Aprilia MotoGP Sepang Test - Μετρώντας το αόρατο

Στα χνάρια της F1, η αεροδυναμική στο MotoGP απασχολεί όλο και περισσότερο τους κατασκευαστές
motomag Aprilia MotoGP Sepang Test – Μετρώντας το αόρατο
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

6/2/2024

Κατά την πρώτη ημέρα του τριήμερου τεστ της Sepang είδαμε όλες τις ομάδες να δοκιμάζουν νέα αεροδυναμικά πακέτα στις μοτοσυκλέτες τους, με στόχο να κόψουν κάποια δέκατα τα οποία θα αποδειχτούν πολύτιμα τη φετινή αγωνιστική χρονιά. Ωστόσο από όλες τις αγωνιστικές κατασκευές αυτή που συγκέντρωσε τα βλέμματα όλων ήταν η RS-GP, με το πρωτότυπο της Aprilia να χρησιμοποιεί μία περίεργη συσκευή στο πίσω μέρος της ουράς.

Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά βλέπουμε τις ομάδες να δαπανούν υπέρογκα ποσά -η Ducati ήταν αυτή που πολλά χρόνια πριν ξεκίνησε την πραγματική μελέτη της αεροδυναμικής στο MotoGP- ώστε να εξελίξουν τα αεροδυναμικά τους πακέτα ενώ πολλές φορές οι αεροδυναμιστές των ομάδων “αντιγράφουν” τις ιδέες των συναδέλφων τους από την F1.

Aprilia MotoGP Sepang Test – Μετρώντας το αόρατο

Κάτι τέτοιο συνέβη λοιπόν και στo τεστ της Sepang. Κατά τη διάρκεια του τεστ είδαμε στην πίστα την RS-GP του Miguel Oliveira να έχει στο πίσω τμήμα της ουράς μία περίεργη συσκευή η οποία έμοιαζε σαν κεραία τηλεόρασης.

Η αλήθεια είναι πως ούτε κεραία τηλεόρασης είναι αυτή η συσκευή ούτε απλώστρα για ρούχα. Το εν λόγω σύστημα λέγεται Aero Rake και είναι ειδικά διαμορφωμένες σχάρες αισθητήρων pitot που τοποθετούνται σε στρατηγικά σημεία κατά τις δοκιμές ενός οχήματος, ώστε να μελετηθεί η ροή του αέρα γύρω από το συγκεκριμένο σημείο.

Στην περίπτωση της Aprilia οι τεχνικοί της εταιρείας θέλουν να μελετήσουν το πως μορφοποιείται ο αέρας γύρω από το νέο αεροδυναμικό πακέτο τύπου “Batmobile” που είδαμε στις δοκιμές. 

Aprilia MotoGP Sepang Test – Μετρώντας το αόρατο

Οι αεροδυναμιστές της Aprilia δεν γνωρίζουμε τι συμπεράσματα έβγαλαν από τα δεδομένα του Aero Rake το οποίο είδαμε στην RS-GP, ωστόσο σύντομα θα μάθουμε περισσότερα για αυτήν την δοκιμή. Στους οπαδούς μπορεί να ξενίζει η ιδέα των νέων αεροδυναμικών πακέτων ωστόσο μην απορήσουν αν δουν και άλλες πρακτικές από την F1 όπως τα Flow-Vis Paint (ειδικά χρώματα με βάση το νερό που τοποθετούνται σε διάφορα σημεία με σκοπό να καταγράψουν την ροή πάνω στην οριακή επιφάνεια).

Aprilia MotoGP Sepang Test – Μετρώντας το αόρατο
Ετικέτες

MotoGP-Motul: Ανανέωση συνεργασίας έως και το 2030

Χορηγός τίτλου για τους γύρους σε Ιαπωνία και Βαλένθια
MotoGP Motul Partnership till 2030
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/12/2025

Η Motul και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP προχωρούν σε νέα πενταετή ανανέωση της συνεργασίας τους, δίνοντας συνέχεια σε μία σχέση που κρατάει ήδη πάνω από 15 χρόνια.

Η Motul και τα MotoGP επισημοποίησαν την επέκταση της συνεργασίας τους έως και το 2030, συνεχίζοντας μια σχέση που ξεπερνά ήδη τα 15 χρόνια. Η συμβολή της Motul στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών αφορά χορηγίες σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, πλήθος καμπανιών και ψηφιακών ενεργειών για τους φιλάθλους, καθώς και την ονοματοδοσία, ως βασικός χορηγός των Motul Grand Prix της Ιαπωνίας και Motul Grand Prix της Βαλένθια.

Η συνεργασία εστιάζει στη σύνδεση με τους φιλάθλους μέσω φυσικών και ψηφιακών δράσεων που ενώνουν την αγωνιστική κληρονομιά και την τεχνογνωσία της Motul με τις αξίες του MotoGP ως το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο. Η νέα πενταετία στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση αυτής της βάσης, φέρνοντας το MotoGP σε ακόμη ευρύτερο κοινό.

Η Andreea Culcea, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Motul, δήλωσε, "Η ανανέωση της συνεργασίας μας με τα MotoGP δείχνει τη μακροχρόνια δέσμευσή μας στον ανταγωνισμό και την καινοτομία. Η συμμετοχή μας στο κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας μας επιτρέπει να ενσαρκώνουμε το τι σημαίνει να είσαι συνδημιουργός της απόδοσης, δουλεύοντας πλάι στους καλύτερους ώστε να ωθούμε διαρκώς τα όρια της τεχνολογίας και του πάθους."

Ο Dan Rossomondo, Εμπορικός Διευθυντής της Dorna Sports, πρόσθεσε, "Είμαστε χαρούμενοι που συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με τη Motul. Είναι ένας μακροχρόνιος συνεργάτης και προσφέρει πολύ περισσότερα από μια απλή χορηγία, καθώς μαζί έχουμε δημιουργήσει συναρπαστικές εκδηλώσεις για τους φιλάθλους, στοχευμένες καμπάνιες και έχουμε λανσάρει καινοτόμα προϊόντα. Grand Prix όπως ο τελικός της σεζόν στη Βαλένθια, με βασικό χορηγό τη Motul, αποτελούν πρότυπο για το πώς θέλουμε να είναι τα Σαββατοκύριακα των αγώνων, γεμάτα δραστηριότητες που δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι η Βαλένθια ήταν το μέρος όπου έπρεπε να βρίσκεται κανείς. Ανυπομονούμε για το επόμενο βήμα αυτής της συνεργασίας και να δουλέψουμε με τη Motul ώστε να μεταφέρουμε το MotoGP σε ένα ακόμη ευρύτερο κοινό."

Η νέα συμφωνία επιβεβαιώνει τη σταθερή στρατηγική σύμπλευση μεταξύ των δύο πλευρών και τη δέσμευσή τους να εξελίσσουν συνεχώς την εμπειρία των αγώνων για τους φιλάθλους ανά τον κόσμο.

Ετικέτες