λίγο νωρίτερα. Η χρήση δίσκων από carbon μεταφράζεται σε μισό βάρος σε σχέση με τους παραδοσιακούς δίσκους, συμβάλλοντας στη βελτίωση της συνολικής οδικής συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας, ενώ τα τακάκια που είναι επίσης από carbon, ζυγίζουν περίπου 30% λιγότερο σε σχέση με τα συνηθισμένα.

Aprilia

Η διαχείριση των ηλεκτρονικών συστημάτων γίνεται από τη μονάδα ελέγχου Aprilia Racing APX, μια άμεση εξέλιξη των συστημάτων που χρησιμοποιήθηκαν στο πρωτάθλημα WSBK, στο οποίο ο Biaggi κέρδισε με την RSV4 μία δεκαετία πίσω. Πρόκειται για μια μονάδα με πλήρως ρυθμιζόμενες παραμέτρους, ώστε να προσαρμόζεται στα στυλ οδήγησης και στις συνθήκες της πίστας. Το σύστημα APX επιτρέπει τη διαχείριση της λειτουργίας anti-wheelie, καθώς και της ισχύος, του traction control και του φρένου κινητήρα για κάθε ταχύτητα ξεχωριστά, ενώ συμπληρώνεται από ένα ενσωματωμένο σύστημα GPS.

Η Aprilia X 250TH διαθέτει πλαίσιο δύο δοκών από αλουμίνιο και συνδυάζεται με ρυθμιζόμενο πιρούνι Öhlins FKR μπροστά και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Öhlins TTX πίσω. Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει επίσης μεγάλα ψυγεία νερού και λαδιού με τεχνολογία από το WSBK και τιμονόπλακα με σειριακό αριθμό.

Οι 25 Aprilia X 250TH που θα διατεθούν στις Η.Π.Α θα πωληθούν προς 150.000 δολάρια, ενώ οι υπόλοιπες 5 θα διατεθούν σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, στην τιμή των 115.000 ευρώ + ΦΠΑ. Οι ιδιοκτήτες θα λάβουν επίσης έναν φορητό υπολογιστή Yashi με το λογισμικό για τη διαχείριση των παραμέτρων της ECU και των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ένα χαλάκι, ένα κάλυμμα μοτοσυκλέτας, μπροστινό και πίσω σταντ RCB από τιτάνιο, καθώς και κουβέρτες ελαστικών IRC.

Aprilia

Massimo Rivola, CEO της Aprilia Racing: “Για άλλη μια φορά, η Aprilia Racing παρουσιάζει ένα αποκλειστικό προϊόν που πλησιάζει ακόμη περισσότερο μια μοτοσυκλέτα MotoGP. Η Aprilia X 250TH είναι σαφώς ένα προϊόν για πραγματικούς γνώστες – κάτι που δεν έχει όμοιο του. Με την πάροδο των ετών, οι μοτοσυκλέτες της σειράς X έχουν γίνει ιδιαίτερα περιζήτητες τόσο από συλλέκτες όσο και από όσους επιθυμούν να βιώσουν μια συγκίνηση που πλησιάζει εξαιρετικά κοντά σε αυτή που νιώθουν οι αναβάτες του MotoGP.”