H Tech3 με ΚΤΜ!

Συμφωνία για τρία χρόνια
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/3/2018

Είχαμε γράψει πριν από λίγες μέρες ότι η Tech 3 ανακοίνωσε πως από το 2019 θα σταματήσει την συνεργασία της με την Yamaha –ως δορυφορική της ομάδα- με τις φήμες να οργιάζουν σχετικά με μια επικείμενη συμφωνία με την ΚΤΜ. Επίσημα ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί κάτι, αλλά οι πρώτες δηλώσεις του ιδιοκτήτη της Tech3, Herve Poncharal, μετά την γνωστοποίηση για την ολοκλήρωση της συνεργασίας με την Yamaha, επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω του λόγου το αληθές.
Όπως είπε ο Γάλλος, τους προτάθηκε μια συμφωνία η οποία συμπεριλαμβάνει κάτι που το περίμεναν από τότε που δημιουργήθηκε η Tech3, οπότε δεν μπορούσαν να αρνηθούν. Πιο συγκεκριμένα, η συμφωνία θα έχει χρονική διάρκεια τρία χρόνια και θα εξασφαλίζει στην ομάδα εργοστασιακές μοτοσυκλέτες. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μεγάλο ρόλο στην απόφαση της Tech3 να χωρίσουν οι δρόμοι τους με την Yamaha, έπαιξε και το γεγονός ότι ο Zarco δεν θα είχε εργοστασιακή Μ1 για φέτος. Αυτό ήταν κάτι που δυσαρέστησε τον Poncharal, όπως φάνηκε κι από τις δηλώσεις του: "Στα τελευταία δύο GP ο Zarco ήταν στο βάθρο, ενώ στην Valencia κόντεψε να κερδίσει. Όλοι περίμεναν κάτι ιδιαίτερο από τη Yamaha για να υποστηρίξει τον Zarco, όπως κάνει το HRC για τον Crutchlow και η Ducati για τον Petrucci. Αποδείξαμε και στις τελευταίες δοκιμές στην Doha ότι η υποστήριξη από την Yamaha είναι εξαιρετική και αρκετή για να μας φέρει στην κορυφή, αλλά ως δορυφορική ομάδα θέλουμε πάντα κάτι παραπάνω για να είμαστε πιο κοντά στους εργοστασιακούς αναβάτες."


Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, ακόμη δεν έχει γίνει η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας με την ΚΤΜ, αλλά ο Poncharal δεν δίστασε να την επιβεβαιώσει: "Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η ανακοίνωση θα βγει σύντομα και θα ισχύει για τρία χρόνια, 2019, 2020 και 2021. Κάθε χρόνο θα έχουμε εργοστασιακές μοτοσυκλέτες με τα τελευταία τεχνικά χαρακτηριστικά. Για κάθε μία δηλαδή από αυτές τις χρονιές θα βρίσκονται στο grid τέσσερις μοτοσυκλέτες με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, αυτές της εργοστασιακής ομάδας και της Tech3."
Κι αν έχουν μείνει σε κάποιους ελάχιστες αμφιβολίες σχετικά με το ποιο θα είναι το εργοστάσιο που θα συνεργαστεί με την Tech3 η διευκρίνιση του Poncharal ότι έχει εμπλοκή στις κατηγορίες Moto2 και Moto3 κι ότι οι αναβάτες που θα φτάνουν από αυτές τις κατηγορίες θα μπαίνουν στην "junior team" στα MotoGP, διαλύει κάθε σκέψη.
Η Tech3, όπως και η ΚΤΜ, δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τους αναβάτες της για το 2019, με τον Johann Zarco να αποτελεί στόχο των εργοστασιακών ομάδων. Το ερώτημα που γεννιέται, είναι αν αυτή η συμφωνία μεταξύ Tech3 και ΚΤΜ θα είναι ικανοποιητική σε βαθμό που να κρατήσει τον Zarco στην ομάδα. Ο ίδιος ο Poncharal δεν αποκλείει μια τέτοια πιθανότητα. Όπως δήλωσε, ο Γάλλος αναβάτης γνωρίζει πολύ καλά την προοπτική της συνεργασίας και είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος μ' αυτήν, θεωρώντας την ως μία εξαιρετική πρόκληση. Αυτή τη στιγμή, ο Zarco με τον manager του θα εξετάσουν όλες τις εναλλακτικές και τις προτάσεις, αλλά δεν αποκλείεται να παραμείνει στην ομάδα, καθώς σύμφωνα με τις δηλώσεις του Herve Poncharal "η μπάλα βρίσκεται στο δικό του γήπεδο".
Μια παράπλευρη συνέπεια αυτής της συμφωνίας, είναι το ότι η Tech3 η οποία δραστηριοποιείται και στην Moto2, προφανώς θα μεταπηδήσει σε μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ, συμπίπτοντας και με την αλλαγή του ενιαίου κινητήρα στην κατηγορία από τον τετρακύλινδρο της Honda στον τρικύλινδρο της Triumph το 2019.

Ετικέτες

Marc Marquez για Acosta: “o Marquez του 2013 κέρδισε το Πρωτάθλημα στο ντεμπούτο του” [VIDEO]

“Είμαι αναβάτης, όχι κριτής, δεν θα διαμαρτυρηθώ ποτέ επίσημα, αλλά η κόκκινη γραμμή το 2026 μπήκε χαμηλά”
Marquez-Acosta
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/3/2026

Σε εκδήλωση της χορηγού Estrella Galicia με τους Ισπανούς Πρωταθλητές Marc Marquez, Jose Antonio Rueda και τον Βραζιλιάνο Diogo Moreira, μέσα σε άλλες ενδιαφέρουσες δηλώσεις, ο Marquez -που όπως ήταν φυσικό μονοπώλησε το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων, απάντησε αιχμηρότατα σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν στον Pedro Acosta βλέπει τον νεαρό Marc Marquez του 2013.

“O Marquez του 2013 κέρδισε στην πρώτη του χρονιά”, ήταν η απάντηση του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, απάντηση που συνοδεύτηκε από μια εύγλωττη κίνηση με τα χέρια που θα μεταφράζαμε ως “τι άλλο να πω”, εννοώντας σαφέστατα πως για εκείνον δεν υπάρχει σύγκριση.

Θυμίζουμε πως στο εκπληκτικό ντεμπούτο του στο MotoGP το 2013 με τη Honda, ο Marc Marquez ανέβηκε στο βάθρο στον πρώτο του αγώνα, κέρδισε τον δεύτερο και τελικά πήρε και τον τίτλο με 6 νίκες, ο πρώτος αναβάτης που έκανε κάτι τέτοιο στο ντεμπούτο του από το 1978 και τον “King” Kenny Roberts. Από την πλευρά του, ο Pedro Acosta στην Τρίτη του χρονιά στο Πρωτάθλημα και μετά από 42 GP δεν έχει καταφέρει να πάρει όχι τίτλο, αλλά ούτε νίκη σε αγώνα Κυριακής.

Acosta

Η πρώτη νίκη του αναβάτη της KTM ήρθε πριν λίγες ημέρες στον αγώνα Sprint της Ταϊλάνδης, αφού όμως οι αγωνοδίκες υποχρέωσαν τον Marquez να χάσει μια θέση λίγο πριν τον τερματισμό για την αμφιλεγόμενη προσπέρασή του στον Acosta. Μια προσπέραση που κάποτε θα θεωρούνταν τυπική για αγώνα μοτοσυκλέτας, όμως τα τελευταία χρόνια οι κριτές έχουν αναπτύξει εντελώς διαφορετικά και σαφώς πιο “clean cut” και αυστηρά κριτήρια για το πόσο μπορεί κανείς να πιέσει σε μια ανάλογη περίσταση.

I will never cry

Αν και ο Marquez ενοχλήθηκε από την απόφαση των κριτών στο Sprint, που έδωσαν τη νίκη στον Acosta, δήλωσε αμέσως μετά σε δημοσιογράφο που τον ρώτησε “θα μιλήσεις με τον Simon Crafar για το συμβάν”, “Όχι. Είμαι αγωνιζόμενος και όχι κριτής, δεν διαμαρτύρομαι και δεν θα διαμαρτυρηθώ ποτέ”. Οι ακριβείς λέξεις που χρησιμοποίησε ήταν “I’m not a steward, I’m a racer, I never cry and I will never cry”. Το ρήμα cry που συνήθως αποδίδεται σε κλαίω, σημαίνει όμως και φωνάζω / διαμαρτύρομαι. Επειδή έχουμε δει πολλές φορές τον Marquez να κλαίει από συγκίνηση, και επειδή τα αγγλικά του δεν είναι τέλεια, και σε συνδυασμό με τα συμφραζόμενα και τη γενικότερη συμπεριφορά του εναντίον κάποιας ένστασης στους κριτές, το συμπέρασμα τείνει προς το φωνάζω / διαμαρτύρομαι, κάτι που όντως δεν έκανε ούτε ο Marc ούτε η Ducati, τουλάχιστον επίσημα.

O Marquez δήλωσε πως “οι αγωνοδίκες θέτουν πάντα ένα όριο, και φαίνεται πως το 2026 μετακίνησαν την κόκκινη γραμμή προς τα κάτω, και αυτή τη γραμμή θα πρέπει να σεβαστούν και για την υπόλοιπη σεζόν. Πρέπει να προσαρμοστούμε.” Δήλωση που προετοιμάζει το έδαφος για μελλοντικές αντίστοιχες κινήσεις από τους ανταγωνιστές του, οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από τους κριτές με την ίδια αυστηρότητα.

Tardozzi

Όσον αφορά στο κλατάρισμα του πίσω ελαστικού της Michelin και την λυγισμένη ζάντα της Marchesini σε δυο σημεία, ο Ισπανός είχε τα εξής να πει: “Ας πούμε ότι ήμουν τυχερός την Κυριακή, γιατί διαφορετικά ίσως να μην ήμουν εδώ. Δεν υπάρχει σαφής εξήγηση για το τι συνέβη και δεν προσπαθώ καν να τη βρω. Δεν νομίζω ότι ήταν ευθύνη της Michelin ούτε της ζάντας. Ο Davide (Tardozzi) έλεγξε τα πάντα και ήταν σε άριστη κατάσταση.” Ακόμα λοιπόν απάντηση δεν υπάρχει για το αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα (αν έσκασε το ελαστικό πρώτα ή αν έσκασε στο κερμπ), όμως αν βάλετε τους υπότιτλους στα αγγλικά στο βίντεο της Estrella Galicia, ο Marquez αφήνει αιχμές, καθώς όπως λέει μετά από εξέταση του κερμπ, αυτό δεν έδειξε να έχει κάποιο κατασκευαστικό ελάττωμα, και ήταν μέσα στις προδιαγραφές όσον αφορά στη μελετημένη κλίση του που επιτρέπει σε έναν αναβάτη που θέλει να κάνει έξοδο για να μην πέσει να κάνει μικρό άλμα προς την έξοδο διαφυγής και την αμμοπαγίδα χωρίς η μοτοσυκλέτα να πάρει ύψος.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην ταχύτητα που έδειξε ο Marco Bezzecchi με τη μοτοσυκλέτα της Aprilia Racing: “Ακόμη και αν είχα πιέσει για τον ταχύτερο γύρο στις δοκιμές, δεν θα ήμουν ο πιο γρήγορος. Όταν προσπάθησα να ακολουθήσω τον ρυθμό του Bez, έπεσα”.

Όταν τώρα οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον Marquez αν είναι στο 100% της φυσικής του κατάστασης εκείνος έδωσε μια εξαιρετικά οξυδερκή απάντηση. “Ποιο 100%; Το 100% του Marquez τώρα; Γιατί ακόμα και σε ένα πρώτο ατύχημα, το προηγούμενο 100% φθίνει κατά ένα ποσοστό. Δεν θα είσαι ποτέ ξανά στο προηγούμενο 100%. Κατά πόσο φθίνει το νούμερο; Κατά 1%, 20%. Δεν ξέρω το 100% μου σήμερα σε σχέση με πριν. Απλώς θέλω να αισθάνομαι καλά, και να καταλαβαίνω το πώς εξελίσσεται το σώμα μου μετά από τους τραυματισμούς.”

Αν δεν γνωρίζετε ισπανικά, αξίζει να κάνετε μια μικρή ρύθμιση στους υπότιτλους του παρακάτω βίντεο, ώστε να το μεταφράσετε στα αγγλικά, καθώς οι δηλώσεις ενός αναβάτη του επιπέδου του Marquez, ιδίως σε αυτή την ώριμη περίοδο της καριέρας του είναι ανεκτίμητες για όσους αγαπούν τους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλέτας.

Ετικέτες