Honda: Έφτασε τις 800 νίκες στα GP

… και χωρίς τα 8 χρόνια της Moto2
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

27/10/2020

Από την αρχή της ιστορίας της η Honda ήξερε πως οι αγώνες είναι το καλύτερο πεδίο εξέλιξης και δοκιμής κάθε νέας τεχνολογίας και ιδέας στις μοτοσυκλέτες. Μέσα σε αυτό το σκεπτικό συμμετείχε σε κάθε είδους αγώνες, είτε ήταν πάνω σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους είτε πολύ έξω από αυτούς. Όμως εκεί που έχει την πιο λαμπρή ιστορία είναι στα Grand Prix και οι 800 νίκες που συμπλήρωσε την Κυριακή στην Moto3 με την NSF250RW  στα χέρια του Jaume Masia είναι μια επιβεβαίωση. Ήταν το πίσω στο 1954 όταν ο Soichiro Honda πήρε την απόφαση να μπει στο στίβο των Gran Prix, που έως σήμερα αποτελεί την παγκόσμια βιτρίνα των αγώνων ταχύτητας, όπου οι κορυφαίοι κατασκευαστές του κόσμου μάχονται σκληρά. Χρειάστηκαν μόλις πέντε χρόνια στην Honda για να σημειώσει την πρώτη της διεθνή νίκη το 1959 στο TT του Isle Of Man.

Ένα χρόνο μετά εμφανίζεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της FIM με δύο τρομερά τετράχρονα μοτοσυκλετάκια στις κατηγορίες των 125 και 250 κυβικών με τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες. Ήταν απλώς θέμα χρόνου μέχρι ο  Tom Phillis και η RC143 να πάρουν την πρώτη νίκη το 1961 στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Ισπανία. Τα επόμενα χρόνια η κυρίαρχη παρουσία των μοτοσυκλετών της Honda στα GP σε όλες τις κατηγορίες ήταν δεδομένη. Έχοντας από δικύλινδρο 50cc έως τετρακύλινδρα  350cc και 500cc, η Honda κατέκτησε τα πρωταθλήματα σε όλες τις κατηγορίες το 1966.

Έως το τέλος του 1967 όπου αποφάσισε να αποσύρει την εργοστασιακή ομάδα από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας, είχε καταφέρει να μαζέψει 138 νίκες! Παρά την απουσία 11 ετών και παρά το γεγονός πως η FIM δεν μετρά τις νίκες που σημειώθηκαν στην Moto2 μεταξύ 2010-2018 λόγω της χρήσης κινητήρων Honda από όλες τις ομάδες, έφτασε στις 800 νίκες, με τις 662 να σημειώνονται από το 1982 και μετά.

Τα πράγματα δεν είχαν ξεκινήσει πολύ καλά το 1979, όπου η Honda επέστρεψε στα GP, αλλά με την εμμονή να κερδίσει τα δίχρονα 500 με μια αντίστοιχου κυβισμού τετράχρονη μοτοσυκλέτα. Η NR 500 με τα τέσσερα οβάλ έμβολα ήταν ένα πραγματικό αριστούργημα τεχνολογίας, αλλά με πολλά προβλήματα στα πρώτα στάδια εξέλιξή της. Τα πράγματα άλλαξαν εντελώς χάρη στον ακαταμάχητο συνδυασμό της τρικύλινδρης NS 500 και του Freddie Spencer στο πρωτάθλημα του 1982.

Μαζεύοντας ταυτόχρονα νίκες στις μικρότερες κατηγορίες των 125 και 250 κυβικών, όπου μπήκε από το 1985, φτάσαμε στον αγώνα της Ιαπωνίας στο Motegi το 2001, όπου ο Valentino Rossi με την NSR 500 θα χαρίσουν στη Honda μισή χιλιάδα νίκες, γράφοντας τον μαγικό αριθμό “500” στα αρχεία της FIM. Ο επόμενος μεγάλος σταθμός στην ιστορία ήταν το 2005, όπου ο Dani Pedrosa στο Philip Island θα κερδίσει τον αγώνα  στα 250 και το κοντέρ θα γράψει “600”.

Η επόμενη εκατοντάδα θα αργήσει λίγο παραπάνω, καθώς χρειάστηκε να περάσουν 10 χρόνια μέχρι τη στιγμή που ο Marc Marquez να βάλει στα αρχεία της FIM τον αριθμό “700” στον αγώνα της Αμερικής το 2015. Όμως δεν χρειάστηκαν πάνω από πέντε χρόνια για να προστεθούν άλλες 100 νίκες στον δεύτερο αγώνα της πίστας του Aragon.     

Honda: Έναρξη δοκιμών της νέας μοτοσυκλέτας MotoGP του 2027 - Με τον κινητήρα των 850 κ.εκ.

Συλλογή δεδομένων στην πίστα της Sepang για ένα διήμερο
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/12/2025

Το 2027 είναι πιο κοντά από όσο νομίζουμε και η Honda, αύριο Τετάρτη, θα βρεθεί στην πίστα της Sepang με την μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών που θα συμμετέχει στο MotoGP από την μεθεπόμενη χρονιά.

Η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζεται να επικεντρωθεί στην εξέλιξη του νέου κινητήρα των 850 κυβικών και στα ελαστικά Pirelli που θα κάνουν την εμφάνισή τους στην κορυφαία κατηγορία το 2027.

Λίγες μέρες πριν, η KTM είχε ανοίξει το δρόμο για το 2027, καθώς ο Pol Espargaró δοκίμασε την τη νέα αυστριακή μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών στην πίστα της Jerez.

Τώρα είναι η σειρά της Honda και του Takaaki Nakagami, με τον δοκιμαστή της ιαπωνικής εταιρείας να έχει δύο ημέρες για την δοκιμή της νέας μοτοσυκλέτας του 2027.

Το πρωτότυπο που θα δούμε στην πίστα θα είναι μια έκδοση με λιγότερα αεροδυναμικά βοηθήματα και χωρίς συστήματα τροποποίησης του ύψους της μοτοσυκλέτας, ώστε να προσομοιώνει όσα προβλέπονται από τους κανονισμούς του 2027.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι μόνο η Honda και η KTM έχουν δεχτεί μέχρι στιγμής την πρόσκληση από την Pirelli για άμεση συνεργασία πάνω στα νέα ελαστικά, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες θα αρχίσουν να σκέφτονται για αυτό από την επόμενη χρονιά, πριν από τις δύο δοκιμές που έχουν ήδη προγραμματιστεί για τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο.

Τέλος, στην πίστα της Sepang θα είναι παρούσα και η ομάδα SBK, πιθανότατα με τον Ryan Vickers, καθώς ο Jonathan Rea εξακολουθεί να αναρρώνει από τραυματισμό.