Crutchlow εξοργισμένος: Τα "χώνει" στην Dorna!

"Γελοία η ποινή", δήλωσε
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/4/2019

Ο Cal Crutchlow ήταν ένας από τους αναβάτες που ήλπιζαν –και μπορούσαν- να πετύχουν έναν τερματισμό στο βάθρο, στον αγώνα της Αργεντινής. Όμως οι αγωνοδίκες είχαν άλλη γνώμη, καθώς του επιβλήθηκε ποινή διέλευσης από τα πιτς για άκυρη εκκίνηση, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ξαναφτάσει το γκρουπ των πρωτοπόρων, αφού από την πέμπτη θέση βρέθηκε στην 22η.
Μετά τον τερματισμό του αγώνα μάλιστα, οι κάμερες των κατέγραψαν να μπαίνει σε πολλά box άλλων ομάδων, προκειμένου να βρει μια πόρτα που θα τον οδηγούσε στην πίσω μεριά των paddock για να πάει όσο πιο σύντομα γινόταν στα γραφεία των αγωνοδικών. Τελικά βρήκε το πέρασμα μέσα από το box του Maverick Vinales, σε ένα πρωτοφανές σκηνικό!
Ο αναβάτης της LCR ζήτησε και πήρε το τηλεοπτικό υλικό από τις ειδικές κάμερες που είναι τοποθετημένες στην σχάρα εκκίνησης, που δείχνουν ότι η μετακίνησή του ήταν μικρότερη από ένα εκατοστό. Οι οργανωτές παρέπεμψαν τον Crutchlow στο άρθρο 1.18 της ενότητας 14, το οποίο αναφέρει: "Όποιος αναβάτης κάνει βιαστική εκκίνηση θα είναι υποχρεωμένος να κάνει διέλευση από τα πιτς, όπως περιγράφεται στο άρθρο 1.19. Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι στατική την ώρα που σβήνουν τα κόκκινα φώτα. Η άκυρη εκκίνηση προσδιορίζεται από την κίνηση της μοτοσυκλέτας προς τα εμπρός, την ώρα που σβήνουν τα φώτα. Σε περίπτωση ελάχιστης κίνησης και σταματήματος, όσο τα κόκκινα φώτα είναι αναμμένα, οι υπεύθυνοι αξιωματούχοι θα είναι οι μοναδικοί κριτές για το αν έχει κερδηθεί κάποιο πλεονέκτημα ή όχι. Αν επιβληθεί μια ποινή λόγω άκυρης εκκίνησης, η Διεύθυνση του Αγώνα θα πρέπει να επικοινωνήσει την ποινή στον αναβάτη το συντομότερο δυνατό."

Δείτε εδώ το βίντεο από τις ειδικές κάμερες στην εκκίνηση

Η αλήθεια είναι ότι στα replay της τηλεοπτικής κάλυψης, αυτή η ελάχιστη κίνηση δεν φαίνεται καν, ενώ στο υλικό από τις ειδικές κάμερες της Dorna, μπορεί να κανείς να διακρίνει μια πάρα πολύ μικρή μετατόπιση του μπροστινού τροχού. Ο Crutchlow από την μεριά του ισχυρίζεται ότι αυτή η κίνηση φαίνεται γιατί προσπαθούσε να ισορροπήσει με τα δάχτυλα των ποδιών του πάνω στην μοτοσυκλέτα και ότι ο συμπλέκτης του ήταν πλήρως πατημένος μέχρι που έσβησαν τα φώτα. "Αν δείτε την πλαϊνή κάμερα, την οποία αυτή μου έδειξαν, φαίνεται πως κουνήθηκα, αλλά δεν ήταν ούτε ένα εκατοστό. Ισορροπώ με τα δάχτυλά μου", δήλωσε ο Crutchlow. "Δεν έχω αφήσει τον συμπλέκτη. Μπορούμε να τους δείξουμε ότι η μανέτα του συμπλέκτη ακουμπάει πάνω στο κλιπόν και στη συνέχεια τον αφήνω μία φορά για την εκκίνηση. Οπότε, αν υπάρχει μεγάλος τζόγος από την μανέτα του συμπλέκτη μέχρι το σημείο που πιάνει ο συμπλέκτης, δεν σημαίνει ότι τον κρατάω και τσουλάω λίγο την μοτοσυκλέτα. Προσπαθώ να ισορροπήσω και λένε ότι έκανα άκυρη εκκίνηση. Είναι γελοίο!"


Σύμφωνα πάντως με τους κανονισμούς, αν ο Crautchlow είχε κουνηθεί και είχε σταματήσει πριν σβήσουν τα φώτα, θα μπορούσε να αποφύγει την ποινή. Πάνω σε αυτό το σημείο, ο Βρετανός αναβάτης ήταν πολύ καυστικός για τον Freddie Spencer, ο οποίος από φέτος είναι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κριτών FIM MotoGP, με σκοπό να έχει μια καλύτερη κρίση –που του προσδίδει η εμπειρία του από τους τίτλους και της 27 νίκες στα GP- για το τι συμβαίνει μέσα στην πίστα από την οπτική των αναβατών. Ο Crutchlow λοιπόν είπε ότι κάποιος που τοποθετήθηκε σε αυτή τη θέση για να έχει καλύτερη αντίληψη του αγώνα, αλλά και για να αντιλαμβάνεται την οπτική των αναβατών σε ό,τι έχει να κάνει με συμβάντα που γίνονται στις προσπεράσεις, θα έπρεπε να κάνει την δουλειά του. Υποστηρίζει επίσης ότι δεν θα ήθελε να του προσάψουν το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, μιας και δεν θεωρεί ότι έκανε κάτι λάθος, εμμένοντας στην θέση του για την μη χρήση συμπλέκτη και για την προσπάθειά του να ισορροπήσει πάνω στην μοτοσυκλέτα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, στην επόμενη συνέλευση της Επιτροπής Ασφαλείας των αναβατών που θα δείξουν το σχετικό βίντεο, οι υπόλοιποι αναβάτες θα βάλουν τα γέλια και θα χάσουν κάθε ίχνος σεβασμού προς τον Freddie Spencer. "Είναι γελοίο", επέμεινε. "Δεν κέρδισα τίποτα από αυτό και αμαυρώνει την εικόνα της εκπληκτικής εκκίνησης που πέτυχα. Δεν κυλούσα την μοτοσυκλέτα όταν έσβησαν τα φώτα, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω τίποτε για να αλλάξω αυτή την απόφαση."

ροσπαθώ να ισορροπήσω και λένε ότι έκανα άκυρη εκκίνηση. Είναι γελοίο!"

O Βρετανός αναβάτης της LCR δεν μάσησε τα λόγια του και σε ό,τι έχει να κάνει το σκεπτικό του Spencer, λέγοντας πως κατά την άποψή του δεν θα έδινε ποτέ τέτοια ποινή στον Marquez, στον Rossi, στον Dovi, ή σε κάποιον σαν αυτούς. Στις δηλώσεις του ανέφερε: "Πιστεύει κανείς ότι θα έδινε στον Valentino ποινή διέλευσης από τα πιτς; Δεν θέλω να πικάρω τον Valentino ή κάποιον άλλο αναβάτη, απλώς μιλάω για κάποιον με δυνατό προφίλ. Δεν νομίζω ότι θα το έκανε. Ας πούμε ότι ο Marc είχε κάνει κάτι τέτοιο και οδηγούσε τον αγώνα. Θα του έδινε τέτοια ποινή; Εγώ νομίζω πως όχι. Αυτή είναι όμως η άποψή μου. Φυσικά θα πει ότι θα το έκανε, αλλά εγώ δεν συμφωνώ. Τον σέβομαι πάρα πολύ για ό,τι έχει καταφέρει ως αναβάτης, αλλά για την Επιτροπή Ασφαλείας ζητήσαμε κάποιον που καταλαβαίνει τους αγώνες, που θα έχει κατανόηση και κρίση για τους κανονισμούς, όποιος και για το πού επωφελείται κάποιος ή όχι. Ποιο είναι ένα σωστό προσπέρασμα και ποιο όχι… Όταν ανέβηκα στο γραφείο του, ο Freddie Spencer δεν μου είπε ούτε μία κουβέντα. Καθόταν απλώς εκεί με τα χέρια πλεγμένα μπροστά του. Ήμουν εκεί δέκα λεπτά παραπονούμενος, λέγοντας ότι δεν κουνήθηκα. Όλη η ομάδα μου ήταν εκεί. Κανείς όμως από τους κριτές δεν είπε κουβέντα. Ακούγεται λες και ήμουν μαινόμενος ταύρος, κάνοντας επίθεση προς αυτούς, αλλά πρέπει να καταλάβετε το πώς νιώθω, όπως και την άποψη όσων το είδαν στην τηλεόραση και τους ρώτησα. Θεωρούν ότι δεν έκανα άκυρη εκκίνηση."
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Lucio Cecchinelo, ιδιοκτήτη της ομάδας LCR, ο οποίος θεωρεί κι αυτός ότι δεν υπήρξε κάποιο κερδισμένο αβαντάζ από την απειροελάχιστη κίνηση της μοτοσυκλέτας του Crutchlow, η οποία ήταν τελείως άσχετη με το αποτέλεσμα. Ο Crutchlow μετά την ποινή που δέχθηκε, έχασε κάθε πιθανότητα να διπλασιάσει τους τερματισμούς στο βάθρο την φετινή χρονιά, καταλήγοντας τελικά να τερματίσει της 13η θέση.

Ετικέτες

MotoGP: Joan Mir - Τώρα επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ

H επιστροφή της Honda στα MotoGP έφερτε τον Joan Mir στο φυσικό του στυλ φρεναρίσματος
Joan Mir
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής του μιλά για τη δύσκολη διαδρομή, το σημείο καμπής της σεζόν 2025 και γιατί νιώθει ξανά ο εαυτός του πάνω στη Honda RC213V.

Ο Joan Mir επέστρεψε φέτος στο βάθρο του MotoGP με τη Honda, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία του παρουσία με τη Suzuki. Μια επιστροφή που για καιρό έμοιαζε αβέβαιη, αν αναλογιστεί κανείς ότι στα δύο πρώτα του χρόνια με τη Honda είχε καταφέρει μόλις δύο τερματισμούς εντός δεκάδας.

Η σεζόν 2025 ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, ο Mir τερμάτισε μόλις σε έναν από τους έξι πρώτους αγώνες, με την κακοτυχία, τα συμβάντα και το υπερβολικό ρίσκο να συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν.

"Στο πρώτο μέρος της χρονιάς, το καλύτερο που μπορούσες να κάνεις με αυτή τη μοτοσυκλέτα ήταν μια έβδομη θέση", εξήγησε, "Αν κάποιος έκανε κάτι παραπάνω, ήταν λόγω συνθηκών ή περίεργων καταστάσεων. Αλλιώς, το πραγματικό δυναμικό ήταν να τα βάλεις όλα κάτω και να πάρεις μια έβδομη θέση.

"Στο Aragon ήμασταν έβδομοι. Αλλά εκτός αν έλειπε κάποιος, ήταν πολύ δύσκολο να κάνεις κάτι καλύτερο".

Ακολούθησε μια έκτη θέση στην Αυστρία, ανάμεσα σε νέες εγκαταλείψεις, όμως το πραγματικό σημείο καμπής ήρθε μετά την εισαγωγή των τελευταίων αεροδυναμικών και μηχανολογικών αναβαθμίσεων της RC213V στη Βαρκελώνη.

"Μετά τη Βαρκελώνη βελτιώσαμε λίγο την αεροδυναμική και τον κινητήρα. Αυτό ήταν κάτι που με ενοχλούσε πάρα πολύ. Και εκεί έκανα το 'κλικ'", είπε ο Mir.

Δύο αγώνες αργότερα, όλα έδεσαν στην Ιαπωνία. Στο Motegi, ο Mir χάρισε στην εργοστασιακή Honda το πρώτο της βάθρο στο MotoGP μετά τον Marc Marquez στο ίδιο σιρκουί το 2023, προσθέτοντας τη δική του επιτυχία σε μια σεζόν που είχε ήδη δει νίκη και βάθρο από τον Johann Zarco με την δορυφορική LCR Honda.

Joan Mir

Ο Ισπανός επανέλαβε το κατόρθωμα και στη Sepang, σε έναν αγώνα που ο ίδιος θεωρεί τον καλύτερό του για το 2025.

"Για το ίδιο το δυναμικό της μοτοσυκλέτας", εξήγησε. "Η Sepang παραδοσιακά δεν είναι καλή πίστα για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Και αυτό που κάναμε εκεί ήταν κάτι πολύ σημαντικό.

"Κανονικά δυσκολευόμαστε με την πρόσφυση. Και η Sepang είναι μια πίστα με πολύ χαμηλό grip.

"Για να το αντισταθμίσουμε, έπρεπε απλώς να φρενάρουμε πάρα πολύ, ρισκάροντας περισσότερο από τους άλλους. Έπεσα στο sprint, οπότε δεν ήθελα να κάνω το ίδιο λάθος ξανά.

"Διαχειρίστηκα την κατάσταση πολύ καλά. Οπότε θα πω ότι η Sepang ήταν ο καλύτερός μου αγώνας".

Στη Μαλαισία, ο Mir ενθουσίασε τους φιλάθλους με τα θεαματικά, πολύ αργά φρεναρίσματά του, ένα φυσικό του χαρακτηριστικό που είχε αναγκαστεί να περιορίσει στα χρόνια της Suzuki.

"Με τη Suzuki αυτό δεν ήταν το στυλ", παραδέχτηκε. "Έπρεπε να προσαρμοστώ στη μοτοσυκλέτα, να κυλάω περισσότερο, να φρενάρω λίγο νωρίτερα και να αφήνω τα φρένα πιο νωρίς. Γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα απαιτούσε τέτοιο στυλ.

Joan Mir

"Τώρα με τη Honda επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ. Όπως το είχα στη Moto3 και στη Moto2. Είναι κάτι που απολαμβάνω πολύ, να φρενάρω πολύ δυνατά και να 'ρίχνω' πραγματικά τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος, αλλά είναι πολύ δύσκολο, γιατί ρισκάρω περισσότερο από τους άλλους και πρέπει να βρεις το όριο και την αυτοπεποίθηση.

"Μπορεί να προκαλέσει κάποιες πτώσεις, αλλά αν μπορέσω να οδηγώ με λίγο περισσότερο περιθώριο, μπορούμε να το ελέγξουμε".

Παρά τα βάθρα, ο υψηλός αριθμός μηδενικών αποτελεσμάτων, 21 στους 44 αγώνες, άφησε τον Mir μόλις 15ο στο πρωτάθλημα, πίσω από τον Zarco και τον team-mate του στη Honda, Luca Marini.

Ωστόσο, η συνολική "στροφή" στην απόδοση, που αποτυπώθηκε και στην άνοδο της Honda από το rank D στο C στο σύστημα παραχωρήσεων, του δίνει αισιοδοξία για το 2026.

"Ήταν μια χρονιά-κλειδί", κατέληξε. "Μια χρονιά όπου μπορέσαμε να γυρίσουμε την κατάσταση, από το λιγότερο στο περισσότερο.

"Ίσως περίμενα λίγο περισσότερο απ’ όσο ήλπιζα. Είχαμε πολλή κακοτυχία και καμία συνέπεια. Αλλά σε ό,τι αφορά την απόδοση, το δυναμικό του αναβάτη και το δυναμικό της Honda να αντιστρέψει την κατάσταση, ήταν μια πολύ θετική σεζόν.

"Τώρα χρειαζόμαστε ακόμη ένα 'κλικ', για να βρούμε περισσότερη συνέπεια και λίγο περισσότερες δυνατότητες. Γιατί αν πρέπει να πηγαίνω πάντα έτσι, στο όριο, θα είναι δύσκολο.

"Αλλά ελπίζω του χρόνου να ξεκινήσουμε από εδώ και να ανέβουμε".