Φοράς λίγα στην μοτοσυκλέτα αποζημιώνεσαι και λιγότερο. Η πρακτική των ασφαλιστικών στην Γερμανία.

Μειώνουν τις αποζημιώσεις για ελαφρά εξοπλισμένους αναβάτες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/9/2021

Στην Ελλάδα της σαγιονάρας και του τυφλόνους που θα σχολιάσει πως το να μιλά κανείς για καλοκαιρινά μπουφάν και γάντια είναι μέρος απώτερου σχεδίου με στόχο την τσέπη του και όχι την ασφάλειά του, η παρακάτω είδηση θα ακουστεί σίγουρα σαν θεωρία συνομωσίας: Οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Γερμανία χρησιμοποιούν ως μοχλό πίεσης για να μειώσουν τις αποζημιώσεις που δίνουν στα θύματα τροχαίων, το κατά πόσο φορούσαν πλήρη εξοπλισμό αναβάτη. Ο νόμος στην Γερμανία δεν έχει αλλάξει, μονάχα η μη χρήση κράνους διώκεται από τον νόμο και δεν υπάρχει πρόστιμο αν οδηγείς χωρίς προστατευτικό μπουφάν. Ο μη σωστά εξοπλισμένος αναβάτης υπάρχει και στην Γερμανία όπως υπάρχει και παντού, αλλά δεν αποτελεί τον βασικό κορμό του μοτοσυκλετισμού, όπως συμβαίνει εδώ σε εμάς.

Σύμφωνα με το βερολινέζικο German Insurance Association (GDV), τον σύνδεσμο που εκπροσωπεί 460 ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, η αποζημίωση ενός θύματος θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά για συγκεκριμένους τύπους κακώσεων καθώς το να μην φορά επαρκή εξοπλισμό ασφαλείας φανερώνει αμέλεια για την δική του ασφάλεια, πράγμα που μπορεί να επιφέρει αντίστοιχες μειώσεις.

Οι αποφάσεις του GDV προφανώς και βάζουν μπροστά το συμφέρον των ασφαλιστικών εταιρειών, έχουν ήδη εφαρμοστεί σε διάφορες περιπτώσεις και φυσικά δεν επηρεάζουν στο παραμικρό το εθνικό σύστημα υγείας της Γερμανίας (GKV-Spitzenverband) που προφανώς και καλύπτει τα έξοδα νοσηλείας. Οι αποφάσεις του GDV έχουν να κάνουν μόνο με την αποζημίωση που καλείται να δώσει η ασφαλιστική εταιρεία του θύτη, στο θύμα. Σύμφωνα με τον γερμανικό νόμο το εθνικό σύστημα υγείας μπορεί να ζητήσει τα έξοδα νοσηλείας, περίθαλψης κτλ μόνο στην περίπτωση που έχει διαπραχθεί έγκλημα ή σκόπιμη πρόκληση αυτοτραυματισμού, όχι στην περίπτωση δηλαδή που κάποιος κατέληξε τραυματισμένος στο νοσοκομείο γιατί χτυπήθηκε από αυτοκίνητο ενώ οδηγούσε αμέριμνος την μοτοσυκλέτα του, φορώντας μόνο το κράνος από εξοπλισμό αναβάτη.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Γερμανία μπορεί λοιπόν να προσπαθήσουν να μειώσουν το κόστος με βάση τον προστατευτικό εξοπλισμό που φορούσε ο αναβάτης την ώρα του ατυχήματος, χωρίς αυτό να αποτελεί πανάκεια για τον τρόπο λειτουργείας τους, αλλά έχει ήδη συμβεί και αποτελεί μάλιστα και οδηγία του GDV προς το μέλη του, οπότε και θα συμβαίνει περισσότερο στο μέλλον. Οι Γερμανοί δεν χρειάζονται βέβαια και ιδιαίτερα μαθήματα για να οδηγούν με πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας, αυτό είναι κάτι που πρωτίστως συμβαίνει στην Ελλάδα, και είναι ένα καλό σημείο προβληματισμού για το πόσο μακριά είμαστε σε αυτό το θέμα. Άλλωστε το πρώτο σχόλιο που περιμένουμε είναι πως αυτά είναι λογικά πράγματα για την Γερμανία αλλά δεν μπορείς να γυρνάς με μπουφάν το καλοκαίρι στους 40 βαθμούς, αγνοώντας πόση υγρασία και ζέστη μπορεί να έχει το Μόναχο (για παράδειγμα). Έχουμε καταρρίψει πολλές φορές τον ισχυρισμό πως η ζέστη θέλει γυμνό δέρμα με επιχειρήματα, αλλά κυρίως με το παράδειγμά μας. Ίσα – ίσα που η προστασία από τον ήλιο με διάτρητο μπουφάν και αντίστοιχα γάντια, κάνει την οδήγηση στον καύσωνα ευκολότερη από το εκτεθειμένο δέρμα που αναπτύσσει πολλαπλάσια θερμοκρασία… Προφανώς ούτε λόγος για τον χειμώνα. Εμείς θα θέλαμε να δούμε τους αναβάτες να εξοπλίζονται από μόνοι τους με κατάλληλο ρουχισμό και τις ασφαλιστικές να μην κοιτούν νέους τρόπους περιορισμού των αποζημιώσεων.

MotoGP: Δέσμευση για καύσιμα 100% μη-ορυκτής προέλευσης από το 2027

Μία ακόμη μεγάλη αλλαγή έρχεται από το 2027
MotoGP Non-Fossil Fuel from 2027
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/7/2025

Έκλεισε η συμφωνία που δεσμεύει όλα τα καύσιμα στα Grand Prix, σε όλες τις κατηγορίες να είναι 100% μη-ορυκτής προέλευσης

Η παγκόσμια επιτροπή Grand Prix (GPC) επιβεβαίωσε ότι η γνησιότητα του καυσίμου θα ελέγχεται με τη μέθοδο C14.

Πώς θα ελέγχεται; – Το τεστ C14

Το τεστ μετρά το ποσοστό του ισοτόπου άνθρακα C14 (που υπάρχει στην ατμόσφαιρα αλλά λείπει από ορυκτά καύσιμα λόγω μακροχρόνιας ραδιενεργής αποσύνθεσης) σε σχέση με τον συνολικό άνθρακα.

Αν το ποσοστό στο δείγμα είναι ίδιο με αυτό της ατμόσφαιρας, με μικρή ανεκτή απόκλιση, το καύσιμο θεωρείται μη-ορυκτής προέλευσης. Έτσι, αποκλείεται η πιθανότητα να προέρχεται από διύλιση πετρελαίου.

MotoGP Non-Fossil Fuel from 2027

Τι καύσιμα θα χρησιμοποιούνται;

Από το 2027, τα MotoGP και οι υπόλοιπες κατηγορίες θα τρέχουν αποκλειστικά με

  • Βιοκαύσιμα – από βιολογικές πηγές
  • E-fuels – από δέσμευση CO₂ απευθείας από την ατμόσφαιρα

Η καύση αυτών των καυσίμων απελευθερώνει την ίδια ποσότητα άνθρακα που είχε δεσμευτεί προηγουμένως, επιτυγχάνοντας έτσι ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπών.

Από το 40% στο 100%

Η μετάβαση έχει ήδη ξεκινήσει από το 2024, όταν επιβλήθηκε τα καύσιμα να περιέχουν τουλάχιστον 40% μη-ορυκτή προέλευση. Σε τρία χρόνια, το ποσοστό θα είναι 100%, μια ιστορική απομάκρυνση από τα παραδοσιακά καύσιμα που παράγονται κυρίως από αργό πετρέλαιο.

Το MotoGP μπαίνει έτσι στην πρωτοπορία της αγωνιστικής βιωσιμότητας, δείχνοντας ότι ακόμη και στην κορυφαία κατηγορία ταχύτητας, η τεχνολογία και η οικολογία μπορούν να συνυπάρξουν.

Τώρα μένει να δούμε αν η τεχνολογία που αναπτύσσει η Suzuki για βενζίνη από κοπριά, περάσει τελικά και στον αγωνιστικό χώρο. Καθώς τότε κάθε σταύλος θα είναι ένα χρυσωρυχείο!

 

Suzuki: Ετοιμάζει μοτοσυκλέτα που θα κινείται με κοπριά!

Απίστευτο κι όμως εργάζονται να το κάνουν αληθινό!