H Tech3 με ΚΤΜ!

Συμφωνία για τρία χρόνια
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/3/2018

Είχαμε γράψει πριν από λίγες μέρες ότι η Tech 3 ανακοίνωσε πως από το 2019 θα σταματήσει την συνεργασία της με την Yamaha –ως δορυφορική της ομάδα- με τις φήμες να οργιάζουν σχετικά με μια επικείμενη συμφωνία με την ΚΤΜ. Επίσημα ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί κάτι, αλλά οι πρώτες δηλώσεις του ιδιοκτήτη της Tech3, Herve Poncharal, μετά την γνωστοποίηση για την ολοκλήρωση της συνεργασίας με την Yamaha, επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω του λόγου το αληθές.
Όπως είπε ο Γάλλος, τους προτάθηκε μια συμφωνία η οποία συμπεριλαμβάνει κάτι που το περίμεναν από τότε που δημιουργήθηκε η Tech3, οπότε δεν μπορούσαν να αρνηθούν. Πιο συγκεκριμένα, η συμφωνία θα έχει χρονική διάρκεια τρία χρόνια και θα εξασφαλίζει στην ομάδα εργοστασιακές μοτοσυκλέτες. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μεγάλο ρόλο στην απόφαση της Tech3 να χωρίσουν οι δρόμοι τους με την Yamaha, έπαιξε και το γεγονός ότι ο Zarco δεν θα είχε εργοστασιακή Μ1 για φέτος. Αυτό ήταν κάτι που δυσαρέστησε τον Poncharal, όπως φάνηκε κι από τις δηλώσεις του: "Στα τελευταία δύο GP ο Zarco ήταν στο βάθρο, ενώ στην Valencia κόντεψε να κερδίσει. Όλοι περίμεναν κάτι ιδιαίτερο από τη Yamaha για να υποστηρίξει τον Zarco, όπως κάνει το HRC για τον Crutchlow και η Ducati για τον Petrucci. Αποδείξαμε και στις τελευταίες δοκιμές στην Doha ότι η υποστήριξη από την Yamaha είναι εξαιρετική και αρκετή για να μας φέρει στην κορυφή, αλλά ως δορυφορική ομάδα θέλουμε πάντα κάτι παραπάνω για να είμαστε πιο κοντά στους εργοστασιακούς αναβάτες."


Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, ακόμη δεν έχει γίνει η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας με την ΚΤΜ, αλλά ο Poncharal δεν δίστασε να την επιβεβαιώσει: "Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η ανακοίνωση θα βγει σύντομα και θα ισχύει για τρία χρόνια, 2019, 2020 και 2021. Κάθε χρόνο θα έχουμε εργοστασιακές μοτοσυκλέτες με τα τελευταία τεχνικά χαρακτηριστικά. Για κάθε μία δηλαδή από αυτές τις χρονιές θα βρίσκονται στο grid τέσσερις μοτοσυκλέτες με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, αυτές της εργοστασιακής ομάδας και της Tech3."
Κι αν έχουν μείνει σε κάποιους ελάχιστες αμφιβολίες σχετικά με το ποιο θα είναι το εργοστάσιο που θα συνεργαστεί με την Tech3 η διευκρίνιση του Poncharal ότι έχει εμπλοκή στις κατηγορίες Moto2 και Moto3 κι ότι οι αναβάτες που θα φτάνουν από αυτές τις κατηγορίες θα μπαίνουν στην "junior team" στα MotoGP, διαλύει κάθε σκέψη.
Η Tech3, όπως και η ΚΤΜ, δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τους αναβάτες της για το 2019, με τον Johann Zarco να αποτελεί στόχο των εργοστασιακών ομάδων. Το ερώτημα που γεννιέται, είναι αν αυτή η συμφωνία μεταξύ Tech3 και ΚΤΜ θα είναι ικανοποιητική σε βαθμό που να κρατήσει τον Zarco στην ομάδα. Ο ίδιος ο Poncharal δεν αποκλείει μια τέτοια πιθανότητα. Όπως δήλωσε, ο Γάλλος αναβάτης γνωρίζει πολύ καλά την προοπτική της συνεργασίας και είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος μ' αυτήν, θεωρώντας την ως μία εξαιρετική πρόκληση. Αυτή τη στιγμή, ο Zarco με τον manager του θα εξετάσουν όλες τις εναλλακτικές και τις προτάσεις, αλλά δεν αποκλείεται να παραμείνει στην ομάδα, καθώς σύμφωνα με τις δηλώσεις του Herve Poncharal "η μπάλα βρίσκεται στο δικό του γήπεδο".
Μια παράπλευρη συνέπεια αυτής της συμφωνίας, είναι το ότι η Tech3 η οποία δραστηριοποιείται και στην Moto2, προφανώς θα μεταπηδήσει σε μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ, συμπίπτοντας και με την αλλαγή του ενιαίου κινητήρα στην κατηγορία από τον τετρακύλινδρο της Honda στον τρικύλινδρο της Triumph το 2019.

Ετικέτες

Gigi Dall’Igna: "Αμφισβητήσιμη" η ποινή που στέρησε τη νίκη του Marc Marquez στο Sprint της Ταϊλάνδης

Ο Ιταλός τεχνικός διευθυντής της Ducati κάνει λόγο για ένα άτυχες Σαββατοκύριακο στο Buriram
gigi-dall-igna-ducati-corse-ge.jpg
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/3/2026

Ο Gigi Dall’Igna χαρακτήρισε ως "αμφισβητήσιμη" την ποινή που επιβλήθηκε στον Marc Marquez στο Sprint της Ταϊλάνδης, τονίζοντας ότι ο Ισπανός στάθηκε ιδιαίτερα άτυχος σε ένα δύσκολο ξεκίνημα της σεζόν για τη Ducati.

Η Ducati ξεκίνησε τη σεζόν του MotoGP 2026 με πολύ πιο δύσκολο τρόπο συγκριτικά με πέρυσι, όταν ο Marc Marquez είχε φύγει από το GP της Ταϊλάνδης με νίκες σε όλους τους αγώνες.

Έπειτα από μια δύσκολη προετοιμασία, με αποθεραπεία από τραυματισμό και τρεις πτώσεις στα χειμερινά τεστ, ο Marquez κατάφερε να ανασυνταχθεί και να διεκδικήσει την pole position απέναντι στον Marco Bezzecchi. Τελικά έχασε την πρώτη θέση εκκίνησης για μόλις 0,035 δευτερόλεπτα από τον αναβάτη της Aprilia.

Στον αγώνα Sprint, όταν ο Bezzecchi έπεσε ενώ προηγούνταν, ο Marquez βρέθηκε σε θέση να διεκδικεί τη νίκη. Ωστόσο ο Pedro Acosta πίεσε, με τους δύο αναβάτες να δίνουν σκληρή μάχη μέχρι τους τελευταίους γύρους.

Marquez Acosta

Στον προτελευταίο γύρο, ο Marquez πραγματοποίησε μια δυναμική προσπέραση που έβγαλε τον αναβάτη της KTM εκτός γραμμής. Οι αγωνοδίκες της FIM ανακοίνωσαν ποινή "παραχώρησης μίας θέσης" για τον Marquez περίπου 30 δευτερόλεπτα πριν από το τέλος του αγώνα.

Μια επανάληψη της μάχης τους στη στροφή 12 φαινόταν πιθανή, όμως ο Marquez αποκάλυψε ότι είδε την ειδοποίηση της ποινής μόλις στην τελευταία στροφή, όπου επιβράδυνε και άφησε τον Acosta να περάσει για να πάρει τη νίκη.

Την Κυριακή ακολούθησε ένα διαφορετικό δράμα για τον αναβάτη της Ducati. Ενώ κυνηγούσε τον Raul Fernandez για την τρίτη θέση του βάθρου, αντιμετώπισε πρόβλημα στη ζάντα του τροχού και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Το περιστατικό αυτό έβαλε τέλος σε ένα εντυπωσιακό σερί της Ducati, καθώς για πρώτη φορά μετά από 88 συνεχόμενα Grand Prix της κορυφαίας κατηγορίας η ιταλική εταιρεία δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο.

Μετά τον αγώνα ο γενικός διευθυντής της Ducati Corse, Gigi Dall’Igna, συνεχάρη τους αντιπάλους της ομάδας, τονίζοντας παράλληλα ότι η Ducati πρέπει να καλύψει γρήγορα τη διαφορά, χωρίς όμως πανικό.

"Αυτό το παγκόσμιο πρωτάθλημα διαφαίνεται απαιτητικό αλλά και συναρπαστικό, με τις προσδοκίες ήδη υψηλές για τις προκλήσεις που έρχονται," ανέφερε.

"Πρώτα απ’ όλα συγχαρητήρια στους αντιπάλους μας που επικράτησαν δίκαια. Η ανταγωνιστικότητά τους δεν μας εκπλήσσει, καθώς την είχαμε ήδη δει στο τέλος της περσινής σεζόν αλλά και στα χειμερινά τεστ."

Ο ίδιος επισήμανε επίσης ότι για πρώτη φορά μετά από 102 αγώνες η Ducati δεν βρέθηκε ούτε μέσα στην πρώτη πεντάδα, κάτι που δείχνει ότι η ομάδα πρέπει να μειώσει γρήγορα τη διαφορά από τον ανταγωνισμό.

"Τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν καταφέραμε να ανέβουμε στο βάθρο μετά από 88 συνεχόμενους αγώνες και για πρώτη φορά μετά από 102 Grand Prix η εταιρεία απουσιάζει από την πρώτη πεντάδα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κλείσουμε το κενό γρήγορα, αλλά χωρίς να δημιουργήσουμε πανικό."

Ο Dall’Igna κατέληξε τονίζοντας ότι ο Marc Marquez έδειξε ωριμότητα και ψυχραιμία σε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο στο Buriram, χαρακτηρίζοντας μάλιστα την ποινή του Sprint "αμφισβητήσιμη".

"Με λίγα λόγια ήταν ένα Grand Prix που γνωρίζαμε ότι έπρεπε να διαχειριστούμε με εξυπνάδα. Aυτό ακριβώς έκανε και o Marc, βάζοντας όλο του το μυαλό και την καρδιά."

"Ωστόσο στάθηκε πραγματικά άτυχος, πρώτα στο Sprint, όπου μια αμφισβητήσιμη απόφαση των αγωνοδικών της FIM του στέρησε τη νίκη, και στη συνέχεια στον αγώνα της Κυριακής, όπου παρά τις δυσκολίες ένα βάθρο ήταν απολύτως εφικτό πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει."

Ο ομόσταυλος του στη Εργοστασιακή ομάδα της Ducati, Francesco Bagnaia, ξεκίνησε από τη 13η θέση στο grid αφού δεν κατάφερε να περάσει στο Q2 των κατατακτηρίων και τελικά τερμάτισε ένατος τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα.