Διαζύγιο Rossi-Galbusera το 2020

Αλλάζει αρχιμηχανικό ο Γιατρός
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/10/2019

Μόλις πριν από λίγο ο Valentino Rossi ανακοίνωσε ότι για το 2020 η ομάδα θα έχει άλλον επικεφαλής, καθώς ο Silvano Galbusera θα μετακομίσει στην νεοσύστατη ομάδα εξέλιξης της Yamaha με βάση στην Ευρώπη, ενώ τη θέση του θα πάρει ο Davide Munoz.

Ο Galbusera ανέλαβε τα καθήκοντα του αρχιμηχανικού στην ομάδα του Rossi το 2014, αντικαθιστώντας τον Jeremy Burgess, τον διάσημο Αυστραλό ο οποίος είχε θητεύσει δίπλα στον Doohan, αποτελώντας άλλο ένα ηχηρό και απρόσμενο διαζύγιο εκείνη την εποχή. Η κίνηση αυτή, γίνεται προφανώς στα πλαίσια μιας προσπάθειας να αντιστραφούν τα άσχημα αποτελέσματα του Γιατρού το τελευταίο διάστημα.

Ο Davide Munoz που θα αναλάβει τον νευραλγικό ρόλο από την επόμενη χρονιά, είναι ο άνθρωπος που "έτρεχε" την ομάδα με την οποία ο Francesco Bagnaia πήρε τον τίτλο στην Moto2 το 2018, ενώ φέτος είναι αρχιμηχανικός του Nicolo Bulega στην SKY VR46 Team, του Rossi.

Αν και κάποιες αλλαγές ήταν αναμενόμενες στο τεχνικό επιτελείο του Γιατρού, η αντικατάσταση του Galbusera είναι μια έκπληξη, καθώς σε δηλώσεις του ο Rossi τον περασμένο Ιούλιο είχε διαψεύσει τις φήμες ότι θα έφευγε ο συμπατριώτης του από την ομάδα της Yamaha. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι δηλώσεις του εννιά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, που θέλησε να δώσει το σκεπτικό πίσω από την συγκεκριμένη απόφαση:

"Μετά τον αγώνα του Misano μιλήσαμε με τον Silvano γιατί θέλαμε να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι ώστε να είμαστε πιο δυνατοί", είπε ο Rossi. "Είχαμε όμως διαφορετική φιλοσοφία γιατί αν και ο Silvano ήθελε να εξακολουθήσει να δουλεύει για την Yamaha, ήθελε παράλληλα έναν ρόλο με λιγότερο άγχος και με λιγότερα ταξίδια εκτός Ιταλίας. Παράλληλα, η Yamaha σκόπευε να ενδυναμώσει την ομάδα εξέλιξης για την επόμενη χρονιά, ώστε να βελτιωθούν τα αποτελέσματα της δουλειάς που γίνεται στην Ευρώπη. Αν και δεν ήταν αυτός ο στόχος μας από την αρχή, κατά την διάρκεια της συζήτησης αποφασίσαμε την αλλαγή και ο Silvano θα πάει του χρόνου στην ομάδα εξέλιξης που έχει ευρωπαϊκή βάση."

"Θα έχω έναν άλλο αρχιμηχανικό, ο οποίος προέρχεται από την ομάδας μας στην Moto2, στέφθηκε πέρσι πρωταθλητής με τον Pecco και φέτος δουλεύει με τον Bulega, οπότε είμαι ενθουσιασμένος. Είναι μια νέα κατάσταση και δεν έχει καμία εμπειρία από την MotoGP μοτοσυκλέτα, αλλά είναι ένας νέος άνθρωπος και έχει πολλές καλές ιδέες. Στο τέλος όλοι είναι χαρούμενοι και ο Silvano είναι ευχαριστημένος. Χαίρεται που θα μείνει στην ομάδα εξέλιξης, οπότε θα προσπαθήσουμε και θα δούμε αν μπορούμε να γίνουμε πιο δυνατοί." Επειδή θα δημιουργηθεί η εύλογη απορία σε μεγάλη μερίδα του κοινού σχετικά με το πώς θα μπορέσει να αποδώσει στον ρόλο του ο νέος αρχιμηχανικός χωρίς να έχει καμία πρωτύτερη εμπειρία με την μοτοσυκλέτα, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο συγκεκριμένος ρόλος απαιτεί την ικανότητα να δίνονται κατευθύνσεις για συγκεκριμένα αποτελέσματα. Το πώς θα γίνει αυτό είναι δουλειά των μηχανικών της ομάδας και του εργοστασίου. Ο Munoz δηλαδή θα προτείνει, για παράδειγμα, μια αλλαγή στην κατανομή του βάρους ή στον τρόπο της απόδοσης και της διαχείρισης των ηλεκτρονικών, αλλά την εκτέλεση θα την επωμίζονται οι μηχανικοί και το εργοστάσιο που δουλεύουν πάνω στην μοτοσυκλέτα.

Σε ρωτήσεις που δέχτηκε ο Rossi για την επικείμενη αλλαγή κατά την διάρκεια της συνέντευξης, ο αναβάτης της Yamaha παραδέχτηκε ότι η ομάδα είχε φτάσει σε ένα τέλμα, χωρίς καμία ουσιαστική πρόοδο, ενώ είχε εντυπωσιαστεί από τον τρόπο διαχείρισης του Munoz στον Bagnaia, κατά την διάρκεια της πορείας του για την κατάκτηση του τίτλου στην Moto2. Πιο συγκεκριμένα, είπε ότι ο νέος του αρχιμηχανικός είναι ήρεμος και ήσυχος, ενώ του άρεσε και ο τρόπος με τον οποίο χειρίστηκε την πίεση στο τέλος της περσινής χρονιάς, όπου ο Bagnaia ήταν ιδιαίτερα νευρικός επειδή τον είχε πλησιάσει ο Oliveira στην βαθμολογία. Του ζήτησε λοιπόν να πάει στη Yamaha, έστω κι αν αυτή είναι μια αρνητική εξέλιξη για την ομάδα του στην Moto2.

Ταυτόχρονα, ο Rossi έσπευσε να διευκρινίσει ότι η συγκεκριμένη κίνηση δεν αποτελεί ένα στοιχείο σχετικά με το μέλλον του στα MotoGP. Η επόμενη χρονιά είναι η χρονιά που λήγει το συμβόλαιό του με τη Yamaha και τόνισε πως οποιαδήποτε προοπτική ανανέωσης θα έχει να κάνει με τα αποτελέσματα που θα φέρει την επόμενη σεζόν.

 

MotoGP, Brno Test: Πρώτες φωτογραφίες και χρόνοι για τα πρωτότυπα 850 κυβικών [Photos]

Οι μόνιμοι αναβάτες είχαν την πρώτη τους επαφή με τις μοτοσυκλέτες που θα αγωνίζονται του χρόνου και τα νέα λάστιχα της Pirelli
marquez
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Αμέσως μετά τον Κυριακάτικο αγώνα της Τσεχίας, μερικοί αναβάτες είχαν χτες την ευκαιρία να μπουν ξανά στην πίστα, για πρώτη φορά όμως με τις μοτοσυκλέτες των 850 κυβικών και με ελαστικά Pirelli, με τα οποία θα διεξάγεται το πρωτάθλημα από το 2027.

Χτες λοιπόν, Marc Marquez, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta, Toprak Razgatlioglu, όπως και άλλοι αναβάτες του MotoGP δοκίμασαν στο Brno τον συνδυασμό των νέων μοτοσυκλετών των 850 κυβικών με ελαστικά Pirelli. Η δοκιμή ήταν πολύ σημαντική, καθώς αποτελούσε την πρώτη επαφή των μόνιμων αναβατών με τα νέα σύνολα που θα τρέχουν στο MotoGP από την επόμενη σεζόν. Στην δοκιμή συμμετείχαν βέβαια και τρέχουσες μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών με τροποποιήσεις βάσει των επερχόμενων αλλαγών.

Marco Bezzecchi
Marco Bezzecchi

Για τη Ducati συμμετείχαν οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer, για την Aprilia οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez. Οι Joan Mir και Luca Marini οδήγησαν για τη Honda. Για τη Yamaha, οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez μάζεψαν σημαντικά δεδομένα. Η KTM συμμετείχε με τους Pedro Acosta, Dani Pedrosa και Pol Espargaro.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν κεκλεισμένων των θυρών, όμως μερικές φωτογραφίες διέρρευσαν στον διεθνή Τύπο και με τη σειρά μας σας τις παρουσιάζουμε.

Σύμφωνα με πληροφορίες σημειώθηκαν και πτώσεις, με τον Marc Marquez να είναι ένας από τους αναβάτες που έπεσαν, ενώ όλοι είχαν και την ευκαιρία να εξασκηθούν σε εκκινήσεις χωρίς συσκευές ρύθμισης ύψους - κάτι που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν άμεσα, από τον επόμενο αγώνα.

Toprak Razgatlioglu
Toprak Razgatlioglu

Οι χρόνοι που σημειώθηκαν στη δοκιμή δεν έχουν ανακοινωθεί, έτσι ό,τι γνωρίζουμε προέρχεται από φήμες που έχουν κυκλοφορήσει και, σύμφωνα με αυτές, ο Marco Bezzecchi είχε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο στο 1:53.9, ενώ περίπου τον ίδιο χρόνο έγραψε και ο Raul Fernandez.

Σύμφωνα με τις ίδιες ανεπίσημες πληροφορίες, o Aldeguer είχε τον επόμενο ταχύτερο χρόνο με 1:54.0 και ακολούθησαν οι Razgatlioglu με 1:54.2 και Acosta με 1:54.3, ενώ ο Marc Marquez σημείωσε τον ταχύτερό του γύρο στο 1:54.4.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ο χρόνος της pole position του Ai Ogura (Aprilia) το Σαββατοκύριακο του αγώνα ήταν 1:51:139, ενώ τον ταχύτερο γύρο αγώνα είχε κάνει ο Fabio Di Giannantonio (Ducati) με 1:53:122. Βλέπουμε δηλαδή ότι αν και ακόμα οι μοτοσυκλέτες είναι σε πρώιμο στάδιο και οι αναβάτες είχαν και την πρώτη τους επαφή με τα ελαστικά Pirelli, οι χρόνοι είναι σε αρκετά καλό επίπεδο.

Οι πέντε κατασκευαστές μπόρεσαν να συγκεντρώσουν σημαντικές εμπειρίες και κυρίως δεδομένα κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Brno. Οι επόμενες δοκιμές με τα πρωτότυπα των 850 κυβικών αναμένεται να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο στην πίστα Red Bull Ring - Spielberg στην Αυστρία, τις ημέρες μετά τον αγώνα (18-20/9).