Carmelo Ezpeleta: Το μέλλον MotoGP & SBK. Γιατί δεν έδωσε θέση στην Kawasaki

… και γιατί δεν σηκώνει το τηλέφωνο ο Rossi
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/2/2020

Το μεγάλο αφεντικό της Dorna έδωσε πριν λίγες ημέρες μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη, όπου όχι μόνο αποκαλύπτει τα σχέδια για το μέλλον των MotoGP και των SBK, αλλά και δημοσιοποιεί γεγονότα που αφορούν συγκεκριμένες ομάδες, εταιρείες και αναβάτες. Πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να βρεις έναν γενικό τίτλο για όσα λέει ο Carmelo Ezpeleta, καθώς απαντά με ευθύτητα σε όλα τα καυτά θέματα των αγώνων μοτοσυκλέτας.

Από τα οικονομικά στοιχεία των ομάδων, από ποιες εταιρείες μπορούν να συμμετέχουν στα MotoGP, έως το μέλλον του Rossi και την υπόθεση doping του Iannone, οι απόψεις του Ezpeleta είναι κάθε μία της μια είδηση για ξεχωριστό άρθρο. Ας ξεκινήσουμε από την άποψή του για τον σαφή διαχωρισμό των MotoGP και των SBK. Ο Ezpeleta είπε πως για την Dorna, τα MotoGP είναι ξεκάθαρα το No1 πρωτάθλημα και τα SBK είναι η No2 κατηγορία. Αυτό εξόργισε πολύ κόσμο, που θεωρεί πως τα SBK πρέπει να έχουν την ίδια βαρύτητα.

Όμως η απόφαση της Dorna να αγοράσει τα δικαιώματα των SBK από την Flamini βασιζόταν εξ αρχής σε αυτό το σκεπτικό. Έτσι όταν η Kawasaki ζήτησε από την Dorna να συμμετάσχει σε μερικούς αγώνες των MotoGP ως Wild Cart ο Jonathan Rea με την ZX10RR, η απάντηση ήταν αρνητική. Οι λόγοι της άρνησης είναι ξεκάθαρα οικονομικής φύσεως σύμφωνα με τον Ezpeleta και στόχος του είναι να προστατέψει τα συμφέροντα των ομάδων που ήδη συμμετέχουν στα MotoGP. Οι ομάδες των MotoGP χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τις εργοστασιακές και τις ανεξάρτητες δορυφορικές. Κάθε ομάδα υπογράφει συμβόλαιο συμμετοχής με την Dorna, το οποίο περιέχει οικονομικές υποχρεώσεις αλλά και οικονομικές απολαβές για τις δύο πλευρές.

Τα συμβόλαια αυτά σε συνδυασμό με τον περιορισμό των συμμετοχών σε κάθε αγώνα, είναι το βασικό εργαλείο των ομάδων για να πάρουν (πολλά…) χρήματα από όσους θέλουν να διαφημιστούν στα φαίρινγκ των μοτοσυκλετών τους. Αν μπορούσε ο καθένας να συμμετέχει επιλεκτικά σε αγώνες των MotoGP, αυτομάτως θα γινόταν ένα χάος με τους χορηγούς. Δηλαδή αν επέτρεπαν στην Kawasaki να τρέχει όποτε ήθελε στα MotoGP, αυτομάτως θα υποβαθμιζόταν η αξία του συμβολαίου συμμετοχής, που έχουν στα χέρια τους οι ομάδες των MotoGP και τις δεσμεύει να ακολουθούν όλο το πρωτάθλημα:

Η απάντηση στην Kawasaki ήταν αρνητική, διότι αυτή τη στιγμή έχουμε καταφέρει η θέση μιας ομάδας στα MotoGP να έχει πραγματική εμπορική αξία. (Όντως η KTM έπρεπε να πληρώσει την Tech 3 για να μπορέσει να έχει 4 μοτοσυκλέτες στο πρωτάθλημα και δεν μπορούσε να φτιάξει δεύτερη δική της ομάδα).

Οι συμμετοχές Wild Card θα παραμείνουν προνόμοιο μόνο για τις ομάδες που ήδη συμμετέχουν στο πρωτάθλημα”, συμπλήρωσε. Αυτό με την σειρά του σημαίνει πως αν η Kawasaki, BMW ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία θέλει να μπει στα MotoGP θα πρέπει να πληρώσει μια δορυφορική ομάδα που ήδη έχει συμβόλαιο συμμετοχής με την Dorna, όπως είναι η LCR, η Avintia, η Pramac κ.τ.λ. Οι θέσεις είναι συμπληρωμένες και σύμφωνα με όσα θα ισχύσουν από το 2022 έως το 2026, οι δορυφορικές ομάδες θα πάρουν 1,5 εκ ευρώ από την Dorna, αντί για το 1εκ. που παίρνουν έως τώρα, δηλαδή θα καλύπτει σχεδόν το μισό κόστος ενοικίασης μιας μοτοσυκλέτας που ανέρχεται περίπου στα 2-2,5εκ. ευρώ. Ταυτόχρονα όλες οι ομάδες θα πάρουν επιπλέον χρήματα για τους δύο αγώνες που θα προστεθούν στο ημερολόγιο και θα είναι στην Ασία!

Τα εργοστάσια και η Dorna θέλουν να εκμεταλλευτούν εμπορικά τις τεράστιες πληθυσμιακά αγορές τις Ασίας και σύμφωνα με τον Ezpeleta, όσες πίστες προστεθούν στην Ασία θα αφαιρεθούν από εκείνες της Ιβηρικής Χερσονήσου με το σύστημα rotation. Μιλάει για το γεωγραφικό φάσμα της Ιβηρικής Χερσονήσου, βάζοντας μέσα σε αυτές τις πίστες και το Portimao της Πορτογαλίας, που μέχρι τώρα ήταν μόνο στο πρόγραμμα των SBK. Δεν αποκάλυψε για ποιες πίστες τις Ασίας μιλάει, αλλά είπε πως οι αποφάσεις έχουν παρθεί ήδη. Προφανώς και η Ινδονησία είναι μία από αυτές, το ζήτημα ήταν να κατονομάσει τις υπόλοιπες. Κι αν για κάποιους όλα αυτά τα διαδικαστικά θέματα δεν έχουν τόσο πιπεράτη γεύση, το αφεντικό της Dorna φρόντισε να πει και δύο ιστορίες πίσω από τη σκηνή με κεντρικούς ήρωες τον Valentino Rossi, τον Alvaro Bautista και τον Andrea Iannone. Ο Rossi για τον Ezpeleta είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο των MotoGP, τόσο σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, όσο και σε εμπορικό επίπεδο.

Η εταιρεία VR46 έχει τόσες εμπορικές και αγωνιστικές δραστηριότητες που ο Valentino Rossi μπορεί να επιλέξει όποιον δρόμο θέλει για το μέλλον του. Ο Ezpeleta είπε πως μιλώντας με τον Rossi κατάλαβε πως ο Ιταλός superstar δεν σκοπεύει να ζητήσει από την Dorna να φτιάξει δική του ομάδα στα MotoGP, όμως την ίδια στιγμή δεν απέκλεισε την περίπτωση να του το ζητήσει στο μέλλον. Είπε επίσης πως η ηλικία του Rossi δεν πρέπει να αποτελέσει κριτήριο για την αποχώρησή του από τους αγώνες. “Από φυσική κατάσταση, τώρα είναι πιο δυνατός παρά ποτέ! Γιατί τώρα γυμνάζεται ενώ παλιά όχι. (?)

Εκτιμώ τον Rossi και έχουμε μια σχέση αλληλοσεβασμού, έστω κι αν δεν μου απαντάει στα τηλέφωνα! Θα τον πάρω για τα γενέθλια του και ξέρω από τώρα πως δεν θα το σηκώσει. Ξέρω επίσης πως αργότερα θα με πάρει εκείνος πίσω. Έτσι κάνει πάντα. ” Με αφορμή την φιλολογία γύρω από την αποχώρηση του Rossi, ο Ezpeleta αποκάλυψε πως εκείνος ήταν που πίεσε τον Bautista να μην σταματήσει και να πάει στα SBK. Βγάζει περισσότερα χρήματα απ’ ότι θα έβγαζε αν έμενε σε κάποια μικρή ομάδα των MotoGP”! Σε ότι αφορά την υπόθεση του Iannone, ο Ezpeleta πιστεύει πως ο Ιταλός αναβάτης δεν προσπάθησε να κρύψει κάτι κι αυτό είναι πειστήριο που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας.”Έδωσε αμέσως δείγμα όταν του ζητήθηκε. Αυτό το επιβεβαιώνω με απόλυτη σιγουριά. Πιστεύω πως αν ήθελε να κρύψει κάτι θα καθυστερούσε τη δειγματοληψία ώστε να πιεί νερό και να αλλάξει την περιεκτικότητα των ούρων. Έκανε και το τεστ με τα μαλλιά και περιμένουμε τα αποτελέσματα. Η FIM πρέπει να φτιάξει δική της λίστα με ποιες ουσίες απαγορεύονται και ποιες όχι, αντί να έχουμε την ίδια με του κλασσικού αθλητισμού”.      

Ετικέτες

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.