H Tech3 με ΚΤΜ!

Συμφωνία για τρία χρόνια
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/3/2018

Είχαμε γράψει πριν από λίγες μέρες ότι η Tech 3 ανακοίνωσε πως από το 2019 θα σταματήσει την συνεργασία της με την Yamaha –ως δορυφορική της ομάδα- με τις φήμες να οργιάζουν σχετικά με μια επικείμενη συμφωνία με την ΚΤΜ. Επίσημα ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί κάτι, αλλά οι πρώτες δηλώσεις του ιδιοκτήτη της Tech3, Herve Poncharal, μετά την γνωστοποίηση για την ολοκλήρωση της συνεργασίας με την Yamaha, επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω του λόγου το αληθές.
Όπως είπε ο Γάλλος, τους προτάθηκε μια συμφωνία η οποία συμπεριλαμβάνει κάτι που το περίμεναν από τότε που δημιουργήθηκε η Tech3, οπότε δεν μπορούσαν να αρνηθούν. Πιο συγκεκριμένα, η συμφωνία θα έχει χρονική διάρκεια τρία χρόνια και θα εξασφαλίζει στην ομάδα εργοστασιακές μοτοσυκλέτες. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μεγάλο ρόλο στην απόφαση της Tech3 να χωρίσουν οι δρόμοι τους με την Yamaha, έπαιξε και το γεγονός ότι ο Zarco δεν θα είχε εργοστασιακή Μ1 για φέτος. Αυτό ήταν κάτι που δυσαρέστησε τον Poncharal, όπως φάνηκε κι από τις δηλώσεις του: "Στα τελευταία δύο GP ο Zarco ήταν στο βάθρο, ενώ στην Valencia κόντεψε να κερδίσει. Όλοι περίμεναν κάτι ιδιαίτερο από τη Yamaha για να υποστηρίξει τον Zarco, όπως κάνει το HRC για τον Crutchlow και η Ducati για τον Petrucci. Αποδείξαμε και στις τελευταίες δοκιμές στην Doha ότι η υποστήριξη από την Yamaha είναι εξαιρετική και αρκετή για να μας φέρει στην κορυφή, αλλά ως δορυφορική ομάδα θέλουμε πάντα κάτι παραπάνω για να είμαστε πιο κοντά στους εργοστασιακούς αναβάτες."


Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, ακόμη δεν έχει γίνει η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας με την ΚΤΜ, αλλά ο Poncharal δεν δίστασε να την επιβεβαιώσει: "Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η ανακοίνωση θα βγει σύντομα και θα ισχύει για τρία χρόνια, 2019, 2020 και 2021. Κάθε χρόνο θα έχουμε εργοστασιακές μοτοσυκλέτες με τα τελευταία τεχνικά χαρακτηριστικά. Για κάθε μία δηλαδή από αυτές τις χρονιές θα βρίσκονται στο grid τέσσερις μοτοσυκλέτες με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, αυτές της εργοστασιακής ομάδας και της Tech3."
Κι αν έχουν μείνει σε κάποιους ελάχιστες αμφιβολίες σχετικά με το ποιο θα είναι το εργοστάσιο που θα συνεργαστεί με την Tech3 η διευκρίνιση του Poncharal ότι έχει εμπλοκή στις κατηγορίες Moto2 και Moto3 κι ότι οι αναβάτες που θα φτάνουν από αυτές τις κατηγορίες θα μπαίνουν στην "junior team" στα MotoGP, διαλύει κάθε σκέψη.
Η Tech3, όπως και η ΚΤΜ, δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τους αναβάτες της για το 2019, με τον Johann Zarco να αποτελεί στόχο των εργοστασιακών ομάδων. Το ερώτημα που γεννιέται, είναι αν αυτή η συμφωνία μεταξύ Tech3 και ΚΤΜ θα είναι ικανοποιητική σε βαθμό που να κρατήσει τον Zarco στην ομάδα. Ο ίδιος ο Poncharal δεν αποκλείει μια τέτοια πιθανότητα. Όπως δήλωσε, ο Γάλλος αναβάτης γνωρίζει πολύ καλά την προοπτική της συνεργασίας και είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος μ' αυτήν, θεωρώντας την ως μία εξαιρετική πρόκληση. Αυτή τη στιγμή, ο Zarco με τον manager του θα εξετάσουν όλες τις εναλλακτικές και τις προτάσεις, αλλά δεν αποκλείεται να παραμείνει στην ομάδα, καθώς σύμφωνα με τις δηλώσεις του Herve Poncharal "η μπάλα βρίσκεται στο δικό του γήπεδο".
Μια παράπλευρη συνέπεια αυτής της συμφωνίας, είναι το ότι η Tech3 η οποία δραστηριοποιείται και στην Moto2, προφανώς θα μεταπηδήσει σε μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ, συμπίπτοντας και με την αλλαγή του ενιαίου κινητήρα στην κατηγορία από τον τετρακύλινδρο της Honda στον τρικύλινδρο της Triumph το 2019.

Ετικέτες

MotoGP 2026 Ταϊλάνδη: Θρίαμβος Aprilia στο Buriram - Bezzecchi πρώτος με τέσσερις RS-GP στην πεντάδα

Εντυπωσιακό ξεκίνημα Aprilia - Έτοιμη για μάχη τίτλου
Aprilia
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

10/3/2026

Το πρώτο Grand Prix του 2026 στο Buriram αποδείχθηκε ιδανικό για την Aprilia, που πανηγύρισε τη νίκη με τον Marco Bezzecchi και τοποθέτησε και τις τέσσερις μοτοσυκλέτες της μέσα στην πρώτη πεντάδα, κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί στην ιστορία της στα MotoGP.

Η σεζόν 2026 των MotoGP ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την Aprilia, η οποία έφυγε από το Grand Prix Ταϊλάνδης με μια ιστορική επίδοση και σαφές μήνυμα προς τον ανταγωνισμό ότι φέτος σκοπεύει να διεκδικήσει τον τίτλο μέχρι τέλους.

Ο Marco Bezzecchi χάρισε στην εταιρεία του Noale τη νίκη στον κυριακάτικο αγώνα, συνεχίζοντας το εντυπωσιακό του σερί από το τέλος της περασμένης χρονιάς. Με τις επιτυχίες σε Portimao και Valencia το 2025, ο Ιταλός έφτασε πλέον τις τρεις συνεχόμενες νίκες στα MotoGP, μια ακόμη πρωτιά για αναβάτη της Aprilia.

Παράλληλα, ο Bezzecchi έφτασε τις τέσσερις νίκες με την Aprilia στα MotoGP, ξεπερνώντας τον Aleix Espargaro και γίνεται έτσι ο πιο επιτυχημένος αναβάτης της εταιρείας στην κορυφαία κατηγορία.

Ιστορικό αποτέλεσμα για την Aprilia

Το Grand Prix της Ταϊλάνδης έφερε και μια ακόμα ιστορική επίδοση για την ιταλική ομάδα. Και οι τέσσερις αναβάτες που χρησιμοποιούν την RS-GP τερμάτισαν μέσα στην πρώτη πεντάδα:

Marco Bezzecchi - 1η θέση
Raul Fernandez - 3η θέση
Jorge Martin - 4η θέση
Ai Ogura - 5η θέση

Πρόκειται για την πρώτη φορά στα MotoGP που τέσσερις Aprilia τερματίζουν μέσα στο Top-5 σε αγώνα.

Ο Raul Fernandez συνέχισε την ανοδική του πορεία, κατακτώντας την τρίτη θέση και σημειώνοντας για πρώτη φορά στην καριέρα του δύο συνεχόμενα βάθρα στην κατηγορία. Ο Jorge Martin, παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024, έδειξε επίσης ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, επιστρέφοντας δυνατός παρά τις επεμβάσεις που είχε υποστεί τον χειμώνα. Η τέταρτη θέση του ισοφαρίζει το καλύτερό του αποτέλεσμα με την εργοστασιακή Aprilia.

Από την πλευρά του Trackhouse MotoGP, ο rookie Ai Ogura ολοκλήρωσε τον αγώνα στην πέμπτη θέση, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της μέχρι τώρα παρουσίας του στη μεγάλη κατηγορία.

Η Ducati δέχεται το πρώτο πλήγμα

Η κυριαρχία της Aprilia στο Buriram είχε και ένα ακόμη αποτέλεσμα, τερματίστηκε το απίστευτο σερί 88 συνεχόμενων βάθρων της Ducati στα MotoGP. Για πρώτη φορά από το Grand Prix Ευρώπης το 2020, καμία Ducati δεν κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη πεντάδα.

Ο καλύτερος αναβάτης της ιταλικής εταιρείας ήταν ο Fabio Di Giannantonio της ομάδας VR46, που τερμάτισε έκτος.

Παρότι το αποτέλεσμα αποτέλεσε πλήγμα για τους πρωταθλητές, λίγοι πιστεύουν ότι η Ducati θα μείνει πίσω για πολύ, ειδικά με ένα τόσο ισχυρό ρόστερ αναβατών.

Acosta και KTM στην κορυφή του πρωταθλήματος

Παρά τη νίκη της Aprilia, επικεφαλής της βαθμολογίας μετά τον πρώτο αγώνα βρίσκεται ο Pedro Acosta με την KTM. Ο Ισπανός κατέκτησε τη νίκη στο Sprint και τη δεύτερη θέση στον αγώνα της Κυριακής, φεύγοντας από την Ταϊλάνδη ως πρωτοπόρος του πρωταθλήματος.

Στη βαθμολογία προηγείται ο Pedro Acosta, πίσω του βρίσκεται ο Marco Bezzecchi με απόσταση 7 βαθμών και ακολουθεί ο Raul Fernandez άλλους 9 βαθμούς μακριά, με τους Martin και Ogura να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

H αρχή μιας μαχητικής σεζόν

Παρότι είναι ακόμα πολύ νωρίς για συμπεράσματα, το ξεκίνημα της χρονιάς δείχνει ότι η μάχη για τον τίτλο θα είναι τριπλή. Η Aprilia εμφανίζεται ισχυρότερη από ποτέ, η KTM δείχνει ικανή να διεκδικήσει νίκες, ενώ η Ducati παραμένει ο βασικός αντίπαλος παρά το δύσκολο πρώτο Grand Prix.

Με 21 αγώνες να απομένουν και επόμενη στάση τη Βραζιλία, η σεζόν 2026 προμηνύεται μία από τις πιο συναρπαστικές των τελευταίων ετών στα MotoGP.