H Tech3 με ΚΤΜ!

Συμφωνία για τρία χρόνια
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/3/2018

Είχαμε γράψει πριν από λίγες μέρες ότι η Tech 3 ανακοίνωσε πως από το 2019 θα σταματήσει την συνεργασία της με την Yamaha –ως δορυφορική της ομάδα- με τις φήμες να οργιάζουν σχετικά με μια επικείμενη συμφωνία με την ΚΤΜ. Επίσημα ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί κάτι, αλλά οι πρώτες δηλώσεις του ιδιοκτήτη της Tech3, Herve Poncharal, μετά την γνωστοποίηση για την ολοκλήρωση της συνεργασίας με την Yamaha, επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω του λόγου το αληθές.
Όπως είπε ο Γάλλος, τους προτάθηκε μια συμφωνία η οποία συμπεριλαμβάνει κάτι που το περίμεναν από τότε που δημιουργήθηκε η Tech3, οπότε δεν μπορούσαν να αρνηθούν. Πιο συγκεκριμένα, η συμφωνία θα έχει χρονική διάρκεια τρία χρόνια και θα εξασφαλίζει στην ομάδα εργοστασιακές μοτοσυκλέτες. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μεγάλο ρόλο στην απόφαση της Tech3 να χωρίσουν οι δρόμοι τους με την Yamaha, έπαιξε και το γεγονός ότι ο Zarco δεν θα είχε εργοστασιακή Μ1 για φέτος. Αυτό ήταν κάτι που δυσαρέστησε τον Poncharal, όπως φάνηκε κι από τις δηλώσεις του: "Στα τελευταία δύο GP ο Zarco ήταν στο βάθρο, ενώ στην Valencia κόντεψε να κερδίσει. Όλοι περίμεναν κάτι ιδιαίτερο από τη Yamaha για να υποστηρίξει τον Zarco, όπως κάνει το HRC για τον Crutchlow και η Ducati για τον Petrucci. Αποδείξαμε και στις τελευταίες δοκιμές στην Doha ότι η υποστήριξη από την Yamaha είναι εξαιρετική και αρκετή για να μας φέρει στην κορυφή, αλλά ως δορυφορική ομάδα θέλουμε πάντα κάτι παραπάνω για να είμαστε πιο κοντά στους εργοστασιακούς αναβάτες."


Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, ακόμη δεν έχει γίνει η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας με την ΚΤΜ, αλλά ο Poncharal δεν δίστασε να την επιβεβαιώσει: "Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η ανακοίνωση θα βγει σύντομα και θα ισχύει για τρία χρόνια, 2019, 2020 και 2021. Κάθε χρόνο θα έχουμε εργοστασιακές μοτοσυκλέτες με τα τελευταία τεχνικά χαρακτηριστικά. Για κάθε μία δηλαδή από αυτές τις χρονιές θα βρίσκονται στο grid τέσσερις μοτοσυκλέτες με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, αυτές της εργοστασιακής ομάδας και της Tech3."
Κι αν έχουν μείνει σε κάποιους ελάχιστες αμφιβολίες σχετικά με το ποιο θα είναι το εργοστάσιο που θα συνεργαστεί με την Tech3 η διευκρίνιση του Poncharal ότι έχει εμπλοκή στις κατηγορίες Moto2 και Moto3 κι ότι οι αναβάτες που θα φτάνουν από αυτές τις κατηγορίες θα μπαίνουν στην "junior team" στα MotoGP, διαλύει κάθε σκέψη.
Η Tech3, όπως και η ΚΤΜ, δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τους αναβάτες της για το 2019, με τον Johann Zarco να αποτελεί στόχο των εργοστασιακών ομάδων. Το ερώτημα που γεννιέται, είναι αν αυτή η συμφωνία μεταξύ Tech3 και ΚΤΜ θα είναι ικανοποιητική σε βαθμό που να κρατήσει τον Zarco στην ομάδα. Ο ίδιος ο Poncharal δεν αποκλείει μια τέτοια πιθανότητα. Όπως δήλωσε, ο Γάλλος αναβάτης γνωρίζει πολύ καλά την προοπτική της συνεργασίας και είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος μ' αυτήν, θεωρώντας την ως μία εξαιρετική πρόκληση. Αυτή τη στιγμή, ο Zarco με τον manager του θα εξετάσουν όλες τις εναλλακτικές και τις προτάσεις, αλλά δεν αποκλείεται να παραμείνει στην ομάδα, καθώς σύμφωνα με τις δηλώσεις του Herve Poncharal "η μπάλα βρίσκεται στο δικό του γήπεδο".
Μια παράπλευρη συνέπεια αυτής της συμφωνίας, είναι το ότι η Tech3 η οποία δραστηριοποιείται και στην Moto2, προφανώς θα μεταπηδήσει σε μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ, συμπίπτοντας και με την αλλαγή του ενιαίου κινητήρα στην κατηγορία από τον τετρακύλινδρο της Honda στον τρικύλινδρο της Triumph το 2019.

Ετικέτες

Trackhouse Racing - Max Verstappen: Πιθανή εξαγορά μεριδίου της ομάδας από τον Πρωταθλητή F1

Αβεβαιότητα τόσο για τους αναβάτες, όσο και για τη μοτοσυκλέτα της ομάδας
Trackouse MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/3/2026

Η πιθανή εμπλοκή του Max Verstappen στην Trackhouse Racing Team φέρνει νέα δεδομένα στο project της αμερικάνικης ομάδας στο MotoGP, εισάγοντας έναν σημαντικό παράγοντα αβεβαιότητας για το μέλλον των Raul Fernandez και Ai Ogura.

Πρόσφατες πληροφορίες σε μέσα του ειδικού τύπου κάνουν λόγο για πιθανή πώληση μεριδίου της Trackhouse, μετά από ενδιαφέρον που φέρεται να έχει εκδηλώσει ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, Max Verstappen.

Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull Racing έχει δείξει στο παρελθόν ενδιαφέρον για επενδύσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, και μια πιθανή εμπλοκή του Verstappen στην Trackhouse θα μπορούσε να δώσει σημαντική ώθηση στο project της ομάδας, τόσο σε επίπεδο επενδύσεων όσο και σε επίπεδο επιτυχιών.

Από την άλλη, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως πιθανή πώληση μεριδίου της Trackhouse στον Vestappen, φέρνει μαζί της και μια επανεξέταση της στρατηγικής της ομάδας όσον αφορά στους αναβάτες της, κάτι που φέρνει τριγμούς στις θέσεις των Fernandez και Ogura.

Θυμίζουμε πως η αμερικάνικη Trackhouse Racing Team έκανε το ντεμπούτο της στο MotoGP το 2024, αντικαθιστώντας την RNF Racing, ως δορυφορική ομάδα της Aprilia, όμως τώρα η ομάδα βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλους κατασκευαστές, με το όνομα της Honda να ακούγεται ως πιθανό νέο εργοστάσιο για τους Αμερικανούς. Την πρώτη της χρονιά στο MotoGP η Trackhouse Racing είχε δει τους Oliveira και Fernandez να τερματίζουν στις θέσεις 15 και 16 αντίστοιχα, ενώ το 2025 ο Fernandez βελτίωσε κατακόρυφα την απόδοσή του, τερματίζοντας 10ος, με τον Ogura να βρίσκεται 16ος στη γενική.

Και φτάνουμε στο 2026, όπου μετά τον 1ο αγώνα της σεζόν ο Fernandez βρίσκεται στην εξαιρετική τρίτη θέση της γενικής βαθμολογίας, πίσω μόνο από τους Bezzecchi και Acosta, ενώ πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις του Ogura, που βρίσκεται 5ος γενικής. Είναι δυνατόν μετά από τέτοια άνοδο απόδοσης οι προσεχείς κινήσεις της Trackhouse να μην περιλαμβάνουν τουλάχιστον τον Ισπανό αναβάτη στα σχέδιά τους;

Οι επόμενες εβδομάδες θα μας δείξουν κατά πόσο οι παραπάνω πληροφορίες περί Verstappen, Honda και αναβατών της αμερικάνικης ομάδας έχουν βάση, με την Trackhouse να βρίσκεται σε αναβρασμό.