Aspar Circuit - Η πίστα του Jorge Martinez “Aspar” άνοιξε τις πύλες της

Ανακοινώθηκαν οι μέρες και ώρες λειτουργίας
motomagAspar Circuit – Η πίστα του Jorge Martinez “Aspar” άνοιξε τις πύλες της
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Μετά από σχεδόν ένα χρόνο αναμονής, οι εργασίες αναβάθμισης στην ιδιωτική πίστα Aspar ολοκληρώθηκαν, με το “Aspar Universe”, όπως αποκαλείται το τεράστιο σύμπλεγμα, να ανοίγει τις πύλες του στο κοινό από Πέμπτη μέχρι και Κυριακή, έχοντας ως στόχο να γίνει μήτρα νέων πρωταθλητών αλλά και ένας χώρος που θα μπορούν όλοι να διασκεδάσουν με ασφάλεια.

Σας έχουμε ήδη ενημερώσει για το μεγαλεπήβολο όραμα του θρυλικού τέως αναβάτη των GP και νυν ιδιοκτήτη ομάδας σε Moto2 και Moto3, Jorge Martinez “Aspar”. Με έδρα την Guadassuar της Valencia, το τεράστιο σύμπλεγμα της πίστας Aspar απλώνεται σε συνολική έκταση 370.000 τ.μ. και διαχωρίζεται σε τέσσερα τμήματα. Η κύρια ασφάλτινη πίστα έχει συνολικό μήκος 2,2 χιλιομέτρων, ενώ η χωμάτινη φτάνει τα 1,1 χιλιόμετρα. Όπως είναι φυσικό τα καρτ δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν, έχοντας μία δική τους πίστα 850 μέτρων.

Στον αχανή χώρο βρίσκουμε επίσης την ακαδημία Aspar KSB Sport, η οποία μαζί με τις δύο εκπαιδευτικές της πίστες καταλαμβάνει συνολικά 18.000 τ.μ. Ακόμη, υπάρχει το Μουσείο Aspar, τα paddock που απλώνονται σε έναν χώρο 10.000 τ.μ., χώρος στάθμευσης, αίθουσα ενημέρωσης, εστιατόριο, χώρος εκδηλώσεων και αναρρωτήριο. Μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο μηχανοκίνητο θεματικό πάρκο.

Aspar Circuit – Η πίστα του Jorge Martinez “Aspar” άνοιξε τις πύλες της

Οι εγκαταστάσεις αυτές δίνουν τη δυνατότητα στην Aspar Circuit να εξελιχθεί σε ένα μοναδικό περιβάλλον, ικανό να φιλοξενήσει πλήθος δραστηριοτήτων. Η αρχή έγινε στις 15 Μαΐου 2024, ημερομηνία-σταθμός, όπου η πίστα ανακοίνωσε ότι ανοίγει τις πύλες της στο κοινό. Όσοι το επιθυμούν θα έχουν τη δυνατότητα να ενοικιάσουν καρτ (παιδικά, ενηλίκων και διθέσια), με τα οποία θα μπορούν να τρέχουν στην πίστα και να αγωνίζονται. Εννοείται ότι υπάρχει πρόβλεψη και για όσους έχουν δικό τους καρτ, οι οποίοι θα μπορούν βάσει προγραμματισμού να οδηγήσουν στην πίστα. Για τους μοτοσυκλετιστές τώρα, η Aspar Circuit δίνει την δυνατότητα σε όσους θέλουν να τρέξουν με την δική τους μοτοσυκλέτα στην μεγάλη πίστα.

Οι διαδρομές μπορούν να δεχτούν αλλαγές, με στόχο προπονήσεις και ιδιωτικές δοκιμές, ένα χαρακτηριστικό που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα ομάδες και αναβάτες, καθώς με αυτόν τον τρόπο έχουν την δυνατότητα να δοκιμάσουν τα όριά τους σε διαφορετικές περιπτώσεις, που απεικονίζουν διαφορετικές πίστες. Η αχανής έκταση παρέχει ακόμη υπηρεσίες για την διοργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων, παρουσιάσεων, συνέδριων και ό,τι άλλο επιθυμεί κάποια εταιρεία.

Η πίστα θα είναι ανοιχτή τέσσερις ημέρες της  εβδομάδας, από Πέμπτη μέχρι και Κυριακή. Για την κύρια ασφάλτινη πίστα των 2,2 χιλιομέτρων, οι ώρες λειτουργίας έχουν οριστεί από τις 9:00 π.μ. μέχρι και τις 6:00 μ.μ. (τοπική ώρα), ενώ για αυτή των καρτ το ωράριο διευρύνεται από τις 9:00 το πρωί μέχρι και τις 8:00 το απόγευμα. Το εστιατόριο, το οποίο αποτελεί τμήμα του συμπλέγματος Aspar θα ανοίγει τις πύλες του την ίδια ώρα με τις πίστες και θα παραμένει ανοιχτό μέχρι και τις 7:00 μ.μ.

Aspar Circuit – Η πίστα του Jorge Martinez “Aspar” άνοιξε τις πύλες της

Δεν σταματάμε όμως εδώ, καθώς η πίστα του Jorge Martinez θέλει να αποτελέσει ταυτόχρονα και φυτώριο νέων αναβατών, περικλείοντας στους κόλπους της, τη σχολή Aspar KSB Sport, με τα γραφεία της να βρίσκονται εντός του χώρου. Στόχος της ακαδημίας είναι η εύρεση, ανάπτυξη και εξέλιξη νέων ταλέντων, τόσο για μέσα στις πίστες, όσο και έξω από αυτές, στα box. Επιπροσθέτως, θα περιλαμβάνονται προγράμματα εκπαίδευσης οδήγησης μοτοσυκλέτας για όλα τα επίπεδα και ηλικίες. Από την άλλη, οι μηχανολόγοι του Τεχνικού τμήματος της Aspar KSB θα μπορούν να εφαρμόσουν πρακτικά τις γνώσεις τους, εντός επαγγελματικού περιβάλλοντος.

Τέλος, η τεράστια έκταση της πίστας προβλέπεται να αποτελέσει ταυτόχρονα και τα κεντρικά της αγωνιστικής ομάδας Aspar, από το Ισπανικό Πρωτάθλημα μέχρι και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP. Έτσι, γίνεται πιο εύκολο για τις εταιρείες και τους χορηγούς να έρθουν σε επαφή με την ισπανική ομάδα.

Η συγκεκριμένη πίστα αποτελεί το απαύγασμα μίας γενικότερης φιλοσοφίας γύρω από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που διατρέχει ολόκληρη την Ισπανία. Για να φτάσει όμως εκεί, δημιουργώντας τεράστιας έκταση συμπλέγματα, που μεταξύ άλλων αποτελούν και φυτώρια νέων πρωταθλητών, πέρασε από πολλά στάδια. Όπως έχουμε ξαναπεί, για να μπορέσουμε κάποια στιγμή κι εμείς να φτάσουμε σε ένα υψηλό επίπεδο θα πρέπει να ξεκινήσουμε από πιο χαμηλά, φτιάχνοντας πίστες για τον κόσμο και τα εθνικά πρωταθλήματα. Αντί λοιπόν να συζητάμε για πίστες MotoGP και F1 που απαιτούν τεράστια οικονομικά ποσά για να στηθούν και να καλύψουν τις προδιαγραφές, θα ήταν καλό να ξεκινήσουμε την κουβέντα από πιο γερές βάσεις, φτιάχνοντας πίστες που θα έχουν έσοδα από τους αναβάτες, αλλά και από εταιρείες. Η Ελλάδα έχει πολλούς χώρους, όπου μπορούμε να φτιάξουμε πίστες και χάρη στο ορεινό της ανάγλυφο να είναι και αρκούντως τεχνικές. Πρέπει όμως να ξεκινήσουμε από χαμηλά, χτίζοντας το επίπεδο και την φιλοσοφία γύρω από τους αγώνες, για να φτάσουμε κάποια στιγμή να συζητάμε για Παγκόσμια Πρωταθλήματα.

Ετικέτες

MotoGP, Brno: Ο Alex Rins αποκάλυψε το σοβαρό πρόβλημα στα ηλεκτρονικά που τον οδήγησε στην εγκατέλειψη

"Ρίσκαρα τη ζωή μου" - Γενικευμένη απογοήτευση στο στρατόπεδο της Yamaha
Rins
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Alex Rins αποκάλυψε ότι ένα επίμονο πρόβλημα στα ηλεκτρονικά της Yamaha έκανε τη μοτοσυκλέτα του απρόβλεπτη και επικίνδυνη στον αγώνα του Brno, οδηγώντας τον τελικά στην εγκατάλειψη λίγους γύρους πριν από τον τερματισμό.

Ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα που είχε εμφανιστεί και στις δοκιμές της Παρασκευής, με το σύστημα anti-wheelie να λειτουργεί απρόβλεπτα στις εξόδους συγκεκριμένων στροφών της τσέχικης πίστας.

Μετά την πτώση του Fabio Quartararo στον πρώτο γύρο, ο Rins ανέβηκε στη 16η θέση, όμως στη συνέχεια δέχθηκε προσπεράσεις από τους Toprak Razgatlioglu και Jack Miller. Καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις και τελικά επέστρεψε στα pits τέσσερις γύρους πριν από την καρό σημαία.

"Είχαμε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά την Παρασκευή και σήμερα στον αγώνα εμφανίστηκε ξανά," δήλωσε ο Rins.

"Ρίσκαρα τη ζωή μου οδηγώντας με αυτό το πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα. Έτσι αποφάσισα να μπω στα pits, γιατί κινούμαστε με 350 χλμ./ώρα, δεν είναι αστείο και πρέπει να έχεις τα πάντα υπό έλεγχο, να λειτουργούν τέλεια. Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε η κατάσταση γίνεται πραγματικά επικίνδυνη."

Ο Rins εξήγησε ότι το πρόβλημα παρουσιαζόταν κυρίως στις εξόδους των στροφών 4 και 12, στα ανηφορικά τμήματα της πίστας.

"Άνοιγα το γκάζι, οι στροφές του κινητήρα ανέβαιναν και κάποια στιγμή το anti-wheelie έκοβε την ισχύ και μετά επανερχόταν ξανά. Ήταν εντελώς απρόβλεπτο."

Παρότι τερμάτισε 14ος στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, ο Rins παραδέχθηκε ότι οι προσπάθειες των αναβατών που αγωνίζονται μακριά από τις πρώτες θέσεις συχνά περνούν απαρατήρητες.

"Όταν βλέπω τους αγώνες από το σπίτι, ούτε εγώ δεν μπορώ να δω τον εαυτό μου στην τηλεόραση! Είναι κρίμα, γιατί δίνουμε τα πάντα. Ακόμη κι όταν δεν παλεύουμε για βαθμούς, νιώθουμε όλους τους μύες να συσπώνται και κρατάμε την αναπνοή μας σχεδόν για μισό γύρο. Γι' αυτό όταν συμβαίνει ένα τέτοιο πρόβλημα, η απογοήτευση είναι τεράστια."

Ο Rins, νικητής αγώνων MotoGP τόσο με Suzuki όσο και με Honda γνωρίζει ήδη ότι δεν θα βρίσκεται στη Yamaha το 2027.

Παρά τη δύσκολη κατάσταση, ο Rins κράτησε επαγγελματική στάση: "Δεν μπορώ να παραπονεθώ. Είμαι εργαζόμενος της ομάδας και πληρώνομαι για να κάνω αυτή τη δουλειά. Πρέπει να είμαι πάντα έτοιμος και να προπονούμαι στο 100%. Ακόμη κι όταν νιώθω ότι δεν υπάρχει υποστήριξη, πρέπει να είμαι έτοιμος. Όπως τώρα που μπήκα στα pits, εξήγησα ποιο ήταν το πρόβλημα και όλοι έμειναν σιωπηλοί."

Από την πλευρά της Yamaha, ο διευθυντής της εργοστασιακής ομάδας Massimo Meregalli επιβεβαίωσε το περιστατικό. "Ο Alex έκανε ό,τι μπορούσε κάτω από δύσκολες συνθήκες και συνέχισε να πιέζει μέχρι που αισθάνθηκε μια περίεργη δυσλειτουργία, επιλέγοντας τελικά να επιστρέψει στο γκαράζ."

Ο Toprak Razgatlioglu ήταν ο καλύτερος αναβάτης της Yamaha στον αγώνα τερματίζοντας 14ος, ενώ ο Jack Miller ολοκλήρωσε το Grand Prix στη 16η θέση.