Crutchlow εξοργισμένος: Τα "χώνει" στην Dorna!

"Γελοία η ποινή", δήλωσε
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/4/2019

Ο Cal Crutchlow ήταν ένας από τους αναβάτες που ήλπιζαν –και μπορούσαν- να πετύχουν έναν τερματισμό στο βάθρο, στον αγώνα της Αργεντινής. Όμως οι αγωνοδίκες είχαν άλλη γνώμη, καθώς του επιβλήθηκε ποινή διέλευσης από τα πιτς για άκυρη εκκίνηση, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ξαναφτάσει το γκρουπ των πρωτοπόρων, αφού από την πέμπτη θέση βρέθηκε στην 22η.
Μετά τον τερματισμό του αγώνα μάλιστα, οι κάμερες των κατέγραψαν να μπαίνει σε πολλά box άλλων ομάδων, προκειμένου να βρει μια πόρτα που θα τον οδηγούσε στην πίσω μεριά των paddock για να πάει όσο πιο σύντομα γινόταν στα γραφεία των αγωνοδικών. Τελικά βρήκε το πέρασμα μέσα από το box του Maverick Vinales, σε ένα πρωτοφανές σκηνικό!
Ο αναβάτης της LCR ζήτησε και πήρε το τηλεοπτικό υλικό από τις ειδικές κάμερες που είναι τοποθετημένες στην σχάρα εκκίνησης, που δείχνουν ότι η μετακίνησή του ήταν μικρότερη από ένα εκατοστό. Οι οργανωτές παρέπεμψαν τον Crutchlow στο άρθρο 1.18 της ενότητας 14, το οποίο αναφέρει: "Όποιος αναβάτης κάνει βιαστική εκκίνηση θα είναι υποχρεωμένος να κάνει διέλευση από τα πιτς, όπως περιγράφεται στο άρθρο 1.19. Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι στατική την ώρα που σβήνουν τα κόκκινα φώτα. Η άκυρη εκκίνηση προσδιορίζεται από την κίνηση της μοτοσυκλέτας προς τα εμπρός, την ώρα που σβήνουν τα φώτα. Σε περίπτωση ελάχιστης κίνησης και σταματήματος, όσο τα κόκκινα φώτα είναι αναμμένα, οι υπεύθυνοι αξιωματούχοι θα είναι οι μοναδικοί κριτές για το αν έχει κερδηθεί κάποιο πλεονέκτημα ή όχι. Αν επιβληθεί μια ποινή λόγω άκυρης εκκίνησης, η Διεύθυνση του Αγώνα θα πρέπει να επικοινωνήσει την ποινή στον αναβάτη το συντομότερο δυνατό."

Δείτε εδώ το βίντεο από τις ειδικές κάμερες στην εκκίνηση

Η αλήθεια είναι ότι στα replay της τηλεοπτικής κάλυψης, αυτή η ελάχιστη κίνηση δεν φαίνεται καν, ενώ στο υλικό από τις ειδικές κάμερες της Dorna, μπορεί να κανείς να διακρίνει μια πάρα πολύ μικρή μετατόπιση του μπροστινού τροχού. Ο Crutchlow από την μεριά του ισχυρίζεται ότι αυτή η κίνηση φαίνεται γιατί προσπαθούσε να ισορροπήσει με τα δάχτυλα των ποδιών του πάνω στην μοτοσυκλέτα και ότι ο συμπλέκτης του ήταν πλήρως πατημένος μέχρι που έσβησαν τα φώτα. "Αν δείτε την πλαϊνή κάμερα, την οποία αυτή μου έδειξαν, φαίνεται πως κουνήθηκα, αλλά δεν ήταν ούτε ένα εκατοστό. Ισορροπώ με τα δάχτυλά μου", δήλωσε ο Crutchlow. "Δεν έχω αφήσει τον συμπλέκτη. Μπορούμε να τους δείξουμε ότι η μανέτα του συμπλέκτη ακουμπάει πάνω στο κλιπόν και στη συνέχεια τον αφήνω μία φορά για την εκκίνηση. Οπότε, αν υπάρχει μεγάλος τζόγος από την μανέτα του συμπλέκτη μέχρι το σημείο που πιάνει ο συμπλέκτης, δεν σημαίνει ότι τον κρατάω και τσουλάω λίγο την μοτοσυκλέτα. Προσπαθώ να ισορροπήσω και λένε ότι έκανα άκυρη εκκίνηση. Είναι γελοίο!"


Σύμφωνα πάντως με τους κανονισμούς, αν ο Crautchlow είχε κουνηθεί και είχε σταματήσει πριν σβήσουν τα φώτα, θα μπορούσε να αποφύγει την ποινή. Πάνω σε αυτό το σημείο, ο Βρετανός αναβάτης ήταν πολύ καυστικός για τον Freddie Spencer, ο οποίος από φέτος είναι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κριτών FIM MotoGP, με σκοπό να έχει μια καλύτερη κρίση –που του προσδίδει η εμπειρία του από τους τίτλους και της 27 νίκες στα GP- για το τι συμβαίνει μέσα στην πίστα από την οπτική των αναβατών. Ο Crutchlow λοιπόν είπε ότι κάποιος που τοποθετήθηκε σε αυτή τη θέση για να έχει καλύτερη αντίληψη του αγώνα, αλλά και για να αντιλαμβάνεται την οπτική των αναβατών σε ό,τι έχει να κάνει με συμβάντα που γίνονται στις προσπεράσεις, θα έπρεπε να κάνει την δουλειά του. Υποστηρίζει επίσης ότι δεν θα ήθελε να του προσάψουν το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, μιας και δεν θεωρεί ότι έκανε κάτι λάθος, εμμένοντας στην θέση του για την μη χρήση συμπλέκτη και για την προσπάθειά του να ισορροπήσει πάνω στην μοτοσυκλέτα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, στην επόμενη συνέλευση της Επιτροπής Ασφαλείας των αναβατών που θα δείξουν το σχετικό βίντεο, οι υπόλοιποι αναβάτες θα βάλουν τα γέλια και θα χάσουν κάθε ίχνος σεβασμού προς τον Freddie Spencer. "Είναι γελοίο", επέμεινε. "Δεν κέρδισα τίποτα από αυτό και αμαυρώνει την εικόνα της εκπληκτικής εκκίνησης που πέτυχα. Δεν κυλούσα την μοτοσυκλέτα όταν έσβησαν τα φώτα, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω τίποτε για να αλλάξω αυτή την απόφαση."

ροσπαθώ να ισορροπήσω και λένε ότι έκανα άκυρη εκκίνηση. Είναι γελοίο!"

O Βρετανός αναβάτης της LCR δεν μάσησε τα λόγια του και σε ό,τι έχει να κάνει το σκεπτικό του Spencer, λέγοντας πως κατά την άποψή του δεν θα έδινε ποτέ τέτοια ποινή στον Marquez, στον Rossi, στον Dovi, ή σε κάποιον σαν αυτούς. Στις δηλώσεις του ανέφερε: "Πιστεύει κανείς ότι θα έδινε στον Valentino ποινή διέλευσης από τα πιτς; Δεν θέλω να πικάρω τον Valentino ή κάποιον άλλο αναβάτη, απλώς μιλάω για κάποιον με δυνατό προφίλ. Δεν νομίζω ότι θα το έκανε. Ας πούμε ότι ο Marc είχε κάνει κάτι τέτοιο και οδηγούσε τον αγώνα. Θα του έδινε τέτοια ποινή; Εγώ νομίζω πως όχι. Αυτή είναι όμως η άποψή μου. Φυσικά θα πει ότι θα το έκανε, αλλά εγώ δεν συμφωνώ. Τον σέβομαι πάρα πολύ για ό,τι έχει καταφέρει ως αναβάτης, αλλά για την Επιτροπή Ασφαλείας ζητήσαμε κάποιον που καταλαβαίνει τους αγώνες, που θα έχει κατανόηση και κρίση για τους κανονισμούς, όποιος και για το πού επωφελείται κάποιος ή όχι. Ποιο είναι ένα σωστό προσπέρασμα και ποιο όχι… Όταν ανέβηκα στο γραφείο του, ο Freddie Spencer δεν μου είπε ούτε μία κουβέντα. Καθόταν απλώς εκεί με τα χέρια πλεγμένα μπροστά του. Ήμουν εκεί δέκα λεπτά παραπονούμενος, λέγοντας ότι δεν κουνήθηκα. Όλη η ομάδα μου ήταν εκεί. Κανείς όμως από τους κριτές δεν είπε κουβέντα. Ακούγεται λες και ήμουν μαινόμενος ταύρος, κάνοντας επίθεση προς αυτούς, αλλά πρέπει να καταλάβετε το πώς νιώθω, όπως και την άποψη όσων το είδαν στην τηλεόραση και τους ρώτησα. Θεωρούν ότι δεν έκανα άκυρη εκκίνηση."
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Lucio Cecchinelo, ιδιοκτήτη της ομάδας LCR, ο οποίος θεωρεί κι αυτός ότι δεν υπήρξε κάποιο κερδισμένο αβαντάζ από την απειροελάχιστη κίνηση της μοτοσυκλέτας του Crutchlow, η οποία ήταν τελείως άσχετη με το αποτέλεσμα. Ο Crutchlow μετά την ποινή που δέχθηκε, έχασε κάθε πιθανότητα να διπλασιάσει τους τερματισμούς στο βάθρο την φετινή χρονιά, καταλήγοντας τελικά να τερματίσει της 13η θέση.

Ετικέτες

MotoGP Alex Marquez: "Έμαθα λιγότερα στην πιο πετυχημένη σεζόν"

Στην πιο επιτυχημένη σεζόν του, ο Alex Marquez θεωρεί ότι έμαθε λιγότερα!
Alex MArquez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Ο αναβάτης της Gresini Ducati ολοκλήρωσε το 2025 ως δεύτερος στο πρωτάθλημα, πετυχαίνοντας την πρώτη του νίκη στη μεγάλη κατηγορία και συνολικά τρεις νίκες σε Grand Prix, οδηγώντας μια Ducati προδιαγραφών 2024. Σε μεγάλο μέρος της σεζόν, ειδικά στο πρώτο μισό, ήταν ο μοναδικός που μπορούσε να πιέσει σταθερά τον πρωταθλητή Marc Marquez.

Παρόλα αυτά, ο 29χρονος Ισπανός δηλώνει ότι η δύσκολη σεζόν του 2024, με τη GP23, αποδείχθηκε τελικά πιο πολύτιμη.

Τη χρονιά πριν την εκτόξευσή του, ο Alex Marquez δυσκολεύτηκε σημαντικά να προσαρμοστεί στη Ducati GP23, καταφέρνοντας να ανέβει στο βάθρο μόλις μία φορά. Η έλλειψη σταθερότητας και δυσκολία του να προσαρμοστεί στην μοτοσυκλέτα τον ανάγκασαν να αλλάξει προσέγγιση και να δουλέψει βαθύτερα πάνω στο στυλ οδήγησής του.

Alex Marquez

Μιλώντας στο τέλος της σεζόν 2025, ήταν ξεκάθαρος για το πού θεωρεί ότι έκανε το μεγαλύτερο βήμα στην καριέρα του, “Ειλικρινά, το βήμα που έκανα ήταν πέρυσι”, εξήγησε.

Και πρόσθεσε, “Το έχω πει πολλές φορές, όταν υποφέρεις, μαθαίνεις περισσότερα πράγματα. Πρέπει να βελτιώνεσαι, να δουλεύεις πάνω στις αδυναμίες σου και να είσαι εκεί κάθε μέρα”.

Παρότι το 2025 του έφερε νίκες, βάθρα και τη θέση του βασικού διεκδικητή του τίτλου πίσω από τον Marc Marquez, ο Alex Marquez επιμένει ότι το 2024 του πρόσφερε μεγαλύτερη αγωνιστική εξέλιξη.

“Αν πρέπει να πω κάτι, έμαθα περισσότερα πέρυσι απ’ ό,τι φέτος”, δήλωσε.
“Φέτος τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλύτερα, φυσικά. Αλλά έμαθα πολύ περισσότερα όταν υπέφερα με τη μοτοσυκλέτα του ’23”.

Alex Marquez

Σύμφωνα με τον ίδιο, εκείνη η χρονιά τον βοήθησε να κάνει ουσιαστικές αλλαγές, “Τότε έκανα ένα πραγματικά μεγάλο βήμα στο στυλ οδήγησής μου και κατάφερα να βελτιώσω πολλά αδύναμα σημεία”.

Η απόδοσή του το 2025 δεν πέρασε απαρατήρητη. Παρά το γεγονός ότι αγωνιζόταν με δορυφορική ομάδα και περσινών προδιαγραφής μοτοσυκλέτα, η Ducati αποφάσισε να τον εξοπλίσει με μοτοσυκλέτα του τρέχοντος έτους για το 2026, την ίδια με την εργοστασιακή ομάδα Ducati Lenovo.

Στη βαθμολογία, ο Alex Marquez ολοκλήρωσε τη σεζόν 78 βαθμούς πίσω από τον Marc Marquez, ο οποίος μάλιστα έχασε τους τελευταίους τέσσερις αγώνες λόγω τραυματισμού. Παράλληλα, όμως, ήταν 114 βαθμούς μπροστά από τον Marco Bezzecchi και 179 μπροστά από τον Pecco Bagnaia, ο οποίος αγωνιζόταν με εργοστασιακή GP25.

Η Gresini Ducati έκλεισε το 2025 με τέσσερις νίκες σε Grand Prix, με τον rookie Fermin Aldeguer να πετυχαίνει την πρώτη του νίκη στο Grand Prix Ινδονησίας, κερδίζοντας και τον τίτλο του rookie της χρονιάς.

Για τον Alex Marquez, όμως, το μεγαλύτερο κέρδος δεν ήταν οι νίκες. Ήταν τα μαθήματα που πήρε όταν τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά. Και αυτά, όπως φαίνεται, είναι που τον έφεραν σε αυτό το επίπεδο.

Alex Marquez