Francesco Bagnaia - “Θα πρέπει οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες να είναι ισχυρότερες από των περιφερειακών ομάδων”

Αμφιλεγόμενες δηλώσεις μετά το καταστροφικό για τον Πρωταθλητή του 2022 GP του Le Mans
Pecco
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

16/5/2023

Χρειαζόμαστε μια διαφορά ιπποδύναμης, όπως υπήρχε παλιά, ανάμεσα στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες και στις μοτοσυκλέτες των ‘πελατών’ της Ducati.” Τάδε έφη, Pecco Bagnaia μετά την πτώση του στο Le Mans, σε έναν αγώνα που είδε τη διαφορά μεταξύ του και του περιφερειακού Marco Bezzecchi να μειώνεται στον ένα βαθμό.

Το GP του Le Mans ήταν ένας αγώνας για γερά νεύρα, με πολλές πτώσεις και συγκρούσεις, κάποιες από τις οποίες από τύχη δεν επέφεραν κάποιο σοβαρό τραυματισμό. Μόλις 13 από τους 21 αναβάτες είδαν τη σημαία του τερματισμού.

Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα και θεαματικά συμβάντα ήταν η σύγκρουση μεταξύ Vinales και Bagnaia, που οδήγησε στην πτώση και εγκατάλειψη τους, ενώ στη συνέχεια παραλίγο να πιαστούν και στα χέρια, με τον Vinales να σπρώχνει τον πεσμένο Pecco και εκείνος να απαντά για να τους χωρίσουν τελικά οι κριτές. Αργότερα οι δυο αναβάτες τα βρήκαν, ενώ οι αγωνοδίκες θεώρησαν -σωστά- τη σύγκρουση ως αγωνιστικό συμβάν, μη ρίχνοντας φταίξιμο σε κανέναν τους.

Μετά τον αγώνα, ο Bagnaia έκανε δηλώσεις, ρίχνοντας μια ιδέα στο τραπέζι για το πώς θα μπορούσαν οι αγώνες της μεγάλης κατηγορίας του MotoGP να γίνουν πιο ασφαλείς, όμως η ιδέα αυτή ακούγεται αρκετά αμφιλεγόμενη, ειδικά όταν την εκφράζει ο Pecco και ειδικά στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Pecco Bagnaia: “Οι μοτοσυκλέτες της σχάρας εκκίνησης μπορούν όλες να νικήσουν. Δεν υπάρχει πλέον η παλαιότερη διαφορά των 6-7 δεκάτων μεταξύ των εργοστασιακών μοτοσυκλετών και των μοτοσυκλετών των ‘πελατών’ του εργοστασίου.Σημειώστε πως αυτή η διαφορά είχε βοηθήσει παλαιότερα στη γέννηση των ‘φανταστικών τεσσάρων’, δηλαδή των Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Casey Stoner και Dani Pedrosa.

Και ο Bagnaia συνεχίζει: Τώρα το επίπεδο είναι ακραίο και όλοι έχουν πιθανότητα να κερδίσουν. Σίγουρα ο αγωνιστικός ρυθμός μας σήμερα δεν ήταν ο αναμενόμενος, με την εξαίρεση του Bezzecchi, και αυτό κράτησε το γκρουπ των πρώτων συγκεντρωμένο. Όμως κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να επιστρέψουμε στη διαφορά ιπποδύναμης μεταξύ εργοστασιακών και περιφερειακών μοτοσυκλετών, ή να βρούμε μια άλλη λύση. Προσπαθούμε να κερδίσουμε τον αγώνα στους πρώτους γύρους εδώ και δύο χρόνια. Κάποιος που είναι πιο πίσω προσπαθεί να περάσει 5-6 αναβάτες σε έναν γύρο, και αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Είμαστε όλοι στο όριο, και έτσι ειδικά στο πρώτο μέρος του αγώνα, είναι λάθος να προσπαθήσεις να κάνεις το κάτι παραπάνω. Αν δείτε, τα περισσότερα ατυχήματα σημειώνοντας στο αρχικό στάδιο του αγώνα, ίσως επειδή οι αναβάτες είναι πολύ μαχητικοί. Κάτι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση γιατί δεν είναι ασφαλές έτσι.”

Οι ανησυχίες περί ασφάλειας του Πρωταθλητή του 2022, που συνεχίζει να είναι πρώτος στη γενική βαθμολογία με 94 βαθμούς έναντι 93 του Marco Bezzecchi, έχουν σίγουρα κάποια βάση, όμως η "λύση" που προτείνει, λύση που στρέφεται ενάντια στους περιφερειακούς Ducatisti Bezzecchi, Martin, Marini και Zarco, ακούγεται έως και ως παράπονο κακομαθημένου παιδιού που ζητά από τη “μαμά” Ducati να κόψει τη δύναμη στις μοτοσυκλέτες των “νόθων” παιδιών της που του κάνουν... bullying, κάτι που σίγουρα δεν τον τιμά.

Ετικέτες

Moto3: Ο Noah Dettwiler πήρε εξιτήριο!

Χαμογελαστός έξω από την κλινική της Ελβετίας μαζί με τον πατέρα του
Noah
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/11/2025

Να κι ένα πολύ καλό νέο, καθώς ο αναβάτης της Moto3 Noah Dettwiler πήρε εξιτήριο μετά την τελευταία επέμβαση -στο πόδι του-, και φωτογραφίζεται χαμογελαστός με τον πατέρα του έξω από το νοσοκομείο.

Να θυμίσουμε πως ο νεαρός Ελβετός αναβάτης ήταν σε σοβαρή κατάσταση από τέλη Οκτώβρη, όταν και είχε το τρομακτικό ατύχημα με τον Antonio Rueda στον γύρο αναγνώρισης του αγώνα της Μαλαισίας.

Ο Noah γλίτωσε παρά τρίχα από του χάρου τα δόντια, καθώς υπέστη πολλαπλές καρδιακές ανακοπές, κάταγμα στο πόδι, ενώ του αφαιρέθηκε και η σπλήνα. Τις επόμενες ημέρες μετά το ατύχημα, κανείς δεν ήξερε αν θα τα καταφέρει να διαφύγει του κινδύνου για τη ζωή του, με τον Ελβετό να παραμένει σε κώμα στο νοσοκομείο της Μαλαισίας. Ευτυχώς ο Dettwiler αποδείχθηκε μαχητής, και μετά από τις πρώτες εβδομάδες η κατάσταση του ξεκίνησε να βελτιώνεται δραματικά, με τους γιατρούς να τον βγάζουν από το κώμα, ενώ πρόσφατα πήρε το "πράσινο φως" για να μεταφερθεί από τη Μαλαισαία στη χώρα του, όπου και εγχειρίστηκε στο πόδι.

Dettwiler

Χτες, ο νεαρός αναβάτης πήρε εξιτήριο μετά και την επέμβαση στο πόδι του και ο πατέρας του δημοσίευσε μία φωτογραφία που τους δείχνει χαμογελαστούς έξω από το νοσοκομείο. Σειρά παίρνει τώρα ο δύσκολος δρόμος της αποθεραπείας του και παρόλο που η περίπτωση του ατυχήματος του Dettwiler είναι από τις σοβαρότερες που έχουμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια στον χώρο, ελπίζουμε να ξεπεράσει τα όποια σωματικά και ψυχολογικά εμπόδια, και την επόμενη σεζόν να τον δούμε σαν αναβάτη της της ομάδας SIC58 Squadra Corse, που είχε συμφωνήσει μαζί της πριν το ατύχημα.