Aprilia: 30 χρόνια επιτυχίες

Στο Misano η επέτειος των επιτυχιών
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

11/9/2017

To Σαββατοκύριακο του MotoGP στο Misano, συμπληρώθηκαν τριάντα χρόνια από την πρώτη νίκη της Aprilia στους αγώνες Grand Prix, στην κατηγορία 250 με τον Loris Reggiani στις 30 Αυγούστου 1987, ακριβώς σε αυτή την πίστα.

Ήταν μία νίκη που σηματοδότησε την έναρξη μιας νικηφόρου αγωνιστικής ιστορίας σε όλες τις κατηγορίες. Σήμερα, την τροπαιοθήκη του αγωνιστικού τμήματος κοσμούν 54 παγκόσμιοι τίτλοι από διάφορα πρωταθλήματα, μεταξύ των οποίων 38 σε αγώνες Grand Prix με 294 νίκες.

Ο εορτασμός αυτής της νίκης πλαισιώθηκε επίσης από την FMI (Ιταλική Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας) που με την ευκαιρία του MotoGP στο Misano, βράβευσε την Aprilia γι' αυτή αυτή την πρώτη της νίκη σε παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ένας φόρος τιμής  σε μια νικηφόρα τεχνική και αγωνιστική ιστορία, που έχει εκπαιδεύσει εξαιρετικές γενιές αναβατών και τεχνικών.

“Ως ομοσπονδία, είμαστε υπερήφανοι για τον εορτασμό αυτής της επετείου, της θριαμβευτικής πρώτης νίκη της Aprilia σε παγκόσμιο πρωτάθλημα, που κατακτήθηκε από ένα Ιταλό αναβάτη, τον Loris Reggiani, εδώ στο Misano." δήλωσε ο Giovanni Copioli, Πρόεδρος of FMI. Ο Romano Albesiano, ο manager της Aprilia Racing, δήλωσε από τη μεριά του πως "ανατρέχοντας στην πρώτη νίκη της Aprilia σήμερα, ανακαλύπτουμε μία εξαιρετική ιταλική κληρονομιά επιτυχιών. Η φανταστική επίδοση του Loris Reggiani αποτέλεσε το πρώτο βήμα σε μια αλυσίδα με 294 νίκες και 38 τίτλους σε MotoGP, που συνοδεύονται από 7 τίτλους σε παγκόσμια πρωταθλήματα Superbike και επιτυχίες σε αγώνες off-road. Σήμερα η Aprilia Racing αντιπροσωπεύει την πιο τεχνολογικά προηγμένη πλευρά του Ομίλου Piaggio."

Ετικέτες

MotoGP-Honda: Χάνει προνόμια με την άνοδο στα γκρουπ δυναμικότητας - Λιγότερες παραχωρήσεις το 2026

Η 7η θέση του Marini προβιβάζει τη Honda στην τρίτη κατηγορία κατασκευαστών
Honda Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/11/2025

Η Honda συγκέντρωσε ακριβώς τους εννέα βαθμούς που χρειαζόταν στη Βαλένθια και ανεβαίνει επίσημα ένα γκρουπ δυναμικότητας ως κατασκευαστής, από το τελευταίο D στο αμέσως επόμενο C.

Μετά από μια δύσκολη διετία, όπου η Honda προσπάθησε να αξιοποιήσει στο μέγιστο τα προνόμια που έφερνε μαζί της η κατάταξη της εταιρείας στο "D", το τελευταίο γκρουπ δυναμικότητας για τους κατασκευαστές, ήρθε η ώρα του προβιβασμού για τους Ιάπωνες που "πληρώνουν" τώρα την πρόοδό τους, με τα προνόμια του εργοστασίου να περιορίζονται καθώς η ανταγωνιστικότητα των μοτοσυκλετών του αυξάνεται.

Ήταν ένα από τα μεγάλα παρασκήνια του φινάλε στη Βαλένθια. Μετά από 22 Grand Prix και το μέγιστο των 37 βαθμών ανά αγώνα, η Honda χρειαζόταν εννέα βαθμούς για να ανέβει στην κατάταξη του συστήματος παραχωρήσεων (concessions) και χάρη στην 7η θέση του Luca Marini κέρδισε ακριβώς εννέα!

Αυτό σημαίνει ότι η Honda χάνει κάποια από τα προνόμια του τελευταίου γκρουπ δυναμικότητας που έδιναν τη δυνατότητα σε έναν κατασκευαστή να βελτιώσει ταχύτερα τη μοτοσυκλέτα του και να αυξήσει έτσι τις πιθανότητες να πιάσει τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα από 260 ελαστικά δοκιμών που είχε στη διάθεσή της η Honda πέφτει στα 220, οι ελεύθερες δοκιμές με οποιονδήποτε αναβάτη περιορίζονται πλέον μόνο στους δοκιμαστές της ομάδας, οι πίστες ιδιωτικών δοκιμών από ελεύθερες, περιορίζονται σε τρεις, ενώ οι κινητήρες μειώνονται σε οκτώ από δέκα, χωρίς δυνατότητα εξέλιξης εντός της σεζόν. Τέλος, επιτρέπεται μόνο μία αναβάθμιση αεροδυναμικού πακέτου βοηθημάτων. Το μόνο που παραμένει ίδιο για τους Ιάπωνες είναι οι έξι wildcard συμμετοχές.

Μένει να δούμε εάν μπορεί να συνεχίσει αυτή την πρόοδο και μέσα στο 2026, ακόμα και με τις λιγότερες διευκολύνσεις την κατηγορίας C, με τα πρώτα δείγματα γραφής να αναμένονται την Τρίτη, στις δοκιμές της Βαλένθια. Από την πλευρά της στρατηγικής πάντως και με βάση το πώς εξελίχθηκε η χρονιά το όφελος για τη Honda θα ήταν μεγαλύτερο αν παρέμενε στο τελευταίο γκρουπ D, όπου τώρα πλέον βρίσκεται μόνο η Yamaha.