Διαζύγιο Rossi-Galbusera το 2020

Αλλάζει αρχιμηχανικό ο Γιατρός
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/10/2019

Μόλις πριν από λίγο ο Valentino Rossi ανακοίνωσε ότι για το 2020 η ομάδα θα έχει άλλον επικεφαλής, καθώς ο Silvano Galbusera θα μετακομίσει στην νεοσύστατη ομάδα εξέλιξης της Yamaha με βάση στην Ευρώπη, ενώ τη θέση του θα πάρει ο Davide Munoz.

Ο Galbusera ανέλαβε τα καθήκοντα του αρχιμηχανικού στην ομάδα του Rossi το 2014, αντικαθιστώντας τον Jeremy Burgess, τον διάσημο Αυστραλό ο οποίος είχε θητεύσει δίπλα στον Doohan, αποτελώντας άλλο ένα ηχηρό και απρόσμενο διαζύγιο εκείνη την εποχή. Η κίνηση αυτή, γίνεται προφανώς στα πλαίσια μιας προσπάθειας να αντιστραφούν τα άσχημα αποτελέσματα του Γιατρού το τελευταίο διάστημα.

Ο Davide Munoz που θα αναλάβει τον νευραλγικό ρόλο από την επόμενη χρονιά, είναι ο άνθρωπος που "έτρεχε" την ομάδα με την οποία ο Francesco Bagnaia πήρε τον τίτλο στην Moto2 το 2018, ενώ φέτος είναι αρχιμηχανικός του Nicolo Bulega στην SKY VR46 Team, του Rossi.

Αν και κάποιες αλλαγές ήταν αναμενόμενες στο τεχνικό επιτελείο του Γιατρού, η αντικατάσταση του Galbusera είναι μια έκπληξη, καθώς σε δηλώσεις του ο Rossi τον περασμένο Ιούλιο είχε διαψεύσει τις φήμες ότι θα έφευγε ο συμπατριώτης του από την ομάδα της Yamaha. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι δηλώσεις του εννιά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, που θέλησε να δώσει το σκεπτικό πίσω από την συγκεκριμένη απόφαση:

"Μετά τον αγώνα του Misano μιλήσαμε με τον Silvano γιατί θέλαμε να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι ώστε να είμαστε πιο δυνατοί", είπε ο Rossi. "Είχαμε όμως διαφορετική φιλοσοφία γιατί αν και ο Silvano ήθελε να εξακολουθήσει να δουλεύει για την Yamaha, ήθελε παράλληλα έναν ρόλο με λιγότερο άγχος και με λιγότερα ταξίδια εκτός Ιταλίας. Παράλληλα, η Yamaha σκόπευε να ενδυναμώσει την ομάδα εξέλιξης για την επόμενη χρονιά, ώστε να βελτιωθούν τα αποτελέσματα της δουλειάς που γίνεται στην Ευρώπη. Αν και δεν ήταν αυτός ο στόχος μας από την αρχή, κατά την διάρκεια της συζήτησης αποφασίσαμε την αλλαγή και ο Silvano θα πάει του χρόνου στην ομάδα εξέλιξης που έχει ευρωπαϊκή βάση."

"Θα έχω έναν άλλο αρχιμηχανικό, ο οποίος προέρχεται από την ομάδας μας στην Moto2, στέφθηκε πέρσι πρωταθλητής με τον Pecco και φέτος δουλεύει με τον Bulega, οπότε είμαι ενθουσιασμένος. Είναι μια νέα κατάσταση και δεν έχει καμία εμπειρία από την MotoGP μοτοσυκλέτα, αλλά είναι ένας νέος άνθρωπος και έχει πολλές καλές ιδέες. Στο τέλος όλοι είναι χαρούμενοι και ο Silvano είναι ευχαριστημένος. Χαίρεται που θα μείνει στην ομάδα εξέλιξης, οπότε θα προσπαθήσουμε και θα δούμε αν μπορούμε να γίνουμε πιο δυνατοί." Επειδή θα δημιουργηθεί η εύλογη απορία σε μεγάλη μερίδα του κοινού σχετικά με το πώς θα μπορέσει να αποδώσει στον ρόλο του ο νέος αρχιμηχανικός χωρίς να έχει καμία πρωτύτερη εμπειρία με την μοτοσυκλέτα, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο συγκεκριμένος ρόλος απαιτεί την ικανότητα να δίνονται κατευθύνσεις για συγκεκριμένα αποτελέσματα. Το πώς θα γίνει αυτό είναι δουλειά των μηχανικών της ομάδας και του εργοστασίου. Ο Munoz δηλαδή θα προτείνει, για παράδειγμα, μια αλλαγή στην κατανομή του βάρους ή στον τρόπο της απόδοσης και της διαχείρισης των ηλεκτρονικών, αλλά την εκτέλεση θα την επωμίζονται οι μηχανικοί και το εργοστάσιο που δουλεύουν πάνω στην μοτοσυκλέτα.

Σε ρωτήσεις που δέχτηκε ο Rossi για την επικείμενη αλλαγή κατά την διάρκεια της συνέντευξης, ο αναβάτης της Yamaha παραδέχτηκε ότι η ομάδα είχε φτάσει σε ένα τέλμα, χωρίς καμία ουσιαστική πρόοδο, ενώ είχε εντυπωσιαστεί από τον τρόπο διαχείρισης του Munoz στον Bagnaia, κατά την διάρκεια της πορείας του για την κατάκτηση του τίτλου στην Moto2. Πιο συγκεκριμένα, είπε ότι ο νέος του αρχιμηχανικός είναι ήρεμος και ήσυχος, ενώ του άρεσε και ο τρόπος με τον οποίο χειρίστηκε την πίεση στο τέλος της περσινής χρονιάς, όπου ο Bagnaia ήταν ιδιαίτερα νευρικός επειδή τον είχε πλησιάσει ο Oliveira στην βαθμολογία. Του ζήτησε λοιπόν να πάει στη Yamaha, έστω κι αν αυτή είναι μια αρνητική εξέλιξη για την ομάδα του στην Moto2.

Ταυτόχρονα, ο Rossi έσπευσε να διευκρινίσει ότι η συγκεκριμένη κίνηση δεν αποτελεί ένα στοιχείο σχετικά με το μέλλον του στα MotoGP. Η επόμενη χρονιά είναι η χρονιά που λήγει το συμβόλαιό του με τη Yamaha και τόνισε πως οποιαδήποτε προοπτική ανανέωσης θα έχει να κάνει με τα αποτελέσματα που θα φέρει την επόμενη σεζόν.

 

MotoGP: Η KTM εξηγεί γιατί ο Acosta δοκιμάζει τη μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών

Παρά την επικείμενη μεταγραφή του στη Ducati o Ισπανός καβαλά την ΚΤΜ του 2027
KTM
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Ο Pedro Acosta μπορεί να θεωρείται πλέον σχεδόν βέβαιο ότι θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Ducati από το 2027, ωστόσο η KTM δεν είχε κανέναν ενδοιασμό να τον επιλέξει για την πρώτη δοκιμή της νέας 850cc MotoGP μοτοσυκλέτας, η οποία πραγματοποιείται σήμερα στο Brno.

Το test στην Τσεχία αποτελεί την πρώτη ευκαιρία για τους εργοστασιακούς αναβάτες να οδηγήσουν τις μοτοσυκλέτες των νέων κανονισμών του 2027, αλλά και να αξιολογήσουν τα ελαστικά της Pirelli που θα αντικαταστήσουν τα Michelin. Καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι αυστηρά περιορισμένος, κάθε κατασκευαστής έπρεπε να επιλέξει προσεκτικά ποιοι αναβάτες θα βρεθούν στην πίστα.

Ενώ Ducati, Aprilia και Yamaha αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά αναβάτες που θα παραμείνουν στο δυναμικό τους και μετά το 2026, η KTM και η Honda ακολούθησαν διαφορετική προσέγγιση, θεωρώντας ότι η αξία των δεδομένων και των σχολίων που θα συλλεχθούν είναι σημαντικότερη από τον κίνδυνο διαρροής τεχνικών πληροφοριών σε μελλοντικούς αντιπάλους.

Έτσι, η KTM επέλεξε τον Pedro Acosta να συμμετάσχει στις δοκιμές μαζί με τους δοκιμαστές Pol Espargaro και Dani Pedrosa, παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός αναμένεται να αποχωρήσει από το εργοστάσιο στο τέλος της χρονιάς.

Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της KTM, Pit Beirer, ήταν ξεκάθαρος όταν ρωτήθηκε για την απόφαση.

“Είναι πολύ απλό. Ο Pedro είναι ο ταχύτερος και ο καλύτερος αναβάτης που είχαμε ποτέ στην KTM και θέλουμε να έχουμε σημείο αναφοράς από τον καλύτερό μας αναβάτη,” δήλωσε στο περιθώριο του Grand Prix του Brno.

Ο Beirer εξήγησε ότι, παρά την εξαιρετική δουλειά που έχουν ήδη κάνει οι Pedrosa και Espargaro στο πρόγραμμα εξέλιξης, η συμβολή ενός ενεργού αναβάτη αγώνων παραμένει ανεκτίμητη.

“Έχουμε μια πολύ δυνατή ομάδα δοκιμών που κάνει εξαιρετική δουλειά και μας παρέχει πολλές πληροφορίες για τη μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, είναι διαφορετικό να έχεις πάνω στη μοτοσυκλέτα έναν αναβάτη που αγωνίζεται κάθε Σαββατοκύριακο και γι’ αυτό η επιλογή του Pedro ήταν η πιο λογική.”

Acosta

Παρά τις φήμες και τις πληροφορίες που θέλουν τον Acosta να έχει ήδη συμφωνήσει με τη Ducati για το 2027, ο Beirer τόνισε ότι ο Ισπανός παραμένει πλήρως αφοσιωμένος στην KTM μέχρι το τέλος της συνεργασίας τους.

“Είναι ένας εργοστασιακός αναβάτης που χαίρει του απόλυτου σεβασμού μέσα στην ομάδα και ο καλύτερος αναβάτης που διαθέτουμε. Πρέπει να βάλουμε τον καλύτερό μας άνθρωπο πάνω στη μοτοσυκλέτα για να καταλάβουμε τις πραγματικές δυνατότητές της και να συνεχίσουμε την εξέλιξη. Βρισκόμαστε ακόμη στα μισά της διαδρομής και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.”

Η επιλογή του Acosta ενισχύει παράλληλα τις εκτιμήσεις ότι κανένας από τους σημερινούς αναβάτες της KTM δεν θεωρείται δεδομένος για το 2027. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το paddock, η εργοστασιακή ομάδα της αυστριακής εταιρείας αναμένεται να παραταχθεί με εντελώς νέα σύνθεση, αποτελούμενη από τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio, ενώ οι θέσεις της Tech3 παραμένουν ανοιχτές.

Στο ίδιο τεστ θα συμμετάσχουν επίσης οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer για τη Ducati, οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez για την Aprilia, οι Joan Mir, Luca Marini και Takaaki Nakagami για τη Honda, καθώς και οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez για τη Yamaha.

Η δοκιμή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τον Acosta μετά την απογοητευτική εξέλιξη του Grand Prix Τσεχίας, όπου εγκατέλειψε από την πέμπτη θέση στον τελευταίο γύρο λόγω τεχνικού προβλήματος, χάνοντας την ευκαιρία για ένα ακόμη σημαντικό αποτέλεσμα στη φετινή σεζόν.

Το επόμενο μεγάλο τεστ των νέων μοτοσυκλετών και των ελαστικών της Pirelli αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο Red Bull Ring τον Σεπτέμβριο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τότε θα επιτραπεί η συμμετοχή όλων των αναβατών των MotoGP.